Jeg har hørt at hvis du kjøper alle apparatene fra samme merke, kommer den berømte synergien - også selvfølgelig et salgstriks
Synergi er et buzzword som dukket opp under en IT-messe for over 10 år siden, alle produsenter gikk plutselig irundt og sa det. I IT-bransjen så er Synergi nå blitt et skjellsord til slutt, når selgerne kommer med det buzzet så mister teknikere fort interessen.
Nå er det altså hifi-pusherne som har tatt i bruk det samme buzzwordet de siste få åra. Buzzwords er kun PR og selger-taktikk, og har ingenting med teknikk å gjøre dessverre.
Buzzwords er ord som ikke betyr noe, som gjentas nok til at det "betyr noe" og de misbrukes gjerne såpass ofte at de til slutt mister sin egen misjon. Men de er lagd for å mislede kunden til å tro at det har en funksjon. Buzzwords er også blitt mote, de går ut på tid. På hver IT-konferanse/messer så kommer det stadig nye buzzwords opp, som gjerne brukes ofte på den samme messen og noen er såpass populære at de henger med i flere år i etterkant på også andre messer. Det er utrolig hvor mange årsverk som går med på en messe til å finne på nye buzzwords.