Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.082
    Antall liker
    2.541
    Flytoget er nå et ganske anderledes produkt, de eier sitt eget materiell, har en annen eier enn vy, har høyere standard, bedre teknologiske løsninger osv. Jeg betaler gladelig nesten dobbel pris for å bruke flytoget kontra alternativet.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.469
    Antall liker
    9.793
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Ja det er det som gjør at det funker for Flytoget, men det funker ikke for helheten. Flytogets «suksess» går på bekostning av de andre passasjerene, og Flytogets «suksess» kan ikke brukes som modell for resten av jernbanen.

    mvh
    KJ
    Enig i det. Min frykt er at Vy sin modell også skal inkludere det som i dag ivaretas av Flytoget.

    At det er store utfordringer generelt innen jernbanesektoren er det ingen tvil om. Jeg er selv avhengig av Østfoldbanen om jeg skal reise på jernbanen, og det har blitt noen år siden jeg helt avskrev tog som noe aktuelt alternativ.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.469
    Antall liker
    9.793
    Sted
    Interiore Simplicitate

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.526
    Antall liker
    35.420
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    ^ Fantastisk.
    Bergen har som kjent en litt anstrengt historie med rotter: Da det kom et skip med rotter til Bjørgvin i 1349, endte det med at om lag 60 prosent av Norges befolkning døde av rottenes bagasje, svartedauden.

    De siste ukene har bergensavisene rapportert om «rottemannen» sine herjinger. Han er en anonym bergenser som saboterer kommunens rottefeller og har tagget «La rottene leve» i byen.

    – Hva i helvete?

    – Ja, det er et godt spørsmål. Det lurer vi også på. Det er ganske drøyt. Det er en fyr som drar rundt i byen og saboterer rottefellene. Det går jo ikke an. Rottene er skadedyr som vi må bli kvitt, sier Bakervik, og rister på hodet.

    Bergen kommune har anmeldt den anonyme «rottemannen».

    – Hvis du har en eller annen dude som løper rundt og roper «liberate the rats», så tenker jeg at vedkommende må snakkes litt til. Han må få litt skjenn, og vite at dette ikke er OK, sier byrådslederen.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.386
    Antall liker
    11.081
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    ..at kommunikasjonsavdelingen har blitt den viktigste avdelingen, selv i bedrifter som ikke har all verden å melde. De som har den konkrete jobben med feilsøking og utbedring får selvfølgelig intet slikt tilbud.
    58F92225-9A0F-45A3-B951-2E3851AA161E.png
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Sikkert grunnet stresset over å være fullstendig unyttig, lurer på hvor mange ansatte Trondheim har på tilsvarende avdeling, har de mange nok å sparke får de kanskje råd til asfalt...


     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.526
    Antall liker
    35.420
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    ..at kommunikasjonsavdelingen har blitt den viktigste avdelingen, selv i bedrifter som ikke har all verden å melde. De som har den konkrete jobben med feilsøking og utbedring får selvfølgelig intet slikt tilbud.
    På øyemål vil jeg anslå at Bane Nors kommunikasjonsavdeling på 44 ansatte er ca 40 for mange.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.284
    Antall liker
    9.134
    Er egentlig bøtenivået for høyt?


    – Fire sjåfører har fått forenklet forelegg fordi de filmet ulykkesstedet mens de passerte. Det henstilles på det sterkeste at man har fokus på vei- og trafikkbildet, og ikke mobilen.

    Filmingen resulterte blant annet i at en av sjåførene holdt på å kjøre ned en politipatrulje.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Er egentlig bøtenivået for høyt?


    – Fire sjåfører har fått forenklet forelegg fordi de filmet ulykkesstedet mens de passerte. Det henstilles på det sterkeste at man har fokus på vei- og trafikkbildet, og ikke mobilen.

    Filmingen resulterte blant annet i at en av sjåførene holdt på å kjøre ned en politipatrulje.
    Kan virke som at ikke engang veldig høye bøter har noen avskrekkende eller preventiv effekt?
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.012
    Antall liker
    393
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    ..at kommunikasjonsavdelingen har blitt den viktigste avdelingen, selv i bedrifter som ikke har all verden å melde. De som har den konkrete jobben med feilsøking og utbedring får selvfølgelig intet slikt tilbud.
    Vis vedlegget 895873
    Det finnes mange overbetalte tullejobber mens vi mangler folk i viktige sektorer som helsevesen, lærere, busssjåfører, osv. Hvilket paradoks.
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    785
    Flytoget er nå et ganske anderledes produkt, de eier sitt eget materiell, har en annen eier enn vy, har høyere standard, bedre teknologiske løsninger osv. Jeg betaler gladelig nesten dobbel pris for å bruke flytoget kontra alternativet.
    Flytoget eies av Nærings- og fiskeridepartementet = staten
    VY eies av Samferdselsdepartementet = staten
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.161
    Antall liker
    4.327
    Torget vurderinger
    1
    ^ Det er kanskje «bare» «NPM gone mad» ?

    mvh
    KJ
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.656
    Antall liker
    15.753
    Torget vurderinger
    2
    Jeg forstår ikke hvorfor det skulle være et mål for Bane Nor å få noe medieomtale i det hele tatt. Det er et offentlig eid monopol. Wallenbergernes motto «verka, men inte synas» ville vært et langt bedre prinsipp.
    Noe må man jo holde på med, slik at det skal se ut som at man arbeider.

    Det har vært totalinflasjon i antallet kommunikasjonsavdelinger og antallet kommunikasjonsarbeidere i Gnore, de seneste tiårene.
    En forklaring er at det gir status å være i kommunikasjonsavdelingen, en annen er at enkelte virksomheter faktisk har behov for å ha kommunikasjonsfolk på lokalplan, om noe inntreffer. BaneNor er nok en slik, men hvorfor de trenger 44 (og gitt stillingsdefinisjonene) er en annen sak. Kriseberedskap er nok en del av forklaringen, siden de er i en næring der det kan oppstå alvorlige ulykker, som kan tilbakeføres til dem.

    Mange virksomheter er også blitt truffet av behovet for å være til stede i SoMe og har bemannet i forhold til det (samtidig som mange er blitt oppholdssted for journalister hvis aviser har måttet nedskjære).

    Som nevnt fikk jeg et tilbud om en temmelig lukrativ jobb i et komm-hierarki, på såpass høyt plan at jeg ville slippe å gjøre stort, fikk jeg inntrykk av, annet enn å registrere honorarinnbetalingene og være på kontoret, noe jeg skyr.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    764
    Antall liker
    454
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Sikkert grunnet stresset over å være fullstendig unyttig, lurer på hvor mange ansatte Trondheim har på tilsvarende avdeling, har de mange nok å sparke får de kanskje råd til asfalt...


    Tenker ikke på kommunikasjonsgjengen nå.

    Om man ser bort ifra støv om sommeren når noen bruker grusveien er det en genial ide for boligstrøk hvor det kjøres til fra eiendommene (ikke gjennomgangstrafikk). Hva skal vi egentlig meg asfalt i alle sidegater overalt (se bort fra støv), trafikkmengden er jo minimal.

    Kjører heller på en grusvei som skrapes en gang iblant istedet for det hullete helvetet som finnes enkelte plasser i byen.

    Trondheim lider av samme problemet som de fleste andre byer. 1uke etter at ei gate er frisket opp med ny asfalt kommer gravemaskinene for å grave opp deler av strekket igjen. Er til å bli sprø av!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Det største problemet ved en sammensmelting av VY og Flytoget er forskjellen på kundegruppene.
    Flytoget er nå et ganske anderledes produkt, de eier sitt eget materiell, har en annen eier enn vy, har høyere standard, bedre teknologiske løsninger osv. Jeg betaler gladelig nesten dobbel pris for å bruke flytoget kontra alternativet.

    Flytoget henvender seg da også til en annen kundegruppe enn lokaltog og "InterCity togene". Det er for folk som skal ut å fly, folk som har bagasje med seg! Bagasje er noe (NSB)/VY helst ser at deres reisende IKKE skal medbringe! Derfor er det meget begrenset plass til bagasje på VY's tog. Men på Flytoget har man oppfattet at de reisende til/fra OSL er belemret med slike "unødvendigheter" som bagasje.
    Så i "Det Grønne Skiftets navn" får vi håpe at VY aldri får ta over Flytoget! For skal Flytoget bli som Inter City togene er det for min del helt slutt på å benytte tog mellom Oslo og OSL.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.569
    Antall liker
    7.101
    Noe må man jo holde på med, slik at det skal se ut som at man arbeider.

    Det har vært totalinflasjon i antallet kommunikasjonsavdelinger og antallet kommunikasjonsarbeidere i Gnore, de seneste tiårene.
    En forklaring er at det gir status å være i kommunikasjonsavdelingen, en annen er at enkelte virksomheter faktisk har behov for å ha kommunikasjonsfolk på lokalplan, om noe inntreffer. BaneNor er nok en slik, men hvorfor de trenger 44 (og gitt stillingsdefinisjonene) er en annen sak. Kriseberedskap er nok en del av forklaringen, siden de er i en næring der det kan oppstå alvorlige ulykker, som kan tilbakeføres til dem.

    Mange virksomheter er også blitt truffet av behovet for å være til stede i SoMe og har bemannet i forhold til det (samtidig som mange er blitt oppholdssted for journalister hvis aviser har måttet nedskjære).

    Som nevnt fikk jeg et tilbud om en temmelig lukrativ jobb i et komm-hierarki, på såpass høyt plan at jeg ville slippe å gjøre stort, fikk jeg inntrykk av, annet enn å registrere honorarinnbetalingene og være på kontoret, noe jeg skyr.
    Tror du kan legge til to faktorer til ikke bare i Norge men også internasjonalt.

    Det første er å vise til omverden at man følger med i tiden, er moderne og i stand til å kommunisere med de yngre generasjoner på deres plattformer.

    Det andre er det tiltrekkende med automatisk «målbare» data og respons på SoMe.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.855
    Torget vurderinger
    23

    Kloke ord fra James Brown i sin tid .....

     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.305
    Sted
    Bartistan
    Eller som Ole Paus synger:
    Fornuften er på ferie, og kjeften jobber overtid!
    Tjaaaa... forskjellen ligger i at nå snakker de faktisk mot bedre vitende, ut fra talking points som skal gjentas ad nauseum uansett hva spørsmålet måtte være.

    Jfr Hurtigrutas Skjeldam etter pestseilasen til Svalbard. Nå var ikke han en kommunikasjonskrabat som sådan men han framsto som tungt drilla av slike før han entra scenen, flere uker for seint, og gjorde en sYkt klein forestilling
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ikke skriv dårlige anmeldelser av nettbutikker hvis du skal returnere varer, for da må du kanskje betale for varen du ikke vil ha allikevel.

     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Tror ikke jeg er i kundegruppen til den butikken, heldigvis. Fønbørste høres også ut til å være noe som er ganske overflødig for min del, men...2500,- for en børste?!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det var vel det 20 år gamle Emilie reagerte på også, at børsten var altfor dyr iht. opplevd kvalitet og ville returnere den. Virker som det er like greit å ikke handle i den nettbutikken der uansett. :)
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.051
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    So what. Han likte sikkert Wagner også, og Hamsun. Men kanskje var de bare smørere de også.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.656
    Antall liker
    15.753
    Torget vurderinger
    2
    ^ Det går an å se sort humor i hvordan armen ble brukt, trur eg.

    Øystein Sjåstad har en god artikkel i Morgenbladet omkring hvordan det er blitt brukt ideologisk gjennom tidene.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Korstoget mot J. K. Rowling startet fordi hun etter alle solemerker å dømme faktisk er transfob.




     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland

    Bland annat nämner hon journalisten E J Rosetta, som “fick i uppdrag att skriva en text om 20 transfobiska uttalanden som J. K. Rowling gjort. Men att hon efter tre månaders research inte hade hittat något”.

    Det här är ett märkligt påstående att både göra och hänvisa till som sanning, då en googling omedelbart producerar flertalet tydliga sammanfattningar av Rowlings transfobi.

    Hyllningar av J K Rowling
    En snabb bakgrundskoll av källan hade dessutom kunnat visa att Rosetta är en milt uttryckt suspekt karaktär. Hennes twitter är full av hyllningar av Rowling, bisarra anekdoter om fabricerade transpersoner – och det parodiska påståendet att ordet cis är kvinnohat då det tidigare bara använts i ordet “cistern”.

    Rosetta skrev transkritiska blogginlägg redan 2015, gjorde avbön och försökte rebranda sig själv som “recovered TERF” – för att sedan försöka återuppbygga karriär i transkritiska kretsar.

    Det är lite oklart om Rosetta är ett konstprojekt, grifter, trollar eller drivs av någon sorts osunt uppmärksamhetssökande. Men vad som borde stå klart är att hon inte är ett bra sanningsvittne.

     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.855
    Torget vurderinger
    23

    Fordømte knehøner!!!!!

    Enda en totalt verdiløs uttalelse!! :mad: :mad:
    Komme nærmere toprosentsmålet... makan til svadauttalelse. Det er bare å GJØRE det!
    At ikke Norge - med sensitive områder i nord og direkte grense til Russland får dette på plass
    (og gjerne mere til) er bare en stor skam.

    knehøner.png
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    har du lest den linken i den svenske teksten @bambi ?

    «Det här är ett märkligt påstående att både göra och hänvisa till som sanning, då en googling omedelbart producerar flertalet tydliga sammanfattningar av Rowlings transfobi.»

    denne: https://www.glamour.com/story/a-com...e-jk-rowling-transgender-comments-controversy
    det er jo ren luft!

    også den svenske teksten selv er jo bare luft; den lever på at en allerede har inntatt det standpunkt at rowling har fobien.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Er jo ikke demokrati lenger, ja vi stemmer på parti, men hvorfor stemmer ikke vi på gulvet som ef eu på viktige tema den gang. Jer er så flau at jeg stempte på Sp, de lyger jo
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn