.BMP er ikke komprimert, hvorfor forandrer selv .BMP bilder seg når de blir behandlet.?Tror ikke du helt forstår hva DIGITAL DATABEHANDLING utgjør, Rotis. Er selv IT tekniker. Bilder skal IKKE endre seg hvis du lagrer i et ikke-komprimert format, da teller ikke .jpg. o.l. En bit er en bit osv. Hvis du har en PC som endrer det digitale innholdet i filer så er det på tide å handle ny burk!
Priser har vi ikke snakket om. Det var vel heller ikke grunnlaget for tråden.
Men det er klart, du får mye det du betaler for innen IT som innen High-End CD-spillere...trust me, I know! ;D
Det er vel mere bruksmåte og gjengivelseskvalitet av MUSIKKEN vi diskuterer, ikke sant?
Maskin er snart to år gammel, men har ingen planer om å skifte den ut med det første, jeg har ikke tro på at gresset blir så mye grønnere med ny maskin
Hva er vits med hi-end spillere er enme, jo, det er for å få frem musikken på best mulig måte og det må gjøres med en god/bra CD spiller..
Hvorfor skaffe seg enda mer jobb og styr i tillegg til støy og høye utgifter, bare for å kunne lytte på musikk på en annen måte, som slettes ikke behøver være noe bedre enn en CD spiller til samme pris..
Jeg undres over grunn til å legge så mye penger og jobb for å ha et system i platene, Ikea har CD hyller som du får kjøpt for en billig penge, bare sett platene i alfabetisk rekkefølge og nyt musikken fra en skikkelig CD spiller
Bruksmåte på CD spiller er jo hav lettere enn en PC..
Musikken høres absolutt best ut via en CD spiller..
Poenget ditt var.? ;D
(jada jeg føler meg veldig bra faktisk 8))
High-End CD spillere er ikke noe som alle foretrekker, samme kan sies om PC basert avspilling med DAC også..
Noen trives også best med vinyl, alt handler om egen preferanse og hva en ønsker selv..
Jeg har ikke tenkt til å overtale noe med PC og DAC til å gå over til CD spiller, de som har PC og DAC bør heller ikke overtale de som har CD spiller å gå over heller..
Dette bør være frivillig og alle bør tenke over konsekvensene ved PC eller CD spiller, for begge metodene har sine "feil" og begrensninger..