Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.734
    Sted
    Holmestrand
    Tok ikke langt tid før FED «konflikten» ble importert, mets sannsynlig tollfritt, fra usa
    Tror ikke de skjønner konseptet med sjølskading (som slett ikke er uvanlig derfra)
    Stortinget skjønner ikke sier du?
    😎

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    12.715
    Sted
    Oslo
    Ikke helt bra av Støre og gå bastant ut med konkluderende uttalelser i straffesaker under etterforskning - 2 ganger på kort tid. Ikke tar han selvkritikk heller.
    Dette var et tiltak for vanskelige folk på botrening, med flere beboere, vil anta minst 3, og én ansatt tilstede på natta. At Støre adresserer det som problematisk har jeg ingen problemer med. Når en 7-11 blir rana blir det ofte dratt fram at én ansatt på natta ikke er forsvarlig.
    Selv om saker er under etterforskning betyr ikke det at man skal oppføre seg som 🙊🙉🙈

Sist redigert:

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    3.954
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ^^Øhhhh nå skjønner jeg ikke…..

Jeg bare elsker geografi

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.326
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Dette var et tiltak for vanskelige folk på botrening, med flere beboere, vil anta minst 3, og én ansatt tilstede på natta. At Støre adresserer det som problematisk har jeg ingen problemer med. Når en 7-11 blir rana blir det ofte dratt fram at én ansatt på natta ikke er forsvarlig.
    Selv om saker er under etterforskning betyr ikke det at man skal oppføre seg som 🙊🙉🙈
    Å adressere er en ting, men det var langt fra det han gjorde under partilederdebatten i går. Likeledes med dommersaken, der han gikk høyt ut og konkluderte mot en som senere ble frikjent.
    Mange, med meg, mener disse uttalelsene langt fra var bra.

Sist redigert:

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.214
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nei... når staten fortsetter å dele ut nye pålegg og forordninger og samtidig i betydelig grad underfinansierer kommunene så blir dette resutatet... på samme måte som at stadig flere skoler må legges ned og elvene samles i stadig større og mer urolige og usikre miljøer..

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.611
    Torget vurderinger
    0
    Ikke helt bra av Støre og gå bastant ut med konkluderende uttalelser i straffesaker under etterforskning - 2 ganger på kort tid. Ikke tar han selvkritikk heller.
    Spiller da ingen rolle for han blir jikke straffet for det. Ikke av rettsvesenet og ikke av velgerne!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.611
    Torget vurderinger
    0
    Meningsmålingene antyder at jo, det er det mange som har tenkt til. Sånn omtrent en fjerdedel av oss.

Nå tenket jeg mest på de som reagerte negativt på det Støre sa. Hadde disse tenkt å stemme på Støre?

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.734
    Sted
    Holmestrand
    Når til og med kommunistreiret NHH motsier de rike!

Sakset et poeng fra artikkelen, noe jeg lenge har hevdet:
    "Det er helt umulig å forstå hvorfor høyresiden er så opphengt i formuesskatten så lenge vi tar for god fisk at formålet er å hjelpe vanlige folk.

Besettelsen kan bare forstås når vi innser at motivasjonen simpelthen er at de rike ikke liker å betale skatt."

MML

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Antall liker
    2.302
    Torget vurderinger
    1
    Er det utenkelig at man har et prinsipielt syn på hvordan skattesystemet skal utformes? Det er mulig at dette er ukjent for mange, men jeg har i alle fall synspunkter som kan være negativt for meg selv.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.326
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Men ingen av dere hadde vel seriøst tenkt å stemme på ham?
    Nå kjenner jeg dessverre ikke alle - og for egen del så er det pr nå kun Rødt, MDG, KRF, og SV som ikke er på listen over de som potensielt kan få min stemmeseddel til mandag. Det skal mye til at FRP får den også.
    Jeg synes det er vanskeligere å ta et valg nå enn noen sinne tidligere.
    Men, i motsetning til andre - tydeligvis - så evner jeg uansett å se at Støres rolle(inn)blanding i disse sakene ikke var bra.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.326
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Spiller da ingen rolle for han blir jikke straffet for det. Ikke av rettsvesenet og ikke av velgerne!
    Tja. Tilbakegang på siste måling. Må jo for all del selvfølgelig ikke være resultat av, men...

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.214
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Når til og med kommunistreiret NHH motsier de rike!

Sakset et poeng fra artikkelen, noe jeg lenge har hevdet:
    "Det er helt umulig å forstå hvorfor høyresiden er så opphengt i formuesskatten så lenge vi tar for god fisk at formålet er å hjelpe vanlige folk.

Besettelsen kan bare forstås når vi innser at motivasjonen simpelthen er at de rike ikke liker å betale skatt."
    Dette var da jaggu reine ord for penga!! DEt var vel også en av laksebaronene som i et intervju for en tid tilbake egentlig ikke forsto hvorfor ha skulle betale skatt i det hele tatt....

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    15.496
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Virkelig? Laksebaronene utbasunerte jo at de så gjerne vil betale mer skatt, de vil bare være med på å bestemme hvor mye. Og hvordan
    det utformes, eller med andre ord trenere det så lenge som mulig så det aldri blir noe av. Som det ble da regjeringen Solberg la utvalgsrapporten
    de selv hadde bestilt i skuffen, konklusjonene falt nok ikke helt i smak hos næringen. Men ikke glem at næringen så gjerne bidrar med mer skatt!

Hovedfunn fra utvalget den gang.

Utvalgets hovedfunn:
    • Hensynet til et effektivt skattesystem og legitim fordeling av grunnrenten fra utnyttelse av fellesskapets ressurser taler for at næringer hvor det genereres slik grunnrente bør særbeskattes.
    • Prinsipielle drøftelser og empiriske analyser tilsier at naturgitte fortrinn og reguleringer har gitt opphav til en betydelig grunnrente i havbruksnæringen.
    • Både effektivitetshensyn og samfunnsmessige fordelingshensyn taler for at også fellesskapet får en andel av grunnrenten i havbruksnæringen.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.754
    Sted
    Sølvbyen
    Jeg sier ikke at de skal låse han inn og kaste nøkkelen, men det kan jo hende de somler den bort etter at det har gått litt tid.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.343
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    30 års forvaring høres ganske passende ut. Gjerne etterfulgt av deportasjon.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.754
    Sted
    Sølvbyen
    Jeg syns han fortjener ti år ekstra for det kaldfliret og at han møter opp i en jakke med "BOSS" på. 👹

Skjermbilde 2025-09-02 kl. 10.40.51.png

Elmer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Antall liker
    3.392
    Jeg syns han fortjener ti år ekstra for det kaldfliret og at han møter opp i en jakke med "BOSS" på. 👹

Vis vedlegget 1143033

Han har blitt rådet til , å framstå velfrisert og uten kjortel, en mer vestlig framtoning. Men når jeg ser forsvarsadvokat John Christian Elden så "roper" min umiddelbare refleks "SKYLDIIIG".

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.632
    Han har blitt rådet til , å framstå velfrisert og uten kjortel, en mer vestlig framtoning. Men når jeg ser forsvarsadvokat John Christian Elden så "roper" min umiddelbare refleks "SKYLDIIIG".
    Det du beskriver her, heter fordommer.

Det sagt, Bhatti er skyldig i en hel masse, uansett om han har noe med Matapour å gjøre, eller ei.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.754
    Sted
    Sølvbyen
    Det er noen chatter han har deltatt i som vel viser ganske tydelig at han hadde noe med dette terrorangrepet å gjøre iallfall.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.891
    Torget vurderinger
    4
    Jeg sier ikke at de skal låse han inn og kaste nøkkelen, men det kan jo hende de somler den bort etter at det har gått litt tid.

Han der rasshølet fra 22 juli 2011 (som skal forbli glemt og navnløs) oppbevares visstnok i en toroms i Ringerike fengsel. I årevis har han etterlyst mer sosial omgang med andre mennesker.
    Er det ikke en vakker tanke om disse to kunne blitt samboere de neste 30 årene ?

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.614
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Yes, snart er vi i minority report..
    Å bli lurt i en felle av undercover agenter til å skrive noen meldinger er for tynt grunnlag til å bevise noe som helst.
    Dette er en skummel vei å fare..

Det sagt, mannen er en tulling som hadde fortjent grisejuling og deportasjon. Men vi kan ikke dømme folk basert på feller brukt av undercover agenter. Det man skal gjøre er å bruke informasjonen til å avverge det, men her gjorde man det motsatte, man oppfordret til kriminalitet.

Elmer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Antall liker
    3.392
    Det du beskriver her, heter fordommer.

Det sagt, Bhatti er skyldig i en hel masse, uansett om han har noe med Matapour å gjøre, eller ei.
    Jada, noen fordommer har vi alle. Så forsøker vi å bekjempe dem, så godt vi kan !

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    13.800
    Torget vurderinger
    2
    Men når jeg ser forsvarsadvokat John Christian Elden så "roper" min umiddelbare refleks "SKYLDIIIG".
    Tror jeg har nevnt det før men Elden var gjest i Nytt På Nytt for noen år siden og da spurte Knut Nærum han om han noengang hadde vurdert å representere noen som var uskyldige...

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.343
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg mistenker at Elden kanskje representerer en og annen klient som ikke blir blåst opp i media...

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.343
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg tar det for gitt at de personlige opplysningene man gir til Norges"demokratene" vil bli oppbevart 100% trygt og aldri spredt rundt om eller brukt til uvedkommende greier.

😆😆😆 Særlig 😆😆😆

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    12.715
    Sted
    Oslo
    De norske trumpistene er redde for valgfusk....

– Vi skal ikke være naive. Det kommer til å skje ting under valget, hevder han.

Får vi se Ugland Jacobsen og Vidar Kleppe storme Stortinget etter valget?
    Og om deres kognitive nivå er der jeg mistenker, så oversetter de sikkert "Stop the Steal" til "Stopp stålet"

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn