- Ble medlem
- 16.09.2003
- Antall liker
- 1.018
SELVFØLGELIG (burde forøvrig være en unødvendig tilleggskomentarjoaquin skrev:fluefiske er fisking.
alt annet er matauk.
;D ;D ;D 8)
SELVFØLGELIG (burde forøvrig være en unødvendig tilleggskomentarjoaquin skrev:fluefiske er fisking.
alt annet er matauk.
;D ;D ;D 8)
Ikke glemme Dillenøfer heller her, tenker jegVidar_M skrev:Har masse erfaring med flere av de bedre filterne og kan si at det er noen bra, og mye som dreper dynamikk.
Noen gode (utelukkende positiv effekt): Hydra 8, Richard Grey og Nordost Thor.
Deretter har jeg bare testet ett som er bra til prisen, men et bittelite hakk mindra bra m.h.t. dynamikk. Dog uten tvil bedre enn ingen filter, og det er Isotek minisub. Nesten Nordost Thor, men ikke helt. MYE billigere.
Beste hos meg har vært Hydra - uten tvil. Kjører hele anlegget gjennom dette.
Andre med erfaring med LMC-filteret?Vidar_M skrev:Har masse erfaring med flere av de bedre filterne og kan si at det er noen bra, og mye som dreper dynamikk.
Deretter har jeg bare testet ett som er bra til prisen, men et bittelite hakk mindra bra m.h.t. dynamikk. Dog uten tvil bedre enn ingen filter, og det er Isotek minisub. Nesten Nordost Thor, men ikke helt. MYE billigere.
Hei, Olapsolaps skrev:Andre med erfaring med LMC-filteret?Vidar_M skrev:Har masse erfaring med flere av de bedre filterne og kan si at det er noen bra, og mye som dreper dynamikk.
Mvh
Ypperlig, tusen takk, dét tilbudet slår jeg til påEiK skrev:Hei, Olapsolaps skrev:Andre med erfaring med LMC-filteret?Vidar_M skrev:Har masse erfaring med flere av de bedre filterne og kan si at det er noen bra, og mye som dreper dynamikk.
Mvh
Har vært eier av et LMC-filter i mange år nå. Dette filteret dreper ikke dynamikken selv til en stor kraftig forsterker. Spesielt renset den i toppen og gir en mer sort bakgrunn. Nå kjører jeg forsterkeren utfra en PS Audio Premier, som gav et et enda bedre resultat.
Hvis du ønsker det kan du få låne filteret.
Mvh
Eivind
Dét tror jeg sikkert er riktige erfaringer og vurderinger.Theo skrev:Hei igjen
Ja her er som vanlig delte meninger. For min del så har jeg både Lmc, Furutech og Nordost nettkabler som sagt, og kan like alle. En nettkabel påvirker lyden i en eller annen retning. For min del så viser det seg at de ulike kablene jeg har passer bedre på enkelte komponenter enn andre i mitt oppsett. På spillerer foreksempel (Esoteric X03) så passer Nordost kabelen bedre fordi den gir en litt strammere bass synes jeg. Matching er vel stikkordet her...
Mvh Theo
Ta med bunten i-ferien å bruk den som dreggetau ved ditt seifiske....skitt fiske!olaps skrev:Mat må man ha!joaquin skrev:fluefiske er fisking.
alt annet er matauk.
;D ;D ;D 8)
Kabler må man ha!Aller helst Acoustic Zen Absolute
8) Men har ikke råd til nettkabler derfra.......... Oyaide kanskje.........?? Har fjorten meter LMC på rull, uprøvd, enn så lenge...........litt småskræmt no!!
Mvh
Mener du der. Mye kostet den fra butikk når den var i produksjon?Anonym skrev:Prisen på 78 kr meteren for 2*2.5 er riv ruskende gal.
Mer du kablen som blir brukt som "basis" for LMC-nettkabel?goxboxlive skrev:Mener du der. Mye kostet den fra butikk når den var i produksjon?Anonym skrev:Prisen på 78 kr meteren for 2*2.5 er riv ruskende gal.
Se der, det var da noe... ;D For de fleste er det kanskje et bra sprang opp fra de originale..?Cundis skrev:Jepp, har testa litt.
LMC i forhold til gratis kabelen, låter i mine ører større i alle dimensjoner, "crispere", bedre dynamisk kontrast, og litt friere på en måte.
Men klangbalansen blir også et lite hakk kjøligere. Ikke et minus hos meg, så langt.![]()
Ja, det er et skikkelig godt sprang fra "gratiskabel" til LMC! Jeg har også testa de mot noen andre merker, og i mine ører er LMC bedre enn alt annet jeg har testa. Dvs Transparent Super, Wireworld Electra III, MIT Z-Chord, Nordost Shiva, Jorma JPC 2.5, og et par til jeg ikke husker i farta. Så etter min erfaring er det ikke nødvendig å betale mer enn dette for gode nettkabler..! :Hamram skrev:Se der, det var da noe... ;D For de fleste er det kanskje et bra sprang opp fra de originale..?Cundis skrev:Jepp, har testa litt.
LMC i forhold til gratis kabelen, låter i mine ører større i alle dimensjoner, "crispere", bedre dynamisk kontrast, og litt friere på en måte.
Men klangbalansen blir også et lite hakk kjøligere. Ikke et minus hos meg, så langt.![]()
Jeg skal snart teste LMC selv, da det var det billigste jeg kunne oppdrive. Hører jeg forskjell, kan det være at jeg tester andre kabler etter hvert.
Her erdet nok mange (andre) meninger ute og gårCundis skrev:Tja, har jo litt å komme med der og.
Har testa de dyreste Furutech mot Supra, og billigste type i nærmeste elektrobutikk.
Og jeg syns overhodet ikke at Furutech er verdt penga. Det blir en liten endring i lyden, i mine ører en ørlite kjøligere klangbalanse, og muligens litt glattere lyd. Supra vs "billig" hører jeg ikke forskjell på, så det er etter min mening ingen særlig lydmessig gevinst på å legge masse i nettstøpsler. Med mindre det er for det estetiske da.![]()
For å snu litt på spørsmålet; hva er erfaringene med ulike kontakter opp mot hverandre på andre (gode) nettkabler?olaps skrev:Noen som har testa LMC-kabel med forskjellige kontakter? Oyaide har jo f.eks fått tildels glimrende kritikker......
Mvh
Hei, Olapsolaps skrev:Her erdet nok mange (andre) meninger ute og gårCundis skrev:Tja, har jo litt å komme med der og.
Har testa de dyreste Furutech mot Supra, og billigste type i nærmeste elektrobutikk.
Og jeg syns overhodet ikke at Furutech er verdt penga. Det blir en liten endring i lyden, i mine ører en ørlite kjøligere klangbalanse, og muligens litt glattere lyd. Supra vs "billig" hører jeg ikke forskjell på, så det er etter min mening ingen særlig lydmessig gevinst på å legge masse i nettstøpsler. Med mindre det er for det estetiske da.![]()
Har selv liten erfaring med nettkabler, har 2 stk LMC med Furutech
For å snu litt på spørsmålet; hva er erfaringene med ulike kontakter opp mot hverandre på andre (gode) nettkabler?olaps skrev:Noen som har testa LMC-kabel med forskjellige kontakter? Oyaide har jo f.eks fått tildels glimrende kritikker......
Mvh
Har 14 m LMC liggende, men er interessert i å bruke gode kabler når jeg først skal kjøpe/lage.
Men: ønsker ikke en kjølig/analytisk klangkarakter selv om det gir aldri så mye andre positive egenskaper.
Nei, det går fint. Tvinn de svakt, så fliser de seg ikke i det du stikker de inn i hullene.Hamram skrev:Takk for tips.
Snodig at de har så liten diameter på innføringen. Det var altså ikke noen problemer med å få skrudd fast selve lederne?
Hei, og takk for tipsEiK skrev:Hei, Olaps
Du kan prøve Oyaide C079/P079e i gull. Den gir en varm klang som sikkert matcher dine horn. Har prøvd den hjemme, og den er bra. Er ikke i tvil om det er forskjeller på kontakter. Har nå testet 4-5 forskjellige, og de nye kontaktene fra Oyaide er klart bedre enn mine gamle PS Audio Statement.
PS: ellers så står det et strømfilter å venter på deg.
Mvh
Eivind
Dét har du vel gjerne rett i............. Men hvordan man opplever dette kan jo diskuteres, ref f.ex Kjells (Rotekrokens) opplevelser............ ???R.Solhaug skrev:Ingen strømkabel vil kunne "helle mot det kjølige". Renere strøm vil åpne opp lydbildet noe når det fjerner grums.
Mvh. RS
yasman skrev:Kvadrat
Skjerming
Gode kontakter
Alt teller!
Oyaide leverer fortreffelige produkter og som tidl. nevnt, 079 gir en noe varmere klang,
Alle Oyaides kontakter har forskjellig klangkarakter.
P.
Hvis du tvinner ene lederen med klokka, og den andre mot klokka, så opphever du denne forvrengningen. Denne forvrengningen kalles forresten TMD (Twisted Modulation Distortion) på fagspråket.Reima skrev:Jeg har eksperimentert en del med tvinning / ikke tvinning av kobberet når man skrur den fast i pinnene.
Det låter klart best med ingen tvinning, lyden blir mye mer forvrengt når det tvinnes. Strømmen liker tydeligvis ikke å bli kastet rundt, slik tvinningen selvsagt medfører.
;D MERK: Live-/plussleder skal snurres med klokka, mens Neutral-/minusleder skal snurres mot klokka og jordleder skal ikke snurres. Dersom det syndes så oppstår det kolliderende elektronvirvler og turbulens, og elektronene får en «heisenbergsk forvirring» som gir dramatisk dårligere lyd. Dersom man mot formodning skulle ta ustyret i bruk på sørsiden av ekvator blir det selvfølgelig omvendt ;Dlark skrev:...
Hvis du tvinner ene lederen med klokka, og den andre mot klokka, så opphever du denne forvrengningen. Denne forvrengningen kalles forresten TMD (Twisted Modulation Distortion) på fagspråket.