Hva er galt med LMC (kabel)

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.274
Torget vurderinger
4
Takk for svaret.
I'll remain earthed.

Er jo litt engstelig for at det skal gå troll i jord
kjoenik skrev:
Så jeg trenger ikke å frykte monoblokkene eksploderer hvis jeg kobler fra jord...?

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.462
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
kjoenik skrev:
Er jo litt engstelig for at det skal gå troll i jord
kjoenik skrev:
Så jeg trenger ikke å frykte monoblokkene eksploderer hvis jeg kobler fra jord...?
:) Nei, de eksploderer nok ikke, men du kan risikere å bli jordleder selv. Det fører lett til jordpåkastelse og riktig dyp jording, type seks fot, hvis ett eller annet i boksen kortslutter til chassis.

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
120
Torget vurderinger
2
En strømkabel skal iflg boka: levere strøm til en gitt kilde..........
Og til alles overraskelse, så gjør den netopp det..............
Det finnes faktisk to typer strømkabler:
Den ene er hel og leverer strøm, den andre er defekt og kan ikke levere strøm ;D ;D ;D

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.666
Torget vurderinger
10
DAChild skrev:
Den ene er hel og leverer strøm, den andre er defekt og kan ikke levere strøm ;D ;D ;D
Du har det enkelt............. ;)

L

lark

Gjest
DAChild skrev:
I disse to kategoriene finnes det også to underkategorier:
1. Gode strømkabler
2. Dårlige strømkabler

Selv bruker jeg kabel i kategori 1. Hjemmesnekret 1.5 kv. Ölflex skjermet strømkabel på kurs uten jord der skjermen er terminert i apparatenden.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
lark skrev:
Etter mine erfaringer er det INGEN, jeg gjentar INGEN, lydmessig gevinst å hente med jordet kurs. Heller stikk motsatt. Nå vet ikke jeg om det er lov å koble fra jordlederen i strømkabelkontakten hvis man er koblet til en jordet kurs, men at det låter bedre uten jord er jeg sikker på. Dessuten unngår man problemet med jordsløyfer mellom apparatene. Og på en ikke jordet kurs SKAL skjermen på strømkabelen kobles til i apparatenden slik at den fungerer som en forlengelse av chassis. På jordet kurs er jeg ikke sikker på hvilken ende av strømkablene som er den rette å kobles kjermen til jord i.
Interessant, lark..
Personlig har jeg heller aldri noen gang opplevd positiv gevinst med jord, i rimelige eller dyre kabler......ei i rimelige eller dyre anlegg heller..
Personlig kan jeg ikke se fordelen med jord, ikke høre den heller..

Nå skal jeg legge til at jeg ikke har jordet kurs til anlegget, men har prøvd å hente jord fra en annen kurs for å høre om det er forskjell på en kurs med jord og en uten jord, samme resultat med og uten jord i begge kursene..
Ujordet kabel er best her hos meg om det er fra jordet eller ujordet kurs..
Kjell

L

lark

Gjest
Jordete kurser har kun med sikkerhet å gjøre. Jeg er heldig og bor i et hus som er bygd i 1997. Den gang var det påbudt med jordet kurs bare på våtrom og kjøkken. For ca 7 -8 år siden ble det påbudt med jordete kurser overalt.
Et skritt tilbake i hifi-sammenheng spør du meg.

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Har blandet erfaring med jordet vs ujordet, nåværende anlegg har jeg jordet alt, mindre støy.. greit med brytere hvor en kan kople ut jord.

L

lark

Gjest
Selv om jeg ikke har jordet kurs så bruker jeg heller ikke strømfordelere eller "padder" med jord. Det kan ha uheldige konsekvenser i form av jordsløyfer og støy dersom apparatene har forbindelse med hverandre gjennom jordingen i strømkablene. Jeg har montert to firedoble veggkontakter, så slipper jeg padder.

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Godt poeng, på ujordet anlegg bør ikke komponentene være koplet sammen på jordnivå.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
ixos_76 skrev:
Har laget noen lmc kabler til test....de fremstår her som ett grått teppe over lyden føler jeg , platsladd spiller bedre , supra enda bedre.....og nå står wireworld beltene for døra til test......lmc "DREPER" CD SPILLERN MIN FØLES DET SOM så spør jeg hvordan kan det ha seg?

Furutec gold stikk i begge ender...termineringen er i skjønneste orden,,,, skjerm tilkoblet Jord i apparatenden (har prøvd å snu, hjalp ikke det skvatt)

Den siste metern går i søppla ( eller til nød på platespillermotor) der kan den vel ikke gjøre ugang eller :eek: :eek:

Men jeg etterspør hvorfor?? En så til de grader kritikkrost kabel.....ikke at jeg hatr svidd av neon få kroner...mest irritasjonsmomentet med å ikke får det til egentlig....

Takker for alle svar...Espen
Det er bare innbildning , strømkabel har jo ikke noe å si for lyden uansett.. ;)
Prøv en dobbel blindtest ved hjelp av noen venner og sjekk om du kan identifisere LMC i 8 av ti forsøk.
Gjør du det, er du på sporet av noe interessant...

E

Espen L

Gjest
ixos_76 skrev:
Har laget noen lmc kabler til test....de fremstår her som ett grått teppe over lyden føler jeg , platsladd spiller bedre , supra enda bedre.....og nå står wireworld beltene for døra til test......lmc "DREPER" CD SPILLERN MIN FØLES DET SOM så spør jeg hvordan kan det ha seg?

Furutec gold stikk i begge ender...termineringen er i skjønneste orden,,,, skjerm tilkoblet Jord i apparatenden (har prøvd å snu, hjalp ikke det skvatt)

Den siste metern går i søppla ( eller til nød på platespillermotor) der kan den vel ikke gjøre ugang eller :eek: :eek:

Men jeg etterspør hvorfor?? En så til de grader kritikkrost kabel.....ikke at jeg hatr svidd av neon få kroner...mest irritasjonsmomentet med å ikke får det til egentlig....

Enig med deg her IXOS angående LMC strømkabler, prøvde disse selv etter at de var skrytt opp i skyene her på sentralen. Kan ikke husket at jeg har blitt så skuffet over et produkt på alle disse årene jeg har holt på med hifi (og det er blitt mange) følte at jeg fikk et laken foran høytallerene ,de direkte tok vekk noe av åpenheten i lyden. Brukte de en del timer for og håpe at de slapp noe mer ettervært men "nope" de ble ikke bedre. Eneste fordelen med de var at de ikke kostet noe spesielt mye. Dette er første og siste gang jeg kjøper noe som jeg ikke har hørt før. Kan godt hende at de fungerer bra på masse anlegg men på mitt så var de helt håpløst.
Mvh: Espen

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
Espen L skrev:
ixos_76 skrev:

Enig med deg her IXOS angående LMC strømkabler, prøvde disse selv etter at de var skrytt opp i skyene her på sentralen. Kan ikke husket at jeg har blitt så skuffet over et produkt på alle disse årene jeg har holt på med hifi (og det er blitt mange) følte at jeg fikk et laken foran høytallerene ,de direkte tok vekk noe av åpenheten i lyden. Brukte de en del timer for og håpe at de slapp noe mer ettervært men "nope" de ble ikke bedre. Eneste fordelen med de var at de ikke kostet noe spesielt mye. Dette er første og siste gang jeg kjøper noe som jeg ikke har hørt før. Kan godt hende at de fungerer bra på masse anlegg men på mitt så var de helt håpløst.
Mvh: Espen
Hei,

Selv var jeg ganske fornøyd når jeg satte på 4 stk på mine monoblokker av FAT LMC med furutech stikk sist jeg var hjemme, om forskjellen var så stor er jeg litt usikker på men det gav en "god følelse" å kunne fjerne standard kablene som var tynne og medfølgte monoblokkene.
Synes vel at det var noe mer "punch" i bassen, detaljnivå var vel mye som før tror eg.
Som sagt noe usikker og grunnet at jeg trenger 4 like så er det også vanskelig å få testet ut alternativer.

Mvh
Geir

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
505
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Hei

Jeg liker heller ikke LMC kabelen. Veldig tight lyd, kjedelig, stiv og ingen dans. Men jeg må innrømme at jeg synes den var veldig bra da den kom inni anlegget og strammet alt så flott opp. Men det er jo ikke sånn musikk skal være.

IXOS_76, hvilken Furutech skal du prøve? Har hørt veldig mye godt om topp kabelen, alpha ett eller uskjermet.

Mvh Asbjørn

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.393
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Rolf_Da! skrev:
Jord kan lage krøll ja.
Ikke jord alene kanskje. Det er først når det går strøm til/fra jord at det kan bli krøll. Ground loops er ikke bra.
Hos meg er det ingen jord, ingen støy, ingen problemer :)

L

lark

Gjest
Audiomix skrev:
Hos meg er det ingen jord, ingen støy, ingen problemer :)
Ikke hos meg heller :) Heldige er vi som bor i hus som er bygget før det ble påbudt med jording på alle kurser ;D

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Godt jeg bor i et hus hvor alt er jordet, for da kan jeg jo velge ;D ;D

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
KJøpte de furutec kabler som kosta 215 pr meter.....en vanvittig forskjell , nå skal jeg kjøpe litt mer av den.... ;)jeg terminerte med furutec billigste plugger....i neste runde er jeg fristet til å bruke std plugger av god kvalitet bare...sånn for å se , jeg har ikke den store trua på pluggen sånn lydmessig , å kjøpe 4 rimelige plugger , så kan de uansett benyttes til noe annet om jeg tar feil.....dva apparatpluggene har jeg, nettpluggene må jeg kjøpe inn.

hexachordia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2005
Antall liker
19
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
5
ixos_76 skrev:
KJøpte de furutec kabler som kosta 215 pr meter.....en vanvittig forskjell , nå skal jeg kjøpe litt mer av den.... ;)jeg terminerte med furutec billigste plugger....i neste runde er jeg fristet til å bruke std plugger av god kvalitet bare...sånn for å se , jeg har ikke den store trua på pluggen sånn lydmessig , å kjøpe 4 rimelige plugger , så kan de uansett benyttes til noe annet om jeg tar feil.....dva apparatpluggene har jeg, nettpluggene må jeg kjøpe inn.
Meget interessant!! Jeg har også Furutech kabler og kontakter, og Fat LMC med Furutech/Oyade kontakter. Hos meg spiller Fat-Lmc kabelen varmere med bass i en helt annen klasse enn Furutech (4,93mm). Dette gjelder ved bruk på forforsterker og monoblokker. ved bruk på dac (Stello) eller platespiller hører jeg liten eller ingen forskjell...Hmm merkelig. Har du problemer med for mørk uoppløst lyd hjemme hos deg?

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
713
Torget vurderinger
1
Den eneste varme nettkabelen jeg har erfart var inntakskabelen i et gammelt trehus, en firemannsbolig like ved NTH, der jeg bodde på hybel.

Før jul, når det var kaldt, og beboerne i tillegg bakte og lagde hjemmebrent til jul, var inntakskabelen godt lunken, og nettspenningen var nede på 190 Volt. ;D

Theo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.05.2006
Antall liker
0
Hei.
Er av dem som mener det er forskjeller på lyden mellom nettkabler om enn ikke så store forskjeller som mellom signal kabler og ht kabler. Har både lmc nettkabler, furutech nettkabler med apparat og nettstikk fra Furutech, samt Nordost nettkabler (vishnu) i mitt oppsett. Lmc og furutech synes jeg er relativt like lydmessig, mens Nordost er forskjellig fra disse to. Men hvem er best, ja se det har jeg problemer med å bestemme meg for. Nordost har en strammere/lysere lyd i forhold til de to andre.En periode kan jeg foretrekke den ene fremfor den andre.

Mvh Theo

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Sleiven skrev:
ixos_76 skrev:

Det er bare innbildning , strømkabel har jo ikke noe å si for lyden uansett.. ;)
Prøv en dobbel blindtest ved hjelp av noen venner og sjekk om du kan identifisere LMC i 8 av ti forsøk.
Tar gjerne på meg det oppdraget der 8)
Den dagen jeg ikke hører forskjell på strømkabler, så skal jeg starte med ny hobby.!
Tror jaggu fluefiske kan være noe for meg........... ::)
Kjell

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Theo skrev:
Hei.
Er av dem som mener det er forskjeller på lyden mellom nettkabler om enn ikke så store forskjeller som mellom signal kabler og ht kabler. Har både lmc nettkabler, furutech nettkabler med apparat og nettstikk fra Furutech, samt Nordost nettkabler (vishnu) i mitt oppsett. Lmc og furutech synes jeg er relativt like lydmessig, mens Nordost er forskjellig fra disse to. Men hvem er best, ja se det har jeg problemer med å bestemme meg for. Nordost har en strammere/lysere lyd i forhold til de to andre.En periode kan jeg foretrekke den ene fremfor den andre.

Mvh Theo
Hei Theo..
Er enig med deg at strømkabler ikke har så stor innvirkning på lyden som signal og høyttaler kabler, men jeg har heller aldri kommet meg helt i mål med standard eller dårlige strømkabler, så for å få det siste og kanskje det viktigste for meg, så klarer jeg ikke å se bort fra strømkabler..

Du er sikker på at LMC og Furutech kablene har fått timene sine med innspilling.?
Min erfaring med LMC og Furutech er ganske så forskjellig fra hverandre, der LMC klinker til så du sitter å blunker i takt med musikken, der er Furutech vesentlig mer dannet og rolig, enda mer detaljer strømmer friere og lettere frem med Furutech i mine ører og på mine anlegg..
Er litt glad i musikk med flygel som triller frem vakker musikk, der er det ganske lett å høre at LMC får flygelet til å høres ut som simpelt piano, mens Furutech får frem selv de små detaljene i flygelet og får det til å bli mer ekte og "levende"..

Men det finnes ingen fasit i denne hobbyen, bare så det er sagt.!
Kjell

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Rotekroken skrev:
Sleiven skrev:
Den dagen jeg ikke hører forskjell på strømkabler, så skal jeg starte med ny hobby.!
Kjell
DER har du det Kjell!!
Da finner du nok roen skal du se.... ;)

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
emotikon skrev:
Rotekroken skrev:
Sleiven skrev:
Kjell
DER har du det Kjell!!
Hehehehe, kanskje det, emotikon ;D
Men siden jeg har alle de kablene i hus som jeg trenger, og hører forskjell på dem, så føler jeg ingen trang til å sjekke ut fiskeutstyr med det første 8)
Kjell

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
.......Og jeg får ta meg en tur til NAT etter mer furutec jeg vel.... ;D

ESpen

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.018
Rotekroken skrev:
emotikon skrev:
Rotekroken skrev:
Sleiven skrev:
Kjell
DER har du det Kjell!!
Men siden jeg har alle de kablene i hus som jeg trenger, og hører forskjell på dem, så føler jeg ingen trang til å sjekke ut fiskeutstyr med det første 8)
Kjell
Men DET burde du. Fluefiske er KONGE ;D (ps! For ordens skyld jeg hører definitivt forskjell på nettkabler, bare anbefaler enda en artig hobby :))
mvh.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
kwil skrev:
Rotekroken skrev:
emotikon skrev:
Rotekroken skrev:
Sleiven skrev:
Kjell
DER har du det Kjell!!
Kjell
Men DET burde du. Fluefiske er KONGE ;D (ps! For ordens skyld jeg hører definitivt forskjell på nettkabler, bare anbefaler enda en artig hobby :))
mvh.
hehehehe.. for meg er det enten eller, jeg er ikke Ole Brumm heller ;D
Og får nesten følge litt i fotsporene til kameraten over her, trenger noen meter til med Furutech jeg også 8)
Kjell

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.285
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Rotekroken skrev:
kwil skrev:
Rotekroken skrev:
emotikon skrev:
Rotekroken skrev:
Sleiven skrev:
Kjell
DER har du det Kjell!!
Kjell
mvh.
Og får nesten følge litt i fotsporene til kameraten over her, trenger noen meter til med Furutech jeg også 8)
Kjell

Ole Brumm nei...Men Kjell ..Og da er det ikke "ja, takk begge deler", men "ja takk alt sammen..." Ihvertfall synes jeg det kan være en fin regel innimellom ;D...Unne seg litt innimellom...Så lenge en ikke er til skade for seg selv eler andre er det helt ok.. :)
...Prøve masse kabler for eks...

Sorry OT... :)

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
HCS skrev:
Rotekroken skrev:
kwil skrev:
Rotekroken skrev:
emotikon skrev:
Rotekroken skrev:
Sleiven skrev:
Kjell
DER har du det Kjell!!
Kjell
mvh.
Kjell

Ole Brumm nei...Men Kjell ..Og da er det ikke "ja, takk begge deler", men "ja takk alt sammen..." Ihvertfall synes jeg det kan være en fin regel innimellom ;D...Unne seg litt innimellom...Så lenge en ikke er til skade for seg selv eler andre er det helt ok.. :)
...Prøve masse kabler for eks...

Sorry OT... :)
Det var da slettes ikke meningen å oppfordre til fiskediskusjoner her.!
Er riktig så fint å ha flere hobbyer, men fiskingen kommer jeg nok ikke til å ta opp før jeg ikke hører forskjell på kabler, da regner jeg med at jeg er pensjonist og sitter der på kjøkkenet med Tivoli radio og ser på damene som går forbi, drømmer om tidene som en gang var..
Men frem til den tiden, så lenge jeg hører klare forskjeller på kabler, så blir det nok ikkeno fisketurer på meg, foruten de fiskene med bare to bein og smultring 8)

Men det er virkelig betryggende å høre at jeg ikke er alene om å høre forskjeller på kabler, innimellom har jeg lurt på om jeg har flaggermusører eller om det bare var placebo :eek:
Men da kan jeg fremdeles stole på ørene mine 8)
Kjell

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.018
Jeg er ikke pensjonist MEN jeg sitter på kjøkkenet og hører på Tivoli-radio (OG ser gjerne på damene for den saks skyld, dog ikke mange å se her ute i villmarken). Hører godt forskjell på nettkabler, fisker og har det ellers fint også :)
(sorry med all OT)
mvh.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
kwil skrev:
Jeg er ikke pensjonist MEN jeg sitter på kjøkkenet og hører på Tivoli-radio (OG ser gjerne på damene for den saks skyld, dog ikke mange å se her ute i villmarken). Hører godt forskjell på nettkabler, fisker og har det ellers fint også :)
(sorry med all OT)
mvh.
Tror nok de aller fleste med denne hobbien (HiFi altså ;D ) hører forskjell på kabler. Men jeg har jo erfart at det bare blir lettere og lettere å høre forskjell på kabler ettersom kvaliteten på elektronikken også blir bedre.
En Acoustic Zen Absolute nettkabel på en Tivoliradio hadde vel blitt mat for de Mons'erene som IKKE hører forskjelll på kabler.

Ellers gleder jeg meg til sjøfiske i ferien, seien er en artig krabat ;)

Mvh

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.780
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
fluefiske er fisking.
alt annet er matauk.

;D ;D ;D 8)

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Skal du fiske, eller få fisk.?
Garn er tingen ;D

Og nå over til kabler.! 8)

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
joaquin skrev:
fluefiske er fisking.
alt annet er matauk.

;D ;D ;D 8)
Mat må man ha! :D
Kabler må man ha! :D Aller helst Acoustic Zen Absolute :D 8) Men har ikke råd til nettkabler derfra.......... Oyaide kanskje.........?? Har fjorten meter LMC på rull, uprøvd, enn så lenge...........litt småskræmt no!! :eek:

Mvh

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
olaps skrev:
joaquin skrev:
fluefiske er fisking.
alt annet er matauk.

;D ;D ;D 8)
Mat må man ha! :D
Kabler må man ha! :D Aller helst Acoustic Zen Absolute :D 8) Men har ikke råd til nettkabler derfra.......... Oyaide kanskje.........?? Har fjorten meter LMC på rull, uprøvd, enn så lenge...........litt småskræmt no!! :eek:

Mvh
Hei,

Ble som deg "litt skremt" etter at det kom endel negativ omtale, men klarte nå omsider å få laget 4 stk, synes vel at det ble mer en greit nok men har ikke lyttet så mye enda så en helt endelig konklusjon er ikke tatt.

Vedrørende kabler så er det vel en kjensgjerning at det som passer for noen ikke garanterer at det passer for andre med annet utstyr og muligens andre preferanser.
For LMC kabel så er det vel uansett mere positive tilbakemeldinger en negative, så kom deg igang og lag det du trenger, ulempen er vel at så fremt at man har lest "negativ omtale" så henger dette litt igjen, og man vil da "lure" hvor mye det er å hente ved å bruke noe annet.

Mvh
Geir

vim

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.06.2003
Antall liker
14.806
Sted
1346
Torget vurderinger
9
Nå som debatten er på sporet igjen, kan jeg jo kaste meg på og fortelle at jeg har tatt i bruk LMC som inngangskabel til Hydra nettfilteret - og med god suksess.
Sammenlignet med Jorma Superpower, oppleves den mer dynamisk og åpen. Dog er Jormas nok litt mere finslepne og glattere. Foretrekker fortsatt disse i resten av anlegget, men ikke inn til filteret. Sammenlignet med Shunyata Taipan er den ikke helt ulik. Forskjellen ligger i at jeg nå bruker 4 meter, hvilket begynner å koste en hel del fra de dyre produsentene.
Furutech pluggene (gull) gjorde også i seg selv en viss, positiv forskjell i forhold til standard billigplugger. Disse er nå montert på flere av kablene, og skal etterhvert på alle.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Vidar_M skrev:
Nå som debatten er på sporet igjen, kan jeg jo kaste meg på og fortelle at jeg har tatt i bruk LMC som inngangskabel til Hydra nettfilteret - og med god suksess.
Sammenlignet med Jorma Superpower, oppleves den mer dynamisk og åpen. Dog er Jormas nok litt mere finslepne og glattere. Foretrekker fortsatt disse i resten av anlegget, men ikke inn til filteret. Sammenlignet med Shunyata Taipan er den ikke helt ulik. Forskjellen ligger i at jeg nå bruker 4 meter, hvilket begynner å koste en hel del fra de dyre produsentene.
Furutech pluggene (gull) gjorde også i seg selv en viss, positiv forskjell i forhold til standard billigplugger. Disse er nå montert på flere av kablene, og skal etterhvert på alle.
Litt avsporing igjen 8)
Er du fornøyd med nettfilteret?
Har du evt andre filtre å sammenligne med?
Mange beskriver jo nettfiltre som "dynamikkdrepere".
Har selv bare erfaring med et Voltex-filter som jeg lenge trodde var bra, helt til jeg tok det vekk! :eek:
Vet mange skryter av LMC nettfilteret. Testet det såvidt (én ettermiddag) for noen år siden, og kan huske det (helt sikert!! ;) ) hadde positiv effekt; mer ro og orden, sortere bakgrunn.

mvh

vim

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.06.2003
Antall liker
14.806
Sted
1346
Torget vurderinger
9
Har masse erfaring med flere av de bedre filterne og kan si at det er noen bra, og mye som dreper dynamikk.

Noen gode (utelukkende positiv effekt): Hydra 8, Richard Grey og Nordost Thor.
Deretter har jeg bare testet ett som er bra til prisen, men et bittelite hakk mindra bra m.h.t. dynamikk. Dog uten tvil bedre enn ingen filter, og det er Isotek minisub. Nesten Nordost Thor, men ikke helt. MYE billigere.

Beste hos meg har vært Hydra - uten tvil. Kjører hele anlegget gjennom dette.

Topp Bunn