Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    14.061
    Torget vurderinger
    2
    Heldigvis bare 200, men en må vel regne med at minst x10 ikke møtte opp fordi de ikke ville ha trynet foreviget for ettertiden.
    Ble det ikke etterlyst et rosetog ala 22 juli 2011 på den demoen, kanskje de er opptatt med å gjøre klar alle rosene?

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.484
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det er sant; det er godt mulig de var opptatt med å flette kranser og sette sammen visuelt tiltalende buketter.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    4.057
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Igjen en post som kan slå begge veier
    dersom regjeringen fortsetter med energipolitikk ala Energiministeren
    så er denne posten i rett tråd
    dersom den holder fast med reelt folkedemokrati så må passer den bedre i den motsatte tråden

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.865
    Selv ikke den forferdelige, ondsinnede beskatningen av de stakkars, sakesløse rike, klarer å stoppe økningen i formuer.
    (Bak mur, men overskriften sier det som behøves)

Sjekket regnarket hjemme, om vi bruker mer eller mindre eksakt fem år så har mitt ikke så enromt store jordiske gods økt ca 260% på de fem årene (da regnet som finansielle plasseringer minus gjeld - verdiendring av egen bolig er holdt utenfor). Det er en en kombinasjon av markedsavkastning, tilføring av friske midler underveis og så burtetter samt litt nedbetaling av gjeld selv om den er temmelig begrenset. Jeg har ikke gjort noe påfallende smart eller noen scoop, mine plasseringer er drit kjedelige indeksfond i all hovedsak. Har en del rentefond også - hadde jeg ikke hatt det ville avkastningen vært en god del høyere.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.917
    Sjekket regnarket hjemme, om vi bruker mer eller mindre eksakt fem år så har mitt ikke så enromt store jordiske gods økt ca 260% på de fem årene (da regnet som finansielle plasseringer minus gjeld - verdiendring av egen bolig er holdt utenfor). Det er en en kombinasjon av markedsavkastning, tilføring av friske midler underveis og så burtetter samt litt nedbetaling av gjeld selv om den er temmelig begrenset. Jeg har ikke gjort noe påfallende smart eller noen scoop, mine plasseringer er drit kjedelige indeksfond i all hovedsak. Har en del rentefond også - hadde jeg ikke hatt det ville avkastningen vært en god del høyere.
    Men for noen er det fortsatt ikke bra nok.
    Og det fremsettes urimelige påstander om grusomhetene i den norske beskatningen.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    15.865
    Men hadde jeg vært søtten år med en drøm om å bli en rik gründer, så ville jeg først brukt all min energi på å bekjempe formuesskatten
    Det er kanskje min største innvending mot den norske diskursen. Som om om folk med talent, stå-på-vilje og en god idé tenker at faen heller - om jeg blir rik så må jeg betale formuesskatt. Det er jo dette høire prøvde å innbille folk.

det er litt gøy å spørre folk som mener at denne skatten er nasjonens undergang om slike ting. Skinner ganske fort gjennom at man vil betale mindre skatt

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    12.908
    Sted
    Oslo
    Det er kanskje min største innvending mot den norske diskursen. Som om om folk med talent, stå-på-vilje og en god idé tenker at faen heller - om jeg blir rik så må jeg betale formuesskatt. Det er jo dette høire prøvde å innbille folk.

det er litt gøy å spørre folk som mener at denne skatten er nasjonens undergang om slike ting. Skinner ganske fort gjennom at man vil betale mindre skatt
    Til tross for valgkamp og ønske om ny regjering, naive lille meg ville trodd at NHO og bedriftsledere og investorer ville framsnakket norsk næringsliv.
    Så feil kan man ta

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    15.858
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Det ligger mer enn frykt for eget skattepress, mange er oppriktig urolige for at næringslivet får for dårlige rammevilkår og at norsk eierskap og norske arbeidsplasser trues.

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    15.858
    Sted
    Interiore Simplicitate
    særlig

Tror du på dette selv?
    Hvordan forklarer du ellers at innbyggerne på Frøya går i fakkeltog til støtte for familien Lorentzen? Tror du de betaler formuesskatt hele gjengen?

For å svare på det andre spørsmålet, nei dersom du spør om jeg frykter norsk næringsliv har for dårlige rammebetingelser.

Sist redigert:

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.372
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Mange av feks "laksebaronene" har lagt igjen utrolig mye penger i sine nærmiljøer..og det er jo absolutt bra for de få det angår.....Likevel er de fleste av de mildt sagt steinrike, - likevel mener flere av de at de egentlig ikke skal betale skatt i det hele... Grunnrenteskatten som ble innført, ble jo ansett som rene svartedauen.. til tross for at mange av oppdrettssanlleggene faktisk har ødelagt feks tradisjonelt fjordfiske og også har ført til betydelig forurensing av mange fjorder hvor gjennomstrømmingen er relativt liten... Leste forresten nettopp at nå vurderer også Ola Brånås å rømme landet.... stakkars fyr...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn