Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Vurderer hele tiden å selge mine relativt nye SA Pandion 50, men uten emballase. Hadde jeg klart å beholde emballasjen intakt ville SWSG tatt de i innbytte til full pris. Ga 50% av veil. 140K på tilbud. Burde jeg få 70K for dem?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Janix88: I den klassen SKAL man ta vare på "det hele". Mitt overslag? Seksti. Hvis du er heldig. Det der er et par høyttalere eieren automatisk burde hatt livstidsperspektiv på. Noe jeg sterkt anbefaler hvis du ikke- som så mange andre- har overdimensjonert høyttaleren til det rom du har. Hegels største forsterkere vekker dem nok, men jeg regner med du har gjennomtenkt matchen. Du sitter tross alt på en av verdens mest gjennomførte gulvhøyttalere. Selv hadde jeg dog valgt et par Pandion FEM;)
     
    Sist redigert:

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Janix88: I den klassen SKAL man ta vare på "det hele". Mitt overslag? Seksti. Hvis du er heldig. Det der er et par høyttalere eieren automatisk burde hatt livstidsperspektiv på. Noe jeg sterkt anbefaler hvis du ikke- som så mange andre- har overdimensjonert høyttaleren til det rom du har. Hegels største forsterkere vekker dem nok, men jeg regner med du har gjennomtenkt matchen. Du sitter tross alt på en av verdens mest gjennomførte gulvhøyttalere. Selv hadde jeg dog valgt et par Pandion FEM;)
    Det spiller glimrende i en gammel bygård i Oslo med stor stue og med stor takhøyde. Dac med monoblokker på nærmere 600w hver fra Wyred 4 Sound. Ville aldri kjøpt noe mindre. Jeg bare lufter muligheten. Gjør meg ingenting å beholde dem. Hadde eventuelt blitt helt nye Klipsch RF-7 III neste gang.
    Pandion 50 leveres med naglet papp som nærmest forsiktig må rives i stykker over et lass med plater og hjørner av isopor.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Noen som har en formening om pris på min pre i signature, 7500 ?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Janix88: Som sagt, har du plass og krefter...Ellers vil aldri en så stor høyttaler være verd utlegget. Du skulle kanskje hatt en sånn plastspatel som brukes til å dra ut klips i dørpanelene på en bil..Og SA kunne vel laget den emballasjen i tre, evt tre/skum/papp slik anstendige produsenter ellers gjør i den klassen..
     

    Adyre

    Fersking
    Ble medlem
    07.05.2018
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Hei.
    Jeg ønsker å selge systemet mitt til fordel for aktive høyttalere og lurer litt på pris.

    Forsterker: Lyngdorf TDAI2200 uten RoomPerfect
    CD-spiller: Lyngdorf CD-1
    Høyttalere: B&W CM9 s1 med nyere diskant da den gamle ble klemt inn (noe jeg har skjønt var ganske vanlig på disse)

    Dessverre uten emballasje pga rotteinvasjon av kjellerboden... Men ellers er alt i god stand, CD-spilleren er veldig lite brukt.
    På forhånd - takk!
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.869
    Antall liker
    17.453
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei.
    Jeg ønsker å selge systemet mitt til fordel for aktive høyttalere og lurer litt på pris.

    Forsterker: Lyngdorf TDAI2200 uten RoomPerfect
    CD-spiller: Lyngdorf CD-1
    Høyttalere: B&W CM9 s1 med nyere diskant da den gamle ble klemt inn (noe jeg har skjønt var ganske vanlig på disse)

    Dessverre uten emballasje pga rotteinvasjon av kjellerboden... Men ellers er alt i god stand, CD-spilleren er veldig lite brukt.
    På forhånd - takk!
    Ca 10k for forsterkeren og 6-7k for Cd spilleren. Sort selger bedre enn sølv. Usikker på høyttalerene. Er den nye diskanten 1. Original erstatning og 2. Helt lik den gamle?
     

    Adyre

    Fersking
    Ble medlem
    07.05.2018
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Hei.
    Jeg ønsker å selge systemet mitt til fordel for aktive høyttalere og lurer litt på pris.

    Forsterker: Lyngdorf TDAI2200 uten RoomPerfect
    CD-spiller: Lyngdorf CD-1
    Høyttalere: B&W CM9 s1 med nyere diskant da den gamle ble klemt inn (noe jeg har skjønt var ganske vanlig på disse)

    Dessverre uten emballasje pga rotteinvasjon av kjellerboden... Men ellers er alt i god stand, CD-spilleren er veldig lite brukt.
    På forhånd - takk!
    Ca 10k for forsterkeren og 6-7k for Cd spilleren. Sort selger bedre enn sølv. Usikker på høyttalerene. Er den nye diskanten 1. Original erstatning og 2. Helt lik den gamle?
    Forsterker og CD-spiller er i sort.
    Det er en original erstatning fra B&W bestilt gjennom HiFi-klubben. Det er et deksel som beskytter diskanten for berøring siden den så lett imploderer. Vet ikke om det er diskanten til S2 eller bare en ny og bedre beskyttet S1.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.869
    Antall liker
    17.453
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei.
    Jeg ønsker å selge systemet mitt til fordel for aktive høyttalere og lurer litt på pris.

    Forsterker: Lyngdorf TDAI2200 uten RoomPerfect
    CD-spiller: Lyngdorf CD-1
    Høyttalere: B&W CM9 s1 med nyere diskant da den gamle ble klemt inn (noe jeg har skjønt var ganske vanlig på disse)

    Dessverre uten emballasje pga rotteinvasjon av kjellerboden... Men ellers er alt i god stand, CD-spilleren er veldig lite brukt.
    På forhånd - takk!
    Ca 10k for forsterkeren og 6-7k for Cd spilleren. Sort selger bedre enn sølv. Usikker på høyttalerene. Er den nye diskanten 1. Original erstatning og 2. Helt lik den gamle?
    Forsterker og CD-spiller er i sort.
    Det er en original erstatning fra B&W bestilt gjennom HiFi-klubben. Det er et deksel som beskytter diskanten for berøring siden den så lett imploderer. Vet ikke om det er diskanten til S2 eller bare en ny og bedre beskyttet S1.
    Så bra. Jeg var ikke sikker. Da er vel 10k helt innafor :)
     

    SD88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2013
    Innlegg
    124
    Antall liker
    47
    Sted
    Norge
    Hei :)

    Vurderer å selge mine KEF iQ70, hva er disse verdt i dag?
    20180301_154923.jpg
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Janix88: I den klassen SKAL man ta vare på "det hele". Mitt overslag? Seksti. Hvis du er heldig. Det der er et par høyttalere eieren automatisk burde hatt livstidsperspektiv på. Noe jeg sterkt anbefaler hvis du ikke- som så mange andre- har overdimensjonert høyttaleren til det rom du har. Hegels største forsterkere vekker dem nok, men jeg regner med du har gjennomtenkt matchen. Du sitter tross alt på en av verdens mest gjennomførte gulvhøyttalere. Selv hadde jeg dog valgt et par Pandion FEM;)
    Det spiller glimrende i en gammel bygård i Oslo med stor stue og med stor takhøyde. Dac med monoblokker på nærmere 600w hver fra Wyred 4 Sound. Ville aldri kjøpt noe mindre. Jeg bare lufter muligheten. Gjør meg ingenting å beholde dem. Hadde eventuelt blitt helt nye Klipsch RF-7 III neste gang.
    Pandion 50 leveres med naglet papp som nærmest forsiktig må rives i stykker over et lass med plater og hjørner av isopor.
    Så hvis du mener 60k hvis jeg er heldig så er ikke mitt ønske om 45k for Pandion 50 så galt da.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Janix88: Langt ifra. Sålenge de er 100% uskadd, er som beskrevet og ny kjøper har full kontroll på HVA, HVILKEN og HVORFOR han kjøper dem. Henting er et must her, jeg ville uansett satt prisen til 37500. Kun fordi emballasjen mangler og innebærer en STOR risk for kjøperen.
     
    Sist redigert:
    M

    MarkusH

    Gjest
    Er AKG K512 og Sony MDR-XD100 verdt noe? Flytter om 6 dager og lurer på om de skal rett i søpla eller tas vare på ...
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    MarkusH: Får du 200 kr pr par, selg. Dra så og test et par Focal Listen. Jeg tipper du ender med dem som dine nye.

    Ymir: Ca NOK 7000,00. Helt riktig- den er såpass god, ja.. Så selg den hel.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Heisann. Har 8 slike pucker som det her.
    Noen som vet hva dette er og har det noen verdi? "

    DSC_0704.jpg


    DSC_0705.jpg


    Rydder litt i skuffer og skap
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Retep: Hvor har du dem fra? Alder? Minner litt om Audio Selection eller Black Diamond Racing..Har du hatt Audio Physic før? De har noe sånt som del av sin avkobling.
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Tror ikke det er BDR. Kanskje fra Kharma høyttalerene?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har ingen anelse på alder. De fulgte med når jeg kjøpte Marte Bird, men det var ikke originalt tilbehør. Har alle Black Diamond skruehull? De her har ikke. Hva er verdien ved salg for noe slikt?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er ikke Audio selection. De er mye tykkere og har større diameter. Jeg tror det er Black Diamond, men er ikke sikkert.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Retep: Finn dem på modelloversikten hos BDR. Evt i "Discontinued". 150 kr stk får du iallefall..
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.334
    Antall liker
    2.566
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Hva er en Electrocompaniet ECI 1 98 modell verdt? Orginal emballasje og papirer.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.869
    Antall liker
    17.453
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Det er populære forsterkere, så jeg tror du kan tyne litt mer ut av de. I det siste har de lagt på ca. 5.000,-
    Så er det jo også forskjell på dem. Sorte eller gullfarget knotter? Oppgradert i etterkant? De siste i produksjonsserien var også litt bedre speca enn de tidligere. (tror f.eks. at de var på 120W kontra 100W.
    Larvekittfronten hever også prisen noe har jeg inntrykk av.
    Legger du den ut for 3.500,- tror jeg den er borte på 5 minutter :)

    Hva er en Electrocompaniet ECI 1 98 modell verdt? Orginal emballasje og papirer.
    solgte en sånn en for 3700,- for noen år tilbake. Så rundt 3500,- bør du få...
    Utlandet nå:
    Skjermbilde 2018-06-01 kl. 14.20.31.jpg


    Historikk Norge så langt i år:
    https://www.hifishark.com/model/electrocompaniet-eci-1 (Velg SOLD/EXPIRED og deretter Norway)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    De puckene jeg lurer på hva er, er ikke Black Diamond. Sendte spørsmål til hifi guiden. Dette var noe kjent noe, men var visst ikke så enkelt å komme på hva det var.

    Får legge de ut med bud tenker jeg.
     

    heanwi

    Medlem
    Ble medlem
    18.11.2009
    Innlegg
    10
    Antall liker
    1
    Noen tanker om hva strøkne Klipsch RF-63 ligger på i verdi nå om dagen?
     

    svennand

    Medlem
    Ble medlem
    22.06.2005
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Hjelp til prisantydning :)

    Hei.

    Dette er ikke noe snikreklame for annonse eller lignende. Ingenting er lagt ut enda.
    Jeg sliter litt med å vite hvordan jeg skal prissette meg. Mye av utstyret er jo slik som ikke ligger andre eksemplarer av ute på bruktmarkedet.
    Siden jeg har vært ute av "gamet" såpass lenge så har jeg liksom ikke fulgt med hvordan bruktmarkedet beveger seg i dag.

    Håper derfor noen som er notoriske "bruktmarked" surfere kan gi meg en liten pekepinne på hvilke pris det er fornuftig å be om.

    Hovedkomponentene består av:
    JBL Array 1400 fronthøytalere (siste villedende pris var 120k)
    JBL Array 880 Senterhøytaler (siste villedende pris var 32k)
    JBL Array 1500 Subwoofer (siste villedende pris var 40k)
    Hegel "Jubileums?" H10 i sort Effektforsterker (siste villedende pris var 60k)
    Grandview 92" grått motor nedtrekk (5500,-)
    Sony HW-30 prosjekter (siste villedende pris var 20k)

    Litt variert alder på det men eldste er vel Array 1400 som spenner seg tilbake til rundt 2006.
    Sakene er definitivt ikke mye brukt og er å anse som i god stand. Jeg har vært eneste eier, røykfritt hjem stått i kinoen siden innkjøp.
    Dessverre så har sub/senter noen merker på toppen av den ene gangen katta klarte å snike seg inn og fant ut det var en god ide å klatre på høyttalerne...
     

    S-Line

    Medlem
    Ble medlem
    17.09.2014
    Innlegg
    22
    Antall liker
    13
    Hei,
    Jeg vurdere å selge min Parasound P7, A51 og Z-DAC, men hva kan dette være verdt idag?
    Noen som har en formening?
    A51 er fra 2010 mens P7 og Z-DAC'en er fra ca 2012, har original emballasje til alt.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Hei.

    Dette er ikke noe snikreklame for annonse eller lignende. Ingenting er lagt ut enda.
    Jeg sliter litt med å vite hvordan jeg skal prissette meg. Mye av utstyret er jo slik som ikke ligger andre eksemplarer av ute på bruktmarkedet.
    Siden jeg har vært ute av "gamet" såpass lenge så har jeg liksom ikke fulgt med hvordan bruktmarkedet beveger seg i dag.

    Håper derfor noen som er notoriske "bruktmarked" surfere kan gi meg en liten pekepinne på hvilke pris det er fornuftig å be om.

    Hovedkomponentene består av:
    JBL Array 1400 fronthøytalere (siste villedende pris var 120k)
    JBL Array 880 Senterhøytaler (siste villedende pris var 32k)
    JBL Array 1500 Subwoofer (siste villedende pris var 40k)
    Hegel "Jubileums?" H10 i sort Effektforsterker (siste villedende pris var 60k)
    Grandview 92" grått motor nedtrekk (5500,-)
    Sony HW-30 prosjekter (siste villedende pris var 20k)

    Litt variert alder på det men eldste er vel Array 1400 som spenner seg tilbake til rundt 2006.
    Sakene er definitivt ikke mye brukt og er å anse som i god stand. Jeg har vært eneste eier, røykfritt hjem stått i kinoen siden innkjøp.
    Dessverre så har sub/senter noen merker på toppen av den ene gangen katta klarte å snike seg inn og fant ut det var en god ide å klatre på høyttalerne...
    Jeg kan ta alt for 20, bare for at du skal få slippe trøbbelet med salg og mas ;D
     

    svennand

    Medlem
    Ble medlem
    22.06.2005
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Jeg kan ta alt for 20, bare for at du skal få slippe trøbbelet med salg og mas ;D
    Ja hadde jeg funnet den pakken til 20 hadde jeg hevet meg på selv, bare sånn i tilfelle interessen kommer tilbake ;)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Normalt hvis det er noen år 1/3 av nypris.
    Ikke det..jeg har sett 2stk Doxa 70SE gikk for 6000 pr stk i vinter. Så finnes unntak
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn