Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.051
    Antall liker
    33.671
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Er det noen som har peiling eller kan linke til prisliste på Mørch Tonearmer ?? Har en DP 6 gold precision jeg muligens skal selge sammen med spiller.
    Har funnet en pris fra SORA sound på 4940 USD - noe som hørtes j.... dyrt ut.

    mvh
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.746
    Jeg skal selge 6 Echobuster absorbenter. Så vidt jeg kan se, finnes ikke firmaet lenger, så det er ikke så lett å fastsette aktuelle priser. Har prøvd å beregne ca pris i dag og kommet frem til at 15.000 ink frakt og moms er sånn noenlunde realistisk nypris.

    Har lagt ut en annonse med en pris på 7.500. Dette er jo ikke noe som blir slitt, eller trenger service, så alder spiller liten rolle.

    Mottar gjerne synspunkter på verdi - kanskje pris på tilsvarende produkter. Akustikk er ikke min sterke side, for å si det pent.

    Her er tester fra absolute sound og stereophile. Mine er 2stk 60x150cm og 4 stk 45x120cm, i svart stoff.
     

    MrMarbles

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.02.2013
    Innlegg
    85
    Antall liker
    19
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hva mener dere at en EC AW120DMB er verdt for tiden? Jeg har sett et par annonser hvor selger krever langt over 10000 kr for en slik.


    Etter min mening er de ikke verdt prisen. Særlig fordi jeg har sett både AW250-R og AW180 til rundt den prisen disse skal ha for AW120DMB.
    8000,-

    Disse er jo langt utenfor reklamasjon og produseres ikke lenger. AW 2x120-M tok jo over i 2007 allerede, og disse er, etter min mening, mye bedre enn AW120DMB. 2x120-M kan man få for 15-16000kr.
     

    stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    8000,-

    Disse er jo langt utenfor reklamasjon og produseres ikke lenger. AW 2x120-M tok jo over i 2007 allerede, og disse er, etter min mening, mye bedre enn AW120DMB. 2x120-M kan man få for 15-16000kr.
    Vet, er rundt den prisen jeg selv har landet på hvis jeg skal selge min. Så det var en ny annonse som ble oppdatert i dag, utropspris 13500. Synes det er litt stygt. Altså, AW120DMB er jo en god forsterker, men det er grenser for hva man skal kunne ta for den, den begynner å trekke på årene. Ga 10000 for den i 2008. Selv en AW250-R som er et par-tre år gammel kan man kunne få for rundt 20000. Ser at en på Finn forsøker å selge et par AW180 monoblokker for rett under 40000.
     

    Salbu

    Medlem
    Ble medlem
    14.08.2014
    Innlegg
    11
    Antall liker
    4
    Et par med AW180 har gått for alt fra 16.000,- til 25.000,- siste 3-4 månedene så vidt jeg har fått med meg på finn. Men har sett flere par til 35.000,- ++. Men da ligger de lenge. Jeg vil tippe så lenge at annonsen utløper.

    Mvh. Salbu
     

    MrMarbles

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.02.2013
    Innlegg
    85
    Antall liker
    19
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    AW180 er det jo stor forskjell på også regner jeg med (aldri prøvd de). De fra gamle EC var på 180W. Mens de som selges nå er på 250W. Videre har jo alder og reklamasjonsrett en stor faktor med i helheten. De som ligger på Finn nå, er 3 år gamle, så da er de i det minste på 250W pr monoblokk. Men ja, hadde aldri betalt så mye for AW180 selv.
     

    stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    AW180 er det jo stor forskjell på også regner jeg med (aldri prøvd de). De fra gamle EC var på 180W. Mens de som selges nå er på 250W. Videre har jo alder og reklamasjonsrett en stor faktor med i helheten. De som ligger på Finn nå, er 3 år gamle, så da er de i det minste på 250W pr monoblokk. Men ja, hadde aldri betalt så mye for AW180 selv.
    Joda, jeg vet at nyere AW180 har 250W effekt, samme som en kanal i en AW250-R. Nyere forsterkere produsert på Tau er selvfølgelig mer verdt enn fra Abrahamsen-tiden, både pga alder og at kvalitetskontrollen på Tau er grundigere enn før konkursen. Men likevel vil jeg si at prisen er ganske så stiv, særlig mtp. hva jeg har sett lignende produkter har gått for den siste tiden.
     

    shakudu2

    Medlem
    Ble medlem
    06.01.2016
    Innlegg
    25
    Antall liker
    10
    Hva går en tre år gammel Xindak Xa6950(9) for i disse dager?
    Dette er altså versjonen med Usb-dac.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.559
    Antall liker
    3.094
    Sted
    Oslo
    En bekjent vurderer å kvitte seg med en Thorens TD 150 platespiller med defekt strømbryter. Er det verdt noe i det hele tatt? Bryteren klarer å velge hastighet, men ikke å slå av.
     

    sparco

    Medlem
    Ble medlem
    24.09.2015
    Innlegg
    6
    Antall liker
    2
    Hei,

    Hva er en 7 år gammel Bladelius Thor mk2 og en 2 år gammel Bladelius Tyr 2 Novitas verdt hver for seg?

    Hva anbefales for å drive Dynaudio Focus 260?

    På forhånd tusen takk for svar!
     
    Sist redigert:

    BanjoArrne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    1.433
    Antall liker
    30
    Har en rørpakke liggende der jeg ikke er sikker på salgsprisen. Alle er kjøpt hos Motron. Rørene ble kun satt inn, justert bias på og prøvd et fåtall timer før forsterkeren ble solgt av pålitelighetsmessige årsaker(MA KT-88 med innmat som ikke helt sikkert tålte spenningen den ble utsatt for så tok ikke sjansen på å blåse høyttalerne som i dag er uerstattelige.) Tenkte prøve meg på flere rørforsterkere men det ble ikke noe av så da er det bedre om andre får nytte av dem.

    Det dreier seg om:
    4 stk. Matchede quads Golden Dragon KT-88 Retro
    2 stk. GE 5814 3M grey
    2 stk. Philips PCC88 A-frame

    Hva ville være rett pris å legge seg på?
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Hvor mye er realistisk at man får solgt følgende for:

    Denon PMA-2000R i champagne farge, kjøpt i 97 eller 98 og har hatt 2 eiere. Forsterkeren er i god stand, men fjernkontrollen kan være litt treg av og til (fjernkontrollen kunne trolig trengt en rens på kontaktflatene). Mangler embalasje.

    B&W DM 602 (husker ikke om det er S2 eller S3). Et sted mellom 10 og 12 år gamle, hvis jeg husker riktig. Er i sort finish og god stand, men mangler embalasje. Kun 1 eier.

    Edit: Funnet ut av prisen på høyttalerne og forsterkeren skal tilbake til første eier :)
     
    Sist redigert:

    Olmais

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.11.2013
    Innlegg
    166
    Antall liker
    76
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Hei,

    Hva er en 7 år gammel Bladelius Thor mk2 og en 2 år gammel Bladelius Tyr 2 Novitas verdt hver for seg?

    Hva anbefales for å drive Dynaudio Focus 260?

    På forhånd tusen takk for svar!
    Det ble nylig solgt en Thor MKII for kr 9 500,- inkl Mjølner fjernkontroll. Tyr II Novitas bør kunne selges for ca 15 000,-.

    Standardanbefalingene for å drive Dynaudio er Hegel 160 eller Hegel 300. Om du ikke er avhengig av integrert DAC så vil jeg anbefale Roksan K3 BT. Den har også en meget god bluetooth enhet som gjør det enkelt å streame musikk til den. Den er relativt lystklingende og spiller med god dynamikk så den passer fint til Dynaudio i mine ører iallefall.
     

    sparco

    Medlem
    Ble medlem
    24.09.2015
    Innlegg
    6
    Antall liker
    2
    Hei,

    Hva er en 7 år gammel Bladelius Thor mk2 og en 2 år gammel Bladelius Tyr 2 Novitas verdt hver for seg?

    Hva anbefales for å drive Dynaudio Focus 260?

    På forhånd tusen takk for svar!
    Det ble nylig solgt en Thor MKII for kr 9 500,- inkl Mjølner fjernkontroll. Tyr II Novitas bør kunne selges for ca 15 000,-.

    Standardanbefalingene for å drive Dynaudio er Hegel 160 eller Hegel 300. Om du ikke er avhengig av integrert DAC så vil jeg anbefale Roksan K3 BT. Den har også en meget god bluetooth enhet som gjør det enkelt å streame musikk til den. Den er relativt lystklingende og spiller med god dynamikk så den passer fint til Dynaudio i mine ører iallefall.
    Hjertelig takk for gode svar og tips! Hegel har aldri tiltalt meg, mye pga utseende. Synes Bladelius er helt overlegent! Så nå er jeg helt innstilt på Bladelius Thor MK3. Videre etter å ha snakket med Morten hos NAT så anbefalte han meg denne i Novitas utgave. Da den ikke er å oppdrive fra fabrikk lenger og arvtakeren Thor Evolution mangler DAC og power(?) (fås foreløpig ikke med DaC) så drar jeg og svogeren min til Trollhettan i morgen og henter hjem en demo utgave av Thor MK3 Novitas, inkludert Mjølner.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.130
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Jeg ønsker å selge disse to høyttalerne og lurer på hvor mye jeg kan håpe å få for dem... håper det er noen her som kan hjelpe meg med det :)
    Lurer også på om disse hører hjemme i "Vintage-avdelingen"? De er 20-25 år gamle.

    Synd det ikke går an å legge bilder i trådene.
    Takker på forhånd for hjelp
    Hei og velkommen til HFS
    1. Kjøp og salg gjøres på bruktbørsen og ikke på selve forumet. Det står klart i regelverket som jeg linker til under her.
    2. Du spør også etter prissetting så tråden din er slått sammen med den ene som godtar slike forespørsler.
    3. Det er ikke noe problem å legge bilder inn i trådene.

    Her er link til regelverket.
    Hifisentralen - Regelverk for HFS
     
    Sist redigert:

    wharfellen

    Fersking
    Ble medlem
    04.04.2016
    Innlegg
    3
    Antall liker
    1
    Ja, de ligner veldig. Tynt stofftrekk foran og stativ. Skal prøve å legge inn bilder ....
     

    wharfellen

    Fersking
    Ble medlem
    04.04.2016
    Innlegg
    3
    Antall liker
    1
    Jeg tenkte prøve selge dem på torget her - ikke i denne tråden. Takk for flytting, jeg så ikke denne tråden.
    Trenger bare litt hjelp først :)
     

    Zeitgeist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Innlegg
    1.509
    Antall liker
    1.572
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Selges for en 500 lapp rundt om kring. Er ihvertfall det de blir lagt ut for.
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Tannoy Revolution DC6TSE ser ut til å være vanskelig å selge.
    Er det fordi det er et relativt ukjent merke for andre enn entusiaster?

    Hva vil dere si en grei bruktpris vil være for et strøkent par i esker? Nypris var knappe 12.000,-.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Var vel Elkjøp som ødela markedet for DC6TSE med å dumpe de til halv pris stadig da de hadde normalpris på 11990.-. I dag tar Elkjøp på Slependen 9990.- for paret. Ser det er forsøkt solgt 1 par nå i Mars her på sentralen, de sto for 5000.- og sto til annonsen gikk ut. Da jeg solgte mine fikk jeg 4500.-
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Ja, jeg husker Elkjøp solgte de for 8500-9000 paret noen ganger. Halv pris så jeg aldri de hadde dog.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.130
    Antall liker
    10.593
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Tannoy Revolution DC6T SE på Elkjøp til 2795 pr. stk.
    Ble beskrevet i "gode kjøp" tråden. I tillegg ble de vel solgt for 6000/paret under black friday.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    De ble solgt for halv pris. Om det var 5.999,- eller 6.499,- husker jeg ikke. De har vært solgt for det minst 3-4 ganger.
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Det var oppklarende.
    Folk handlet hifi på Elkjøp altså. Tsk tsk :)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.402
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Tannoy Revolution DC6TSE ser ut til å være vanskelig å selge.
    Er det fordi det er et relativt ukjent merke for andre enn entusiaster?

    Hva vil dere si en grei bruktpris vil være for et strøkent par i esker? Nypris var knappe 12.000,-.
    Tannoy er da velrennomert og godt kjent merke i våre kretser
     

    stigfjel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Trenden med AW120DMB til langt over 10000 kr ser ut til å fortsette. Solgte min nylig, og den gikk for 9000 kr.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Thorens TD 124MKII.

    Hva kan en slik kar være verdt. Perfekt stand. Nylig restaurert, men uten tonearm.

    124sebastianschiele800b (1).jpg
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Ligger en ikke restaurert med SME 3009 arm på tyske ebay til 2500 euro.
    Legendarisk spiller som kanskje kunne vært gøy å ha eid en gang.
    Hilsen
    Lasse
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Takk for svar :)

    Joda, men hva man forlanger på eBay er ofte "fantasipriser".

    Mer hva man kunne forlangt her hjemme som er interessant for min del, da det er en eventuell byttehandel.
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Ser den men markedet for fine Thorens og Garrard spillere i den klassen er ikke stort.
    Det er noen TD 124 eiere her på sentralen.
     

    nissen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    107
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    1
    Strøkne Thorens Td124 og Garrard 301 skal du ha flaks hvis du finner for under 7-8 tusen.
    Beste er hvis du finner en med en bra arm og får en god "pakkepris"
    Se priser på e-bay etc. og da kommer frakt og moms i tillegg
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    1 för 9\" SME, 1 för 12\" SME och en oborrad, men uten tonearm er det jeg har fått oppgitt.

    Spilleren befinner seg i Sverige. 7-8000 med eller uten tonearm? Kan fort koste noen kroner skal man ha noe som det er hold i kan jeg tenke meg.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.314
    Antall liker
    8.351
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Og hva kan man regne med å få for den høyt elskede og hata Ascolta Brennin?

    Steinar.
     

    qbit

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    187
    Antall liker
    36
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Hjelp med brukt pris.

    Hei HFS're!

    Jeg har prøvde nå i over 1 måned å selge min oppgradert Music Angel XD845 MKIII her på torget, på finn og Facebook. Satt prisen på 7500 til å begynne med. Jeg betalte rundt 10600 for importert fra kina , + kondis bank + nye shuguang 845 rør og NOS Sylvania Jan 6sl7wgt. Har i alt fått 1 interessert, har ettervert redusert til 7000, og nå til 6000. Er det urrealistisk å forvente mindre en halv parten av full pris på en sånn forsterker? Har hørt mye forskjellig men ingen som kan sammenlignes før mange flere tusener mer. Eller er jeg bare utålmodig og marked er litt treg om dagen?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Erfaringsmessig blir det fort ned mot halv pris - selv for ganske nye greier. Og for ting som ikke er kjøpt nye i Norge, må du nok regne med ytterligere press på prisene. Ikke alle som liker tanken på å risikere problemer både med granti og med service for produkter som er importert utenom de vanlige kanalene.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    qbit

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    187
    Antall liker
    36
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    Takk for svar Ulf-B.

    Tenkte på det når jeg satt den på halv pris. Ny pris per idag ligger litt under det jeg betalte (+-9500), men med oppgraderinger så er 6000 ca 40% av total pris :p er det for mye?
     

    audiom

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2004
    Innlegg
    935
    Antall liker
    1.366
    Sted
    Indre Enfold
    Torget vurderinger
    15
    Disse ble jo solgt for en slikk og ingenting:cool: for noen år siden. I dag ligger vel en slik fra Kina på 5-600 dollar + MVA. Modifiseringer/oppgraderinger får man skjelden noe særlig igjen for.
    Jeg tror ikke du får mer enn mellom 4-5K. for denne.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn