Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.751
    Torget vurderinger
    96
    At alle har rett på forsvarer er vel en av de tingene som gjør at Norge faktisk er et bra land å bo i. Selv om jeg personlig håper de sperrer Bhatti inne helt til han garantert ikke er en fare for andre lenger.
    Nettopp derfor tok jeg med "respekterer". Få andre er mer opptatt av at alle skal få samme behandling enn Elden. Men han velger sannelig de verste av de verste å forsvare.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.803
    Sted
    Sølvbyen
    Nettopp derfor tok jeg med "respekterer". Få andre er mer opptatt av at alle skal få samme behandling enn Elden. Men han velger sannelig de verste av de verste å forsvare.
    Virker nesten som det er varemerket hans at han tar på seg å forsvare de klientene som ingen andre kanskje vil ta i med ildtang. Vil vel tro det sikkert gir ham en ganske unik innsikt i det ene og det andre også. Selvbiografien hans blir garantert en bestselger.

Elmer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Antall liker
    3.701
    Å henge opp et israelsk pledd, med et pågående folkemord i Gaza òg okkupasjon av Vestbredden, det er i beste fall fullstendig hjerneblødning. Men det er vi vant til, langt mer synd på Israel enn Palestina.
    Se der ja, der kom an`. Tok ca. 10 minutt. Og innlegget demonstrerer manglende rolleforståelse til et kunstgalleri, samt ditto evne til prinsipiell tenking.

Har du lest hele artikkelen ? Har du forstått hva som skrives i den ?

Hadde tenkt å si at vi kan fortsette diskusjonen i Israeltråden. Men det kan vi jo ikke...... .
    Spiller ingen rolle . Fasiten har du uansett.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.798
    Torget vurderinger
    0
    "Problemet" er jo at selv de verste av de verste har krav på et adekvat forsvar. At Elden tar slike saker er vel noe vi som samfunn skal være takknemlige for.
    At han våger å bli "skitten på fingrene" mener jeg er et nødvendig onde for å opprettholde en rettsstat. Men jeg er ikke mer prinsippiell enn at jeg meget godt forstår de som umiddelbart ønsker å "kappe hodet av" Batti jo før jo heller, eller bare kaste ham inn på en celle uten rettsak for han er jo et svin! Men altså heldigvis for dette lille landet har vi folk som Elden som makter å tenke prinsippielt. Og til slutt, det er ikke Elden som gir Batti "for kort" straff, det er det retten/dommerne som gjør ut fra hva lovene sier. Og hva lovene sier er det politikere på Stortinget som bestemmer.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.272
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Se der ja, der kom an`. Tok ca. 10 minutt. Og innlegget demonstrerer manglende rolleforståelse til et kunstgalleri, samt ditto evne til prinsipiell tenking.

Hadde tenkt å si at vi kan fortsette diskusjonen i Israeltråden. Men det kan vi jo ikke...... .
    Dersom lidelser er ment framstilt, er det muligens slik at palestinske lidelser langt overgår de israelske. Til alt overmål er Israel også overgriperen.

Fullstendig brain damage.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.571
    Sted
    Oslo

Tror veldig mange vil ha problemer med samtidskunst fra Russland i disse tider, iallefall samtidskunst som viser ukrainske overgrep i Donbass.
    Og det er jeg helt enig i at ikke ville være en god idé.
    Russiske overgrep er vi alle, minus klakkørene i FOR, imot.
    Men Israel har jo alltid blitt holdt til andre standarder, eller ikke standarder,
    De som nå går mot kritikken av dette israelske verket, skriver de også leserbrev der de kritiserer ukrainere som protesterer mot visning av russisk kunst?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.272
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Tror veldig mange vil ha problemer med samtidskunst fra Russland i disse tider, iallefall samtidskunst som viser ukrainske overgrep i Donbass.
    Og det er jeg helt enig i at ikke ville være en god idé.
    Russiske overgrep er vi alle, minus klakkørene i FOR, imot.
    Men Israel har jo alltid blitt holdt til andre standarder, eller ikke standarder,
    De som nå går mot kritikken av dette israelske verket, skriver de også leserbrev der de kritiserer ukrainere som protesterer mot visning av russisk kunst?
    Når det gjelder Israel, så er tydeligvis folk splitter pine gal under topplokket. Logikk og evne til å tenke klart er totalt fraværende.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.746
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det begynner å bli mange år siden jeg ville ha våget å gripe inn i noe sånt, og det er slett ikke bare fordi jeg er for gammel og skrøpelig. Før risikerte du bank, i dag vil det være med livet som innsats.
    vi kan ikke ende opp med et samfunn der alle står og ser på, gjerne med mobilen i hånd for å filme.
    jeg ville ikke nølt med å hjelpe noen i nød, og håper at andre ville gjort det samme. Dersom man er gammel og skrøpelig er det jo en god grunn, men dersom mange nok bryr seg er man fort flere enn de som utøver volden og dermed kan slå godt tilbake også.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.629
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Bortsett fra noen forvillede sjeler i KRF et al, så vet jeg ikke om noen som applauderer Israels gjerninger, men derfra til å utrope deg selv til den eneste med vett og forstand i behold er et stykke, og sier mer om deg enn oss andre.... Som ex korpsmusiker, så har jeg ikke sansen for en del raljeringer om enkeltpersoner, men så har jeg heller ikke dirigentkurs.....

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.660
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    "Problemet" er jo at selv de verste av de verste har krav på et adekvat forsvar. At Elden tar slike saker er vel noe vi som samfunn skal være takknemlige for.
    At han våger å bli "skitten på fingrene" mener jeg er et nødvendig onde for å opprettholde en rettsstat. Men jeg er ikke mer prinsippiell enn at jeg meget godt forstår de som umiddelbart ønsker å "kappe hodet av" Batti jo før jo heller, eller bare kaste ham inn på en celle uten rettsak for han er jo et svin! Men altså heldigvis for dette lille landet har vi folk som Elden som makter å tenke prinsippielt. Og til slutt, det er ikke Elden som gir Batti "for kort" straff, det er det retten/dommerne som gjør ut fra hva lovene sier. Og hva lovene sier er det politikere på Stortinget som bestemmer.
    Eller håpe på at Italia har noe på ham..........

Mvh

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.272
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Bortsett fra noen forvillede sjeler i KRF et al, så vet jeg ikke om noen som applauderer Israels gjerninger, men derfra til å utrope deg selv til den eneste med vett og forstand i behold er et stykke, og sier mer om deg enn oss andre.... Som ex korpsmusiker, så har jeg ikke sansen for en del raljeringer om enkeltpersoner, men så har jeg heller ikke dirigentkurs.....
    Hva mener du er riktig måte å reagere på, når overgriperens lidelser er de som blir framstilt - ikke lidelser hos de som i tiår har blitt begått overgrep MOT? Med høflighet?

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.751
    Torget vurderinger
    96

Et teppe laget i 1974. Til minne om en skolemassakre. Fydda, det er ikke bra. Bare tåper roper på sensur av slikt.

Sist redigert:

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.272
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er drept titusener av palestinere, hvor er markeringen av DET?

Å henge opp dette teppet, er det samme som å spytte palestinere i ansiktet. Fullstendig hjerneblødning.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.746
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    jeg er enig der, men kunst er kunst, det skal provosere, fornærme, ja generelt trigge følelser.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.700
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.629
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er nok ikke bre demenskor som mangler kommunale midler.. skoler, eldreomsorg, øvrige tiltak for barn og unge osv osv.. alt det som man skjæres ned på i den kommunale armoda som brer seg over stort sett hele landet..

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.870
    Vanskelig å forstå hva folk tenker noen ganger.

Slike saker er alvorlige, og får store oppslag. Men (hvis det er en trøst) så kan det fort vise seg å dreie seg om 1-2 personer eller en bitte liten vennegjeng som bare gjør masse hærverk i løpet av kort tid. En mengde unge mennesker der politiet kan ha kontroll på de, mor og far og andre i randsonen. Kostnadene er store, men jeg tror det bare unntaksvis handler om noe mere enn noen få som finner ut at det er gøy å herpe litt.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.501
    Sted
    Holmestrand
    Ganske forbløffende hva enkelte finner på!
    Synes han slapp billig unna!
    Jeg ville tatt lappen fra vedkommende.
    Permanent.
    IMG_1283.jpeg

Sist redigert:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.501
    Sted
    Holmestrand
    Slike saker er alvorlige, og får store oppslag. Men (hvis det er en trøst) så kan det fort vise seg å dreie seg om 1-2 personer eller en bitte liten vennegjeng som bare gjør masse hærverk i løpet av kort tid. En mengde unge mennesker der politiet kan ha kontroll på de, mor og far og andre i randsonen. Kostnadene er store, men jeg tror det bare unntaksvis handler om noe mere enn noen få som finner ut at det er gøy å herpe litt.
    Politiet gjennomførte «nærpoliti-reformen», og la da ned politistasjonen i Holmestrand.
    Siden har vi knapt sett politiet her, verken av vanlig eller av den nye, nære typen.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.272
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

Et etikkråd, som ikke får være det lengre. Fordi Stoltenberg o.a i bunn og grunn er redd for negative reaksjoner fra USA.

Ny Kina - sak dette.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.571
    Sted
    Oslo

Et etikkråd, som ikke får være det lengre. Fordi Stoltenberg o.a i bunn og grunn er redd for negative reaksjoner fra USA.

Ny Kina - sak dette.
    Tror at stats, unnskyld, finansministeren har hatt litt for mange téte a téte med the madman across the sea

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.803
    Sted
    Sølvbyen
    Føler ikke at det er noen trøst egentlig, nei. 🙂

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.272
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Tror at stats, unnskyld, finansministeren har hatt litt for mange téte a téte med the madman across the sea
    Jepp, for dette dreier seg ikke i første rekke om 'avkastning', men redsel for amerikanske reaksjoner på at Norge ekskluderer amerikanske selskap som samhandler med Israel. Kvalmende er hva det er. Rett er rett og galt er galt - uansett! Vi mangler politikere med prinsipielle holdninger på høyresiden (Ap tilhører den nå)

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    16.369
    Sted
    Interiore Simplicitate

Ny Kina - sak dette.
    Ifølge deg er jo folka i etikkrådet uansett bare opptatt av profitt, og har i tillegg bakgrunn fra næringslivet, så det kan vel ikke spille noen rolle?
    Ikke at det nødvendigvis stemmer, men BI og bakgrunn fra næringslivet er jo som kjent det aller verste man kan ha.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    12.040
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg tror ikke dette har noe som helst med Trump å gjøre, men handler utelukkende om å maksimere avkastning.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.746
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4

Ny Kina - sak dette.
    vi er allerede i lomma på usa siden oljen handles i dollar

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.629
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det aller meste som handles i internasjonale markeder handles i dollar.... tyvär- som svensken sa... har null, nix og nada med Drumpf å gjøre... jeg vet at det er slik, men skjønner forsatt ikke hvorfor det må være slik ... fortsatt.. gitt dagens verdenssituasjon... å droppe dollar som referansevaluta må vel være det optimale rævsparket til "finansgeniet"....

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.571
    Sted
    Oslo
    Det aller meste som handles i internasjonale markeder handles i dollar.... tyvär- som svensken sa... har null, nix og nada med Drumpf å gjøre... jeg vet at det er slik, men skjønner forsatt ikke hvorfor det må være slik ... fortsatt.. gitt dagens verdenssituasjon... å droppe dollar som referansevaluta må vel være det optimale rævsparket til "finansgeniet"....
    Det spiller da ingen rolle, på et millisekund kan enhver valuta veksles til andre

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.629
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det vet vel jeg også, - men det er ikke poenget med en referanse som USD har vært i hundre år.. minst... oog vekselrefranse for andre valutaer...
    Det meste i dag veksles og trades med en stadig mer inflatert og sviktende USD som referanse...

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.272
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

Jeg hevder igjen at Stoltenberg og flertallet på Stortinget griper inn pga redsel for amerikanske reaksjoner. Ikke i utgangspunktet for 'avkastning'.

Feigheten lenge leve.

Sist redigert:

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.629
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Trønderoraklet slår til igjen... ingen over, - ingen ved siden.... Det er etter hvert noe trumpsk over det hele... "I'm the stable genious.:"

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.272
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Trønderoraklet slår til igjen... ingen over, - ingen ved siden.... Det er faktisk noe trumpsk over det hele... "I'm the stable genious.:"
    Les de artiklene, så kanskje det demrer.

Dette er Kina, om igjen. Bare at denne gangen er det ikke Dalai Lama som må gå kjøkkenveien, men palestinerne som må tåle atter mer.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn