Seriøst, jeg kverulerer ikke..Det er tydelig at noen synes ny teknologi er skremmende.
Nå forstår jeg bedre hvorfor du har valgt en sveivegrammofon som din avartar. Det er kanskje ikke heller tilfeldig at dine interesser går mot gamle amerikanske biler, rør og vinyl.. ;D
Mer seriøst: Hvorfor kverulerer du rundt noe som er bevist, bare fordi det representerer en teknologi du selv ikke ønsker å bruke? Knutinh har jo bevist dette på en meget troverdig måte. Du må også gjerne kontakte andre FAGFOLK på området for å sjekke hvor mange som støtter dine ideer.Denne teknologien er nemlig så kjent og utprøvd, at det som du tviler på ikke er vanskelig å få avklart![]()
Som du kan se på bildene så forandrer ting seg for hver gang dette blir behandlet, å kopiere fra en CD vil aldri gi 100% identisk kopi, men for mange så er en kopi mer enn bra nok og slikt respekterer jeg..
Jeg respekterer ikke folk som prøver å overbevise andre om å selge sin High-End spiller for å prøve PC / DAC uten å teste opp mot den spilleren han har i dag, dette kan gå begge veier for vedkommende og ingen skal fortelle deg eller meg om hva vi skal bruke i vårt oppsett, dette er noe som folk frivillig må bestemme selv, aller helst teste i eget oppsett før en eventuell bytte av signalkilde..
Men å komme her å påstå at en kopi blir 100% identisk med originalen er bullshit..
Har også nevnt flere ganger at det er mulig å lage en bedre kopi enn original, men slikt utstyr koster enorme summer..
Jeg ser også at folk anbefaler trådløs overføring av signalet for å slippe å ha en PC i stua, spør de som har trådløs ADSL om de har stabilt nett, spør også om hvor godt signal det er fra A til B om det er snakk om noen meter evt med vegg mellom..
I samme slengen så kan vi også se på dette med signaltap over mange meter med kabel, her er det kanskje ikke snakk om noe tap i det heletatt.?
Ny teknologi er nok ikke skremmende, men etter å ha blitt lurt så sinnssykt mange ganger med ny teknologi, så vet jeg at gresset ikke alltid er like grønt på den andre siden
Når du blir voksen så kommer du nok til å sette pris på andre ting, slik som gamle biler, vinyl, rør og horn.. Og ikke minst, CD avspilt med en skikkelig god CD spiller 8)
BHO sin tag er: hva er en man uten rør.?
Impulse: svarte da med; en nybegynner.!