Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.770
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hei alle sammen.
    Som navnet i tråden sier så sitter jeg igjen med en stor samling ulikt musikkutstyr etter at min far plutselig døde.

Veldig triste greier; kondolerer.

Jeg kan i alle fall gi indikasjoner for et par-tre ting, tror jeg:

HW 16.5 platevasker: jeg solgte min for 3.500,- og syntes det var en grei pris. Den kostet ~7000 ny når jeg kjøpte min, ingen anelse hva prisen er i dag.

Dynavector DV-20X2L koster 12.500 i dag og halv pris er ganske gjengs for en brukt pickup.

Denon DCD-1700NE er dagens utgave av Denon DCD 1500AE og koster 18.800,-. Det er en modell mellom dem ( Denon DCD 1500NE) så 1500AE begynner å dra på årene. Det er dog en skikkelig bra CD-spiller, så hvis den fungerer som den skal på alle måter ville jeg tenkt ~5000, som er under halv nypris.

LP-samlingen må noen nesten se på for å kunne vurdere verdien.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.491
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

pelsjeger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Antall liker
    1.520
    Torget vurderinger
    4
    forsøker å bruke litt magefølelse på de tingene jeg kjenner igjen. Om du annonserer del for del, og har måter å få de pakket og sendt på så vil det absolutt gagne i forhold til hva du får igjen. Nedslagsfeltet rundt harstad er neppe så enkelt å få avhendet dette på, uten å dumpe prisene noe veldig.
    Gode bilder og nøyaktig merke+ modell på annonse er essensielt.

trichord delphini.- 4-5k
    audio research - High Definition SP-4 Preamplifier 4-5k
    Musical Fidelity X-Can V3 - tusenlapp
    NAD M51 D/A-konverter (solgt for 6-7 ny. Fantasipriser på Finn på enkelte - 4k burde være fair.
    Klipsh RP-280F - 5-6k
    Rega RP10 inkl strømforsyning ( avhengig av hvilken pickup, men uten så alt mellom 15-20-25k? (Må pakkes forsvarlig i orig emb for å ikke skade arm/lagre osv ved forsendelse.
    L1 - El84 Integrated amplifier class ab1 (audio note kitforsterker. Usd1500 ny - ca 8-10k?
    Schiit Skoll (8k ny - 4-5k?)

Til sammen så utgjør det en del penger, og annonser der alt selges samlet ligger som regel lenge, lenge før det selger.
    Har selv stått som arving og bobestyrer. Det er krevende situasjon med mange motstridende følelser. Hvis mulig så anbefaler jeg å ta tiden til hjelp, og gjøre litt research og legge litt energi i å få gjenstander til nye hjem. Dette gjelder for øvrig resten av innbo også.

Innimellom dukker det skatter opp som kan ha en viss monetær verdi, som kanskje ikke det er så lett å oppfatte ved første øyekast.
    Det at gjenstander som har bruksverdi kommer til nytte hos noen i stedet for at det havner i en container setter jeg personlig pris på - selv om det krever mer innsats enn hva man får igjen i penger.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    11.770
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Den ser ikke brukt ut. Altså den lå helt uåpnet i en liten eske før jeg åpnet for å se hva det var.

Hvis den var uåpnet så tenker jeg 75% av nypris skulle være passe. Kjøper må jo spare litt på å kjøpe en pickup uten returrett. Men mindre du fant en kvittering da og den er rimelig innenfor garantitiden, men selv da ville jeg personlig betalt max 80% i et privat salg.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn