Hva er en god høyttaler

kjellbjarne

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2008
Innlegg
5.112
Antall liker
3.645
Torget vurderinger
4
Mulig Jbl 3600 er harry, men når man spiller (i min verden vanskelig musikk) type Frank Z så har disse så utrolig kjøtt. Høytalere i 30k så er dette virkelig løp fort
 

kjellbjarne

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2008
Innlegg
5.112
Antall liker
3.645
Torget vurderinger
4
Måler vel bra da, og mill billigere enn kjøpe høytalere
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
8.964
Antall liker
12.827
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Hva gjør den "god" slik du definerer det? Og nå er jeg nysgjerrig, :)
Dette er en satellitt som brukes ned til ca 100-120 Hz i en fire-veis rigg.
Hva som gjør den god akkurat i min setting, er jeg ikke helt sikker på.
Men en av grunnene er sannsynligvis at alle tre "etasjer" i denne kassa måler svært jevnt i sine respektive bruksområder...fra lytteposisjon. Har ikke målt i nærfelt.
En annen ting, dette fantastiske byggverket har råvarer fra de øvre hyllene, og det hjelper jo litt da.

Dette er nok det beste jeg har fått til av apekister, men jeg gidder ikke å dra dette videre til et ferdig byggverk.
Jeg foretrekker horn. Ikke fordi horn er horn, men fordi horn er det jeg synes har fungert best i min hule.
 
  • Liker
Reaksjoner: HCS

Knubie

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2020
Innlegg
1.728
Antall liker
719
Sted
Bergen
Jeg skjønner jo at han ikke mener det selv, men det ligger mellom linjene at han tenker andre/mange mener det? Eller? :)
Ja er litt i erte humør på fredags kvelden, fått mye pes for å skryte av PA opp gjennom tiden, så litt sleivspark der. Jeg sitter ikke på Stortinget så jeg kan sende litt blandede meldinger iblant uten å miste jobben. Beklager hvis sensitive HiFi afficionados satte hvit vinen i halsen. Jeg skulle hatt de B&W 803 til naboen for en sammenligningstest, han er ikke stemt på for å få de heist opp i trossen. Jeg bør kreve dette neste gang han vil felle noen flere trær for kveldssolen og utsikten...
 

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Innlegg
3.112
Antall liker
6.487
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Ja er litt i erte humør på fredags kvelden, fått mye pes for å skryte av PA opp gjennom tiden, så litt sleivspark der. Jeg sitter ikke på Stortinget så jeg kan sende litt blandede meldinger iblant uten å miste jobben. Beklager hvis sensitive HiFi afficionados satte hvit vinen i halsen. Jeg skulle hatt de B&W 803 til naboen for en sammenligningstest, han er ikke stemt på for å få de heist opp i trossen. Jeg bør kreve dette neste gang han vil felle noen flere trær for kveldssolen og utsikten...
Finnes vel gode og dårlige høyttalere i begge leire tenker jeg. :)
 

Knubie

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.06.2020
Innlegg
1.728
Antall liker
719
Sted
Bergen
Ja sef de to jævlene som henger på lån i trossen koster en føcking formue, men de låter bra. Så det blir bare å sjekke ståa, dessvere. De Synergy horna eg muligens får tid til å bygge til neste år med Faital Pro HF-1440 som er her, det blir spennende, egen tråd på det, har drevet å designe på det i SynergyCalc programmet til Waslo. Da med gode/store dimensjoner på hornet for direktiviteten. Det blir DIY med Synergy horn som blir julekvelden, er håpet da. Max utnyttelse av plassen...Eg hadde jo Danley SH50 på test her uten at det var så groundbreaking, var litt mye annerledes i oppsettet, så greit nok, ikke kvalifisert test egentlig.
 
Sist redigert:
Topp Bunn