Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • L

    la bamba

    Gjest
    Hei igjen. Jeg kunne gjerne tenke meg å vite hvor mye man må gi for Marantz pm-11s1,s2 og evt s3 ?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    La Bamba: Fikk du ikke svar i Marantztråden?

    s1- ca 7000
    s2: 10-13000
    s3- 14-16000

    ..er mine tips..
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    La Bamba: Fikk du ikke svar i Marantztråden?

    s1- uten laserproblemene: ca 7000
    s2: 10-13000
    s3- siste før dagens CD10: 14-16000

    ..er mine tips..
    Har ikke mye lasertrøbbel på pm11 utgavene. Da det er forsterkere.. Det var annonsert en s2 for 12 mener jeg det var, for en liten stund siden. Den låg ganske lenge.
     

    Larsemann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.07.2003
    Innlegg
    204
    Antall liker
    0
    Er Nordost Pulsar points fortsatt av interesse?

    Hei!
    Hifiinteressen har ligget brakk noen år etter at andre hobbyer har fått større fokus må jeg innrømme. Fant forrige dagen igjen to sett med Nordost Pulsar points i boden. De ligger i original boks og er som nye. Er dette noe som fortsatt er interessant vare og hva kan man i såfall ta for hvert sett? Eller er de erstattet av andre produkter som skal gjøre jobben bedre?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    For min del er svaret fortsatt ikke interessant. For en del andre er det vel ikke lenger interessant nok, siden de heller vil ha Sort Foot eller hva som er siste skrik.

    Men dette er ikke en sak for en diskusjonstråd. Legg dem ut på børsen under 'møbler og tweaks' og se hva som skjer.

    Edit: Trodde du hadde starta en ny tråd, men så hadde du bare laga en ny overskrift i 'hva er det verdt'. Sorry.
     
    Sist redigert av en moderator:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    De har vel egentlig alltid vært mest for spesielt interesserte.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.410
    Antall liker
    83.940
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Er ganske mange av dem her inne da, spesielt interesserte altså
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Retep: Leste feil på suffikset. Rettet. Selvfølgelig er PM-serien forsterkere;) Beklager. Dog, prisene er som jeg har skissert..
     
    L

    la bamba

    Gjest
    Det er ganske slapp aktivitet på den tråden..
     
    Sist redigert av en moderator:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    La Bamba: Vel, se over..Der er prisene!
     

    PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    1.942
    Antall liker
    1.277
    Torget vurderinger
    2
    Har en trafo liggende. Samme som i Cambridge 840W, tror det er 1200VA. Verdt å prøve å selge (hva er den verdt?), eller er det for spesielt interesserte og bare å slenge ut på gis bort?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    PowerMetal: Hvis det beviselig er en ny av samme merke, type og spesifikasjoner som i en 840W kan den fort være verd noen hundre for selvbyggsbrigaden her inne. Hvis du derimot har den fra en 840W som er "stripped for parts"...det er en annen sak..Prøv..
     

    musikkgal3

    Fersking
    Ble medlem
    26.03.2018
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Krell forsterker

    Hei

    Er det noen som vet eller kan tenke seg hva en Krell KSA-250 er verdt? :)
    Vet ikke så mye om den, men den er hvertfall 16 år gammel og fungerer som den skal
     

    mikon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.03.2015
    Innlegg
    112
    Antall liker
    52
    Sted
    Fredrikstad
    Hva bør prisen være på et par Sonus Faber stradivari homage fra 2013? Har et par skjønnhetsfeil/merker i lakken etter bruk. Jeg vurderer et par som er til salgs.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.869
    Antall liker
    17.452
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hva bør prisen være på et par Sonus Faber stradivari homage fra 2013? Har et par skjønnhetsfeil/merker i lakken etter bruk. Jeg vurderer et par som er til salgs.
    120-125k alt etter graden av skjønnhetsfeil og hvor de er skadet vil jeg tro.
     

    MrMarbles

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.02.2013
    Innlegg
    85
    Antall liker
    19
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hva er bruktprisen på en NAD M2 fra 2014 med 2 år igjen på garantien? Ser det ligger et par ute på finn. En til 19k og en til 14500. Har to små merker, men ellers strøken med manual, eske, fjernkontroll og kvitto fra klubben.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Tipper en plass mellom 20 og 30000kr for Krell KSA 250
    Var det jeg også tenkte, men gadd ikke skrive det siden jeg strengt tatt ikke vet. Men syns det høres fornuftig ut hvis den er i strøken stand. Nærmere 20 enn 30 hvis den ikke har vært inne til overhaling de siste årene.

    Og jeg ville sjekket muligheten for service og reparasjon før kjøp av en så gammel forsterker, det kan nærme seg uttørking av en eller flere elektrolyttkondensatorer.
    Selv måtte jeg til Sverige for å få dette gjort når jeg hadde en eldre KAV forsterker som trengte nye kondiser. Opplevde det som upraktisk siden jeg ikke stolte nok på postverket til at jeg ville sende den tur-retur Stockholm og kvasiautismen min tvang meg til å bringe og hente den selv.
     

    Clipper17

    Medlem
    Ble medlem
    21.09.2012
    Innlegg
    7
    Antall liker
    1
    Sted
    Kolvereid
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har bestillt en LM Audio 501ia med KT150 rør som har kommet inn i innbytte hos Mala Audio. Betaler 14990,- for denne. Hva syns dere om den dealen? Og er det mulig og spore opp forrige eieren for en stereo prat tro?😃
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    4
    Forforsterker med NLE 19 buffer og ELMA attenuator

    Hei!

    Kjøpte forforsterker her på HFS for noen år siden. Nå er det på tide å rydde opp i "samlingen". Den vurderes derfor solgt. Forforsterkeren har jeg brukt sammen med en Doxa 70 SE MKII som har vært til oppgradering hos Lauvland. De har begge stått parkert en stund, men spiller nå med stort engasjement sammen. De fores fra en Oppo BDP 105 Audiocom Signatur og mater et par Marten Miles 5. Er ellers bortskjemt med Accuphase E-470, Karan KA-I 180 mkII og LM 508iA. NLEen erstattet en Doxa 07 SE, som også skal ut av samlingen. NLEen er noen hakk bedre på alle parametre enn 07. Sammen med 70en låter det overraskende bra, litt sånn at tankene om godlyd pr. krone utfordrer øvrige investeringer jeg har gjort. Koblet den også opp som pre til LMen. Det var ikke helt rett match. Da funket faktisk 07en bedre sammen med LMen.

    Herligheten er bygget inn i et Doxa 07 skrog med inngangsvelgeren fra Doxa og ekstern strømforyning. Jeg oppfatter saken som velbygget. Mener NLE ble videreført av DACT. Denne linken Line stages / linear preamplifier modules til DACT sin hjemmeside viser buffer og attenuator svært likt den som jeg har.

    Hva kan så være en fornuftig pris på NLE/Elma-saken? Legger ved bilder som viser forforsterken.

    NLE front hel (2).jpg


    NLE front åpen.jpg


    NLE bakside åpen.jpg


    NLE Elma.jpg


    NLE innmat 1.jpg


    NLE strømforsyning.jpg


    På forhånd takk for hjelpen!

    mvh Olav E
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    4
    Noratel skilletrafo.

    Hei!

    Ryddejobben fortsetter. Ble forrige oppgave for vanskelig? Håper fortsatt noen kan hjelpe med en prisvurdering/ prisforslag på forforsterkeren jeg skrev om i forige oppslag.

    Her kommer det kanskje en som er lettere å foreslå verdien av? Mener å huske at det har vært omsatt tilsvarende her på Torget en eller annen gang. Husker ikke hva prisen var, har googlet uten hell. Noen som mener hva skilletrafoen kan selges for? Alder er ukjent for meg. Typebetegnelse er Noratel iso type 1-6 1500VA.

    Her er bilder:

    P4080808.jpg


    P4080810.jpg


    P4080813.jpg


    På forhånd takk for hjelpen!

    Mvh Olav E
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Olav E: De Doxaene pleier vel å g for rundt 3000, etter det jeg husker.. Hadde selv en 012 + oppgradert 70 Sig i årevis..SE er og blir for liten, imo..men den spiller bra.
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    4
    Takk for svar Auditor. Bare gjør deg oppmerksom på at dette ikke er en Doxa, men noe helt annet i et Doxa skrog. Mvh Olav E.
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Hei.

    Hva kan jeg forvente å få for en MI11 forforsterker og en MI Mosfet effekt?

    -Stein Ivar
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Stein Ivar: Mosfet´en kan du vel regne med 3-5k for..Kanskje samme for pre. Dersom den går til en av MIs "venner".
    Olav E: Halvparten av den konstruksjonen der er da Doxa.. Såvidt meg bekjent bruker ikke Niels Larsen Rifaer..de er overalt i en Doxa.
     
    Sist redigert:

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    538
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Ok, takk for svar.

    Frykter vel at det er der det ligger. Spørs om det er like greit å beholde det i reserve :)

    -Stein Ivar
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.869
    Antall liker
    17.452
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Stein Ivar:Jeg tror tippingen til Auditor er veldig konservativt. Legg den ut sammen med forforsterker, så skal du se at du kan bli overrasket [emoji4]
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Jorwed: Da skal han være RIMELIG heldig. En kompis hadde disse for fire-fem år siden, solgte for nevnte pris etter at settet hadde ligget ute i markedet i månedsvis. Hadde det derimot vært snakk om Tandberg 4000- med mint pre, CD og to effekter..Forøvrig et sett jeg til stadighet angrer på at jeg ikke kjøpte da Akers hadde dem..Da hadde de konstituert vintageriggen her, sammen med fem forskjellige tape decks og en original, grønnlakkert Rega Planar 3..
     
    Sist redigert:

    Egilio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.01.2005
    Innlegg
    108
    Antall liker
    1
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hei!

    Har et forsterkersett jeg vurderer å selge, da små barn gjør at det blir for sjelden brukt.
    Settet består av Plinius M16 pre og Plinius SA 100 MK2 effekt. Begge strøkne og i sort finish.

    Veier fram og tilbake, ettersom dette er produkter som i tillegg til god lyd gir eierglede som en god klokke :)

    Om et salg skulle skje, hva vil være realistisk å få for det?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Egilio: Ca en tredel av nyprisen. Er det et sett importert av Acoustic Tuning eller fra den tid Pliniusimportøren lå i Harstad? Nyere kabinetter klemmer prisen opp..Sjekk med

    www.acoustictuning.no

    ..Da kan det hende du får en knallpris på en Plinius integrert i toppklasse istedet..Langt mer barnevennlig- iallefall hvis det er en Hiato...Den har noen knapper færre enn 9200...
     
    Sist redigert:

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.869
    Antall liker
    17.452
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei!

    Har et forsterkersett jeg vurderer å selge, da små barn gjør at det blir for sjelden brukt.
    Settet består av Plinius M16 pre og Plinius SA 100 MK2 effekt. Begge strøkne og i sort finish.

    Veier fram og tilbake, ettersom dette er produkter som i tillegg til god lyd gir eierglede som en god klokke :)

    Om et salg skulle skje, hva vil være realistisk å få for det?
    Hei.
    Ser ut til at effekten går for mellom 13 og 18k og pre for rundt 11-13k. Så mellom 22 og 30k kanskje?
    Tilstand, riaa, esker, papirer er med på å presse prisen noe oppover.

    Lykke til om du kommer så langt. :)
     

    tofter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2006
    Innlegg
    689
    Antall liker
    479
    Torget vurderinger
    5
    Hei,

    har ett par fine JBL L100T som skal på torget, hvor mye syntes folket disse er verdt? PS, har frontdeksel også.

    20160516_133535.jpg
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    20 til 50% av nypris avhengig av alder. Gummioppheng eldes og må skiftes etter hvert.
     

    tofter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2006
    Innlegg
    689
    Antall liker
    479
    Torget vurderinger
    5
    Glemte å nevne at disse har nytt gummioppheng.
    Noen som vet ca nypris da?
     

    SD88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2013
    Innlegg
    124
    Antall liker
    47
    Sted
    Norge
    Glemte å nevne at disse har nytt gummioppheng.
    Noen som vet ca nypris da?
    Ser at flere har blitt solgt på Ebay. Prisen varierer noe enormt, alt fra 3 til 7000 kroner utifra dem annonsene jeg fant. Nydelige høyttalere :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn