Hm.... mulig det var en reprise jeg hørte i bilen for en tid tilbake..
Etter at de gikk til Vinyl, ble stikkene fra Bjelke hardere òg mer personlige. At ingen grunn er oppgitt til at Friis forlot samarbeidet, viser nok følgen av dette.Lurte av og til på Bjelkes forhold til Friis, opplevde ofte at det ble delt ut stikk og brukt hersketeknikker.
Men var det bare en rollefordeling?
Finner ingen tegn ute på verdensveven om uvennskap eller konflikter mellom dem.
Popquiz lever i beste velgående på NRK P1. Hver Lørdag kl. 11.Herreavdelingen og Pop Quiz forsvant over til Vinyl.
Etterhvert ble det en beef mellom Bjelke og Friis, slik at Yan Friis trakk seg ut. Finn Bjelke var ikke akkurat hyggelig mot Friis, så forstår ham godt. Espen Beranek Holm tok Friis' plass, det ble absolutt ikke det samme.
Pop Quiz går fortsatt (tror jeg) på Vinyl.
Friis skriver nå, mest om musikk, hos document.noEtter at de gikk til Vinyl, ble stikkene fra Bjelke hardere òg mer personlige. At ingen grunn er oppgitt til at Friis forlot samarbeidet, viser nok følgen av dette.
Og originalen er på Vinyl.Popquiz lever i beste velgående på NRK P1. Hver Lørdag kl. 11.
Nei, det er feil. Finn Bjelkes Pop Quiz sendes nå på Radio Norge.Og originalen er på Vinyl.
Mølet på NRK har jeg gitt opp.
Bjelke er ti gang bedre enn den derre maskråka på NRK.Nei, det er feil. Finn Bjelkes Pop Quiz sendes nå på Radio Norge.
Vinyl har kvittet seg med alt av programledere. Bjelke er nå freelancer og lager kun denne ene timen i uka med Pop Quiz For Radio Norge.
Hørte lite på dem etter overgangen fra NRK, men en og annen slenger ble det jo. Merket ikke det du spekulerer i, men som sagt lurte jeg litt på det av og til...Etter at de gikk til Vinyl, ble stikkene fra Bjelke hardere òg mer personlige. At ingen grunn er oppgitt til at Friis forlot samarbeidet, viser nok følgen av dette.
No kom eg på kor monumentalt viktige dei folkeopplysande musikkprogramma på P3 på 1990-talet var.Savner disse og sikkert mye jeg ikke husker i farta
Om han har frontet document.no på jobben, kan det vel være at Bjelke ble litt spiss av den grunn. Hvem vet.Friis skriver nå, mest om musikk, hos document.no
Veit ikke helt om det er det selskapet han bør være i, men ham om det, han skriver iallefall både lesverdig og humoristisk.
(Bak mur, men åpnes etter to døgn)
Du må forlange en link..Tolker deg dithen at dette er din personlige oppfatning, og ikke noe faktabasert?
Han har vel alltid tatt jobber der de betaler ham og ikke alltid det som gir mest kred i musikk miljøet.Om han har frontet document.no på jobben, kan det vel være at Bjelke ble litt spiss av den grunn. Hvem vet.
Mange som har forlatt Nrk for høyere lønn, og også friere til å ta andre oppdrag, der har Nrk en del strenge regler.Pop Quiz sendes som nevnt på Radio Norge nå men har inntrykk av at musikken nå er mye mer mainstream og kjedelig. Når Bjelke hadde pop quiz på nrk var det tilløp til mye mer interessant musikk. Mulig han har pålegg fra radio norge om å spille den samme musikken som går på playlist på alle kanaler. Bjelke har jo stort sett god musikksmak og mye kunnskap så det virker ikke som han får plukke ut musikken til pop quiz selv.
Og hvorfor i alle dager forlot han nrk, var det penger som gjorde utslaget? Nå virker han jo til å være ganske bundet til instrukser fra radio Norge.
Riktig nok lenge siden men en sjorrrrnalist jeg hang litt med sa at den hellige gral var jobb i Se og Hør. De betalte suverent best men veien tilbake til noe annet kunne bli krevende, om i det hele mulig.Mange som har forlatt Nrk for høyere lønn, og også friere til å ta andre oppdrag, der har Nrk en del strenge regler.
Mange har også krøpet tilbake fordi Nrk ofte har en mye proffere organisasjon rundt dem.
En jeg snakket med sa hen doblet lønna i et annet tvselskap, men der Nrk hadde en stab rundt hen på 15 personer hadde hen 2 i det andre selskapet.
Floppet fullstendig, og gikk happily tilbake til statskanalen.
Tror ikke folk aner hvor mange som jobber i kulissene for at et program skal bli bra, research, skriving, kostymer, sminking you name it.
Har også inntrykk av at NRK har ein tendens til å knytta folk til seg på «program-til-program»-engasjement. Journalistforeininga har klaga litt på det, men det kan godt vera at det også er den ordninga dei mest kjende tryna føretrekkjer.Mange har også krøpet tilbake fordi Nrk ofte har en mye proffere organisasjon rundt dem.