Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Når 3 politibetjenter står på toget og sier du skal av så er det ikke slik at man frivillig går av toget, disqutabel.
    Nei, men man velger i de aller fleste tilfeller å bli med ut, fordi alternativet fort kan bli mye mer traumatisk. Det er rasjonelt, selv om det må føles helt jævelig.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Da er det alt annet enn frivillig, disqutabel.

    Prinsippene dine stikker ikke veldig dybt når du må kverulere på den.
     

    Panama Red

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    3.225
    Antall liker
    3.742
    Sted
    Landås
    Torget vurderinger
    1
    Du har heller ikke plikt til å svare på spørsmål før du får advokat.
    Da får de heller ta deg med på stasjonen mens dere venter. Det blir jo fort papirarbeid av slikt, og det er jo ikke noe gøy.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.156
    Antall liker
    7.796
    Sted
    Oslo
    Elkjøp scorer ikke mange poeng hos meg etter dette

    Hvem trenger faggforeninga, hvis sjefen arrangerer juletrefest og deler ut godteposer?
    Man kan jo ikke få begge deler må vite!
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Da er det alt annet enn frivillig, disqutabel.

    Prinsippene dine stikker ikke veldig dybt når du må kverulere på den.
    Som du åpenbart ikke oppfattet, kverulerte jeg IKKE på den, jeg sa derimot meg helt enig. Det kan se frivillig ut, men det er det ikke, det er kun et rasjonelt menneskes respons på at politiet ber deg om noe. Men det er selvsagt alt annet enn frivillig.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.156
    Antall liker
    7.796
    Sted
    Oslo
    Det der er like seriøst som å holde Høire og Aftenposten ansvarlig for det de mente på 30 tallet.
    Men det er klart, Rødt over sperregrensa kan jo ta fra mang en konservativ natteroen.
    Anbefaler heller et gjensyn med Heisann Montebello og Kirkvaag junior.
    Han sto visst også på lista til Rødt eller RV som de het dengang
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.156
    Antall liker
    7.796
    Sted
    Oslo
    Dagbladet.no i dag:
    Jeg tar Stein Erik Hagen på ordet.
    Om han vil sponse billett på meg til Nord Korea så er det greit for meg.
    Kanskje jeg tar den transsibirske jernbanen tilbake
    I alle fall en mer interessant reise enn privat fly Oslo Kragerø
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.457
    Det der er like seriøst som å holde Høire og Aftenposten ansvarlig for det de mente på 30 tallet.
    Men det er klart, Rødt over sperregrensa kan jo ta fra mang en konservativ natteroen.
    Anbefaler heller et gjensyn med Heisann Montebello og Kirkvaag junior.
    Han sto visst også på lista til Rødt eller RV som de het dengang
    Den borgerlige panikken brer seg etter dette: Meningsmåling i Oslo: En av tre vil stemme Rødt, MDG eller SV – NRK Oslo og Viken – Lokale nyheter, TV og radio
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.511
    Antall liker
    8.052
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hagen er gutten sin. Bakkekontakt og politisk innsikt som få kan matche.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Hagen er gutten sin. Bakkekontakt og politisk innsikt som få kan matche.

    Bevares for et tullete utspill fra Hagen.
    Håper det er pressen som forvrenger, men med bakteppet at dette er mannen som presterte å anbefale folket å sende sine skjorter til England for skifte av krage, er jeg sannelig usikker.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.156
    Antall liker
    7.796
    Sted
    Oslo
    Hagen med sin legning, som gifter seg med en nesten adelige dame, så får han ikke engang en grevetittel,
    ække rart han er sur på Norge
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Som damen på 97 sa: Når de kapper strengene og gjennomgår prostataoperasjoner så blir de litt sånn: Pekefinger i sirkulerende bevegelser mot hodet. Rart det der med erfaring.....
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Har inntrykk av at det er noen (mange?) som klager på strømprisen og er voldsomt negative til srrømkablene som knytter oss sammen med Europa.
    Fant denne oversikten og det ser ut til at vi ikke importerer europeisk pris likevel. (Prisene er med avgifter ut til forbruker)
    #Land2020
    1Tysklandkr 3,26
    2Danmarkkr 3,04
    3Belgiakr 2,99
    4Irlandkr 2,59
    6Spaniakr 2,40
    7Italiakr 2,39
    8Storbritanniakr 2,36
    9Kyproskr 2,29
    10Portugalkr 2,27
    11Liechtensteinkr 2,27
    12Østerrikekr 2,26
    13Luxemburgkr 2,13
    14Frankrikekr 2,03
    15Tsjekkiakr 1,97
    16Sverigekr 1,96
    17Finlandkr 1,87
    18Slovakiakr 1,81
    19Hellaskr 1,79
    20Polenkr 1,58
    21Romaniakr 1,56
    22Sloveniakr 1,55
    23Nederlandkr 1,53
    24Litauenkr 1,53
    25Latviakr 1,52
    26Norgekr 1,45
    27Islandkr 1,44
    28Kroatiakr 1,39
    29Maltakr 1,38
    30Estlandkr 1,32
    31Moldovakr 1,14
    32Ungarnkr 1,11
    33Bulgariakr 1,07
    34Tyrkiakr 1,07
    35Bosnia og Herzegovinakr 0,93
    36Nord-Makedoniakr 0,84
    37Serbiakr 0,79
    38Georgiakr 0,71
    39Kosovokr 0,65
    40Ukrainakr 0,50

     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.801
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Alltid imponerende med "før vi vet, kan vi ikke vite", og "før vi visste, kunne vi ikke vite".

    På den måten kan alt forsvares. For å tenke selv er jo selvsagt uaktuelt, siden "vi vet ikke før vi vet".
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.156
    Antall liker
    7.796
    Sted
    Oslo
    Alltid imponerende med "før vi vet, kan vi ikke vite", og "før vi visste, kunne vi ikke vite".

    På den måten kan alt forsvares. For å tenke selv er jo selvsagt uaktuelt, siden "vi vet ikke før vi vet".
    Og hadde Magnus Carlsen tenkt slik, ville han tapt alle partier
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.801
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det hele er jo selvsagt et resultat av at det i Norge, særlig etter 22 juli, har blitt slik at enhver ytring er like bra som andre ytringer- og derfor må retten til å ytre de forsvares. Uimotsagt. På den måten har det å reagere på ytringer blitt et angrep på ytringsfriheten- og må derfor stoppes.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.801
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ^Med andre ord; vi har altså endt opp med det stikk motsatte av det vi burde.

    Politiet forsvarer søppelmeninger og rasisme, mens de som protesterer gjøres til problemet.

    Imponerende.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.156
    Antall liker
    7.796
    Sted
    Oslo
    Det hele er jo selvsagt et resultat av at det i Norge, særlig etter 22 juli, har blitt slik at enhver ytring er like bra som andre ytringer- og derfor må retten til å ytre de forsvares. Uimotsagt. På den måten har det å reagere på ytringer blitt et angrep på ytringsfriheten- og må derfor stoppes.
    Hverken Joseph Heller eller George Orwell kunne sagt det bedre.
    Catch 22 møter Big Brother
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.241
    • Liker
    Reaksjoner: OMF

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.801
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Velferdssamfunnet, altså Arbeiderpartiet, nektet å gi fra oss oljen. Så ja- velferdssamfunnet kom først.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.156
    Antall liker
    7.796
    Sted
    Oslo
    "Det er ikke slik at vi først ble rike, og så fikk vi et velferdssamfunn. Det er omvendt. Vi laget et velferdssamfunn i Norge etter krigen, og det har gjort oss til et av verdens rikeste land. "

    Og jeg som trodde det var oljen.
    Vokste opp i Oslo på 60tallet, lenge før åljå, da var det gratis frokost til alle på barneskolen.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.539
    Antall liker
    3.724
    Torget vurderinger
    96
    Så fint. Barna kan jo bare få ha på seg hørselvern når skoleklassene har blitt så store at støynivået har blitt for høyt til å lære noe.

    Fy for faen for idioti. ALL erfaring, fornuft og logikk tilsier at barn alltid fungerer bedre i mindre grupper. Store baser i skoler og barnehager er verdens dårligste påfunn, kommer selvsagt fra Sverige, og kan bare ha blitt vedtatt av folk som aldri har jobbet slik over lengre tid. Tåpelig og tragisk at det fortsatt bygges og planlegges for dette.

    Ok, så fungerer det fint for de sterke og smarte elevene, de som er tilpasningsdyktige og arbeidsomme. Men alle som ikke faller inn under den gruppen får det generelt dårligere. Mye dårligere også, slik som jenta som er omtalt i artikkelen.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.241
    Jeg skjønner at politisk mynt er mer verdt enn har valuta her på forumet, og jeg har ikke noe problem i å se verdien av velferdssystemet, men det er vanskelig å argumentere bort det faktum at vi var et av Europas fattigste land fram til oljen piplet fram fra sjøen, selv om vi hadde hatt velferdsordnigner i lang tid fram til da.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Alle som har prøvd å jobbe i åpent kontorlandskap skjønner sikkert at det er en dårlig idè med store grupper.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.241
    Vi hadde åpen skole på slutten av barneskolen og starten av ungdomskolen. Så byttet vi skole før 8. trinn, til en superkonservativ skole. Da måtte vi bruke halve skoleåret på å ta igjen det vi skulle ha lært året før. Det var ikke få elever i klassen som sleit tungt.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.956
    Antall liker
    11.365
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg skjønner at politisk mynt er mer verdt enn har valuta her på forumet, og jeg har ikke noe problem i å se verdien av velferdssystemet, men det er vanskelig å argumentere bort det faktum at vi var et av Europas fattigste land fram til oljen piplet fram fra sjøen, selv om vi hadde hatt velferdsordnigner i lang tid fram til da.
    Sosial boligpolitikk ble innført rett etter krigen, og Husbanken, som ble grunnsteinen for sosial boligbygging, ble opprettet i 1946. Folketrygden som er selve grunnlaget i det norske velferdssystemet, ble innført i 1968, - før vi fant en dråpe olje.... at oljerikdommen ble folkets gode er også APs fortjeneste, - også det mot Høires stemmer... hadde H fått det som de ville, hadde vi hatt omternt like mye oljekroner som Danmark....Faktum er at det aller meste av dagens velferds-Norge er vedtatt mot Høires stemmer.... Historie er stort sett basert på fakta, og selv om jeg selv har stemt H i flere tiår ( definitivt slutt nå!!! ), så har jeg ingen problemer med å godta historiske fakta.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.156
    Antall liker
    7.796
    Sted
    Oslo
    Sosial boligpolitikk ble innført rett etter krigen, og Husbanken, som ble grunnsteinen for sosial boligbygging, ble opprettet i 1946. Folketrygden som er selve grunnlaget i det norske velferdssystemet, ble innført i 1968, - før vi fant en dråpe olje.... at oljerikdommen ble folkets gode er også APs fortjeneste, - også det mot Høires stemmer... hadde H fått det som de ville, hadde vi hatt omternt like mye oljekroner som Danmark....Faktum er at det aller meste av dagens velferds-Norge er vedtatt mot Høires stemmer.... Historie er stort sett basert på fakta, og selv om jeg selv har stemt H i flere tiår ( definitivt slutt nå!!! ), så har jeg ingen problemer med å godta historiske fakta.
    Som vi sa på søttitallet, when right is wrong, then left is right
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn