Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Tror jeg solgte min for ca 4000,- for noen år siden. Den var ombygd etter Lamizator metoden.
     

    qbit

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    187
    Antall liker
    36
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Hvor mye brukte du på lampizator mod?
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.519
    Antall liker
    1.029
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Hørte disse som ble solgt i Norge, måtte bygges om da de var av for dårlig kvalitet.
     

    qbit

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    187
    Antall liker
    36
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Mener du XD800mk3? Med KT88 rør?

    Isåfall oppgradering hadde en fantastisk resultat. Som sagt på annonse så er folk invitert til å lytte, men ingen har tenkte seg :'( :D


    Hørte disse som ble solgt i Norge, måtte bygges om da de var av for dårlig kvalitet.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.615
    Sted
    Pt. Høvik
    Jeg har en MA stående (flott forsterker!) med topp rør fra Motron pluss ekstra rør. Gidder ikke å prøve å selge den. Venter til sønnen og datteren skal flytte fra studenthybler; da skal jeg ordne med anlegg til dem. :)

    Eksempler: Har en VPI Classic III som er som ny (2014) og er til salgs for ca. halv pris. No response. Konsekvens: Setter den inn i anlegg #3. Flotte Tandbergere har jeg også. Ingen, absolutt ingen, respons. Er folk bortskjemte? Eller kjenner de ikke sin besøkelsestid?

    qbit: Behold MAen hvis du ikke er i beit for penger. Når det gjelder markedet, så er det jo slik at å kjøpe nytt og så selge efter kort tid (la oss si ca. et år), det er skikkelig dårlig business. Jeg lar sakene stå, setter strøm på dem en gang iblant og får bruk for dem efterhvert. Og gir det så bort til folk som er og blir interessert i musikk.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.472
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Nei. Du betalte 10600 + oppgraderinger. Denne kommer på ca 8200 m/frakt og moms + oppgraderinger. Tipper kursen var gunstigere da du kjøpte din. Selgere fra Kina setter ofte ned prisen kraftig på pakken også... Uansett, lykke til med salg. Kinaforsterkere er ikke lettsolgt, og du må nok en god del mer ned i pris.
     

    qbit

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    187
    Antall liker
    36
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Greie er at HT mine trenger litt mer "oompf" det har ligget en del andre forsterker på brukt som jeg kunne tenke meg å prøve men vil ikke bare pensjonere MA'n da den fortjener bedre, har kostet en del på den og vil ikke se den i skam kroken. Sikkert and noen hadde få times vis av glede hadde dem turte å ta en infinitesimal risiko :)

    Synd at man tapper over halv parten av kostnad på litt under et år hvis du ikke har en "kjente merke". Gjør prøving av små ny etablerte, og mindre produksjons produsenter en kostbar risiko. "Damn you McIntosh!":p
     

    qbit

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    187
    Antall liker
    36
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Det blir som det blir :)

    Takk for svar alle sammen.

    Nei. Du betalte 10600 + oppgraderinger. Denne kommer på ca 8200 m/frakt og moms + oppgraderinger. Tipper kursen var gunstigere da du kjøpte din. Selgere fra Kina setter ofte ned prisen kraftig på pakken også... Uansett, lykke til med salg. Kinaforsterkere er ikke lettsolgt, og du må nok en god del mer ned i pris.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.000
    Antall liker
    32.026
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Det meste er vel sagt.

    Sikkert en veldig bra forsterker som du ikke får så veldig mye igjen for. Men det kan muligens lønne seg å selge den med originalrør til nedsatt pris og heller selge nyrørene for seg. Tilby dem i en pakkepris? Eller funker ikke originalrørene?

    Uansett er tålmodighet en dyd...:)
     

    qbit

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    187
    Antall liker
    36
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Ikke de original 845 men har de original 6sl7 :/

    Det meste er vel sagt.

    Sikkert en veldig bra forsterker som du ikke får så veldig mye igjen for. Men det kan muligens lønne seg å selge den med originalrør til nedsatt pris og heller selge nyrørene for seg. Tilby dem i en pakkepris? Eller funker ikke originalrørene?

    Uansett er tålmodighet en dyd...:)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.965
    Antall liker
    81.745
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Og prisen ble til slutt?
     

    qbit

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    187
    Antall liker
    36
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    6000 eller beholder jeg den :) uansett hva prisen er i dag, så betalte jeg over det doblet av det jeg vil selge for. Synd å høre at jeg taper så mye penger men... takk for alle svarer folkens.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.472
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Spørsmålet du må stille deg er: Har du mest behov for noen tusenlapper ekstra cash, eller en forsterker som står og aldri blir brukt...
    Har aldri skjønt dette med at folk heller lar tingene stå men vil heller være stabeis og ikke akseptere markedspris.
    Kjøp og salg går jo begge veier. Er markedet tregt, betyr det mindre igjen for tingene. Men man får jo tilsvarende igjen når man skal kjøpe.
    Gjerrigknarkene får konkurrere om å ha mest støv på tingene sine når de dauer ;)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    En egen tråd om "pris" til Music Angel XD845 er flyttet inn i denne som er beregnet for den slags spørsmål
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Spørsmålet du må stille deg er: Har du mest behov for noen tusenlapper ekstra cash, eller en forsterker som står og aldri blir brukt...
    Har aldri skjønt dette med at folk heller lar tingene stå men vil heller være stabeis og ikke akseptere markedspris.
    Kjøp og salg går jo begge veier. Er markedet tregt, betyr det mindre igjen for tingene. Men man får jo tilsvarende igjen når man skal kjøpe.
    Gjerrigknarkene får konkurrere om å ha mest støv på tingene sine når de dauer ;)
    Det er jo ikke så veldig komplisert egentlig. Hvis man ikke må selge p.g.a. økonomiske grunner, så står man jo helt fritt til å la være å selge til en pris man ikke er komfortabel med. Mange føler nok at de nesten må gi bort ting for å bli kvitt dem på bruktmarkedet og da har iallfall ikke jeg vanskelig for å skjønne at noen velger å heller beholde ting selv, gi det bort til familie eller venner, eller rett og slett bare grave det ned i hagen heller enn å kvitte seg med det til en pris som oppleves for lav.

    Man kan jo snu det på hodet og spørre hvem som egentlig er gjerrigknarkene oppi det hele også, de som ikke vil selge billig, eller de som ikke vil betale hva det koster og forventer å få alt "gratis". :)
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Det var jo en og annen selvmotsigelse i det innlegget :)
    Vil heller grave det ned i hagen enn å selge det til en pris som oppleves som for lav?
    Uansett marked, ett produkt er verd det noen er villig til å betale. Dette er fullstendig uavhengig av kronekurs, første eiers kostpris eller andre variabler. Men ja, man kan la være å selge det. Det er helt fint. Jeg har også ett par hyllevarmere. Eller gi det bort til familie/venner. Greit det også. Det viser jo bare at det sto ikke på pengene. Du ville bare ikke selge det til noen som byr markedspris. Og bare selger vet grunnen til den beslutningen. Man kan bare ikke si "ingen vil betale det det er verd, så jeg gir det bort/setter det på hylla" Man må nok si "markedet ville ikke betale det jeg synes det er verd". Det er en vesens forskjell i det.
     

    qbit

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    187
    Antall liker
    36
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Vurderte det selv. Blir lyden mye bedre?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Det var jo en og annen selvmotsigelse i det innlegget :)
    Vil heller grave det ned i hagen enn å selge det til en pris som oppleves som for lav?
    Uansett marked, ett produkt er verd det noen er villig til å betale. Dette er fullstendig uavhengig av kronekurs, første eiers kostpris eller andre variabler. Men ja, man kan la være å selge det. Det er helt fint. Jeg har også ett par hyllevarmere. Eller gi det bort til familie/venner. Greit det også. Det viser jo bare at det sto ikke på pengene. Du ville bare ikke selge det til noen som byr markedspris. Og bare selger vet grunnen til den beslutningen. Man kan bare ikke si "ingen vil betale det det er verd, så jeg gir det bort/setter det på hylla" Man må nok si "markedet ville ikke betale det jeg synes det er verd". Det er en vesens forskjell i det.
    Markedet består jo både av kjøper og selger, og markedsprisen settes ikke bare ut fra kjøpers premisser. Hvis prisen er for lav til at selger vil kvitte seg med produktet sitt, så blir det heller ikke noe salg. Da kan man heller ikke si at den prisen som kjøper mener er riktig er markedspris, for produktet har ikke blitt solgt til den prisen.

    Litt klønete formulert, men produktet kan fortsatt være verdt prisen som forlanges selv om den rette kjøperen ikke har dukket opp enda.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.472
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Spørsmålet du må stille deg er: Har du mest behov for noen tusenlapper ekstra cash, eller en forsterker som står og aldri blir brukt...
    Har aldri skjønt dette med at folk heller lar tingene stå men vil heller være stabeis og ikke akseptere markedspris.
    Kjøp og salg går jo begge veier. Er markedet tregt, betyr det mindre igjen for tingene. Men man får jo tilsvarende igjen når man skal kjøpe.
    Gjerrigknarkene får konkurrere om å ha mest støv på tingene sine når de dauer ;)
    Det er jo ikke så veldig komplisert egentlig. Hvis man ikke må selge p.g.a. økonomiske grunner, så står man jo helt fritt til å la være å selge til en pris man ikke er komfortabel med. Mange føler nok at de nesten må gi bort ting for å bli kvitt dem på bruktmarkedet og da har iallfall ikke jeg vanskelig for å skjønne at noen velger å heller beholde ting selv, gi det bort til familie eller venner, eller rett og slett bare grave det ned i hagen heller enn å kvitte seg med det til en pris som oppleves for lav.

    Man kan jo snu det på hodet og spørre hvem som egentlig er gjerrigknarkene oppi det hele også, de som ikke vil selge billig, eller de som ikke vil betale hva det koster og forventer å få alt "gratis". :)
    Du snur alt feil vei. Jeg regner med at selger man på brukten, kjøper man også på brukten. I det lange løp går ting opp i opp. Å grave ned ting, eller la det støve ned på loftet er jo toppen av gnienhet og egosime. Men heldigvis bor vi i et fritt land og kan gjøre som vi vil, enda :)

    Jeg har aldri opplevd at noen vil ha ting gratis når jeg har lagt ut ting for salg, og det har ikke du eller noen andre heller. Et lavt bud eller to er ofte en innledning til forhandling. Skambud er noe man må regne med innimellom. Dessuten, får man ikke prisen man er ute etter kan det tenkes at det ikke er spesielt bra eller ettertraktet, det man vil selge ;)
    Det er nok av annonser med fantasipriser, spesielt på vintage utstyr. Receivere fra 70 tallet til mange tusen, knapt verdt 5 sure sild...
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Det var jo en og annen selvmotsigelse i det innlegget :)
    Vil heller grave det ned i hagen enn å selge det til en pris som oppleves som for lav?
    Uansett marked, ett produkt er verd det noen er villig til å betale. Dette er fullstendig uavhengig av kronekurs, første eiers kostpris eller andre variabler. Men ja, man kan la være å selge det. Det er helt fint. Jeg har også ett par hyllevarmere. Eller gi det bort til familie/venner. Greit det også. Det viser jo bare at det sto ikke på pengene. Du ville bare ikke selge det til noen som byr markedspris. Og bare selger vet grunnen til den beslutningen. Man kan bare ikke si "ingen vil betale det det er verd, så jeg gir det bort/setter det på hylla" Man må nok si "markedet ville ikke betale det jeg synes det er verd". Det er en vesens forskjell i det.
    Markedet består jo både av kjøper og selger, og markedsprisen settes ikke bare ut fra kjøpers premisser. Hvis prisen er for lav til at selger vil kvitte seg med produktet sitt, så blir det heller ikke noe salg. Da kan man heller ikke si at den prisen som kjøper mener er riktig er markedspris, for produktet har ikke blitt solgt til den prisen.

    Litt klønete formulert, men produktet kan fortsatt være verdt prisen som forlanges selv om den rette kjøperen ikke har dukket opp enda.
    Helt fint formulert :)
    Ja, helt klart. Markedspris er det produktet blir omsatt for. Blir ikke produktet omsatt, påvirker det heller ikke markedsprisen.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Spørsmålet du må stille deg er: Har du mest behov for noen tusenlapper ekstra cash, eller en forsterker som står og aldri blir brukt...
    Har aldri skjønt dette med at folk heller lar tingene stå men vil heller være stabeis og ikke akseptere markedspris.
    Kjøp og salg går jo begge veier. Er markedet tregt, betyr det mindre igjen for tingene. Men man får jo tilsvarende igjen når man skal kjøpe.
    Gjerrigknarkene får konkurrere om å ha mest støv på tingene sine når de dauer ;)
    Det er jo ikke så veldig komplisert egentlig. Hvis man ikke må selge p.g.a. økonomiske grunner, så står man jo helt fritt til å la være å selge til en pris man ikke er komfortabel med. Mange føler nok at de nesten må gi bort ting for å bli kvitt dem på bruktmarkedet og da har iallfall ikke jeg vanskelig for å skjønne at noen velger å heller beholde ting selv, gi det bort til familie eller venner, eller rett og slett bare grave det ned i hagen heller enn å kvitte seg med det til en pris som oppleves for lav.

    Man kan jo snu det på hodet og spørre hvem som egentlig er gjerrigknarkene oppi det hele også, de som ikke vil selge billig, eller de som ikke vil betale hva det koster og forventer å få alt "gratis". :)
    Du snur alt feil vei. Jeg regner med at selger man på brukten, kjøper man også på brukten. I det lange løp går ting opp i opp. Å grave ned ting, eller la det støve ned på loftet er jo toppen av gnienhet og egosime. Men heldigvis bor vi i et fritt land og kan gjøre som vi vil, enda :)

    Jeg har aldri opplevd at noen vil ha ting gratis når jeg har lagt ut ting for salg, og det har ikke du eller noen andre heller. Et lavt bud eller to er ofte en innledning til forhandling. Skambud er noe man må regne med innimellom. Dessuten, får man ikke prisen man er ute etter kan det tenkes at det ikke er spesielt bra eller ettertraktet, det man vil selge ;)
    Det er nok av annonser med fantasipriser, spesielt på vintage utstyr. Receivere fra 70 tallet til mange tusen, knapt verdt 5 sure sild...
    Åja, så dum jeg er som snur alt feil vei. :)

    Du for din del må jo gjerne selge ting så billig du bare vil med bakgrunn i tanken om at "alt jevner seg ut i det lange løp", men det er nok mange som heller vil ha hard cash her og nå for det de skal selge. Så lenge vi bor i et fritt land er det vel greit at det er sånn tenker jeg. :)

    Altså, folk må få styre og ordne som de vil. Enten får man solgt, eller så får man ikke solgt. Man kan også mene hva man vil om både prissetting og betalingsvilje. Men jeg er altså ikke enig i at det alltid er selger som er gjerrigknarken i slike transaksjoner.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Det var jo en og annen selvmotsigelse i det innlegget :)
    Vil heller grave det ned i hagen enn å selge det til en pris som oppleves som for lav?
    Uansett marked, ett produkt er verd det noen er villig til å betale. Dette er fullstendig uavhengig av kronekurs, første eiers kostpris eller andre variabler. Men ja, man kan la være å selge det. Det er helt fint. Jeg har også ett par hyllevarmere. Eller gi det bort til familie/venner. Greit det også. Det viser jo bare at det sto ikke på pengene. Du ville bare ikke selge det til noen som byr markedspris. Og bare selger vet grunnen til den beslutningen. Man kan bare ikke si "ingen vil betale det det er verd, så jeg gir det bort/setter det på hylla" Man må nok si "markedet ville ikke betale det jeg synes det er verd". Det er en vesens forskjell i det.
    Markedet består jo både av kjøper og selger, og markedsprisen settes ikke bare ut fra kjøpers premisser. Hvis prisen er for lav til at selger vil kvitte seg med produktet sitt, så blir det heller ikke noe salg. Da kan man heller ikke si at den prisen som kjøper mener er riktig er markedspris, for produktet har ikke blitt solgt til den prisen.

    Litt klønete formulert, men produktet kan fortsatt være verdt prisen som forlanges selv om den rette kjøperen ikke har dukket opp enda.
    Helt fint formulert :)
    Ja, helt klart. Markedspris er det produktet blir omsatt for. Blir ikke produktet omsatt, påvirker det heller ikke markedsprisen.
    Takk, alltid hyggelig å bli forstått. :)

    Da er vi iallfall enige om det. Kan jo si at jeg har vært på begge sider av bordet i knallharde hifi-prisforhandlinger og har forståelse for de forskjellige rollene. Men jeg syns selv, og har snakket med andre som mener det samme, at bruktmarkedet har blitt litt kravstort og en del forbrukere har blitt litt bortskjemte med lave bruktpriser. Jeg tror det kommer av at mange har byttesyke og kjøper ting bare for å prøve dem ut, noe som gjør at de ofte er avhengige av å få solgt raskt for å finanisere neste innbytte o.s.v. I et sånt marked så mener jeg at bruktprisene ofte blir kunstig lave fordi noen har det altfor travelt med å selge, og de som kjøper har blitt vant til å få kjøpe ting altfor billig.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    P226: Den synes jeg du skal beholde om du eier en. Såpass god er den. Med en ny liten AT/Nagaoka (kanskje MP110?) bør det være masse musikk igjen i den. Og Ortofon 2M passer det aller meste..hvis du ønsker den mer nøytral i signaturen. Pris? 1500-3000..om jeg husker de annonser jeg har sett nylig riktig, da..Alternativt kan du jo se på Rega P2 eller nye Onkyo CP1050..den tror jeg vil få mange tilhengere i Norge. Potensialet på japaneren bør kunne heves også- med feks MP110, som låter klassisk varmt, men fortsatt detaljert og åpen. Regaen kommer "as good as it gets" i den prisklassen..dog hvis planen er en skikkelig oppgradering kommer du ikke utenom Rega Planar 3 i ny 2016-utgave:rolleyes:
     
    Sist redigert:

    P226

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2015
    Innlegg
    275
    Antall liker
    224
    Sted
    Hallingdal
    Takk for svar Auditor. Spør for en kamerat uten hifi interesse , så den er til salgs. :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    P226: Gi ham tilbud om to tusen, overta den selv og bruk resterende budsjett til å vise hva det var for en juvel han satt på!!:cool: Da FÅR han Hi-Fi - interesse..
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Det ser ut til at gjengs oppfatning er at prisen synker ned mot halv pris.
    Deretter ser det ut som mange synes det er naturlig at prisen stiger siden det ikke lengre er brukt, men "vintage".

    Vi må ta inn over oss at ting forringes og har begrenset levetid, selv om den i enkelte sammenhenger kan være lang.

    Eksempel:
    "Canon 24-105mm f/4L IS USM Pris 3 000,-

    Den selges billig på grunn av den må mest sannsynlig inn og skifet stabilisator på objektive. noe jeg har fått ca pris 3-4.000 kroner for å skifte. Ellers veldig god stand, past godt på den. "

    Slike selges for mellom 5 og 7 tusen typisk.
    Så jeg skal betale 7000 for å få den like god som en jeg slipper å reparere til kanskje 5-6000?

    Platespillere ser ut til å ha blitt hard valuta. Gamle strikkspillere forventes det like mye eller de kostet de som nye.

    Forventer ikke at folk gir bort ting, men at de må være med å ta verditap er bare rimelig.



     

    tkorsvold

    Medlem
    Ble medlem
    12.12.2002
    Innlegg
    29
    Antall liker
    6
    Hvor mye er en Papworth MIA-200 forsterker verdt i dag?

    Hei folkens,

    Hvor mye tror dere en Papworth MIA-200 forsterker er verdt i dag? Fra ca år 2000.
    Nyprisen var den gangen ca 20.000kr.
    Den har 2x200W og massevis av krefter.
    Veldholdt og pen, var innom verksted i fjor, alt i orden. Har blant annet sammenlignet den mot en del Hegel-forsterkere.
    Min oppfatning var at den (i mitt oppsett) spilte bedre enn f.eks. Hegel H300.

    Hvor mye tror dere en slik en er verdt i dag? 3000kr? 4000kr? Mer?






    Litt info om anlegget mitt ellers:

    Har oppgradert anlegget en del etter ca 15 år med dette:

    - Papworth MIA-200 forsterker
    - Focal Electra 920 høyttalere
    - Diverse ulike signalkilder, de siste 6-7 årene Squeezebox og CDer rippet til FLAC.


    Har fått inn en Marantz HD-DAC1 DAC/forforsterker samt byttet til en Burson Audio Timekeeper effektforsterker.
    Høyttalerne er fortsatt bra, men byttet av DAC/forforsterkerdelen gjorde underverker.
    Byttet av effektdelen gir også noe bedre oppløsning enn det den gamle Papworthen klarer.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.987
    Antall liker
    20.117
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dumt du ikke skulle selge de Tannoy for ca 1mnd siden.... Har alltid hatt lysst til å teste den serien.

    Jeg hadde forsøkt med en 14-15.
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    for noen år siden leste jeg en ok tommelfinger regel vedrørende å pris på hifi produker man skal selg og at man kan forvente å få igjen 1/3 av nyprisen
    Det er mer normalt å få igjen 40-60% med mindre produktet er over 10 år eller litt sært mindre merke. Produktene til hifiklubben og andre produkter fra store og kjente merker går typisk for 50-70% av nypris, selv om de ikke nødvendigvis er noe bedre enn andre produkter med tilsvarende nypris. Digitalt er unntaket da det skjer en del mer der enn på forsterkere og høyttalere. De litt mindre merkene kan fort være bedre å sende ut av landet da det er større sjanse for at folk vet hva det er for noe.
     

    Glennooo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.07.2013
    Innlegg
    312
    Antall liker
    267
    Tannoy DMT 12

    Har et par relativt pene Tannoy DMT 12. Hvor mye kan et slikt par være verdt?

    Håper det er hennsikten med denne tråden??


    -Glenn
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Har et par relativt pene Tannoy DMT 12. Hvor mye kan et slikt par være verdt?

    Håper det er hennsikten med denne tråden??


    -Glenn
    Har ikke du fått et bud på disse Glennooo ? Mulig vi kan gjøre en dil her viss du forsatt har dem ;)

    Tønnes
     

    Glennooo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.07.2013
    Innlegg
    312
    Antall liker
    267
    Har et par relativt pene Tannoy DMT 12. Hvor mye kan et slikt par være verdt?

    Håper det er hennsikten med denne tråden??


    -Glenn
    Har ikke du fått et bud på disse Glennooo ? Mulig vi kan gjøre en dil her viss du forsatt har dem ;)

    Tønnes

    Hey!

    Ja, har kommet et par bud, men har jo ikke lagt dem ut enda.

    De spiller såpass bra at jeg vurderer å beholde dem, med mindre noe mer spennende dukker opp, så kan vi alltids få til en deal ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn