Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Mar-a-Lago Club

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2025
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Halden
    Nei, og derfor har du antageligvis forsikring?

    Produktet et flyselskap selger er transport fra A til B.
    Har du kjøpt billett fra Gardermoen til Bergen, og fremdeles står på Gardermoen så har ikke selger levert.
    Været er en av variablene et flyselskap må ha med i betraktningen.
    Forhold de ganske sikkert forsikrer seg for,
    og som du og jeg betaler for HVER gang vi kjøper billettt.

    Tror de fleste regner med å få erstattet naturskader på f eks hus selv om forsikringsselskapet ikke har ansvar for været?
    😎
    Da får man vel tilbud om å få en plass på neste ledige avgang?
    De leverer reisen du har betalt for, når de kan.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    14.976
    Antall liker
    11.630
    Sted
    Holmestrand
    Flyselskapene har enorme kostnader knyttet til irregularitet de faktisk har ansvar for, hva tror du en forsikring som dekker resten ville koste?

    Hva når flygelederne streiker, eller bakkepersonale for den del, skal flyselskapet dekke alle kostnader da også?
    Streiker er force majeur, og ikke selskapets ansvar så vidt jeg husker.
     

    Mar-a-Lago Club

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2025
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.168
    Sted
    Halden
    Ja, og mat og hotellrom om nødvendig.
    Dette er vel heller ikke særnorske bestemmelser?
    Kommer de ikke fra EU?
    https://flyhjelp.no/blog/eu-regler
    Ved forsinkelser eller når flyselskapet har kansellert en avgang, har man ganske omfattende rettigheter. Men ved situasjoner flyselskapet ikke kan råde over, som når man belager seg på å kunne fly når det er varslet storstorm, bortfaller det ansvaret.

    Passasjerer har ikke rett til kompensasjon hvis bakgrunnen for kanselleringen eller forsinkelsen er en ekstraordinær omstendighet, som streik, politisk ustabilitet, sikkerhet eller svært vanskelige meteorologiske forhold, eller dersom passasjeren er blitt informert om kanselleringen minst 14 dager før avgang.

    Jeg forstår at man gjerne vil ha det greit og bekvemmelig og tilrettelagt, men stakkars Veronica som skulle til Mosjøen gikk stang ut fordi flyplassen ikke beordret ekstraordinær åpningstid av restaurant m.m., etter at man hadde sittet og ventet i det lengste, i håp om avgang.

    Det har vært litt underholdende å følge fb-debatten om saken, der de strandede venninnene har forsvart sin øde øy opplevelse. Det ble litt blowback på den tipstelefonen deres til VG og NRK. Jeg har forståelse for frustrasjonen, men ser også at de visste det ville bli kanselleringer og vanskelige forhold alt klokken 1830, men at de valgte å bli på flyplassen selv om andre passasjerer begynte å reise inn til Bodø der de kunne sove på hotell. Til slutt var alle hotell fulle og de som hadde håpet på en avgang den kvelden ble strandet på flyplassen.


    Screenshot 2025-11-27 at 10.25.19 AM.png

    Screenshot 2025-11-27 at 10.00.13 AM.png
     

    Vedlegg

    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn