Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.527
    Antall liker
    898
    Torget vurderinger
    1
    Gitt velgernes manglende kunnskap/raseri over elitismen, kall det hva du vil (husk at ca 15% av den voksne befolkningen har en master, og enda færre innen teknologi, og dermed kan ansees å ha tilstrekkelig nysgjerrighet til å finne ut hvordan det egentlig henger sammen,) kan dette bli riktig så festlig
    Du må ha master for å ha nok nysgjerrigheit til å vita korleis ting henger saman? Interessant...
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.776
    Antall liker
    13.264
    Google investerer nesten 1% av "free cash flow" i denne første fasen. Eller sagt på en annen måte, kontantstrømmen fra litt over tre dagers business as usual dekker investeringene her.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.319
    Antall liker
    1.745
    Sted
    Bergen
    Du må ha master for å ha nok nysgjerrigheit til å vita korleis ting henger saman? Interessant...
    Nei, ikke nødvendigvis, men i de store talls lov når det gjelder velgermassen kan man kanskje gjøre en slik forenklet forenkling?
    På den annen side se Debatten på NRK, hver gang det kommer opp noen litt utenom 1+1=2 så forsøker programlederen å få det lettere forklart, dvs "kan ikke gjøre dette så vanskelig".
    Kan det være fordi NRK vet at det er et fåtall som har nysgjerrighet eller kunnskap eller ork for å sette seg inn i litt kompliserte ting? Det behøver sjølsagt ikke å bety at de som ser på ikke har master.. eller noe annet,.. eller ikke har noe i det hele tatt, .. eller..

    Også vil jeg bemerke at energimarkedet er en komplisert greie, det har vi fått bevisst de senere år der en rekke godt skolerte eksperter med lang erfaring har tatt grundig feil. Og noen som forsøker å påpeke utfordringer nærmest blir latterliggjort
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.569
    Antall liker
    35.499
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Du må ha master for å ha nok nysgjerrigheit til å vita korleis ting henger saman? Interessant...
    Det behøver man nok ikke, men i et stadig mer teknologidrevet samfunn er det er seriøst problem at en mindre og mindre del av befolkningen har forutsetninger for å forstå hvordan greiene fungerer. Resten er ikke i stand til å skille mellom fakta og fantasi, og blir redusert til å velge hvilke (påståtte) autoriteter de stoler på.

    Når det kombineres med all støy, hype og regulær disinformasjon som florerer har vi et enormt problem. Støyen fører til at ganske få har konsentrasjonsspenn nok til å lese en lærebok og forstå hva som står der, heller enn å innkassere instant gratification fra en youtube-video med løse påstander som gir et inntrykk av forståelse. Folk som ikke vil oss vel utnytter dette ved å pøse på med disinformasjon etter «firehose of falsehoods»-modellen, bare den ene påstanden etter den andre, uten fakta eller logikk.

    Som kjent er oppskriften på katastrofe = energi + feilinformasjon.
     
    Sist redigert:

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.319
    Antall liker
    1.745
    Sted
    Bergen
    ^Takk, det var nok det jeg mente, men ikke klarte å få helt fram
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.776
    Antall liker
    13.264
    Me er nok einige i at folk flest ikkje sto fyrst i køen ;)
    Et nyere fenomen er jo også at folk som - i alle fall på sitt eget område - stod relativt langt fremme i køen mener å forstå seg på alt mulig annet også. Siden vi har vært inne på strømbalubaet så er jo det et fint eksempel på en rekke folk som plutselig med stor patos uttalte seg om det, hvorav det aller meste de kom med var faktuelt og beviselig feil (Jon Hustad, Spetalen osv). Selv den enkleste konsultasjon av relativt greit tilgjengelige kilder, om de hadde brydd seg, fremfor å sitte hjemme og dikte fritt og publisere sitt tullball gjennom media - burde greit kunne avsløre at det er et visst forhold mellom deres egen oppfatning av ting og tang og faktiske forhold.

    Varianter av dette er forsåvidt en gjenganger fra mine bekjente som jobber i eller har jobbet i statsforvaltningen og lignende. Ting er stort sett komplisert, alt henger sammen med mye og forståelsen av ting og tang er ofte svært begrenset, også på politisk hold som jo er de som tross alt bestemmer til sist.

    De fleste av oss dirver forsåvidt med ulike varianter av denne idretten på dette forum også, det er ikke det, men det er ikke akkurat opinionsformende det som skrives her.
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.527
    Antall liker
    898
    Torget vurderinger
    1
    Spursmålet då er om dei er so opphengt i å ha rett og vera relevante, eller om dei ser seg tente med å seia noko dei har ei formeining om at er feil? Elles er jo dette forumet ei skattekiste for oss som ynskjer å læra noko om ting me ikkje kan eller har hatt noko interesse av frå før. Til dømes "Price of time" :)
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.527
    Antall liker
    3.646
    Sted
    Sunnmøre
    Elles er jo dette forumet ei skattekiste for oss som ynskjer å læra noko om ting me ikkje kan
    Samd.

    Men det er også noko med den semi-anonyme forma på HFS (Off Topic) som gjer at det er meir ope for å stilla spørsmål, og ikkje minst prøva ut standpunkt, enn det Facebook, Twitter og ikkje minst avistekstar opnar for.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.319
    Antall liker
    1.745
    Sted
    Bergen
    apropos
    Her er Statkrafts årsrapport om "nest beste årsresultat noensinne"
    Iflg Sj Statkraft er verdens energimarkedet de mest volatile markedene i verden.

    Legg til nettvirksomheten så er det mer en nok å sette seg inn i for selv de mest skolerte.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.569
    Antall liker
    35.499
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Spursmålet då er om dei er so opphengt i å ha rett og vera relevante, eller om dei ser seg tente med å seia noko dei har ei formeining om at er feil? Elles
    Det er vel litt begge deler. Det ene er et gammelt fenomen hvor folk som har dyp kompetanse i ett felt og begrunnet selvtillit der tar med seg den selvtilliten når de synser om ting de strengt tatt ikke vet så mye om. Det typiske eksempelet er en professor eller nobelprisvinner i ett fagfelt som begynner å uttale seg om noe helt annet, i verste fall legge ut egenproduserte youtube-videoer med lett synlig akademisk tittel og stor professorial autoritet. Det er nok ofte velment, men uten at vedkommende selv innser hvilke kroppsdeler Dunning-Kruger-effekten nå biter dem i.

    Det andre er nok skumlere, hvor folk som har egne interesser misbruker autoriteten. Det er en glidende overgang fra legitim reklame til bullshit og ren bløff. Folk som Elon Musk befinner seg et sted på den skalaen og er nok i ferd med å skli ut av feil ende på den. Når en figur som Spetalen går ut i alle kanaler med et eller annet synspunkt regner jeg ganske rolig med at det mest sier noe om hvilke aksjer han har shortet denne uken. Noen av de mest blatante eksemplene finner man i vår egen lille andedam, enten det er MQA-svada eller kabel-poesi. Mye av det kommer fra folk som åpenbart vet bedre, og som begår kommersiell demagogi i Menckens definisjon: De forteller historier de vet er løgn til folk de vet er idioter. Betalingsvillige idioter, i vedkommendes oppfatning, men likevel et paradeeksempel på den vidunderlige nye verden.
     
    Sist redigert:

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.319
    Antall liker
    1.745
    Sted
    Bergen
    Skulle vært en tråd for hva som går galt i EU.. eller kanskje ikke siden det som går galt i EU fort også går galt i Norge, slik som denne
    https://dinside.dagbladet.no/motor/eu-dette-blir-pabudt/81039472

    Nå er alle insentiv til å kjøpe ny bil helt borte
    Det får holde med 97 modell Fiesta. Bare batteriet har startstrøm er det bare å kjøre og være fokusert på veien og det som skjer
    Fikk installert verdens beste (kanskje noen vil mene værste) KI ved fødselen; akkurat bakom øyan og mellom øran. Har funka hver dag og forventes å leve evig..
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.747
    Antall liker
    1.974
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Bra at de tenker trafikksikkerhet og alt, men man når en grense...
    Jo mere komplisert jo større utskiftninger av bilparken og det er jo ikke akkurat miljøvennlig..
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.319
    Antall liker
    1.745
    Sted
    Bergen
    Kanskje dette burde vært i tråden for de rødgrønne, men antagelig allmengyldig
    https://www.dn.no/politikk/tonje-br...o&utm_medium=article&utm_campaign=copied_link

    OK så "ungdommen" gjør feilvurderinger. Dette er egentlig fullt på høyde med å avlegge embedseksamen. Dersom man kommer unna med halvsannheter, omtrentligheten, løgn og bedrag, hva er de så i stand til når de kommer på toppen av maktpyramiden? Tar du den så tar du den.

    En ny murstein i US light...
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.082
    Antall liker
    2.541
    Bra at de tenker trafikksikkerhet og alt, men man når en grense...
    Jo mere komplisert jo større utskiftninger av bilparken og det er jo ikke akkurat miljøvennlig..
    Ingen som tvinger noen til bytte ut bilen sin, dette er jo uansett utstyr som er standard i de fleste nye biler i mellomklassen og opp, så noen stor betydning får det jo neppe. Ingen grunn til å kjøpe 97' fiesta
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.569
    Antall liker
    103.008
    Torget vurderinger
    23
    Grådighet hinsides.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.284
    Antall liker
    2.530
    Torget vurderinger
    1
    De har akkurat samme gebyr på parkering, kostet meg tusenvis av kroner ekstra da dette blir sendt på etterskudd og det tar litt tid å finne ut
     
    • Trist
    Reaksjoner: SAL

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.319
    Antall liker
    1.745
    Sted
    Bergen
    Dette er da helt greit siden Hertz jobber med saken...
    "Oppsummert kan vi opplyse om at vi er i gang med en prosess for å se på disse gebyrene og at de tilpasses de markedsmekanismer som foreligger, samt reflekterer det administrative merarbeid vi har med denne type saker og som igjen påvirker våre kostnadsnivåer, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør i Hertz, Hallvard Nerbøvik, til DinSide."
    Klart som blekk....
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.527
    Antall liker
    3.646
    Sted
    Sunnmøre
    Administrasjonsgebyret på 375 kroner er ifølge Iversen lovlig, så lenge det kommer klart og tydelig fram hva selskapet skal ha for å betale for bompasseringene dine
    I utgangspunktet lyder ikkje dette totalt urimeleg, men pussig å anta som utgangspunkt at kunden ikkje kjem til å passera bommar.

    Så dersom Suzuki (som tilsynelatande har formidla denne bilen) har sagt noko slikt som “leigebil medan du ventar for 300 kr/dagen”, meiner eg dei sannsynlegvis også har eit ansvar her.

    Her er det altså forsikringsselskapet som har betalt OG formidla leigebil, så eg reknar med at dette administrasjonsgebyret kan krevjast tilbake derifrå. Bompassering er jo ein ordinær del av bilbruk i Noreg, og det å betala cash for slikt er jo umogleg.
     
    Sist redigert:

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.690
    Antall liker
    15.810
    Torget vurderinger
    2

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.837
    Antall liker
    21.810
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    "Oppsummert kan vi opplyse om at vi er i gang med en prosess for å se på disse gebyrene og at de tilpasses de markedsmekanismer som foreligger, samt reflekterer det administrative merarbeid vi har med denne type saker og som igjen påvirker våre kostnadsnivåer, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør i Hertz, Hallvard Nerbøvik, til DinSide."
    Sender denne til deg, totte.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.776
    Antall liker
    13.264
    I utgangspunktet lyder ikkje dette totalt urimeleg, men pussig å anta som utgangspunkt at kunden ikkje kjem til å passera bommar.

    Så dersom Suzuki (som tilsynelatande har formidla denne bilen) har sagt noko slikt som “leigebil medan du ventar for 300 kr/dagen”, meiner eg dei sannsynlegvis også har eit ansvar her.

    Her er det altså forsikringsselskapet som har betalt OG formidla leigebil, så eg reknar med at dette administrasjonsgebyret kan krevjast tilbake derifrå. Bompassering er jo ein ordinær del av bilbruk i Noreg, og det å betala cash for slikt er jo umogleg.
    Jeg hadde leiebil fra Hertz gjennom forsikringen da min egen var på karosseriverksted et par uker. Her er fakturaen jeg fikk for bompasseringer fra de (leiebilen var også en elbil, derav den lave kostnaden pr passering)

    1709460980928.png

    Kroner 0 igebyrer utover selv passeringene. Noen dager etterpå fikk jeg en regning til på noen få kroner for en enkelt passering som av en eller annen grunn ikke var med på den opprinnelige, også den andre fakturaen uten noen gebyrer. Muligens det er en funksjon av hvilke avtaler (eller mangel på sådan) de ulike forsikringsselskapene har med leiebilselskapene?
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.980
    Antall liker
    11.387
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Denne dukka opp på annet forum... skrevet av Helge N, som sier han er overingm i Sjøfartsdirektoratet.... det er ingen grunn til å tvile på rikgitheten av det, men teksten er langt på vei noe av det beste jeg har sett om den politiske hauløysa vi har sett i noen tiår.... til ettertanke, - men kanskje ikke for sentralistene her...


    Traktor med dritt viser at medisinen er i ferd med å miste taket.
    Det er vinteren 1994 og jeg er mannskap på snurrevadbåten Wingøy.
    En 54 for stor kutter med 400 hester General motors.
    Vi ligger klar på Henningsværstraumen og venter på at startskuddet skal gå.
    Skippen Magne Albertsen trommer hurtig med fingrene og du kan se at hele mennesket står i helspenn. Båteier Rune Tordahl smiler fra øre til øre.
    Klokken blir seks og vi fosser ut av linjen båtene ligger samlet på.
    Den gamle gode generalen brummer kraftig og det oser sort dieselrøyk ut av skorsteinen.
    Det støtes i fløyta og over bord går blåsene slik at tauarmene begynner å rulle ut.
    Det er full hendel hele veien.
    Kun et lite slakk når nota skal over bord og full gass igjen når vi ruller ut den siste armen og i en stor bue manøvrerer oss tilbake mot de røde blåsene og stauren.
    Det er ikke rom for å feile. Et titalls båter ligger klar.
    Om bord med stauren og klar til å hespe inn nota.
    Det er bra med fisk og på ettermiddagen bløgges fisken ned og vi bakker inn mot Henningsvær.
    Småungene står på kaikanten og den første som hopper om bord når tampene er slått fast får hevd på fiskehodene og hjelper oss med å losse.
    De skjærer torsketunger til den store gullmedaljen og du kan se smilene på barneleppene når de rusler hjem på kveld.
    Bøtter med delikatesser fra et av Norges aller vakreste matfat.
    Jeg tenker småungene fra Henningsvær trygt kan kalles produktive, bærekraftige og effektive.
    Jeg hopper frem til vinteren 2000.
    Jeg befinner meg om bord på lokaltoget som går fra Ski til Oslo.
    Det er fullt om bord og når vi kommer til sentralbanestasjon løper vi i alle retninger for å stemple oss inn til de ulike kontorer.
    Det er lite svartrøyk å se, men skosålene kjemper sin kamp mot bakken.
    Jeg er blitt overingeniør hos sjøfartsdirektoratet og oppgavene min er å implementere rådsdirektiv 97/70.
    Oppgaven går på å harmonisere regelverket for fartøy over 24 meter.
    Det er lite småunger og torskehau å se.
    Men, folk er folk og østlendinger er like gode som folk fra Henningsvær, Napp og på innersia Bleiksegga.
    Det er bare en smule forskjell på hva som defineres som arbeid, jobb og aldersgrenser for å bære kjeledress.
    Vi skriver oss nå litt inn til kjerneverdier, historie og kultur.
    Vi skal også se litt på hva som skjer når et land sentraliseres og bykulturen sakte med sikkert veksler bort kjeledress og torskehau
    Vi tar altså sats og starter bortfallet av menneskelig energi slik at digitale løsninger, planleggingsarbeid, konsulentrapporter og byråkratisk vekst kan overta den livlige tid.
    I løpet av snaut 30 år har antall jordbruk, antall småsjarker, kyst og fjordsamfunn blitt til englemark.
    Gigantomien slukte småsamfunnene og ga menneskene hver sin PC og telefon.
    Så ble Norge sakte men sikkert digitalisert, fanget og sitter nå i fella som statlig lobbyist for sjefene i Brussel.
    Det pøses inn direktiver, forordninger og krav fra et byråkratisk vepsebol der oversikten og konsekvensene for lengst har misset må mål.
    Tusenvis av bestemmelser som er utformet av saktegående byråkratiske trender som løper rundt i korridorene og flytter på komma og punktumstegn.
    Den opprinnelige handelsavtalen ligger innelåst et sted og avsnittet om virkeområder er allerede blitt til støv.
    «Jenteskolen» ble en nødvendighet og urolige små guttekropper ble satt på ADHD medisin.
    Genene etter hundrevis med hardt fysisk skulle holdes i sjakk.
    Teoriene om nullutslipp, gigantomani og smarte byers samfunnsplan der norske rådstoffbanker både innenfor elektrisitet, sjømatproduksjon , fangst etter viltlevende marine ressurser og arealtilgang ble til skreddersøm for global kapital.
    Protestene fikk passende doser med «sitt i ro» medisin.
    Det har altså regnet politisk arvesynd helt siden jeg var på Henningsværstraumen i 1994.
    I dag sitter vi stille.
    Vi sitter såpass stille at vi må løpe på tredemøller et par ganger i uka for å holde pusten ved like.
    Vi sitter altså stille og venter på neste instruksjon.
    Neste direktiv, neste forordning og neste ide.
    Vekst industrien i parlamentene trenger mer, mer av planverk for å holde menneskene i ro.
    Det er pinadø ikke rart bøndene tipper saueskitt midt i Europas gater.
    Medisinen er i ferd med å slippe taket og «vanlige folk» har endelig fått øynene opp.
    Ha en riktig god mandagsmorran fra en sofaredaktør med tunge nakkesmerter.
    Jeg er rett og slett innen i en elendig tid og i natt var jeg usikker på om jeg kunne skrive videre.
    Men, ordene jeg i dag poster fant nå frem til min gamle personlige computer.
    Man kan vel si at det er fabler og de mangler helt sikkert både de rette ord, komma og hermetegn.
    Vi høres når vi høres,
    Helge N
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.963
    Antall liker
    19.823
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Regjeringen banet vei for denne rasismen, ved å gi ukrainske flyktninger langt bedre vilkår enn andre flyktninger. Så kommunene følger opp hva regjeringen selv satte i gang.

    Regjeringen innførte en Orwellsk "alle er like, men noen er likere enn andre." Det er neppe slik at det å bli utsatt for krigshandlinger i Ukraina er verre enn å bli utsatt for det samme i Syria eller Afghanistan. Men det mente tydeligvis regjeringen Støre, hvor de åpnet for forskjellsbehandling. Og dermed innførte statsrasisme. Nok et eksempel på at Støre totalt mangler den sosialdemokratiske ryggargsrefleks og magefølelse. En forskjellsbehandler ikke flyktninger. Basta!
     
    Sist redigert:

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.747
    Antall liker
    1.974
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    forskjellen er kanskje at i Syria og Afghanistan var vi selv delaktige i krigshandlingene og ville det vært ulogisk å være like rause med disse som med Ukrainerne.
    Så innerst inne så vil den norske stat egentlig ikke ha muslimer i verden siden vi både bomber de og nekter de like vilkår som andre flyktninger (?)
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.937
    Antall liker
    596
    Det er nok en offentlig anskaffelse på gang
    Ryktet sier at en kinsesisk leverandør av god og sunn mat har tenkt å levere inn det billigste tilbudet. Fabrikken ligger innenfor store piggtrådgjerder der det ferdes masse freshe bønder i grønt og med stålhjelm på hodet.

    Det er mulig at WHO skal se på saken fordi det kan være noen basiller som gir noen underlige utslag.. Men altså billigste tilbyder og det er tross alt det viktigste..
    Forsvaret må spare penger så billig mat og bruk av private underbukser med snittemp på brakka på 16 gr gir masse innsparinger

    FSJ har fått endret sin lønnsberegning slik at den er på lik linje med DNB sjefen, og sjefen i Statnet; % av innsparinger i løpet av et år...

    Men altså kun rykter..
    Det var vel den leverandøren som hadde kadmium i griseforet, så norsk leverpostei ble giftig!
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.552
    Antall liker
    3.745
    Torget vurderinger
    96

    Hva er det med disse Ukrainerne som gjør de så mye bedre enn andre som trenger asyl?
    Migranter og flyktninger er ikke det samme, men det er selvsagt vanskelig for media å vite hva som er hva. UDI og Utlendingsnemda sliter jo også da folk kommer papirløse og alene og kan fortelle hvilken historie som helst. En nærmest umulig oppgave. Siste jobb i verden jeg ville hatt. Men det nok en del misbruk av flyktningbegrepet. Migranter er ofte et bedre uttrykk.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.206
    Antall liker
    7.864
    Sted
    Oslo
    Når en kommune sier at flyktninger kan komme om de skaffer egen bolig,og så snur pga hvilket land hen kommer fra...
    Om det lukter dårlig, om det er bedrinent, så er det akkurat slik gåsa går!
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.963
    Antall liker
    19.823
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Når en kommune sier at flyktninger kan komme om de skaffer egen bolig,og så snur pga hvilket land hen kommer fra...
    Om det lukter dårlig, om det er bedrinent, så er det akkurat slik gåsa går!
    Det er selvsagt reinspikka rasisme. Noe regjeringen ga startskuddet til. Det stinka ille, fra dag en.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn