Diverse Hva har gått riktig i Norge?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.390
    Antall liker
    102.370
    Torget vurderinger
    23


    Hva med å fokusere litt på ting som er positive... tross alt mye som går bra og gjøres riktig her til lands!

    Begynner med en historie som viser effekten av langvarig jobbing, entusiasme og kompetanse

    Friskmelde lakseelver.png

    – I Norge har vi til sammen hatt 51 elver som har vært smittet. 43 av dem er nå friskmeldt.
    Dersom vi ikke hadde startet arbeidet med å bekjempe parasitten, ville den vært utbredt over hele landet.
    Og det ville ikke vært mulig å bekjempe den, sier Steinkjer.



     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.390
    Antall liker
    102.370
    Torget vurderinger
    23

    Litt mer fokus fra alle kanter, litt mindre forbruk blant folk så går det i riktig retning...


     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

    Litt mer fokus fra alle kanter, litt mindre forbruk blant folk så går det i riktig retning...


    værgud er god!
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.908
    Antall liker
    11.297
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Vi har det vel stort sett veldig bra her i pottitlandet, de fleste av oss - men det skal da ikke hindre en i å påpeke det som faktisk er feil, for det er det nok av her også...
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.390
    Antall liker
    102.370
    Torget vurderinger
    23
    Ingen som hindrer deg i syting & bæring - men IKKE i denne tråden 🤬🤬🤬 Egen tråd for de som vil velte seg i all elendigheten her til lands (hint; Hva har gått GALT...)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.816
    Antall liker
    38.471
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Vi er heldige som kan bo i et land som Norge men selvfølgelig så er det litt å sette fingeren på :)

    mvh
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.279
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    En av tingene som er bra, du kan si hva faen du vil! Bare ikke bøy ryggen for alle prestene som har dukket opp.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    3.444
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    For meg som immigrant var det veldig interessant og lese Usannsynlig rik av Asle Skredderberget og Petromania av Simen Sætre.
    Satte dette med olje formue litt i perspektiv og påminnet meg om hvor ufattelig heldig vi fleste er, som bor her.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    vi har et velutviklet velferdssystem, med gratis utdanning, et greit helsevesen og rimelig gode sosial- og trygdeordninger og lav arbeidsledighet.
    Ren luft og fin natur og godt bemidlet med natur ressurser samt etter verdensmålestokk ett oppegående demokrati hvor alle kan si meninga si :)

    og da har vi de vel bra :)
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.279
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Et av de fine tingene i Norge er at før i tiden var vi fattige, men holdt bygningsmassen i orden. Nå er vi så heldige at vi kan bygge drittbygg på drittbygg for vi har så mye penger og slipper å vedlikeholde det vi har!
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.279
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Og vi menn har byttet ut våre botfor mot snabelsko, og snart har våre herlige og selvstendige kvinner votert inn sine etterlengtede begrensninger i sitt sosiale liv. Etter pisken kommer?
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    842
    Antall liker
    627
    Sted
    Oslo
    Etter et seriøst uhell på sykkel for en del år tilbake med mange knekte ribbein, kravebein, avrevne leddbånd ++ så betaler jeg min skatt ikke med glede men med forståelse.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Og vi menn har byttet ut våre botfor mot snabelsko, og snart har våre herlige og selvstendige kvinner votert inn sine etterlengtede begrensninger i sitt sosiale liv. Etter pisken kommer?
    Jeg er vel av den oppfatning at denne typen vrangforestillinger er eksakt det trådstarter ville unngå med denne flotte tråden.

    En av de virkelig riktige tingene med Norge er den tillit som gjennomsyrer det norske samfunnet. Mister du mobilen med kort og det hele på gata i dette landet, er du så å si garantert å få den tilbake. Vi må hegne om og jobbe hardt for å beholde nettopp disse flotte sidene ved vårt samfunn. Og slå ned på de som forsøker å undergrave tilliten ved å peke på alt de er redd for.
    Keep on rockin' in the free world!
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.425
    Antall liker
    9.674
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Det aller, aller meste er riktig i Norge. Vi som er født her har trukket vinnerloddet. (y)

    Et godt eksempel er for meg måten vi håndterte 22. juli på, og hvordan en så opplagt skyldig gjerningsmann fikk sin sak prøvd på skikkelig vis tross det kollektive hatet mot ham.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Etter et seriøst uhell på sykkel for en del år tilbake med mange knekte ribbein, kravebein, avrevne leddbånd ++ så betaler jeg min skatt ikke med glede men med forståelse.
    Føler litt på det samme. Ikke p.g.a et uhell, men at jeg var ganske alvorlig syk i 2016 og måten jeg ble møtt og fulgt opp i helsevesenet etterpå. Hadde foreløpig siste kontroll for ett år siden, etter fem år med halvårlige kontroller. Automatisk ny kontroll fem år etter det igjen, så jeg føler meg godt ivaretatt og at legene har gjort sitt beste for meg hele tiden underveis. Ikke minst ved at de var tydelige på at de trodde dette skulle gå bra, men allikevel sjekket alt nøye hele tiden.

    Opplever at enkelte klager over hvor dårlig helsevesenet er i Norge, men jeg har ikke opplevd det sånn. Mest av alt på grunn av de fantastiske menneskene som jobber der, som i mitt tilfelle hovedsaklig var Drammen Sykehus. Så jeg føler meg faktisk ganske takknemlig for å bo i Norge.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.222
    Antall liker
    9.459
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tenker på stakkars Ukrainerne hver gang jeg kommer hjem til en bolig med lys og varme… . Og får gratis medisin som gjør at jeg kan gå på jobb hver dag… For en lykke!
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.423
    Antall liker
    1.973
    Torget vurderinger
    8

    Litt mer fokus fra alle kanter, litt mindre forbruk blant folk så går det i riktig retning...


    Var litt tidlig ute der 😂
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.602
    Antall liker
    10.133
    Dessuten har vi en helt fantastisk natur, så å si uten jævelige og giftige dyr, og vi lærer stort sett fra barnsben av hvordan vi skal forholde oss til denne naturen. Vi kan slå opp våre telt, vi kan fiske, vi kan gå fra hytte til hytte, for vi har nemlig Turistforeningen i dette landet!
    Og der ute i skauen har Skiforeningen allerede satt i gang å kjøre opp løyper for oss, og vi kan ferdes der ute helt gratis, uten å se et eneste skilt med teksten "No trespassing" noe sted!
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.710
    Torget vurderinger
    2
    Husker jeg kommenterte, tidlig i "går galt" tråden, at vi bor i et temmelig bra land, sammenlignet med andre. En viss ironi i at landet ligger på toppen i de fleste internasjonale statistikker, mens vi gnåler og syter her på berget.

    Og nå går forsvarssjefen inn for at regjeringen skal kansellere kontrakten på kasseroller til kavalleriet. Og det er definitivt bra. (Noe har man lært fra Ukraina).

    Skjermbilde 2022-11-24 kl. 16.38.38.png
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.629
    Antall liker
    15.710
    Torget vurderinger
    2
    Har du en referanse til grunngivningen?
    Beskrives som politisk bombe som nå droppes av Kristoffersen, men grunngivingen handler i sin essens om alt det russiske skrapjernet som er distribuert rundt omkring i Ukraina.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.657
    Antall liker
    21.464
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Interessant. Jeg har så langt bare lest om russisk feilbruk fra folk som bør ha peil. Kanskje har ukrainerne lite bruk for stridsvogner, og det i et land med mye kavaleriterreng.
    Kanskje han vil ha stormpanser, manpads og himars for pengene? Og soldater?
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.064
    Antall liker
    1.489
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjente Kristoffersen et par år for ca 20 år siden. En seriøs og flink man som man allerede da snakket om ville ende opp som forsvarssjef. Selv om han har bommet et par ganger på varslersaker, er nok dette en mann som tør å si ifra når det er nødvendig.
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.656
    Antall liker
    4.302
    Sted
    Bartistan
    En av de virkelig riktige tingene med Norge er den tillit som gjennomsyrer det norske samfunnet. Mister du mobilen med kort og det hele på gata i dette landet, er du så å si garantert å få den tilbake.
    Høhø - dydsposering kåmming øpp:
    Jeg fikk levert tilbake 2 stk kortlommer i løpet av noen få dager her i byen.
    Nr 1 fant jeg ved trappa til en barberer/frisør i Munkegata og nr 2 lå igjen på enden av varebåndet på Coopen nede i Ila

    *pusser glorien* 😇

    Uhyggelig mange av oss er ubehagelig flinke til å syte og tilsvarende ubrukelige å zoome ut, ta inn et par perspektiver og innse hva vi faktisk har!
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.279
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Dessuten har vi en helt fantastisk natur, så å si uten jævelige og giftige dyr, og vi lærer stort sett fra barnsben av hvordan vi skal forholde oss til denne naturen. Vi kan slå opp våre telt, vi kan fiske, vi kan gå fra hytte til hytte, for vi har nemlig Turistforeningen i dette landet!
    Og der ute i skauen har Skiforeningen allerede satt i gang å kjøre opp løyper for oss, og vi kan ferdes der ute helt gratis, uten å se et eneste skilt med teksten "No trespassing" noe sted!
    Som ivrig dugnadsarbeider i Turistforeningen med motorsag/vindfallsarbeider ser jeg store begrensninger i friluftslivet. Jeg er også tidligere skogsarbeider og føler samt opplever den forferdelige nåtidens hogstpraksis. Det går året rundt med rene fugle og dyremassakrer og enorme hogstfelt, hva er bra med å lukke øynene og lalle seg politisk korrekt i søvn? Du kommer til å få en 'snabelsko i bakenden' hvis du ikke passer på! Jeg er ute på frivillig arbeid for Turistforeningen to x fire timer i uken etter vanlig arbeid din yrkeskverulant. Hva med å bruke litt mindre tid på egne fortreffligheter og dra på dugnadsarbeid selv? Vi i Turistforeningen og Naturvernforbundet trenger flere som skjønner annet enn seg selv og sitt.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Jeg rydder også etter meg og barna når vi er på Lerkendal. Sist ble det riktignok litt vel mye konfetti, selv for meg.
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    703
    Antall liker
    1.548
    Torget vurderinger
    3
    Høhø - dydsposering kåmming øpp:
    Jeg fikk levert tilbake 2 stk kortlommer i løpet av noen få dager her i byen.
    Nr 1 fant jeg ved trappa til en barberer/frisør i Munkegata og nr 2 lå igjen på enden av varebåndet på Coopen nede i Ila

    *pusser glorien* 😇

    Uhyggelig mange av oss er ubehagelig flinke til å syte og tilsvarende ubrukelige å zoome ut, ta inn et par perspektiver og innse hva vi faktisk har!
    Helt enig!!!!
    Og det er veldig fort gjort å rive det ned!! Og da er det nesten umulig å bygge det opp igjen!!!😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn