jeg er enig i alt pånær din påstand om at cd lyder bedre end lp..det er måske forklaringen på du mener el34pushpull lyder bedré end 2A3se!
i mit univers er analog lyd via singleendede trioder over effektive højtalere - LANGT bedre end cd via hvad som helst.
Hei Johnny..
Angående Copland CD, pre og effekt kontra SET amper så er min koklusjon at en sinnsykt bra enhet ikke klarer jobben alene, den MÅ ha gode samarbeidspartnere for å kunne yte sitt aller beste..
Når Copland samtidig bruker Klipsch av bedre kvalitet for å tune sine komponenter og de som jobber for Copland har et SÆRDELES godt øre for musikk (i mine ører), om det er den ene typen eller den andre typen rør, så får det bare være at det er EL34 Pentoder som er Triodekoblede, lyden er like bra uansett

Vet ikke om dere i Danmark har noe erfaring med Porsche motor i VW bobler, men jeg kan skrive under på at en VW boble ikke har så gode kjøreegenskaper som en Porsche selv om de har samme motor, atter en gang så er det snakk om samarbeid mellom delene
Men tilbake til emnet, jeg tror ikke du får like bra lyd med vinyl som med CD om du regner krone for krone, hvertfall ikke her i Norge som prisene på vinyl har tatt seg så kraftig opp..
Så i mine ører er det en dedikert CD spiller som vinner når vi snakker om priser brukt eller nytt og til samme pris..
Det er vel en grunn til at nettopp CD selger mest på verdensbasis.?
Vinyl er vel fremdeles det mediet som øker mest i salg.?
Kunne absolutt tenkt meg vinyl igjen, men av praktiske årsaker så er det umulig for meg i dag..
Og de som ønsker PC / DAC basert lyd, de skal få lov til å ha det for min del, jeg har ikke tenkt å henge meg opp i hva folk bruker til å spille av sin musikk med..
Men ingen klarer å overbevise meg om at PC / DAC er en bedre løsning enn ren CD, med eller uten separat DAC til samme pris, den køper jeg ikke..
Men at fremtiden kan by på mye spennende er det liten tvil om, tenk bare på om RAM brikker faller så mye i pris at du kan velge mellom en CD, vinyl eller RAM plate til samme pris..
Mastertape rett på en RAM brikke kunne kanskje ha vært noe.?