Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Mulig jeg er en avviker, men et apotek er for ingen butikk. Det er en del av helsevesenet. Egentlig.
    Alt endrer seg. Televerket var ikke butikk, bare en statlig leverandør av telefoni til det norske folk...med lang ventetid. Når det ble Telenor ble det butikk så det holder ;)
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Det gjør jo det, både på godt og vondt. Ingen vil vel tilbake til 50-tallet sånn sett. Men snart er vel venterommet på legekontorene fylt opp med varehyller også....
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.389
    Antall liker
    20.806
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Så da er jeg ikke alene om reaksjonen.

    Listhaug på tv for et bedre Norge!
    Fin frase det.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.556
    Antall liker
    15.588
    Torget vurderinger
    2
    Du, se nå å gjøre som du er blitt fortalt. Du skal hjelpe etterretningssjefen med å bli kvitt ulovlige håndvåpen og det skal du gjøre nå, for faen!

    VG lager litt kluss for Sjøvold, som oppfører seg autokratisk, og har en masse spyttslikkere under seg.

    C må forlate tjenesten og er nå ufør.


    – Det kan aldri skade at politimesteren i Oslo skylder deg en tjeneste, sier kollegaen, ifølge avhøret av C.

    Han forteller Spesialenheten at kollegaen kommer med et forslag:

    «Kan vi demontere våpnene i små deler og legge det i kurven sammen med løse haner, fjærer og magasiner som ikke er registreringspliktige?»

    C tror ikke det han hører.

    – Jeg klarte ikke tenke klart lenger.

    Alle våpen skal innleveres med våpenkort, fullmakt, skifteattest og utfylt innleveringsskjema med underskrift, ifølge arbeidsinstruksen til C.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Vel, denne gangen var det våpen, en annen gang er det en ureglementert pendler bolig - samme ulla hele gjengen.. makt gjør noe med folk som ikke er bra. Glad jeg ikke har noe å si :)
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.167
    Antall liker
    8.930
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    In his book Douglas Murray asks: if the history of humankind is one of slavery, conquest, prejudice, genocide and exploitation, why are only Western nations taking the blame for it? "It’s become perfectly acceptable to celebrate the contributions of non-Western cultures, but discussing their flaws and crimes is called hate speech. What’s more it has become acceptable to discuss the flaws and crimes of Western culture, but celebrating their contributions is also called hate speech. Some of this is a much-needed reckoning; however, some is part of a larger international attack on reason, democracy, science, progress and the citizens of the West by dishonest scholars, hatemongers, hostile nations and human-rights abusers hoping to distract from their ongoing villainy.

     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    En finansminister som ikke vet hvor mange nuller det er i en million, eller tusen for den sags skylde :cry: ... (debatten i går)

    Er der rart det går dårlig for SP...

     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.389
    Antall liker
    20.806
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Man kan jo undres over hvordan det går økonomisk med gårdsdrifta på Ilseng, men jeg antar at det ikke er TSV selv som driver der.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.556
    Antall liker
    15.588
    Torget vurderinger
    2
    Ganske spesielt. Durte på mot tankskipet, til tross for gjentatte anmodninger om å styre unna, og lot altså være å bruke skipets radarsystem, som på ett sekund ville avklart at de var på vei mot en kollisjon.
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.341
    Antall liker
    1.840
    Ganske spesielt å sikte vakthavende på et fartøy også. Skipsføreren har alltid alt ansvar.
    Hva hadde de for slags ordre?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    De kristne, de røde og de grønne har mye til felles. Fint oppsummert av en fin trubadur.

     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Ganske spesielt å sikte vakthavende på et fartøy også. Skipsføreren har alltid alt ansvar.
    Hva hadde de for slags ordre?
    Tror du ikke de har tenkt igjennom dette etter 2 år ? Synes kanskje det er greit å statuere et eksempel om at det er lov å bruke hodet selv om ordren fra øverste hold kanskje tilsa noe annet...
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ganske spesielt å sikte vakthavende på et fartøy også. Skipsføreren har alltid alt ansvar.
    Hva hadde de for slags ordre?
    Vaktsjefen på brua har ansvaret for hva han/hun gjør på sin vakt. Det er han/hun som fører skipet på det tidspunktet. Skipssjefen har selvsagt ansvaret for alt som skjer og ikke skjer ombord, men hvis vakthavende beviselig har handlet i strid med sjefens instruksjoner ligger straffeansvaret der.

    Manglende situasjonsforståelse på brua utløste havariet, men for meg er det også helt besynderlig at det ikke ble gjort mer for å berge skipet når kollisjonen hadde inntruffet. Det er bra at ingen omkom, men dette var et krigsskip. La dører i vanntette skott bli stående åpne - hva slags krigsskip og sjømannskap er det?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Vaktsjefen på brua har ansvaret for hva han/hun gjør på sin vakt. Det er han/hun som fører skipet på det tidspunktet. Skipssjefen har selvsagt ansvaret for alt som skjer og ikke skjer ombord, men hvis vakthavende beviselig har handlet i strid med sjefens instruksjoner ligger straffeansvaret der.

    Manglende situasjonsforståelse på brua utløste havariet, men for meg er det også helt besynderlig at det ikke ble gjort mer for å berge skipet når kollisjonen hadde inntruffet. Det er bra at ingen omkom, men dette var et krigsskip. La dører i vanntette skott bli stående åpne - hva slags krigsskip og sjømannskap er det?
    Dette har jeg riktignok ikke noe greie på, men for meg høres det da heller ut som ansvaret ligger hos de som A) Har utnevnt feil/uegnet person til vaktsjef. B) Har gitt vaktsjef og mannskap mangelfull og dårlig opplæring.

    Man setter vel ikke utrygge personer som ikke vet hvordan de skal handle i en krisesituasjon i ledende stillinger.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, men når det er et spørsmål om straffeansvar er spørsmålet om instruks ble gitt og om den ble fulgt. Om kriteriene for å inneha stillingen er oppfylt og instruks gitt vil det være et personlig ansvar der for faktisk å gjøre det man skal. Det går ikke an å forsvare seg ved å si at «det er sjefens skyld at jeg krasjet båten fordi han ansatte en idiot som meg!»

    Det er ikke statsministeren som fengsles for enhver tjenestefeil i statsadministrasjonen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.745
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Portugal
    Gi aldri Norske sosialister / venstredreide politikere ansvar for økonomi hjemme eller ute.

    Hvordan gikk det med;

    Terje Rød-Larsen

    Erik Solheim

    Grete Faremo

    Disse skader Norges renomme ute.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Vel, denne gangen var det våpen, en annen gang er det en ureglementert pendler bolig - samme ulla hele gjengen.. makt gjør noe med folk som ikke er bra. Glad jeg ikke har noe å si :)
    Skal ureglementerte pendlerboliger innleveres til Politiet de også?? o_O o_O o_O
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.255
    Antall liker
    1.158
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Skal ureglementerte pendlerboliger innleveres til Politiet de også?? o_O o_O o_O
    Det holder at de betaler tilbake det de har tjent på det slik vi andre må om vi har skodd oss på andre uregelmentert, men det slipper de vel...

    Fatter heller ikke at det kan holde å trekke seg om man har ansvaret for å ha sølt bort 25 millioner DOLLAR. Kjerringa burde bli loppet for den hun har av verdier og åke inn min 10 år på vann og brød slik en av oss hadde gjort om vi hadde tatt andres 25 mill dollar. .Burde snart ha lært - må vel være nærmere 100 år nå :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn