Hva gjør jeg feil

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.716
    Antall liker
    1.945
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Nå er vi inne på noe, har lastet ned og kalibrert med dirac live. Har ikke noe bra stativ til mikrofonen så de målepunktene ble litt jalla, men jeg syns i allefall det ble en forandring til det bedre.
    Noen som har erfaring med å bruke pc som dsp opp i mot en ekstern mini dsp feks?
     

    bjos

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.08.2008
    Innlegg
    285
    Antall liker
    58
    Sted
    Grimstad
    Nå er vi inne på noe, har lastet ned og kalibrert med dirac live. Har ikke noe bra stativ til mikrofonen så de målepunktene ble litt jalla, men jeg syns i allefall det ble en forandring til det bedre.
    Noen som har erfaring med å bruke pc som dsp opp i mot en ekstern mini dsp feks?
    Ikke mye men litt. Jriver mediacenter synes jeg er veldig ok hvis du likevel har pc som kilde.relativt kurant å sette opp eq og delefilter der. Har også mange andre gøye muligheter. Får du venner som vil ha varm lyd på besøk kan du selge på en rør-emulator (lett å le, men mye musikk produseres med bruk av slike). Jeg Prøvde også audiolense romkorreksjon/delefilter sammen med jriver en stund. Jeg synes det er et veldig kult verktøy, men for meg ble det for tidkrevende og vanskelig og jeg fikk aldri lyden til å sitte og lagt det foreløpig på is. Jeg har aldri prøvd mini-dsp, antar at en pc er mye mer fleksibelt, men programmene kan være hassle og du trenger et godt proff-lydkort feks fra RME eller LYNX.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn