Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    7.906
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    siden du insisterer på at vedkommende er en løgner

    Den eneste åpenbare løgneren her er jo du selv, som til stadighet forvrenger dine meningsmotstanderes uttalelser til det ugjenkjennelige. Rimelig kontraproduktivt, for ikke å si idiotisk, når alle vil ha lest hva som faktisk ble skrevet.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.478
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Standard prosedyre for Larson er jo akkurat det: Sette opp en stråmann, angripe den, deretter forsøke å vinne argumentet fra en posisjon av moralsk overhøyde.
    Går igjen i innlegg etter innlegg.

    Mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.125
    Antall liker
    5.077
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Ja, venstresiden ønsker å rydde opp i dette her, men selvsagt så finnes det enkelte unntak som dette kvinnemennesket.
    Det er vel strengt tatt kun ytterste venstre (Rødt) som virker reelt opptatt av opprydning og som selv praktiserer måtehold i tråd med egne meninger.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Ja, du kunne for eksempel sendt bankkortet ditt med en av foreldrene til butikken.
    Kan man virkelig det?

    Gå til din nærmeste bank og spør hva de synes om noe slikt.

    Nei, det greieste er at forelderen legger ut de 300 kr-ene (eller what-not) og får det tilbakebetalt. Det er normal praksis.


    Du forkaster hele historien med NAV og hvordan de ser på VIPPS, fordi du nekter å tro på scenarioet hvor en ungdom, ung voksen eller what not ikke takler å gå på butikken.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Bruker på telefon:
    "Plutselig sier sønnen min at han ikke kan handle, han trenger hjelp til det, så han vippser han penger til meg. Og så går jeg og handler mat for de pengene. Kan du si hvilke konsekvenser det får for meg?"
    NAV-konsulent:"det er ikke lurt, for da på en måte penger inn på konto som du må gjøre rede for.

    b.p.t: "Og hvordan gjør man rede for det?"


    NAV-k: Nei, det er det som er vanskelig, når du først tar imot penger inn på konto. For det er ikke lett å gjøre rede for at de pengene, at du ikke har fått de, og til å bruke de pengene på deg sjøl. Jeg ville ikke ha gjort det hvis jeg var deg. må man gjøre rede for disse pengene.

    b.p.t: "Okay, la oss si at dette har skjedd, hvordan kan man redde en slik situasjon?"

    NK: "det blir å snakke med saksbehandler som du har på sosialen, forklare situasjoen og så blir det en skjønnsmessig vurdering av den enkelte
    saksbehandler om han godtar det eller ikke.

    bpt "Så det er mulig for å få fikset det?"

    N.K: "Det vet jeg ikke. Det vil være opp til det enkelte tilfelle. Det skal vanskeliggjøres. Det blir jo veldig vanskelig å forklare at han har fått penger inn på konto som man sier man har kjøpt mat for. Det høres... ehrm... jeg stiller mine tvil til at det godtas da.

    bpt: "du stiller deg litt tvil...?"

    N.K: til at det kommer til å godtas. (fortsetter med "du bør ikke ta imot...." mens begge snakker)

    Bpt: selv om jeg har kvittering fra butikken?

    Navkonsulent: Ja, fordi matvarene kan jo være til deg. Og så får du sosialhjelp... jeg bare forklarer da... det kunne være sånn at du da... eh... får penger av "familien" for å handle deg mat, og så har du kanskje brukt det... brukt penger på noe annet da, i tillegg ikke sant.

    ppt: okay

    NK: for å få en sosialhjelp så det... er vanskelig det der, men

    bpt: Står det noe på Nav sine sider der folk blir frarådet om å ikke bruke vipps.

    Navkonsulent: nei.



    Og gjengen her inne, nei, denne historien er ikke sann, fordi hvem kjøper mat for sin "guttunge". - Nav vil høre på deg. - Nav vil fikse opp i det.

    For en privilegert gjeng som sitter her inne.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Husk at du får bare en side av historien her.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    910
    Er det ikke slik at fattige utlendinger som lever på trygd i Norge sender for mye penger til hjemlandet slik at de må få ekstra sosialstønad for å klare seg noenlunde.
    Utsendt beløp fra Norges fattigste er stort men jeg husker ikke summen, mulig det er ca. 500 Mill. pr år? Kanskje dette er et poeng i det som er beskrevet ovenfor
    NAV består neppe av vonde mennesker men mulig saksbehandlere blir provosert av og til av folk som vil ha det meste gratis. Og historien over er mistenkelig, mildt sagt.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.794
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg kjenner en del som har vært avhengig a å omtrent tigge på Nav for å holde hodet over vannet.

    Økonomisk nødhjelp er noe man får for å klare seg selv for å ha til mat, inntil sosialhjelp er innvilget.
    Det er et helt minimalt beløp pr dag, og en får det kun når kontoen er skrapet. Sånn har det vært ihvertfall i 20 år.

    Sosialhjelp i seg selv, som er et høyere beløp, og som da typisk inneholder noe til å dekke husleie og essensielle regninger, er det 4-6 ukers behandlingstid på.

    Den værste urettmessigheten er at Nav plutselig kan finne på å stoppe eller redusere regelmessige ytelser som dagpenger eller sykepenger pga et eller annet de mener strider mot regelverket. Dette skjer helt uten varsel - plutselig kommer det inn 8000kr i sykepenger istedenfor 30000. En bruker da gjerne et par dager på å få tak i en saksbehandler som kan forklare hvorfor. Om det skal bestrides, så bruker da NAV 6-8 uker på å handtere dette. I mellomtiden står NAV-brukeren uten penger til mesteparten av regninger, og å få hjelp til husleie o.l.

    Hvis en saksmessig faller litt mellom stolene hos NAV, så ender en fort opp med masse småutbetalinger spredt utover måneden, med liten mulighet til å finne ut av om dette er rett eller ikke. Det mangler ofte lønnsslipper som forklarer hva trekk og annet er for noe - never mind at Nav først skal sende et varselom vedtak med en frist til å sende innsigelser. Så skal det gjøres et vedtak før det kan trekkes. Har sett en del tilfeller der plutselig er det 5-8000kr mindre utbetalt, uten forklaring.

    Nå skal NAV ha litt ros også, for når jeg trengte de, etter å ha blitt kreftsyk, hadde jeg ingen problemer, hverken med sykepenger eller arbeidsavklaringspenger, inntil jeg kom meg på beina igjen. Brorparten av brukerne får nok den hjelpen de skal ha, men handteringen av avvik og brukere som faller utenfor mønstrene er kritikkverdig.

    Det er også en del ordninger som er laget for å skulle være for spesielle tilfeller, og som ikke fungerer som toltenkt, med katastrofale følger for brukerens økonomi. Det tar gjerne årevis for NAV å ta tak i disse løsningene.


    Johan-Kr
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    7.906
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Brorparten av brukerne får nok den hjelpen de skal ha, men handteringen av avvik og brukere som faller utenfor mønstrene er kritikkverdig.

    Det er også en del ordninger som er laget for å skulle være for spesielle tilfeller, og som ikke fungerer som toltenkt, med katastrofale følger for brukerens økonomi

    Når det gjelder NAV tror jeg dette er fasit. Langt de fleste blir behandlet som mennesker og får det de skal ha, noen er rene snyltere som aldri skulle hatt en krone og noen får helt urettmessig en behandling som står til stryk og vel så det. Avvikshåndteringen er ofte langt, langt under pari, delvis fordi man er uheldig med behandleren man får tildelt og delvis fordi systemet ofte automatisk går i selvforsvarsmodus når det blir utsatt for kritikk. Som stort sett alle store systemer gjør.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.824
    Antall liker
    8.799
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Jeg er i grunn litt overrasket over at Larsom hele tiden er så missfornøyd med politiet, NAV osv. Disse etatene er jo bemannet av flinke folk, i faste stillinger, i offentlig sektor med gode pensjonsordninge, sykelønnsordninger og alt på stell. Her burde jo alt ligge til rette for optimale tjenester.....
     
    • Liker
    Reaksjoner: TOH

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.459
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Bruker på telefon:
    "Plutselig sier sønnen min at han ikke kan handle, han trenger hjelp til det, så han vippser han penger til meg. Og så går jeg og handler mat for de pengene. Kan du si hvilke konsekvenser det får for meg?"
    NAV-konsulent:"det er ikke lurt, for da på en måte penger inn på konto som du må gjøre rede for.

    b.p.t: "Og hvordan gjør man rede for det?"


    NAV-k: Nei, det er det som er vanskelig, når du først tar imot penger inn på konto. For det er ikke lett å gjøre rede for at de pengene, at du ikke har fått de, og til å bruke de pengene på deg sjøl. Jeg ville ikke ha gjort det hvis jeg var deg. må man gjøre rede for disse pengene.

    b.p.t: "Okay, la oss si at dette har skjedd, hvordan kan man redde en slik situasjon?"

    NK: "det blir å snakke med saksbehandler som du har på sosialen, forklare situasjoen og så blir det en skjønnsmessig vurdering av den enkelte
    saksbehandler om han godtar det eller ikke.

    bpt "Så det er mulig for å få fikset det?"

    N.K: "Det vet jeg ikke. Det vil være opp til det enkelte tilfelle. Det skal vanskeliggjøres. Det blir jo veldig vanskelig å forklare at han har fått penger inn på konto som man sier man har kjøpt mat for. Det høres... ehrm... jeg stiller mine tvil til at det godtas da.

    bpt: "du stiller deg litt tvil...?"

    N.K: til at det kommer til å godtas. (fortsetter med "du bør ikke ta imot...." mens begge snakker)

    Bpt: selv om jeg har kvittering fra butikken?

    Navkonsulent: Ja, fordi matvarene kan jo være til deg. Og så får du sosialhjelp... jeg bare forklarer da... det kunne være sånn at du da... eh... får penger av "familien" for å handle deg mat, og så har du kanskje brukt det... brukt penger på noe annet da, i tillegg ikke sant.

    ppt: okay

    NK: for å få en sosialhjelp så det... er vanskelig det der, men

    bpt: Står det noe på Nav sine sider der folk blir frarådet om å ikke bruke vipps.

    Navkonsulent: nei.



    Og gjengen her inne, nei, denne historien er ikke sann, fordi hvem kjøper mat for sin "guttunge". - Nav vil høre på deg. - Nav vil fikse opp i det.

    For en privilegert gjeng som sitter her inne.
    Akkurat denne historien tror jeg 100% på.

    Vet med 100% sikkerhet at dette er en problemstilling. Avkom til en venn av meg la ut noen hundrelapper for fosterbarn som min venn har. De var på ett eller annet dill sammen. Far til "långiver" overførte til bankkontoen til sitt barn. Dette så NAV og ikke bare ble det trukket i trygda, men det ble også 3. grads forhør om hvorfor i Hæ..te vedkommende ikke hadde fortalt NAV at hun var i arbeid???

    Veldig festlig! Man kan ikke engang gi penger i julegave til en i familien som lever på NAV hvis det ikke gis i form av kontanter! Det skal man heller ikke gjøre, men NAV ser det ikke så da går det greit! Vedkommende "barn" har også opplevd å få telefon fra saksbehandler på NAV etter Jul med spørsmål om hva hun fikk i julegaver, om det var noe som kunne gi dem grunn til å redusere januarutbetalingen!

    Nei det er ikke noen fest å leve på NAV, i alle fall om du har "riktig" saksbehandler.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.192
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er faktisk et av problemene med NAV i stønadssaker, - man er tildels fullstendig prisgitt holdningene til en saksbehandler. Jeg kjenner helt konkret til en sak hvor problemene sto i kø, - inntil det ble oppnevnt ny saksbehandler, da den første sluttet i NAV......
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.558
    Antall liker
    15.594
    Torget vurderinger
    2
    Velger å skåne designtråden. Munch-museet må ombygges radikalt. Ironisk nok ser det ut som et klima-anlegg, men har dramatisk underdimensjonert ventilasjonsanlegg. Mao., ikke fikk de til eksteriøret, ikke fikk de til interiøret, ikke fikk de til det tekniske.

    Hva skal vi med alle mulige ISO-standarder o.a., tro?


    Inneklima.jpg
     
    Sist redigert:

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Etter å ha reist en del og sist vært i Qatar (fantastiske bygg, men et møkkaland), så er det for meg helt utrolig at man i Norge klarer å bygge en så til de grader stygg og nå også upraktisk bygning!
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.558
    Antall liker
    15.594
    Torget vurderinger
    2
    De har funnet ut at det er skadelig for kunsten å henge der, med det underdimensjonerte klima-anlegget.
    Derfor må de redusere antall besøkende inntil man har fått stabilisert kjølingen, samt får på plass tørrkjøling lokalt, som back-up. Mye vanndamp i utåndingsluft, samtidig som det underdimensjonerte kjøleanlegget gjør at man risikerer store temperaturvariasjoner. Og slike svingninger i luftfuktighet og temperatur burde kanskje vært det første man tenkte på? Før knekken?

    Rare greier.
     
    Sist redigert:

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    Vi prøver å være stilsikre med akkurat rette tøtsjen av dekadense her, men får det selvfølgelig ikke til. Tenk hvordan dette hadde vært om det ble bygd i Danmark. Ganske sikkert ti ganger bedre. Minst.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.158
    Antall liker
    5.086
    Nye Munch er så spektakulært stygt og malplassert at jeg øyner et håp om at det vil være begynnelsen på slutten for slike "signalbygg", tegnet av dårlig skolerte arkitekter med Le Corbusier som eneste ledestjerne, og et selvbilde av en annen verden. Selv om jeg er redd at de ikke snur før også denne hesligheten til femti milliarder er realisert.

    regjeringskvartalet.jpg

    Digresjon: Le Corbusier ønsket å rive det historiske sentrum i Paris og erstatte det med dette:

    planvoisin.jpg

     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Kle hele Munch-bygget med klatreplanter, sier jeg.

    Alt som kan sier om både fasade og beliggenhet, er vel blitt sagt, men at det virkelig går an å føre opp noe sånt på 2000-tallet, er nesten ikke til å tro.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.539
    Antall liker
    27.478
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Disse arabiske statene som normalt renner over av penger henter inn utenlandsk ekspertise når de skal bygge noe som skal "synes". Har sett en docu om dette. De slipper ikke til hvem som helt og er veldig kritiske i sine vurderinger.

    Men det ville vært da falitt om vi gjorde det samme ikke minst når det gjelder den verdenskjente Munch....

     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    7.906
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Noe malplassert å skylde Munch-monstrositeten på arkitektene, uansett hvor mye man måtte hate resultatet. Det er selvsagt ille å tegne noe slikt, men langt, langt verre å velge det som det beste alternativet.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.032
    Antall liker
    9.311
    Vi prøver å være stilsikre med akkurat rette tøtsjen av dekadense her, men får det selvfølgelig ikke til. Tenk hvordan dette hadde vært om det ble bygd i Danmark. Ganske sikkert ti ganger bedre. Minst.
    Det hadde nok vært mye finere i Danmark, for ikke å snakke om Paris. Kunst skal jo provosere og det har Munch-museet virkelig gjort.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.459
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Hadde det nå engang vært de første museet der man "bærsjet på leggen" med aircondition/ventilasjon. Men det er det jo ikke!
    Skoltesamisk Museum i Neiden var stengt i 8 år etter at bygget var "ferdig"!
    Bortsett fra lekkasjer var det så dårlig kontroll på blant annet fuktighet og temperatur at risikoen for at gjenstandene skulle bli
    ødelagt var alt for stor.
    Har noen lært???
    Nei tydeligvis ikke....................!
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Hadde det nå engang vært de første museet der man "bærsjet på leggen" med aircondition/ventilasjon. Men det er det jo ikke!
    Skoltesamisk Museum i Neiden var stengt i 8 år etter at bygget var "ferdig"!
    Bortsett fra lekkasjer var det så dårlig kontroll på blant annet fuktighet og temperatur at risikoen for at gjenstandene skulle bli
    ødelagt var alt for stor.
    Har noen lært???
    Nei tydeligvis ikke....................!
    Reiser jo en del spørsmål.
    Hva er spesifisert? Er luftkontrollanlegget levert i henhold til spesifikasjon?
    Svarene på de to sprøsmålene avgjør i prinsippet om noen har lært, eller ikke.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.311
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Krenkes den som krenkes kan, og krenkes den som krenkes bør.
    Det er ikke enkelt å opptre krenkefritt om dagen:rolleyes:
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    910
    Over til helse igjen fra meg.

    De fleste i Norge er godt ivaretatt av et utmerket helsevesen. Gratis transport til lege, frikort etter 2900,- kr. Sykehusbehandling som allerede er betalt.
    Medikamenter på blå-resept.

    I flere år har jeg lagt merke til ei gruppe hvor saken er annerledes. De svake narkomane.

    Leger vil ha minimalt med disse å gjøre. De ønsker å behandle mennesker med kur i 2-3 uker og så er de frisk igjen.
    Men slik er det ikke med kronisk narkomane. lang ventetid for å komme på institusjon og mange vil ikke dit heller. Mange vil fortsette sin avhengighet men
    vil ha litt hjelp innimellom.
    Noen leger ser dette og gir så mye beroligende medisiner som etterhvert gjør at de mister lisensen. Mye skuffelse for de som behandler, bare mas og kan ikke hjelpe liksom.
    345 overdose dødsfall i 2020, høyest i Europa pr. capita.

    Narkomani problemet er sjelden oppe til diskusjon og ingen fremgang å spore, bare noen fine ord i ny og ned.
    Dette er helt spesielt klientell i helsevesen og må takles som det, men det har stått stille i årevis.
    De tyngre narkomane burde forvente en god del mer omsorg og forståelse for hva dette er, og god behandling i perioder av livet vil være til
    hjelp selv om tilbakefall er det mest vanlige.
    Jeg mener de er en alvorlig underprioritert gruppe i det ellers storartede norske veflerdssamfunn.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.988
    Antall liker
    708
    Over til helse igjen fra meg.

    De fleste i Norge er godt ivaretatt av et utmerket helsevesen. Gratis transport til lege, frikort etter 2900,- kr. Sykehusbehandling som allerede er betalt.
    Medikamenter på blå-resept.

    I flere år har jeg lagt merke til ei gruppe hvor saken er annerledes. De svake narkomane.

    Leger vil ha minimalt med disse å gjøre. De ønsker å behandle mennesker med kur i 2-3 uker og så er de frisk igjen.
    Men slik er det ikke med kronisk narkomane. lang ventetid for å komme på institusjon og mange vil ikke dit heller. Mange vil fortsette sin avhengighet men
    vil ha litt hjelp innimellom.
    Noen leger ser dette og gir så mye beroligende medisiner som etterhvert gjør at de mister lisensen. Mye skuffelse for de som behandler, bare mas og kan ikke hjelpe liksom.
    345 overdose dødsfall i 2020, høyest i Europa pr. capita.

    Narkomani problemet er sjelden oppe til diskusjon og ingen fremgang å spore, bare noen fine ord i ny og ned.
    Dette er helt spesielt klientell i helsevesen og må takles som det, men det har stått stille i årevis.
    De tyngre narkomane burde forvente en god del mer omsorg og forståelse for hva dette er, og god behandling i perioder av livet vil være til
    hjelp selv om tilbakefall er det mest vanlige.
    Jeg mener de er en alvorlig underprioritert gruppe i det ellers storartede norske veflerdssamfunn.
    Og helt selvpåført…
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.522
    Sjeldent og sjeldent, vi har nå diskutert en rusreform i årevis og den var nettopp oppe til votering i Stortinget, men desverre nedstemt.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.596
    Antall liker
    910
    Og helt selvpåført…
    Vel. Ikke helt sikkert det, men i stor grad ja, men ofte noe bakenforliggende årsak er det.
    Uansett skal de behandles i helsevesen som andre med selvpåførte lidelser og det er mange det.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Hva med et rettferdig pensjonssystem? Tilsvar til unge høyres kronikk om at pensjonsalderen bør heves. Kan ikke folk bare arve penger hvis de syns det er for slitsomt å stå i arbeid til de fyller 70?

     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.522
    Uavhengig av pensjonsdebatten så syns jeg det er rart at folk kjører seg selv på uføretrygd når man er 50. Det er mulig å bytte yrke før man kommer så langt at kroppen ikke vil mer.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn