Bil, båt og motorsykkel Hva kjører dere og hvorfor?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.945
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg kjører bla annet denne. Hvorfor? Hvorfor ikke...

    IMG_0873.jpg
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Neida, jeg bor bare på et sted det er umulig å ha Cab! Hvis man kun kan benytte dens fulle potensiale et par dager i året, er det ikke noe poeng.. Det var alt TT, bilen er kul den!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.945
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Neida, jeg bor bare på et sted det er umulig å ha Cab! Hvis man kun kan benytte dens fulle potensiale et par dager i året, er det ikke noe poeng.. Det var alt TT, bilen er kul den!
    Kjørte faktisk en tur senest i går med taket nede! Ikke noe problem med vindskjerm i nakken, varmeapparatet på fullt og solskinn. Ja, det var 31. Jan! Og for å nevne det, jeg kan IKKE bruke saks! Hverken til å klippe med eller å spille på....Så er det sagt. Det er forøvrig bil nr 2 av 3
     

    Paulsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2003
    Innlegg
    611
    Antall liker
    314
    Neida, bare litt fredagstullball fra min side.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    OskarIII

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2012
    Innlegg
    239
    Antall liker
    75
    Sted
    Nyköping
    Moped FTW

    Köpte mig i våren 2011 en moped. Hade inte suttit på en moped sedan tonårens Puch Dakota och Crescent "Packmoppar" (trehjuliga med flak). Visste inte om moped var min grej så köpte den billigaste som fanns, av de som är godkända för 45km/tim. En Baotian Basic.
    Efter två år så börjar Kina kvaliten märkas men har stora förhoppningar om den kommer fungera bra sommarhalvåret 2013.
    Moped Baotian Basic 2011.jpg
    Har den bara registrerad mellan maj och oktober, den är rackans svårstartad kyligt

    Annars puttrar jag och familjen på vägarna i en 2007 års SAAB 9-5. Kanske, kanske kan även denna Saab bytas mot en ny Saab även om den är en Kinatillverkad Saab.
    Saab 95 2007.jpg
    Innan denna hade vi en Saab 9-5 Sedan och före den, en Saab 9000. Även ett par Saab 900 har vi haft.
    är ett riktigt SAAB fanboy!
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    451
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Min 1. bil kjøpte/overtok jeg nå på nyåret.
    Ikke no spennende, men vet nøyaktig hva en kjøpte da det var mine foreldres da jeg har brukt og kjørt den veldig mye.

    Opel Vectra 2001 Elegance sølvgrå stasjonsvogn.
    Bare en 1.8L med automat.


    Eneste oppgradering jeg har gjort er i form av ekstralys. Bilens lys + Ekstralysene jeg kjøpte yter ca 9.000 lovlige Lumen tilsammen. Mer en nok lys :)



    Grei 1.gangs bil som går fra A til B frem til en får råd til og kjøpe seg noen grei 4*4 :)
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    Damefrisør?

    Spesialist på bikinibarbering! :rolleyes: Så det er sikkert god grunn til å være misunnelig!;)


    For egen del ville jeg av ymse årsaker ikke ha kjøpt en Auda, det hadde blitt en SAAB cab. Men uansett, han kan få være så homo/bi/metrofil frisør han bare vil for min del, men en mann som så klart reiser seg mot jantelov og misunnelse, i landet der misunnelsen er sterkere enn kjønnsdriften, at han kjøper en cab, den mannen fortjener RESPEKT!
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Mange flotte biler her altså :) Selv har jeg stor eierglede i den gamle merca mi; en 1992 220TE. Snart gått 350000 km, tight og fin fortsatt. Sier litt om kvaliteten i disse flotte vognene....

    220TE.jpg

    220TE..jpg

    mvh
    lassemann
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    IMG_0088.jpg

    Børsa mi, her med 15" vinterhjul

    Der fant jeg bilde med 17"

    ar145.jpg

    Hvorfor? Billig i innkjøp og fantastisk lyd, samtidig som jeg kjører såpass lite at den er til å leve med. :D

    (men skal selges, vil ha ennå mer fart)
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    B Rasse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    477


    Billigere enn 2 meter Nordost Tyr.
    0-100 på under 8 sekund
    Stopper raskere enn datidens 911
    Billige deler (eit sett oppgraderte Bilsteins koster under 800 kroner for settet)
    Relativt driftssikker
    Frysningsfremkallende når svingene kommer tett og det rustfrie eksosanlegget smeller mellom innsjø, skog og stupbratte fjellsider
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.656
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Nice Ørnbjørn :)

    Skal ut å frese med 2 hjulingen idag ...

    En reprogrammering om dagen gjør godt i magen ;) Kjekt å kunne gjøre slike chiptuninger selv..
     
    Sist redigert:
    T

    tce-teams

    Gjest
    Ein sånn frister noe jævlig og kjøpe , har jeg bare vert singel Ford focus rs.jpg Ford focus rs med twin turbo.
     

    christofferh

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.10.2008
    Innlegg
    32
    Antall liker
    28
    Sted
    Møre og Romsdal
    Torget vurderinger
    1
    Nå for tiden kjører jeg en BMW E34 535i med en god sekser, så har jeg også en helt strøken Audi S2 med et ganske fint motorbygg :)

    Har nettopp solgt min premierte E34 M5 3.8 og en E60 525d jeg hadde..


    208491_10150550792365615_6514700_n.jpg
    Har også tidligere hatt : Audi Coupe 2.3 20v Quattro, Nissan 200sx s14, Audi A6 2.4 Quattro, BMW E46 330CD, Lexus IS220d :D
     

    Vedlegg

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Har benyttet dagen til noe jeg sjelden gjør; vasker bilen ned til minste millimeter innvendig og utvendig. Når jobben er gjort så øker eiergleden - og våren er her - og sommerdekkene måtte på. Kjører mest rundt i bil nr. 2 som er en Golf 1.4 160HK TSI DSG (7-trinns). Ikke verdens mest spennede bil å se på - men grei nok - og veldig god å kjøre. :)

    Bildet er ett som er tatt for lenge siden på Ådneram.

    _MG_4813.jpg
     
    X

    X186841

    Gjest
    Citroen Berlingo lang type , for da har jeg plass til å kjøre store høytalere.

    Ford Focus til kjerringa , for hun elsker dieselvarmer om vinterern og Ford var eneste som hadde biler med sådan fabrikkmontert for øyeblikkelig levering da vi skulle bytte bil.
    DSC_0007.jpg
     
    X

    X186841

    Gjest
    Tok egentlig bilde av haggelskura som kom i perioden noen kalte "sommer" i fjor.

    QUOTE=bambadoo;1579506]Knall bilde av bilene:D[/QUOTE]
     

    Rocker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.09.2006
    Innlegg
    616
    Antall liker
    96
    Sted
    Sortland
    Torget vurderinger
    2
    Hadde Jeep Cherokee Limited 4.0L High Output(186hk standard/denne ca 210hk)....satser på å få HD Springer etterhvert :cool:
    Hvorfor Jeep: elendige veier/elendig brøyting.
    Hvorfor sykkel: lei av bompenger og avgifter på alle måter = halvert bruk-halvert avgift :p

    IMG_5590.jpg 58_1853661578_xl.jpg 58_684881375_xl.jpg
     
    Sist redigert:

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.861
    Torget vurderinger
    0
    Cherokee er en fin bil, jeg liker biler som er litt firkantede. Har sikkert noe med hvilket tiår man vokste opp i å gjøre.
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.998
    Antall liker
    722
    Cherokee er en fin bil, jeg liker biler som er litt firkantede. Har sikkert noe med hvilket tiår man vokste opp i å gjøre.
    Enig der, og så registrerer jeg at Rocker satser på bilmotor og ikke traktormotor.
     

    Rocker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.09.2006
    Innlegg
    616
    Antall liker
    96
    Sted
    Sortland
    Torget vurderinger
    2
    Godt observert Gubra.
    Bil-motor med traktor-understell :)
    De 4L rekkemotorene er nærmest skuddsikker...min var kjørt 320.000 km da jeg solgte den...den malte som en katt, og gikk som en rakett :)
    Savnet den bilen litt i vinter kan man si...
    Høyre speil ble skiftet rett etter bildene var tatt...kom litt for nært et tre :p

    Noen flere bilder:
    IMG_5583.jpg IMG_5588.jpg IMG_5571.jpg
     
    Sist redigert:

    jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.079
    Antall liker
    1.085
    Sted
    '
    I dag blir det konebil siden kjerringa er på Harryhandel.
    Veldig upraktisk bil, nesten ikke plass til fører..

     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Er på min tredje Cherokee - grønn, sort og brannbilrød, alle 4.0L. Var innom en Subaru-forhandler i Tønsberg sist sommer, Branko. Tenkte jeg kanskje skulle gjøre et innbytte. Innehaveren, Branko selv (flere ganger norgesmester i off-road), kikket under panseret, og ble glad da han så motoren.

    Den jeg har nå er også utstyrt med gassopplegg. Litt snillere på kroner/kilometer, og likevel helt i orden. Flere steder jeg kan fylle gass der jeg bor nå. Skal jeg kjøre langt, bruker jeg min Octavia. Men skal jeg opp på fjellet, på tur eller fiske, så er det Jeep.

    Mitt beste Jeep set-up hittil, forrige bil. Må tilstå det noen ganger luktet varm girolje i lange, slake oppoverbakker når den dro på henger og seilbåt med blykjøl.


    a-Børresens2.jpg
     
    Sist redigert:
    T

    tce-teams

    Gjest
    Pokkern i dag trudde jeg topp pakningen på bmw var røket , det kom aldri noe varme inne i bilen ikke ein lunk ein gang , og noen hundre meter til og bilen begynte og kokte. Men heldigvis var vi rett ved ein esso stasjon og der var det et verksted som kunne ta ein titt på den. Og da viste det seg at det var så mye luft i selve systemet , og at det var at bilen ikke fikk kjøling nok og dermed ingen varme inne i bilen. Men det fikset di fort på essostasjonen , trur den polakken brukte 10 minutter til han fikk renset systemet og det kom varme inni i bilen og nålen gikk tilbake til normalt igjen. Reprasjons kosdnader 200 kr snakk om topp service fra esso sin side :D og ein veldig veldig glad kunde meg :D
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.119
    Antall liker
    9.429
    Pokkern i dag trudde jeg topp pakningen på bmw var røket , det kom aldri noe varme inne i bilen ikke ein lunk ein gang , og noen hundre meter til og bilen begynte og kokte. Men heldigvis var vi rett ved ein esso stasjon og der var det et verksted som kunne ta ein titt på den. Og da viste det seg at det var så mye luft i selve systemet , og at det var at bilen ikke fikk kjøling nok og dermed ingen varme inne i bilen. Men det fikset di fort på essostasjonen , trur den polakken brukte 10 minutter til han fikk renset systemet og det kom varme inni i bilen og nålen gikk tilbake til normalt igjen. Reprasjons kosdnader 200 kr snakk om topp service fra esso sin side :D og ein veldig veldig glad kunde meg :D
    Det kommer ikke luft i kjølesystemet uten videre. Hvordan ser oljen ut? Er det hvit gugge under oljepåfyllingslokket?
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Pokkern i dag trudde jeg topp pakningen på bmw var røket , det kom aldri noe varme inne i bilen ikke ein lunk ein gang , og noen hundre meter til og bilen begynte og kokte. Men heldigvis var vi rett ved ein esso stasjon og der var det et verksted som kunne ta ein titt på den. Og da viste det seg at det var så mye luft i selve systemet , og at det var at bilen ikke fikk kjøling nok og dermed ingen varme inne i bilen. Men det fikset di fort på essostasjonen , trur den polakken brukte 10 minutter til han fikk renset systemet og det kom varme inni i bilen og nålen gikk tilbake til normalt igjen. Reprasjons kosdnader 200 kr snakk om topp service fra esso sin side :D og ein veldig veldig glad kunde meg :D
    Det kommer ikke luft i kjølesystemet uten videre. Hvordan ser oljen ut? Er det hvit gugge under oljepåfyllingslokket?
    nei
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn