Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.919
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    trues det nå med at hele dritten legges ned. Å tjene mindre er åpenart ikke et tenkbart scenario for milliardærer og aspirererende sådanne.
    Nedlegging er ren sabelrasling, men det er jo ikke helt rett at staten skal stikke av med alt. Her burde kommunene få tilført en god slump av skatten.

    Johan-Kr
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.958
    Antall liker
    19.813
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Fabelaktige nyheter.

    Det er altså, tross alt, mulig å se forskjell på Høyre og Arbeiderpartiet. I stedet for velferdskutt, som vil ramme de som har minst, økes skattene for de som har mest.
    En gledens dag!
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    869
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    1
    Hvem har rett her?

    Mens milliardærtettheten er for oppadgående langs kysten, trues det nå med at hele dritten legges ned. Å tjene mindre er åpenart ikke et tenkbart scenario for milliardærer og aspirererende sådanne.
    Hvilke andre næringer i verden har gratis "husleie", samt null krav om å rydde opp etter skadene de påfører naturen? Dette tankesettet tilhører 1800-tallet.
    Hadde en kompis som var dykker rundt årtusenskiftet. Han ble millionær i løpet av et par år med å arbeide for denne bransjen. Han hadde en avtale med noen oppdrettere om å komme på kort varsel å hjelpe til med å flytte mærer.
    Når "alarmen" gikk hos oppdretterne at inspeksjon var underveis, ble han tilkalt. Da flyttet de mærene lenger unna opprinnelig plassering rett før inspektørene kom. Da de så tok vann- og bunnprøver ble det jo ikke funnet noe å klage over.

    Under arbeidet med dette, så trødde han i en salig blanding av død fisk og gud vet hva. Denne gjørma kunne være over en meter i dybde.
    Alt utstyr under dykkingen, unntatt flaskene, måtte kastes (hver eneste gang). Det var umulig å rengjøre de. Og oppdretterne betalte gladelig for dette. De slapp jo unna bot og pålegg om opprydding.
     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.958
    Antall liker
    19.813
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er bare å lene seg tilbake og vente på det forutsigbare; NHO, laksebaroner, ordførere, Venstre, kakser osv's massive fordømmelse og ramaskrik.

    Det registreres at hverkens Høyres foregangsfigur(er) her inne eller Høyre har uttalt seg enda. Det må kunne antas at det bedrives hektisk møtevirksomhet. Peder Egseth er jo ute av bildet, så det tar muligens litt tid med spinndoktoriet.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.768
    Antall liker
    13.249
    Det registreres at hverkens Høyres foregangsfigur(er) her inne eller Høyre har uttalt seg enda. Det må kunne antas at det bedrives hektisk møtevirksomhet. Peder Egseth er jo ute av bildet, så det tar muligens litt tid med spinndoktoriet.
    Man kan jo få en komentar rimelig rett fra kilden

    Et politisk råtassgrep – E24

    Da professor Helene Ultveit-Moe ledet en offentlig utredning som foreslo nettopp grunnrenteskatt, møtte forslaget en ekstremt velorganisert lobbykampanje. Forslaget ble tvunget ned i en skuff.

    Men få som følger norsk politikk, forventet at det ville bli liggende der for godt. Til det er ideen om grunnrenteskatt for fristende og havbruksnæringens profittmargin for høy.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.518
    Antall liker
    8.070
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Høh? Sånne dager finnes jo i så godt som alle land....
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Svensker jeg kjenner er ikke så veldig fan av fårikål. Noen har til og med sagt at norsk husmannskost er fattigmannskost.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.631
    Antall liker
    936
    En kamerat fra midt-østen sa til meg at fiskekaker, fiskeboller og fiskepudding i Norge er kattemat.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.518
    Antall liker
    8.070
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg syns svensker er stuck up. "Ooooh, vi har kallops, och ni har bara lapskaus och fårikål".

    Har du forsøkt å minne dem på at de faktisk har noe som kalles surströmming? Det burde vel få dem til å lukke geipen.

    Riktignok har vi rakfisk, men derfra til surströmming er det flere dimensjoner av skrekkelighet og bedervelse.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Har du forsøkt å minne dem på at de faktisk har noe som kalles surströmming? Det burde vel få dem til å lukke geipen.

    Riktignok har vi rakfisk, men derfra til surströmming er det flere dimensjoner av skrekkelighet og bedervelse.
    Klart jeg har det, men surstrømming er visst en "delikatesse" og "sofistikert", noe vi nordmenn visstnok er for enkle og primitive til å forstå. 🙄
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.518
    Antall liker
    8.070
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Sofistikert ja.... Det er vel ca. det aller siste begrepet jeg ville kommet på å bruke.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.973
    Antall liker
    11.381
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Svenskene har alltid vært kjepphøye og storkjefta... de hadde jo L.M.Ericsson, Volvo, Saab, Hasselblad, Nobel og mye annet, og var cocky og kjepphøye som bare det...så fikk vi olje, og kjepphøyheten er bare maskering av en dyp misunnelse... det er faktisk uttalt fra svensk offisielt hold, men jeg husker ikke hvem.. :cool:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Tingen er at jeg liker både Sverige og flere band, skuespillere, artister og whatnot, men det gir en litt emmen smak i munnen når trangen til å nedvurdere alt som er norsk er så sterk. Men, det kan jo også hende jeg bare har vært uheldig med akkurat den ene svensken der. :D
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.518
    Antall liker
    8.070
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Men, det kan jo også hende jeg bare har vært uheldig med akkurat den ene svensken der. :D

    Hvis inntrykket er basert på en (1) svenske så tenker jeg kanskje du skal bruke et litt større nett før du konkluderer. Minst tre vil jeg si.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Hvis inntrykket er basert på en (1) svenske så tenker jeg kanskje du skal bruke et litt større nett før du konkluderer. Minst tre vil jeg si.
    Jeg tenker at den ene svensken får leve opp til ansvaret vedkommende påtar seg ved å snakke for en hel nasjon og ta konsekvensene av det.
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    869
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    1
    Svenskene har alltid vært kjepphøye og storkjefta... de hadde jo L.M.Ericsson, Volvo, Saab, Hasselblad, Nobel og mye annet, og var cocky og kjepphøye som bare det...så fikk vi olje, og kjepphøyheten er bare maskering av en dyp misunnelse... det er faktisk uttalt fra svensk offisielt hold, men jeg husker ikke hvem.. :cool:
    Figge?? :cool:
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.684
    Antall liker
    15.793
    Torget vurderinger
    2
    Er det ikke her barnas far skal trå til...? :unsure:

    Interessant vinkling:

    – Og vi vet at kvinner, når de får barn, dropper ut av politikken og kommer ikke tilbake igjen. Hvis vi ønsker at kvinner under 40 år med barn skal være aktive i politikken, må vi faktisk legge til rette for at man er organisert på en måte som er tilpasset deres hverdag, sier hun.

    Menn under 40 år med barn da, klarer vi oss uten dem i politikken, eller satser vi på at mor tar ansvar?
    Gjør som på Cuba, der har de nylig vedtatt en lov om at menn og kvinner må dele likt på husarbeidet og pliktene i hjemmet.

    Og dermed kan vi vel regne med at det blir revolusjon på Cuba.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.546
    Antall liker
    9.710
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.655
    Antall liker
    4.098
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Har du forsøkt å minne dem på at de faktisk har noe som kalles surströmming? Det burde vel få dem til å lukke geipen.

    Riktignok har vi rakfisk, men derfra til surströmming er det flere dimensjoner av skrekkelighet og bedervelse.
    Surströmming går helt klart bort tillsammans med rakfisk och Isländsk surhaj.🥵
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn