Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.630
    Antall liker
    15.714
    Torget vurderinger
    2
    Norge konkurrerer om verdensbunn (-topp?), men ille også i resten av verden.

    Vi spiser skit og får i oss ting vi burde unngått. Forskere har fulgt opp en studie som viste store fall i spermkvalitet fra 1973-2011. Det ble oppstyr over fall på 50%.

    Nå er det 62%.

    Not only has the decline in total sperm counts continued -- reaching a drop of 62 percent -- but the decline per year has doubled since 2000. The 2017 report also revealed that sperm concentration (the number of sperm per milliliter of semen) dropped by an average of 1.6 percent per year, totaling more than a 52 percent among men in these regions over the previous four decades.

     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.122
    Antall liker
    7.753
    Sted
    Oslo
    Afghaneren som ikke får sin kone til Norge.
    UDI mener han ikke var tilstede i bryllupet og giftemålet kan derfor ikke godtas.
    UDI mener kona hans er gift med ham, og hun kan derfor ikke komme til Norge for å gifte seg med ham.
    Han har bodd her siden 2010 har fast jobb og bolig.
    Er forsåvidt enig i at vi skal ha en streng og rettferdig innvandringspolitikk
    UDI ser det ut til har xxx over ordet rettferdig og vil bare være strenge!
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.279
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Ja ja, kanskje UDI vet mer enn oss for en gangs skyld? Eller når skal vi gi Taliban fri innreise, oppholdstillatelse på humanitært grunnlag pga ingen hjemme de kan steine og herse med?
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.163
    Antall liker
    6.829
    Torget vurderinger
    4
    Denne saken har fått mer og mer momentum og med dette bør det bli en full utredning hvorpå hoder bør rulle og erstatninger utbetalt.

    I årevis har altså folk blitt sendt til fengselssoning pga. noen tusen kroner i utetalte bøter.
    Samtidig har stortingspolitikere systematisk unndratt seg beskatning av fordelen ved gratis bolig. For dem er kun snakk om "å gjøre opp for seg" ved å betale det de skylder. (Unntatt et titals tilfeller av tilleggsskatt.)

    Forskjellen er selvsagt at de førstnevnte er samfunnets svakeste med svært få ressurser.

    Igjen; - Likhet for loven my ass !

    Stor kartlegging: Over 4000 har sonet fengselsstraff etter ulovlig saksbehandling
    BERGEN (VG) Flere tusen personer er de siste årene sendt i fengsel for soning av ubetalte bøter. Behandlingen av sakene har i stor grad skjedd uten at politiet har fulgt loven, viser rapporter statsadvokatembetene har sendt Riksadvokaten.


    Dersom du ikke betaler en bot, kan det bestemmes at du skal sone i fengsel.

    21. oktober i år meldte Riksadvokaten at disse beslutningene i mange tilfeller har vært tatt av politiansatte alene, uten at påtalemyndigheten – en politiadvokat eller politifullmektig – har vært involvert.

    Det er i strid med loven.

    I tillegg krever loven at en person som ikke betaler en bot, må ha betalingsevne for å sende vedkommende til soning. Hvis personen ikke har betalingsevne, må det foreligge allmenne hensyn som tilsier soning.


    – Bøtelagte personer som ikke er betalingsdyktige kan dermed ha sonet fengselsstraff uten at lovens vilkår er overholdt, skriver Riksadvokaten i et brev til landets statsadvokatembeter.


    I brevet fikk statsadvokatembetene frist til 30. november i år med å innhente informasjon fra politidistriktene om praksisen som har vært ført.

    Riksadvokaten ba også om tall for hvor mange bøtelagte personer som har blitt innkalt til soning av subsidiær straff i perioden fra 1. oktober 2015 til 20. oktober 2022.


    Nå kan VG bringe tallene flere statsadvokatembeter har meldt inn til Riksadvokaten. Totalt dreier deg om godt over 4000 personer:

    * Oslo politidistrikt: 1170 personer.

    * Sør-Øst politidistrikt: Cirka 900 personer.

    * Øst politidistrikt: 832 personer.

    * Nordland: 987 anmodninger om soning.

    * Sør-Vest politidistrikt: 323 personer.

    * Agder politidistrikt: 138 saker.

    * Møre og Romsdal: 138 personer.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det viktigste er at reglene blir fulgt, ikke at man gjør noe som faktisk hjelper.
     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.237
    Antall liker
    286
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2

    velkommen til Norge, her er det forbudt å dele ut askebeger for å forhindre at sneipene blir kastet i naturen
    Det er nok mer det at Staten ikke ønsker tiltaket, fordi signalet er at du får lov til å røyke...men vi liker det ikke...
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.433
    Antall liker
    35.229
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Merker at jeg er ganske lei politikere nå.

    Den der får du rette til radarparet Vedum & Støre, siden det er de som løper rundt og forteller den historien. Vedum var til og med på TV for å tegne og fortelle om hvordan vanlige folk hadde fått det så mye bedre under hans kyndige ledelse fordi han hadde forhindret renteøkninger. Det falt ikke heldig ut, men han skal ha for forsøket. Hva han skal ha for det er jeg ikke sikker på, men meningsmålingene kan gi en pekepinn.
    Tidligere denne uken kom finansminister Trygve Slagsvold Vedum med en gladnyhet:

    Til tross for galopperende priser vil vanlige familier se en reallønnsvekst i år, lovet Senterpartilederen, med utgangspunkt i Finansdepartementets reallønns-kalkulator.
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Den der får du rette til radarparet Vedum & Støre, siden det er de som løper rundt og forteller den historien. Vedum var til og med på TV for å tegne og fortelle om hvordan vanlige folk hadde fått det så mye bedre under hans kyndige ledelse fordi han hadde forhindret renteøkninger. Det falt ikke heldig ut, men han skal ha for forsøket. Hva han skal ha for det er jeg ikke sikker på, men meningsmålingene kan gi en pekepinn.
    Åpnet du og leste saken? 😅 Finansgeniet Vedum er nemlig en av de som får tyn i artikkelen jeg la ut. Men ikke for det, jeg var ganske lei av Erna og dem også når de ble stemt ut, så det gjelder politikere generelt. Jeg er lei av dem og hvordan de alltid ormer og vrir seg og sier ting de ikke kan stå for, eller later som de har gode intensjoner for alle mens handlingene deres sier noe annet.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.254
    Antall liker
    9.079
    Åpnet du og leste saken? 😅 Finansgeniet Vedum er nemlig en av de som får tyn i artikkelen jeg la ut. Men ikke for det, jeg var ganske lei av Erna og dem også når de ble stemt ut, så det gjelder politikere generelt. Jeg er lei av dem og hvordan de alltid ormer og vrir seg og sier ting de ikke kan stå for, eller later som de har gode intensjoner for alle mens handlingene deres sier noe annet.
    Ikke bland Erna inni dette, hadde hun vært i førersetet så hadde det vært billig strøm, masse vann i magasinene, nesten ingen rente, matprisene stod stille, ingen hadde flyttet til Sveits, VM hadde ikke vært i Qatar, ingen krig, nesten gratis bensin og ladestrøm, det grønne skiftet hadde gått på skinner. Og ikke minst; de fattige hadde fått det veldig mye bedre. Vi får holde ut noen år til, så vil det nok bli bedre skal du se når comebacket er et faktum i 25.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ikke bland Erna inni dette, hadde hun vært i førersetet så hadde det vært billig strøm, masse vann i magasinene, nesten ingen rente, matprisene stod stille, ingen hadde flyttet til Sveits, VM hadde ikke vært i Qatar, ingen krig, nesten gratis bensin og ladestrøm, det grønne skiftet hadde gått på skinner. Og ikke minst; de fattige hadde fått det veldig mye bedre. Vi får holde ut noen år til, så vil det nok bli bedre skal du se når comebacket er et faktum i 25.
    Følte vel egentlig at det var noen andre som blandet inn henne ved å være litt defensive på hennes vegne eller noe sånt her nå, ja. Erna skal ha litt skryt for hvordan de styrte landet under pandemien syns jeg, men utenom det var det ganske triste greier for "vanlige folk" under hennes styre også. Særlig om man gikk på diverse trygdeordninger eller mottok andre ytelser.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.433
    Antall liker
    35.229
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Åpnet du og leste saken? 😅 Finansgeniet Vedum er nemlig en av de som får tyn i artikkelen jeg la ut. Men ikke for det, jeg var ganske lei av Erna og dem også når de ble stemt ut, så det gjelder politikere generelt. Jeg er lei av dem og hvordan de alltid ormer og vrir seg og sier ting de ikke kan stå for, eller later som de har gode intensjoner for alle mens handlingene deres sier noe annet.
    Ja, jeg leste den, og hadde allerede postet link til den i tråden om de rødgrønne. :)

    Det jeg reagerer på er generaliseringen om «politikerne». Forståelig, men den retorikken er litt farlig. Hvis alle politikere skjæres over en kam og er upålitelige nettopp fordi de har valgt å være politikere, hvem skal man da vende seg til for å løse problemer og styre samfunnet? En militærjunta?

    Hvis man mener norske politikere i største almenhet er udugelige, så er det fritt frem å stille til valg og demonstrere at en selv kan gjøre alt så mye bedre. Som Annelise Høegh sa en gang: Styrken ved vårt politiske system er at hvem som helst kan bli valgt inn på Stortinget. Svakheten ved det er den samme.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.719
    Antall liker
    13.212
    For folk som lever helt på grensen ølknomisk er inflasjon, sammen med realverdien av ytelsene / lønna det mest sentrale. Lønna har politikere lite til ingen ting med å gjøre, men de kan i prinsippet påvirke ytelsene men det er ikke veldig mye som tyder på at de har lyst. SV og Rødt vil, AP og SP vil ikke.

    Rente er mest sentralt for den tungt forgjeldede middelklassen i Norge og det er som kjent der de fleste velgere befinner seg. At politikere følgelig er opptatte av hva som treffer denne gruppen er ikke så rart.

    Det er en viss fare for at det som skjer nå vil gjøre permanent skade på inntrykkket av at AP er hvor man skal stemme for en rettferdig fordeling eller hva man nå velger å kalle det. Det ser ut til å være betydelig misforhold mellom hva man faktisk mener og hva man har like at folk tror man mener på dette området. De mye omtalte justeringene i skattesystemet utgjør stort sett symbolske summer for de som befinner seg en del over eller godt under hvor knekkpunktet for "vanlige folk" slår inn og det oppdager vel de fleste etter hvert.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ja, jeg leste den, og hadde allerede postet link til den i tråden om de rødgrønne. :)

    Det jeg reagerer på er generaliseringen om «politikerne». Forståelig, men den retorikken er litt farlig. Hvis alle politikere skjæres over en kam og er upålitelige nettopp fordi de har valgt å være politikere, hvem skal man da vende seg til for å løse problemer og styre samfunnet? En militærjunta?

    Hvis man mener norske politikere i største almenhet er udugelige, så er det fritt frem å stille til valg og demonstrere at en selv kan gjøre alt så mye bedre. Som Annelise Høegh sa en gang: Styrken ved vårt politiske system er at hvem som helst kan bli valgt inn på Stortinget. Svakheten ved det er den samme.
    Jeg kunne sikkert vært mer presis og sagt noe som "politikerne som til enhver tid er i regjering og ikke følger opp det de lovet før de kom i posisjon" istedenfor det mer generelle "politikerne". :) Men det er litt vanskelig noen ganger hvis man bare vil uttale seg litt generelt med et håp om å bli delvis forstått, og ikke kan gjøre det hvis man ikke er helt spesifikk i alt man sier og tar alle mulige forbehold. Nå linket jeg jo også til en artikkel med en helt spesiell vinkling sånn at det kanskje burde vært mulig å skjønne omtrent hvor jeg ville...? :)

    Syns du drar det litt vel langt her nå med å trekke inn militærjunta. Vet ikke om det jeg skriver vanligvis er i den leiren der sånn at det er en naturlig assosiasjon? Jeg føler jo selv at jeg er meget balansert i mine uttalelser og at jeg fungerer på et svært høyt nivå. Jeg er også veldig stabil.

    Jeg tror at det er mange dyktige politikere i Norge, men jeg sitter mer enn bare noen ganger med følelsen av at de som blir utnevnt til forskjellige ministerposter ikke nødvendigvis er de som er best egnet til jobben. Som nevnte Vedum. Hadde jeg gjort en bedre jobb som finansminister? Nei, trolig ikke. Men jeg villle da heller ikke tenkt at det var en god idé at jeg ble det. Kan ikke helt fri meg fra tanken om at viljen til å ha makt ofte er viktigere enn om man er egnet til å ha det.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.433
    Antall liker
    35.229
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kunne sikkert vært mer presis og sagt noe som "politikerne som til enhver tid er i regjering og ikke følger opp det de lovet før de kom i posisjon" istedenfor det mer generelle "politikerne". :) Men det er litt vanskelig noen ganger hvis man bare vil uttale seg litt generelt med et håp om å bli delvis forstått, og ikke kan gjøre det hvis man ikke er helt spesifikk i alt man sier og tar alle mulige forbehold. Nå linket jeg jo også til en artikkel med en helt spesiell vinkling sånn at det kanskje burde vært mulig å skjønne omtrent hvor jeg ville...? :)

    Syns du drar det litt vel langt her nå med å trekke inn militærjunta. Vet ikke om det jeg skriver vanligvis er i den leiren der sånn at det er en naturlig assosiasjon? Jeg føler jo selv at jeg er meget balansert i mine uttalelser og at jeg fungerer på et svært høyt nivå. Jeg er også veldig stabil.

    Jeg tror at det er mange dyktige politikere i Norge, men jeg sitter mer enn bare noen ganger med følelsen av at de som blir utnevnt til forskjellige ministerposter ikke nødvendigvis er de som er best egnet til jobben. Som nevnte Vedum. Hadde jeg gjort en bedre jobb som finansminister? Nei, trolig ikke. Men jeg villle da heller ikke tenkt at det var en god idé at jeg ble det. Kan ikke helt fri meg fra tanken om at viljen til å ha makt ofte er viktigere enn om man er egnet til å ha det.
    Nei, jeg tror ikke du etterspør hverken militærjunta eller aristokrat-drevet statskupp for å innføre et autoritært monarki, men jeg ville gjerne at du også skulle tenke over hvor den generelle politikerforakten vil føre oss.

    Klart, politikere har sitt rikelige ansvar for å si hva de mener og gjøre som de har sagt for ikke å vanne ut tilliten de faktisk lever av, men det er veldig mye lettere å kaste tomater fra kommentarfeltets anonymitet enn selv å stå i den stormen. Du er fortsatt hjertelig velkommen til å stille som kandidat.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Nei, jeg tror ikke du etterspør hverken militærjunta eller aristokrat-drevet statskupp for å innføre et autoritært monarki, men jeg ville gjerne at du også skulle tenke over hvor den generelle politikerforakten vil føre oss.

    Klart, politikere har sitt rikelige ansvar for å si hva de mener og gjøre som de har sagt for ikke å vanne ut tilliten de faktisk lever av, men det er veldig mye lettere å kaste tomater fra kommentarfeltets anonymitet enn selv å stå i den stormen. Du er fortsatt hjertelig velkommen til å stille som kandidat.
    Det er jo ikke sånn at jeg ikke har tenkt over det, og jeg vil da virkelig også mene at jeg ikke er den sterkeste fanebærer for politikerforakt heller. Jeg har nok allerede reflektert litt over hvor vanskelig det må være å skulle formidle upopulære avgjørelser og være den som til envher tid står i stormen og må ta et slags kollektivt ansvar for tingenes tilstand. Ofte i møte med tabloide overskrifter og problemstillinger. Jeg tror jeg har en viss følelse og forståelse for hva det vil si å være den personen.

    Vel. Jeg kaster iallfall ikke råtne egg, for å si det på den måten. Kanskje jeg melder meg inn i et lokallag eller noe sånt hvis jeg føler at jeg har overskudd til det, og at jeg trenger et heftigere kick enn å bare diskutere rikets tilstand her på HFS. Men jeg har forøvrig nær familie som du faktisk selv har linket til avisartikler om her inne i de miljøene der, så vet ikke helt om det er noe for meg. :)
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.433
    Antall liker
    35.229
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg fant ihvertfall ut at det ikke var noe for meg, men derfor har jeg også en god del forståelse for de personlige kostnadene ved å påta seg det ansvaret. Det er ikke sikkert vi får de beste politikerne ved å kreve at de skal legge ned ufattelig mye tid og bare få sleivkjeft til takk.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Nei, jeg ser som sagt helt klart den siden også. Det jeg kanskje savner er at mange av de som faktisk styrer og bestemmer ser og skjønner hvordan det er å faktisk være på den andre siden, det å være såkalte "vanlige folk" også. Kan hende jeg tar feil, men der har jeg ofte følelsen av at det skorter litt.

    Som når de i Nytt på Nytt dro fram ministeren med millionlønn som hadde sagt til de fattige at "vi skal komme oss gjennom dette sammen". :)
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.433
    Antall liker
    35.229
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Nei, jeg ser som sagt helt klart den siden også. Det jeg kanskje savner er at mange av de som faktisk styrer og bestemmer ser og skjønner hvordan det er å faktisk være på den andre siden, det å være såkalte "vanlige folk" også. Kan hende jeg tar feil, men der har jeg ofte følelsen av at det skorter litt.

    Som når de i Nytt på Nytt dro fram ministeren med millionlønn som hadde sagt til de fattige at "vi skal komme oss gjennom dette sammen". :)
    Statsrådene er bare spissene i et hierarki med tusenvis av mennesker. Det er ikke veldig godt betalt å være kommunestyrerepresentant, eller politisk rådgiver for en stortingsgruppe for den del. Politiske rådgivere til statsrådene tjener ca 750k. Det er noe mer enn median lønn i Norge (550k i 2021), men stillingene er så definitivt unntatt fra arbeidsmiljølovens bestemmelser om arbeidstid, for å si det slik. I de rødgrønnes skatteopplegg går vel skillet mellom «vanlige folk» og «de rike» omtrent der. Tror nok de også kjenner litt på strømpriser og matvareinflasjon nå.
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    2.193
    Ingen grunn til å betvile biologien vi lærte på skolen. Men alternativ vitenskap har jo slått ut i full blomst i de senere år, også på dette feltet. Alt I den gode hensikts navn... . Biologiprofessoren "mener" ikke Kaveh Rashid tar feil som de skriver.. Han har derimot overveldende mengde med vitenskapelig dokumentasjon som beviser at KR tar feil. Det er en ikke uvesentlig forskjell.

    1670493138884.png

    Støtter Jenny Klinge – mener Kaveh Rashidi tar feil om kjønn – Dagsavisen

    Dr.E
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.630
    Antall liker
    15.714
    Torget vurderinger
    2
    Eine grausame Salbe fra Johan H. Andresen , Odd Arild Grefstad , Kristin Skogen Lund , Paul-Chr. Rieber, Jens Ulltveit-Moe og Tore Ulstein.

    Norges internasjonale omdømme er kraftig svekket. Avisen Financial Times omtaler Norge som krigsprofitør og tidsskriftet The Economist viser til Norges «pinlige» krigsprofitt. Frankrikes president Macron og toppledere i FN, Det internasjonale energibyrå (IEA) og Vestens økonomiske samarbeidsorganisasjon OECD er også blant kritikerne.

    Norge møtes med en helt ny skepsis i internasjonal politikk og diplomati, i klimaforhandlinger, i humanitære fora og i utviklingssamarbeid. Som representanter for norsk næringsliv ser vi det samme.



    Finansministeren banner nok på inn og utpust.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.662
    Antall liker
    21.475
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Han burde stikke fingeren i jorda, men det er ikke så lett. Telen (tælan altså) har satt seg på Ilseng.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Statsrådene er bare spissene i et hierarki med tusenvis av mennesker. Det er ikke veldig godt betalt å være kommunestyrerepresentant, eller politisk rådgiver for en stortingsgruppe for den del. Politiske rådgivere til statsrådene tjener ca 750k. Det er noe mer enn median lønn i Norge (550k i 2021), men stillingene er så definitivt unntatt fra arbeidsmiljølovens bestemmelser om arbeidstid, for å si det slik. I de rødgrønnes skatteopplegg går vel skillet mellom «vanlige folk» og «de rike» omtrent der. Tror nok de også kjenner litt på strømpriser og matvareinflasjon nå.
    750K er nok fortsatt temmelig godt over der mange av de som definerer seg som "vanlige folk" ligger tenker jeg. :)

    Selv regnes jeg vel knapt som folk lenger en gang, etter å ha gått på AAP i flere år etter sykdom helt tilbake i 2016. Siden jeg allikevel har kjøpt leilighet istedenfor å leie havner jeg vel på en måte mellom to stoler. Mellom "ikke helt folk" og "vanlige folk" kanskje. Men jeg er ikke bitter. 🧐
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Ingen grunn til å betvile biologien vi lærte på skolen. Men alternativ vitenskap har jo slått ut i full blomst i de senere år, også på dette feltet. Alt I den gode hensikts navn... . Biologiprofessoren "mener" ikke Kaveh Rashid tar feil som de skriver.. Han har derimot overveldende mengde med vitenskapelig dokumentasjon som beviser at KR tar feil. Det er en ikke uvesentlig forskjell.

    Vis vedlegget 874923

    Støtter Jenny Klinge – mener Kaveh Rashidi tar feil om kjønn – Dagsavisen

    Dr.E
    Det er overraskende å se at en biologiprofessor mener at man bør legge mer vekt på biologi.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Når vi først snakker om politkere. Hvorfor er det ingen vilje til å rydde opp i kraftbransjen?


    Av ideologiske grunner er det ingen vilje til å rydde opp. I tillegg; dersom man ryddet opp måtte man innrømme at politikken ikke har vært særlig vellykket. Slike innrømmelser gjør ingen norske politikere. En god grunn til å få dem skiftet ut og rekruttert fra andre miljøer....
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fant ihvertfall ut at det ikke var noe for meg, men derfor har jeg også en god del forståelse for de personlige kostnadene ved å påta seg det ansvaret. Det er ikke sikkert vi får de beste politikerne ved å kreve at de skal legge ned ufattelig mye tid og bare få sleivkjeft til takk.

    De får millionlønn som takk. Fire til fem tusen kroner timen + frynsgoder andre bare kan drømmer om, og rikelig anledning til å snyte på skatten....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn