Hurra for Israel - 60 år!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Fabelaktig at dette lille landet og de hardføre innbyggerne der har klart seg, omgitt som de er av fiender. En demokratisk øy i et hav av middelaldersk uvitenhet og vanstyre. Respekt!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg undres på om begeistringen hadde vært like stor om Israel hadde blitt plassert i Akershus og ikke i Palestina.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    12.694
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gir min helhjertede tilslutning til de 2 siste talere!

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    397
    Hvem som har "okkupert" hvem sitt land i den regionen der er relativt usikkert, hvis man ser bakover i historien har israelittene blitt fordrevet, jaget og plaget fra det ene stedet til det andre i uminnelige tider.

Hvis man gidder å lese historie som er litt eldre enn seksti år blir dette raskt klart.

Personelig gidder jeg ikke å ta verken den ene eller andres side i denne saken da den kjempes med midler jeg ikke kan forholde meg til.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Gjestemedlem skrev:
    Jeg undres på om begeistringen hadde vært like stor om Israel hadde blitt plassert i Akershus og ikke i Palestina.
    Pakistan er jo nesten plassert i Oslo, det funker jo bra... ::)

Du hadde vel vært begeistret i alle fall, innvandring er jo bare positivt, kan vi ikke invitere alle israelere til Norge, gi de Hedmark fylke som er på størrelse med det området de har i dag, så kan palestinerne vise hva de får til på egenhånd der nede når de ikke har israelerne å skylde på for alt som er galt.

Støtter det jeg, blir neppe problemer og kriminalitet heller.

Hamram

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    BBking skrev:
    Fabelaktig at dette lille landet og de hardføre innbyggerne der har klart seg, omgitt som de er av fiender. En demokratisk øy i et hav av middelaldersk uvitenhet og vanstyre. Respekt!
    Du glemte at dette lille landet er det eneste i regionen som har et styre som helt åpent dreper sivile... ::) Respekt? Frykt ville nå jeg sagt...

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    233
    Torget vurderinger
    4
    Slike innlegg er veldig bra for integreringen i Norge, Komponenten. Her viser du virkelig en dyp forståelse for problematikken. Fortsett slik :eek:

Komponenten skrev:
    Gjestemedlem skrev:

Du hadde vel vært begeistret i alle fall, innvandring er jo bare positivt, kan vi ikke invitere alle israelere til Norge, gi de Hedmark fylke som er på størrelse med det området de har i dag, så kan palestinerne vise hva de får til på egenhånd der nede når de ikke har israelerne å skylde på for alt som er galt.

G

Gjestemedlem

Gjest
    BBking skrev:
    RSA var også et demokrati mens det hadde apartheidstyre. En segregerende øy i et hav at hottentotter. Faabelaktig.

G

Gjestemedlem

Gjest
    60 år.. nærmer seg en passe alder for avtalefestet førtidspensjon da.

Vedlegg

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Ja,gratulerer til Israel !!!!
    Det var et under at staten ble opprettet i 1948,og det var et under at de vant krigen mot utslettelse samme året og 67' .Hadde helst sett at de hadde fortsatt i 1967 og drevet fienden lenger tilbake enn de gjorde,men men,det var sikkert ikke meningen at så skulle skje.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Triste bilder. Det er i ettertid bevist at det var palestinske kuler som drepte, til ære for vestlige journalister.

K

KindOfBlue

Gjest
    oddgeir skrev:
    Triste bilder. Det er i ettertid bevist at det var palestinske kuler som drepte, til ære for vestlige journalister.
    Du må ikke tro alt du blir fortalt, Oddgeir. Det lønner seg å gjøre egne undersøkelser. Dette brukte jeg over et år på.

Men du kan lese hva en annen kom frem til, da hun kikket grundig på begge sider av saken.

http://www.guardian.co.uk/world/2000/oct/03/israel6

FESty

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.03.2008
    Antall liker
    0
    Synes det er direkte usmakelig å lage en tråd om noen av verdens største overgripere overfor ett enkelt folk, her på HI-FI SENTRALEN!!! Og attpåtil forherliger det.. :'(

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    905
    Vi må feire dette med å invitere Mordechai Vanunu til å bo her!
    :)

L

Ludo

Gjest
    FESty skrev:
    Synes det er direkte usmakelig å lage en tråd om noen av verdens største overgripere overfor ett enkelt folk, her på HI-FI SENTRALEN!!! Og attpåtil forherliger det.. :'(
    Helt enig! Når ble okkupasjon stuerent?

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Når ble det vanlig å gi fra seg landområder man har inntatt i en forsvarskrig?

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    26.095
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer Israel! Et land som har betyr mye på godt og vondt. Kunne ikke vært uten Israel, men kan klare oss godt uten alt det tullet som oppstår der.. Hvem som har rett til å leve der osv. det orker ikke jeg å sette meg inn i, dette her er et gammelt problem, som jeg med ærlighet kan si at jeg ikke har mulighet til å sette meg inn i..

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    FESty skrev:
    Noe av det mest historieløse jeg har lest på lenge.

Hvem startet å angripe hverandre der nede?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Komponenten skrev:
    Gjestemedlem skrev:

Hvordan skal det gå med jakta til høsten da? Har hytte i Rendalen, og ser for meg store problemer.
    Mest sannsynlig bli jeg fratatt våpen. Bensin til bilen heller tvilsomt. Strøm, et par timer på dagen. Får jeg lov til å ta med meg proviant fra Oslo? Tvilsomt at jeg får kjøpt noe på Jokern. Hvor mange grenseposter må jeg gjennom før jeg er fremme? Må jeg starte nå, for å rekke jakta 10 september? Er vilt kosher?

? ? ? ? ? ? ?

Nei, la Hedmark være i fred. Gi heller avkall på halleluja-beltet på Sørlandet eller Vestlandet.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    905
    Rune S skrev:
    Når ble det vanlig å akseptere ran?

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    ErosLoveking skrev:
    Komponenten skrev:
    Gjestemedlem skrev:

Hvordan skal det gå med jakta til høsten da? Har hytte i Rendalen, og ser for meg store problemer.
    Mest sannsynlig bli jeg fratatt våpen. Bensin til bilen heller tvilsomt. Strøm, et par timer på dagen. Får jeg lov til å ta med meg proviant fra Oslo? Tvilsomt at jeg får kjøpt noe på Jokern. Hvor mange grenseposter må jeg gjennom før jeg er fremme? Må jeg starte nå, for å rekke jakta 10 september? Er vilt kosher?

? ? ? ? ? ? ?

Nei, la Hedmark være i fred. Gi heller avkall på halleluja-beltet på Sørlandet eller Vestlandet.

Så lenge du oppfører deg som folk og ikke angriper, sprenger unger i luften eller ønsker folk død og fjernet fra jordens overflate er det ingen problemer.

Men det er greit for meg, vi kan ta imot de her på vestlandet, når vi snart skal løsrive oss, er nok arbeidssomme, dyktige og hyggelige jøder en ressurs vi kan dra stor nytte av.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gjest skrev:
    Rune S skrev:
    Ran, okkupasjon, fordrivelse, fornedrelse, overgrep, krig, deportasjon, undertrykking, utsulting, blokkader og mord har alltid vært akseptert av oss så lenge det er religøst begrunnet og det er våre venner som utfører det.

Vedlegg

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Gjestemedlem skrev:
    Gjest skrev:
    Rune S skrev:
    Ran, okkupasjon, fordrivelse, fornedrelse, overgrep, krig, deportasjon, undertrykking, utsulting, blokkader og mord har alltid vært akseptert av oss så lenge det er religøst begrunnet og det er våre venner som utfører det.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    905
    Vi samarbeider mye med USA også, som har flere svin på skogen enn de du nevner. Du må bare finne ut av hva USA driver med først.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Komponenten skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Komponenten skrev:
    Gjestemedlem skrev:

? ? ? ? ? ? ?

Så lenge du oppfører deg som folk og ikke angriper, sprenger unger i luften eller ønsker folk død og fjernet fra jordens overflate er det ingen problemer.
    Vow!!!!!!!
    I så fall er det noe nytt de har begynt med. Kjenner ingen som vil sprenge seg selv eller andre i lufta. Ikke kjenner jeg folk som ytrer at de vil andre fysisk vondt, eller ta livet av noen. Men jeg kjenner ganske mange etterhvert som har blitt nektet innreise i Israel. Disse jeg kjenner er etnisk blendahvite nordmenn, hovedsaklig medlemmer av statskirken, noen sågar personlige kristne, aktive i kristne ungdomsmiljø.
    Jeg kan ikke forklare hvorfor de ikke er velkomne til dette forjettede land. Mulig at det også er en rangering innad i de kristne miljøer, og skille på gode og dårlige troende. Mulig det har noe med ikke å ha partiboka i orden? Ikke vet jeg.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    ErosLoveking skrev:
    Vow!!!!!!!
    I så fall er det noe nytt de har begynt med. Kjenner ingen som vil sprenge seg selv eller andre i lufta. Ikke kjenner jeg folk som ytrer at de vil andre fysisk vondt, eller ta livet av noen. Men jeg kjenner ganske mange etterhvert som har blitt nektet innreise i Israel. Disse jeg kjenner er etnisk blendahvite nordmenn, hovedsaklig medlemmer av statskirken, noen sågar personlige kristne, aktive i kristne ungdomsmiljø.
    Jeg kan ikke forklare hvorfor de ikke er velkomne til dette forjettede land. Mulig at det også er en rangering innad i de kristne miljøer, og skille på gode og dårlige troende. Mulig det har noe med ikke å ha partiboka i orden? Ikke vet jeg.
    Snodig. Jeg kjenner mange som har vært i Israel gang på gang, skryter uhemmet og er ikke medlem av noen spesielle sekter eller partier, ikke er de jøder heller. De reiser der på ferie og er kjempefornøyde.

Så en film om Israel nylig og og ble utrolig imponert over hvor mye det lille landet inneholder av bygg, praktfull natur og flotte områder.

Hamram

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Rune S skrev:
    Når ble det vanlig å ta land fra noen, for så å gi det til en tredjepart? Slik "staten" Israel ble etablert... ::)

Denne tråden kommer heller ikke til å bli spesielt fredelig...

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    havar skrev:
    Rune S skrev:
    Når ble det vanlig å ta land fra noen, for så å gi det til en tredjepart? Slik "staten" Israel ble etablert... ::)

Hvorfor er det ingen som er bekymret for at ikke kurderne får sin egen stat??

Har ikke de like mye rett på det som palestinerne har det?

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.214
    Torget vurderinger
    2
    Er denne tråden en reprise ? Den har gått før ?

Hamram

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Komponenten skrev:
    havar skrev:
    Rune S skrev:

Hvorfor er det ingen som er bekymret for at ikke kurderne får sin egen stat??

Har ikke de like mye rett på det som palestinerne har det?
    Hvem sa at ingen var bekymret for kurderne?

Men..., om nå Frankrike og USA for eksempel, bestemte seg for å gi en del av Israel til kurderne, hvordan tror du israelittene hadde likt det? Omtrent like dårlig som palestinerne liker at deres land plutselig ble gitt vekk til jødene..? Det tror jeg.

Hamram

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    Er denne tråden en reprise ? Den har gått før ?
    He he... Det er mulig. Reprise... he he... ;D

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Uansett, la oss håpe at det ikke blir 60 nye!
    (og at vi får svekket israel-lobbyen i Washington etter valget)

O.

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    26.095
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Dog skrev:
    Uansett, la oss håpe at det ikke blir 60 nye!
    (og at vi får svekket israel-lobbyen i Washington etter valget)

O.
    Eller la oss håpe at flokene tar til vett der nede.. Plager meg ikke med at Israel eksistere, men måten det herjes med nede der det plager meg.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    12.694
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    havar skrev:
    Men..., om nå Frankrike og USA for eksempel, bestemte seg for å gi en del av Israel til kurderne,
    Det hadde vel holdt om vi ga Nord-Amerika tilbake til indianerne?

Hamram

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    erato skrev:
    havar skrev:
    Men..., om nå Frankrike og USA for eksempel, bestemte seg for å gi en del av Israel til kurderne,
    Ja, og Nordkalotten til samene, Afrika til de opprinnelige afrikanerne (fy flate så mye enklere når man kunne skrive/si neger...), Australia til aboriginerne, og sist men ikke minst; Herjedalen, Jämtland og sydvestkysten av Sverige tilbake til oss nordmenn. ;D

jowil

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2006
    Antall liker
    9
    havar skrev:
    erato skrev:
    havar skrev:
    Ja, og Nordkalotten til samene, Afrika til de opprinnelige afrikanerne (fy flate så mye enklere når man kunne skrive/si neger...), Australia til aboriginerne, og sist men ikke minst; Herjedalen, Jämtland og sydvestkysten av Sverige tilbake til oss nordmenn. ;D
    Er du politiker? Først gir du Nordkalotten til samene og deretter Herjedalen, Jämtland og sydvestkysten av Sverige til Norge?

;D

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn