Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.422
    Antall liker
    9.667
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Grunneieren har nok mye rett i dette " – Og satt på spissen: Hvis det hadde vært motsatt, hvis jeg hadde hentet tre fra kommunal tomt, hadde jeg blitt anmeldt med en gang, mener han"


    Da må jeg spørre, er ikke inndriving av skatt, samt bøter og alt det tullet kommunen driver med det samme som å stjele?
    Ehh, nei.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Etter å ha tittet mer i ordboka så er jeg ikke helt enig.
    Stjele:
    1
    ta (noe som tilhører en annen) i hemmelighet, ubemerket

    Men hvis du går under ordet røve så finner man dette:
    3
    stjele

    ; legge beslag på

    EKSEMPLER
    • røve ens arv
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.219
    Antall liker
    2.645
    Sted
    Liten by
    Hva er det noen har tatt av deg som de ikke hadde rett på?
    Om du mener at skatt er tyveri, så er det bare å flytte til et annet land, der godene skattene lager ikke er deg tilgode?
    Ingen hindrer deg?
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Så lenge man utfører arbeid i Norge så må man skatte til Norge.
    Jeg mener bare at jeg selger tiden min (deler av mitt liv) for en sum, deler av denne summen frarøver stat og kommune, de frarøver derfor en del av livet mitt.
    Såvidt jeg husker har jeg aldri blitt stilt spørsmål eller signert på at jeg godtar dette.
    Men jeg ble (ufrivillig) en del av AS Norge når jeg fikk utdelt mitt personnummer og ble da påtvunget endel jeg ikke er enig i.

    Minner meg litt om middelalderen der man måtte betale til kongen..
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    3.482
    Torget vurderinger
    4
    Med et utgangspunktet blir det vanskelig ja...
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.343
    Antall liker
    1.844
    Så lenge man utfører arbeid i Norge så må man skatte til Norge.
    Jeg mener bare at jeg selger tiden min (deler av mitt liv) for en sum, deler av denne summen frarøver stat og kommune, de frarøver derfor en del av livet mitt.
    Såvidt jeg husker har jeg aldri blitt stilt spørsmål eller signert på at jeg godtar dette.
    Men jeg ble (ufrivillig) en del av AS Norge når jeg fikk utdelt mitt personnummer og ble da påtvunget endel jeg ikke er enig i.

    Minner meg litt om middelalderen der man måtte betale til kongen..
    Du kjører sikkert på offentlig vei, og forventer/håper vel også at noen hjelper deg om du ramler om med hjerteinfarkt?
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det kunne like så godt vært en priset tjeneste...

    Men er det ikke litt spesielt at vi kaller oss frie mennesker, men ingen som blir født i dette landet er fri (eller i verden forsåvidt)
    De eneste heldige er gjerne de som har foreldre som tar ansvar og som føder hjemme og sørger for at barnet aldri kommer inn i systemet.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.908
    Antall liker
    11.297
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Direkte veiprising ligger vel nokså nært i framtida.... Kostnader for sykdom er nokså uforutsigbare, og kan i en del tilfeller løpe opp i svært mange millioner. Du må gjerne tro du er motstandsdyktig mot det meste, men statistikken viser noe annet....
    Du mener kanskje at helseforsikring ala USA, hvor man betaler store summer til private investorer og aksjonærer er en bedre løsnig, eller er du bare prinsippiell motstander av kollektive goder, - typen "først meg sjøl og så meg sjøl, - og så meg sjøl.... osv...." ?
    Jeg regner med at du også har en eller annen form for utdannelse..... hvem betalte for den, - regnet fra grunnskole og oppover?
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har ikke noe imot samfunnet, men jeg har noe imot at man ikke kan velge. Det er heller ikke mulig å melde seg ut av samfunnet og leve som et fritt menneske, det syns jeg er feil.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.105
    Antall liker
    9.408
    Jeg har ikke noe imot samfunnet, men jeg har noe imot at man ikke kan velge. Det er heller ikke mulig å melde seg ut av samfunnet og leve som et fritt menneske, det syns jeg er feil.
    Du kan flytte til et land med minimal skatt og minimale offentlige goder. Flere av dem i Afrika, for eksempel.
    Sytepave.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hva hvis jeg liker naturen der jeg er oppvokst? Hvorfor skal jeg deportere ?
    Man må skille mellom å leve fritt utenfor samfunnet og det å flytte seg innenfor samfunnet.

    Et godt eksempel på dette er feks hvordan urfolk har blitt overkjørt i alle år til fordel for samfunnet.
    Disse levde som frie mennesker og ble fratatt alt

    Skjønner du ikke at dette med grenser, land, samfunn o.l er oppkonstruert og har ingenting med å leve fritt å gjøre?
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.147
    Antall liker
    4.305
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke noe imot samfunnet, men jeg har noe imot at man ikke kan velge. Det er heller ikke mulig å melde seg ut av samfunnet og leve som et fritt menneske, det syns jeg er feil.
    Det er valg annet hvert år, hhv lokalvalg og stortingsvalg.

    Forøvrig tipper jeg at norsk suverenitetsutøvelse på f.eks. Peter 1 øy ikke er like streng som på fastlandet.

    mvh
    KJ
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.105
    Antall liker
    9.408
    Hva hvis jeg liker naturen der jeg er oppvokst? Hvorfor skal jeg deportere ?
    Man må skille mellom å leve fritt utenfor samfunnet og det å flytte seg innenfor samfunnet.

    Et godt eksempel på dette er feks hvordan urfolk har blitt overkjørt i alle år til fordel for samfunnet.
    Disse levde som frie mennesker og ble fratatt alt

    Skjønner du ikke at dette med grenser, land, samfunn o.l er oppkonstruert og har ingenting med å leve fritt å gjøre?
    Du velger å bo i et samfunn og da må du også innrette deg etter samfunnet.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hvorfor og hvilke alternativ har jeg? Enten innrette meg eller dø?
    Og du syns ikke det er feil?
    Hvorfor skal det ikke være mulig feks å frasi seg sine rettigheter og gi tilbake sitt personnummer..
    Ikke mye menneskeverdig det spør du meg
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.147
    Antall liker
    4.305
    Torget vurderinger
    1
    Ønsker du å bli fredløs ?

    mvh
    KJ
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.105
    Antall liker
    9.408
    Hvorfor og hvilke alternativ har jeg? Enten innrette meg eller dø?
    Og du syns ikke det er feil?
    Hvorfor skal det ikke være mulig feks å frasi seg sine rettigheter og gi tilbake sitt personnummer..
    Ikke mye menneskeverdig det spør du meg
    Du vil ikke betale for de tjenestene samfunnet yter, men du vil bo i samfunnet?
    Liberstad skulle jo bli et slikt fristed, men det trynet jo skikkelig. Ooops, måtte visst ha litt VVA, helsevesen, brannvesen, skolevesen, en slags ordensvesen. Og dette måtte innbyggerne betale for? Uhørt.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg vil kjøpe meg et stykke land og leve av og med naturen og melde meg ut av hele samfunnet.
    Men det er ikke mulig
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.147
    Antall liker
    4.305
    Torget vurderinger
    1
    Det er som kjent ikke så mange statsløse flekker med land på kartet. Territoriell integritet og suverenitet er som kjent et par grunnpilarer i en statsdannelse.

    Mvh
    KJ
     

    krrm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    30.12.2013
    Innlegg
    89
    Antall liker
    122
    Men, men selv det å kjøpe land er jo en konstruksjon som samfunnet har skapt. Skal du ha land utenfor samfunnet må du vel strengt tatt ta det. Eller er det slik at man kan akseptere litt samfunn sånn hvis det passer seg sånn?
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    _bass kjenner bare én type frihet; den som hviler i seg selv og aldri kan realiseres fordi midlene mangler til å kunne ville. han har mest sannsynlig stjålet pengene han skal betale for å bruke veien. og før han vet ordet av det, så kommer det noen og brenner barhytta hans ned, og henger han opp i et tre. det er tøft der ute.
     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.237
    Antall liker
    286
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vil kjøpe meg et stykke land og leve av og med naturen og melde meg ut av hele samfunnet.
    Men det er ikke mulig
    Jeg kjøpte meg et hus på en tomt ute i naturen men med asfaltert offentlig vei rett ved. Det var ingen som spurte meg om jeg ønsket å bli født inn i et samfunn. Og det må jeg bare akseptere. Jeg er glad for alt jeg har. Det burde du også være.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det kunne like så godt vært en priset tjeneste...

    Men er det ikke litt spesielt at vi kaller oss frie mennesker, men ingen som blir født i dette landet er fri (eller i verden forsåvidt)
    De eneste heldige er gjerne de som har foreldre som tar ansvar og som føder hjemme og sørger for at barnet aldri kommer inn i systemet.
    Bare for å få hodet ditt til å eksplodere på en fredags ettermiddag: Det nærmeste du kommer til en «sovereign citizen» i den moderne verden er den norske odelsretten. Tenk over det: Det er en rettighet som til og med setter tilside tinglyste avtaler om eiendomsoverdragelse selv med kronens stempel på dem. Ætta går foran kronen.

    I en anglosaksisk virkelighet, hvor all eiendomsrett ultimat tilligger kronen siden Wilhelm Erobrerens tid (1066) er noe slikt meningsløst. Men Erik Blodøks mislyktes med å gjøre det samme i Noregsveldet, og da så. Skjønn det, som min gamle historielærer pleide å si.

    Deretter kan du tenke over hvorfor det å bli lyst fredløs og utstøtt av samfunnet var verre enn dødsstraff.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg sier jo at jeg er villig til å inngå et kompromiss, nemlig å respektere eiendomsretten. Dvs kjøpe mitt eget land for penger jeg har byttet til meg mot deler av mitt liv.
    Men går det ann å da være fornøyd med dette og trekke seg tilbake? Nei, for da skal kommunen ha eiendomsskatt, da må jeg tilbake til samfunnet å jobbe for å få penger til det. Kanskje jeg vil bygge meg et sted å bo på denne tomta.. nei det går ikke for da skal kommunen bestemme, og jeg må oppfylle masse regler og krav som de har satt.
    En campingvogn da, nei det er ikke lov å bo permanent i campingvogn på egen tomt uten å oppfylle masse krav.
    Kanskje jeg vil skyte et dyr for å ha noe å spise.. nei det går ikke for da må jeg ha lisens og lov av staten, i tillegg er det masse krav om når jeg skal få lov til å skaffe meg mat (jaktsesong).
    Kanskje jeg vil ha noen dyr jeg kan slakte, nei er regler for dette også og du må investere masse og bli kommersiell.
    Hvor er friheten og menneskeretten i dette?

    Og se feks på den fosen saken, der ble urfolk overkjørt, staten taper og selv da skjer det ikke noe. Alt for at vi skal billig strøm

    Jeg syns ikke dette er riktig og jeg syns at vi lurer oss selv mens vi skryter av at vi er frie mennesker når sannheten er at vi er født inn i et kapitalistisk samfunn som gjør oss til slaver.
    Eneste forskjellen på oss og de tradisjonelle slavene er at vi tror vi frie.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.209
    Antall liker
    5.160
    Jeg vil kjøpe meg et stykke land og leve av og med naturen og melde meg ut av hele samfunnet.
    Men det er ikke mulig.
    Det finnes sikkert en øde øy et sted i Stillehavet som du kan bosette deg på. Men med ett en annen person setter sine føtter på øya så er jo friheten tapt, da må du forholde deg til andre mennesker enten du vil eller ikke.

    Hvis du kjøper et stykke land uten et samfunn, hvem eller hva hindrer da noen andre som er større og sterkere enn deg fra å bare jage deg vekk og ta landet du har kjøpt?
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.713
    Antall liker
    13.199
    siden du åpenbart har litt vanskelig for det så er svaret nei. Med mindre dr.foran bare er en spøk så skjønner du det nok om du tenker det litt om. Det burde også være innenfor kognitiv rekkevidde selv om dr.er en spøk.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det er selvfølgelig en fare, men da forsvarer man seg.
    Er jo akkurat det samme som i dag, ingen hindrer noen i å komme å okkupere huset ditt.

    Bare for å legge til:
    Jeg har prøvd, jeg kjøpte en hytte og en tomt jeg hadde tenkt å bosette meg på. Planen var da å selge huset når oppgraderingene var ferdige.
    Det var godt anlagt med privat vann og enn så lenge innlagt strøm.
    Problemene startet allerede når jeg ønsket å bosette meg der, det gikk ikke ann å få omregulert hytta til bolig, i tillegg fikk jeg ikke lov til å sette opp et stort drivhus for å dyrke min egen mat. Det var heller ikke mulighet for å produsere sin egen strøm.

    Har videre sett mot å kjøpe større skogseiendommer men å gå gjennom papirmølla og kanskje få lov til å bygge meg en bolig midt i skogen er jeg lite lysten på å begi meg ut på nå.
    Kan jo bare drite i loven, men veldig kjipt når en eller annen forvalter finner mitt paradis og krever at jeg river driten
     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.237
    Antall liker
    286
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Det er selvfølgelig en fare, men da forsvarer man seg.
    Er jo akkurat det samme som i dag, ingen hindrer noen i å komme å okkupere huset ditt.

    Bare for å legge til:
    Jeg har prøvd, jeg kjøpte en hytte og en tomt jeg hadde tenkt å bosette meg på. Planen var da å selge huset når oppgraderingene var ferdige.
    Det var godt anlagt med privat vann og enn så lenge innlagt strøm.
    Problemene startet allerede når jeg ønsket å bosette meg der, det gikk ikke ann å få omregulert hytta til bolig, i tillegg fikk jeg ikke lov til å sette opp et stort drivhus for å dyrke min egen mat. Det var heller ikke mulighet for å produsere sin egen strøm.

    Har videre sett mot å kjøpe større skogseiendommer men å gå gjennom papirmølla og kanskje få lov til å bygge meg en bolig midt i skogen er jeg lite lysten på å begi meg ut på nå.
    Kan jo bare drite i loven, men veldig kjipt når en eller annen forvalter finner mitt paradis og krever at jeg river driten
    Til sist handler dette om hvem som sitter med makten, og hvem er det? Jo, det er staten. Det er mange ting som jeg er totalt uenig med hvordan Staten styrer. Ufriheten du har, får du faktisk ikke gjort noe med, bortsett fra å akseptere den.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.600
    Antall liker
    1.861
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Med mindre man blir mange nok..
    Men folk flest har vel nok å bekymre seg for hvem som vinner maskorama, hvilket ekstrautstyr den nye teslaen skal ha og om lotto`en klaffer på lørdag.
    Brød og sirkus..
    Jeg er redd vi mister oss selv, se bare hvor samfunnet er på vei..
    I går så hadde vi en debatt på tv der en stor politiker sto rett ut og sa at loven trumfer alt moralsk/etisk riktig eller ei
    Dersom innbyggerne følger loven heller enn sitt moralske pass er vi fucked.
    Så har vi jo eksemplet på restriksjonene vi har vært gjennom, hvor staten bestemte hvor mange og hvem du skulle ha i ditt eget hjem, dette er moralsk og etisk forkastelig, men samfunnet aksepterer.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.713
    Antall liker
    13.199
    Men folk flest har vel nok å bekymre seg for hvem som vinner maskorama, hvilket ekstrautstyr den nye teslaen skal ha og om lotto`en klaffer på lørdag.
    Jeg vil påstå at det er langt mer rasjonelt enn å fundere på hvordan man i praksis skal melde seg ut av samfunnet på sin egen jordflekk eller skogsfelt et sted i Norge. Eller hvorsomhelst i den noenlunde siviliserte verden for den saks skyld. Oddsene for at Lottoen klaffer er ca 1:5.4 millioner i den norske varianten, det er fortsatt langt bedre enn hva som er tilfelle for å skape sin egen lille stat i staten der man fullstendig er sin egen herre.
     
    • Liker
    Reaksjoner: OMF

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.237
    Antall liker
    286
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Med mindre man blir mange nok..
    Men folk flest har vel nok å bekymre seg for hvem som vinner maskorama, hvilket ekstrautstyr den nye teslaen skal ha og om lotto`en klaffer på lørdag.
    Brød og sirkus..
    Jeg er redd vi mister oss selv, se bare hvor samfunnet er på vei..
    I går så hadde vi en debatt på tv der en stor politiker sto rett ut og sa at loven trumfer alt moralsk/etisk riktig eller ei
    Dersom innbyggerne følger loven heller enn sitt moralske pass er vi fucked.
    Så har vi jo eksemplet på restriksjonene vi har vært gjennom, hvor staten bestemte hvor mange og hvem du skulle ha i ditt eget hjem, dette er moralsk og etisk forkastelig, men samfunnet aksepterer.
    Jeg deler helt den beskrivelsen jeg. Men jeg aksepterer at jeg ikke kan gjøre noe med det bare.
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.519
    Antall liker
    882
    Torget vurderinger
    1
    Med mindre man blir mange nok..
    Men folk flest har vel nok å bekymre seg for hvem som vinner maskorama, hvilket ekstrautstyr den nye teslaen skal ha og om lotto`en klaffer på lørdag.
    Brød og sirkus..
    Jeg er redd vi mister oss selv, se bare hvor samfunnet er på vei..
    I går så hadde vi en debatt på tv der en stor politiker sto rett ut og sa at loven trumfer alt moralsk/etisk riktig eller ei
    Dersom innbyggerne følger loven heller enn sitt moralske pass er vi fucked.
    Så har vi jo eksemplet på restriksjonene vi har vært gjennom, hvor staten bestemte hvor mange og hvem du skulle ha i ditt eget hjem, dette er moralsk og etisk forkastelig, men samfunnet aksepterer.
    Til å samarbeida om noko og då får ein?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.849
    Torget vurderinger
    0
    Resultatene av de feilrettete renteøkningene, strømprisene, og drivstoffprisene begynner å tikke inn. Hvor lenge før vi får noen selvmord også?

    Et meget alvorlig tema du er inne på der. Mulig jeg ser mørkt på det, men selvmord virker ikke å være noe poltical establishment"
    egetlig synes å bry seg så mye med. Foreløpig er det jo "bare" enkeltskjebner og da er dette kun noe som egner seg til å vise seg fram
    på TV mens man legger ansiktet i alvorlige folder og sier at dette MÅ vi gjøre noe med! Uten at man egentlig ikke mener så mye med det. Psykiatrien er fortsatt preget av "for lite for sent" i dette landet. Det er behov for en kraftig opprusting av dette feltet. Alle som faller
    utenfor A4 formen ut ut til å ha større eller mindre behov for hjelp!
    Men jeg er redd de nødvendige midler ikke vil stilles til disposisjon.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.552
    Antall liker
    7.058
    Diskusjonen den siste siden minner meg litt om en ihuga anarkist jeg hadde som nabo da jeg var student, men som stadig var frustrert over at den lokale foreningen han var medlem av og møtene de hadde var så kaotisk organisert.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.908
    Antall liker
    11.297
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Disse ordene fra Per Fuggelli dukket opp fra annetsteds....

    Fremskrittspartiet – samfunnets løsemiddel!
    Her går en gud som heter mammon over verden. Den hvisker og roper:
    – at samfunn ikke finnes, bare multinasjonale selskaper finnes
    – at mennesker ikke finnes, bare produsenter og konsumenter finnes
    – at frihet, likhet og brorskap ikke finnes, bare penger og profitt finnes
    – at fellesskap ikke finnes, bare individer som fremmedlegemer i det tomme rom finnes

    FrP vil rive det enkelte individ løs fra Det sosial fastlandet. FrP vil gjøre mennesket til en øy. FrP vil brenne broene mellom oss.

    FrPs program vil:
    – bygge ned Folketrygden
    - skape en todelt helsetjeneste, en dårlig for vanlige folk, en god for de rike
    – skape en todelt skole, en dårlig for vanlige folk, en god for de rike
    – svekke arbeidsmiljøloven
    – svekke fagforeningene
    – sette likestillingen tilbake
    – oppheve samholdet mellom by og land
    Dette partiet som lov for lov, skatt for skatt, ordning for ordning vil rive velferdsstaten. Hva gjør vi?
     
    Sist redigert:

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.552
    Antall liker
    7.058
    Uansett litt søtt når folk bruker tid på internett for å berette om sine drømmer om å være frikoblet samfunnet.

    Og vanligvis grunnet noe de har forlest seg på i ungdommen:

    “There are two novels that can change a bookish fourteen-year old’s life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world.

    The other, of course, involves orcs."
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn