Diverse Hva har gått riktig i Norge?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jernbane, FrP? Det har jeg jammen ikke tenkt på, mon tro om FrP har tenkt på det?

dersom de spør meg er svaret nei, vi skal da ha 4-felts vei med 110-130 sone og null bom. Etter at de driftige vest og nordlendingene slutta å lage jernbane ser jo alle at østlendingene ikke fikser det, bortsett fra å produsere direktører.

FrP er som kjent for folk flest og ikke for direktører så det blir nok vei
    drill baby drill
    bygg vei baby bygg vei
    drill baby drill

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    12.957
    Sted
    Oslo
    Jernbane, FrP? Det har jeg jammen ikke tenkt på, mon tro om FrP har tenkt på det?

dersom de spør meg er svaret nei, vi skal da ha 4-felts vei med 110-130 sone og null bom. Etter at de driftige vest og nordlendingene slutta å lage jernbane ser jo alle at østlendingene ikke fikser det, bortsett fra å produsere direktører.

FrP er som kjent for folk flest og ikke for direktører så det blir nok vei
    drill baby drill
    bygg vei baby bygg vei
    drill baby drill
    Og Velle har klipt seg kort og fått, ja la oss kalle det en "jobb"

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Blir riktig så spennende å følge nøye med på hans nye jobb
    Han sliter jo med oppmøteprosenten hører jeg, men tipper det må være de reineste fake news ever..

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Å steikke, det har han sikkert glømt, stakkar
    kan ikke mora hjelpe han då?
    nei mødre i dag altså..
    jeg huske når jeg var ung, det var andre boller da gitt
    gud hvor vi bollet oss..

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.655
    Torget vurderinger
    0
    Med referanse til overstående har jeg en litt småmorsom historie.

En kollega på jobb ved Trondheim kontrollsentral ble en smule forstyrret på radioen av "elektroniske kneppelyder, type "tikk tikk tikk", og fant ikke ut at det var noe feil på hans radio. Han kallte så opp det eneste flyet ( en SAS maskin ) han hadde på sin frekvens på dette tidspunktet og spurte: "SASxxx hører du også de kneppelydene på frekvensen?" Svaret kom umiddelbart på pære dansk: "Hva fanden sier du?? Knæpper de på radioen??"

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    12.957
    Sted
    Oslo

En kollega på jobb ved Trondheim kontrollsentral ble en smule forstyrret på radioen av "elektroniske kneppelyder, type "tikk tikk tikk", og fant ikke ut at det var noe feil på hans radio. Han kallte så opp det eneste flyet ( en SAS maskin ) han hadde på sin frekvens på dette tidspunktet og spurte: "SASxxx hører du også de kneppelydene på frekvensen?" Svaret kom umiddelbart på pære dansk: "Hva fanden sier du?? Knæpper de på radioen??"
    Så din kollega bruker norsk i kommunikasjon mellom tårn og fly? Sæærlig

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.655
    Torget vurderinger
    0
    Faktaopplysning.
    Innenlands er det fritt fram for å benytte det nasjonale språket mellom flygelder og pilot som behersker dette språket.
    Det er mange norske småflypiloter som ikke får lov til å bruke engelsk, men har påskrift på sitt radiotelefonisertefikat
    som sier at de MÅ bruke norsk!

Utenlandske komersielle fly vil man normalt snakke engelsk med, men SAS regnes ikke som"utenlandsk". Har personlig ALDRI opplevd at SAS, Norwegian eller Widerøe evt NLA ( Norsk Luftanbulanse ) har protestert hvis man snakker norsk til dem!

For øvrig jobbet han ikke tårn, han var på ACC ( kontrollsentralen )

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.655
    Torget vurderinger
    0
    Lurer litt på hva dansker tenker når de kommer nordover på E6 ved Espa og ser skiltet "Til Bolleland"?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.614

Du har vel kanskje vært i førstegangstjeneste og ligget i kneppetelt? Danskene er fryktelig imponert over det norske forvarets velferdstilbud...

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.168
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nå tar tråden seg virkelig opp her, med knæpping og bolling. Noe går jo da tross alt riktig her i landet😎

Det er viktig for oss halv - og helgamle gubber å få både knept og bollet. På Halloween burde vi gå rundt på dørene og spørre nabolagets ikke fullt så halv - og helgamle piker dette; "knæpp eller bolle?" 😁

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    12.957
    Sted
    Oslo
    Nå tar tråden seg virkelig opp her, med knæpping og bolling. Noe går jo da tross alt riktig her i landet😎

Det er viktig for oss halv - og helgamle gubber å få både knept og bollet. På Halloween burde vi gå rundt på dørene og spørre nabolagets ikke fullt så halv - og helgamle piker dette; "knæpp eller bolle?" 😁
    Eller som Einar Førde sa det: Er du ikke i seng i to tida på natta, så kan du like gjerne gå hjem og legge deg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn