Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.659
    Torget vurderinger
    0
    Det ble trukket tilbake kjøttdeig pga salmonella fra et tysk parti.
    Listen over merkevarer som ble trukket var: First Price, Folkets, Meny og Jacobs blant andre.
    Bare forsterker min mening at en billig First Price og en dyr Jacobs er same shit different wrapping
    Mye mulig du har rett i det. Men jeg mistenker at kjøtt benyttet i "First Price" er tilsatt noe mer salt og vann enn de dyrere utgavene.
    Det er det som er så greit med å bo nær Finland. På grensen her kan vi plukke ut et kjøttstykke og si: "Jeg vil ha denne malt opp til kjøttdeig"!
    Da kan du hvis du ønsker unngå at det dyttes ekstra fett inn i kjøttdeigen. I det store og hele er det et privilegium å kunne handle f.eks kjøttvarer
    som "ferskvare" og unngå dette vakumpakkede av ulik kvalitet.
    Dette var også noe av det som overasket meg da jeg kom over grensen til Russland. Både i Nikell og Zapoljarny hadde butikkene store ferskvaredisker, både for kjøtt og fisk. Butikker med 5-6 meter fiskedisk i byer som etter russisk målestokk er "bittesmå småbyer". Dessverre lite man kunne kjøpe og ta med over grensen grunnet strenge restriksjoner men det var faktisk morro å se. Så det burde være mulig hvis vi bare kunne få lært nordmen til å forlange kvalitet og ikke kun se på pris.

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.659
    Torget vurderinger
    0
    Da har jeg misforstått, trodde greia var at folk var opprørte for at man valgte en tradisjonell husmor rolle.
    Selvsagt ikke greit å reversere likestillingen, kanskje med unntak av førerkort
    Ja stemmerett var jo så sin sak, men å gi dem førerkort.................. Det var å gå ALT FOR langt!!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.659
    Torget vurderinger
    0
    Om det har gått for langt?

Likestilling har ikke gått for langt, der er det fortsatt mye å gå på. Hva som har gått for langt, er heller (mangel på) oppdragelse av barn. Hvorvidt det kan relateres til 'likestillingen' er usikkert.

Barn nå blir overbeskyttet, klatre i trær er farlig, veien jevnes ut for humper, motstand og irettesettelse mangelfull, krav og forventninger fra barn desto større, krav til skolen fra både foreldre og barn urealistiske.
    På "feil side" (nordsiden!) av Varangerfjorden ( Dette har noe med "fogderistrid å gjøre. Det samme finnes ved Mjøsa!) kom det krav om at skolen måtte
    anskaffe EU godkjente lekeapparater til skolegården. Slike er dyre og kommunen hadde ikke råd! Masse fram og tilbake og mye krangel i avisa. Helt til en
    "luring" ikke kunne holde kjeft. Han skrev som sant var at ungene klarte seg fint uten slike apparater, de gikk bare opp i skogen bak skolegården og klatret i trærne, uten EU godkjenning og EU godkjent sand under. Dagen etter troppet kommunen opp med motorsager!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.659
    Torget vurderinger
    0
    Det er (heldigvis?) ikke alle mødre som lengter etter tradwife rollen.
    Var en kronikk i Aftenposten der ei skrev om hvor utbrent hun var etter 3 uker ferie med unger fra morra til kveld.
    Etter den ferien ønsket hun seg 1 uke med unge fri for å hente seg inn igjen før hverdagen.
    Det er ikke værre enn man har det som pensjonist. Kan ikke lenger gå på jobb for å slappe av! Og når Husvaranen går av om et par måneder, hva i all verden skal man gjøre da??

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.659
    Torget vurderinger
    0

Og så hører vi politiet ikke har myndighet til å hente ut de unge bandittene til avhør?? De kan velge selv om de vil treffe politiet??
    Er det virkelig slik eller bare oppspinn jeg har hørt?

Jeg mener det er noe i det. Som vitne er du vel pålagt å avgi forklaring, (men husker ingen ting!!) Men som mistenkt har du full rett til å holde kjeft!

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.627
    På "feil side" (nordsiden!) av Varangerfjorden ( Dette har noe med "fogderistrid å gjøre. Det samme finnes ved Mjøsa!) kom det krav om at skolen måtte
    anskaffe EU godkjente lekeapparater til skolegården. Slike er dyre og kommunen hadde ikke råd! Masse fram og tilbake og mye krangel i avisa. Helt til en
    "luring" ikke kunne holde kjeft. Han skrev som sant var at ungene klarte seg fint uten slike apparater, de gikk bare opp i skogen bak skolegården og klatret i trærne, uten EU godkjenning og EU godkjent sand under. Dagen etter troppet kommunen opp med motorsager!
    En kompis av meg som disponerer gravemaskin og lastebil tjente gode penger for endel år siden. Kommunen hadde i årene forut vært raus med å støtte lekeplasser rundt omkring. Disse var selvsagt ikke EU-normerte så da påleggene kom måtte kommunen bekoste arbeidet med å få dem EU-godkjente.

Mar-a-Lago Club

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2025
    Antall liker
    734
    Sted
    Halden
    En kompis av meg som disponerer gravemaskin og lastebil tjente gode penger for endel år siden. Kommunen hadde i årene forut vært raus med å støtte lekeplasser rundt omkring. Disse var selvsagt ikke EU-normerte så da påleggene kom måtte kommunen bekoste arbeidet med å få dem EU-godkjente.
    Trur nok at du må sjekke opp litt omkring ditta, ja. EU har et regelverk, men det norske er strengere. Skyldtes mange ulykker som følge av dugnadslekeplasser som var farlige.

Norge strengere enn EU
    Norge er det strengeste landene innen sikkerhet på lekeplasser, vi har strengere krav enn generelt i EU. Dette har ført til en nedgang i antall ulykker på lekeplassene våre, sier Hansen.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.409
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er egentlig ett under at så mange av oss "gæmliser" rakk å vokse opp i det hele tatt.. Faren min het Erland, og en bekjent av familien uttalte i sin tid "at Erland-gutan vaks opp va no mest av et messtak.."

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.173
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er så gjennomført latterlig, at jeg har ingen problemer med å skjønne at dette faktisk hendte.

Det er helt klart for lite av skråblikket til Monthy Pyton til stede i våre dager. Galskap (den feile versjonen) har blitt enerådende.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn