|
Pakistan er jo nesten plassert i Oslo, det funker jo bra... :Gjestemedlem skrev:Jeg undres på om begeistringen hadde vært like stor om Israel hadde blitt plassert i Akershus og ikke i Palestina.
Du glemte at dette lille landet er det eneste i regionen som har et styre som helt åpent dreper sivile... :BBking skrev:Fabelaktig at dette lille landet og de hardføre innbyggerne der har klart seg, omgitt som de er av fiender. En demokratisk øy i et hav av middelaldersk uvitenhet og vanstyre. Respekt!
Komponenten skrev:Pakistan er jo nesten plassert i Oslo, det funker jo bra... :Gjestemedlem skrev:Jeg undres på om begeistringen hadde vært like stor om Israel hadde blitt plassert i Akershus og ikke i Palestina.
Du hadde vel vært begeistret i alle fall, innvandring er jo bare positivt, kan vi ikke invitere alle israelere til Norge, gi de Hedmark fylke som er på størrelse med det området de har i dag, så kan palestinerne vise hva de får til på egenhånd der nede når de ikke har israelerne å skylde på for alt som er galt.
Støtter det jeg, blir neppe problemer og kriminalitet heller.
RSA var også et demokrati mens det hadde apartheidstyre. En segregerende øy i et hav at hottentotter. Faabelaktig.BBking skrev:Fabelaktig at dette lille landet og de hardføre innbyggerne der har klart seg, omgitt som de er av fiender. En demokratisk øy i et hav av middelaldersk uvitenhet og vanstyre. Respekt!
Du må ikke tro alt du blir fortalt, Oddgeir. Det lønner seg å gjøre egne undersøkelser. Dette brukte jeg over et år på.oddgeir skrev:Triste bilder. Det er i ettertid bevist at det var palestinske kuler som drepte, til ære for vestlige journalister.
Helt enig! Når ble okkupasjon stuerent?FESty skrev:Synes det er direkte usmakelig å lage en tråd om noen av verdens største overgripere overfor ett enkelt folk, her på HI-FI SENTRALEN!!! Og attpåtil forherliger det.. :'(
Noe av det mest historieløse jeg har lest på lenge.FESty skrev:Synes det er direkte usmakelig å lage en tråd om noen av verdens største overgripere overfor ett enkelt folk, her på HI-FI SENTRALEN!!! Og attpåtil forherliger det.. :'(
Hvordan skal det gå med jakta til høsten da? Har hytte i Rendalen, og ser for meg store problemer.Komponenten skrev:Pakistan er jo nesten plassert i Oslo, det funker jo bra... :Gjestemedlem skrev:Jeg undres på om begeistringen hadde vært like stor om Israel hadde blitt plassert i Akershus og ikke i Palestina.
Du hadde vel vært begeistret i alle fall, innvandring er jo bare positivt, kan vi ikke invitere alle israelere til Norge, gi de Hedmark fylke som er på størrelse med det området de har i dag, så kan palestinerne vise hva de får til på egenhånd der nede når de ikke har israelerne å skylde på for alt som er galt.
Når ble det vanlig å akseptere ran?Rune S skrev:Når ble det vanlig å gi fra seg landområder man har inntatt i en forsvarskrig?
ErosLoveking skrev:Hvordan skal det gå med jakta til høsten da? Har hytte i Rendalen, og ser for meg store problemer.Komponenten skrev:Pakistan er jo nesten plassert i Oslo, det funker jo bra... :Gjestemedlem skrev:Jeg undres på om begeistringen hadde vært like stor om Israel hadde blitt plassert i Akershus og ikke i Palestina.
Mest sannsynlig bli jeg fratatt våpen. Bensin til bilen heller tvilsomt. Strøm, et par timer på dagen. Får jeg lov til å ta med meg proviant fra Oslo? Tvilsomt at jeg får kjøpt noe på Jokern. Hvor mange grenseposter må jeg gjennom før jeg er fremme? Må jeg starte nå, for å rekke jakta 10 september? Er vilt kosher?
? ? ? ? ? ? ?
Nei, la Hedmark være i fred. Gi heller avkall på halleluja-beltet på Sørlandet eller Vestlandet.
Ran, okkupasjon, fordrivelse, fornedrelse, overgrep, krig, deportasjon, undertrykking, utsulting, blokkader og mord har alltid vært akseptert av oss så lenge det er religøst begrunnet og det er våre venner som utfører det.Gjest skrev:Når ble det vanlig å akseptere ran?Rune S skrev:Når ble det vanlig å gi fra seg landområder man har inntatt i en forsvarskrig?
Gjestemedlem skrev:Ran, okkupasjon, fordrivelse, fornedrelse, overgrep, krig, deportasjon, undertrykking, utsulting, blokkader og mord har alltid vært akseptert av oss så lenge det er religøst begrunnet og det er våre venner som utfører det.Gjest skrev:Når ble det vanlig å akseptere ran?Rune S skrev:Når ble det vanlig å gi fra seg landområder man har inntatt i en forsvarskrig?
Vow!!!!!!!Komponenten skrev:ErosLoveking skrev:Hvordan skal det gå med jakta til høsten da? Har hytte i Rendalen, og ser for meg store problemer.Komponenten skrev:Pakistan er jo nesten plassert i Oslo, det funker jo bra... :Gjestemedlem skrev:Jeg undres på om begeistringen hadde vært like stor om Israel hadde blitt plassert i Akershus og ikke i Palestina.
Mest sannsynlig bli jeg fratatt våpen. Bensin til bilen heller tvilsomt. Strøm, et par timer på dagen. Får jeg lov til å ta med meg proviant fra Oslo? Tvilsomt at jeg får kjøpt noe på Jokern. Hvor mange grenseposter må jeg gjennom før jeg er fremme? Må jeg starte nå, for å rekke jakta 10 september? Er vilt kosher?
? ? ? ? ? ? ?
Nei, la Hedmark være i fred. Gi heller avkall på halleluja-beltet på Sørlandet eller Vestlandet.
Så lenge du oppfører deg som folk og ikke angriper, sprenger unger i luften eller ønsker folk død og fjernet fra jordens overflate er det ingen problemer.
Snodig. Jeg kjenner mange som har vært i Israel gang på gang, skryter uhemmet og er ikke medlem av noen spesielle sekter eller partier, ikke er de jøder heller. De reiser der på ferie og er kjempefornøyde.ErosLoveking skrev:Vow!!!!!!!
I så fall er det noe nytt de har begynt med. Kjenner ingen som vil sprenge seg selv eller andre i lufta. Ikke kjenner jeg folk som ytrer at de vil andre fysisk vondt, eller ta livet av noen. Men jeg kjenner ganske mange etterhvert som har blitt nektet innreise i Israel. Disse jeg kjenner er etnisk blendahvite nordmenn, hovedsaklig medlemmer av statskirken, noen sågar personlige kristne, aktive i kristne ungdomsmiljø.
Jeg kan ikke forklare hvorfor de ikke er velkomne til dette forjettede land. Mulig at det også er en rangering innad i de kristne miljøer, og skille på gode og dårlige troende. Mulig det har noe med ikke å ha partiboka i orden? Ikke vet jeg.
Når ble det vanlig å ta land fra noen, for så å gi det til en tredjepart? Slik "staten" Israel ble etablert... :Rune S skrev:Når ble det vanlig å gi fra seg landområder man har inntatt i en forsvarskrig?
Hvorfor er det ingen som er bekymret for at ikke kurderne får sin egen stat??havar skrev:Når ble det vanlig å ta land fra noen, for så å gi det til en tredjepart? Slik "staten" Israel ble etablert... :Rune S skrev:Når ble det vanlig å gi fra seg landområder man har inntatt i en forsvarskrig?
Denne tråden kommer heller ikke til å bli spesielt fredelig...
Hvem sa at ingen var bekymret for kurderne?Komponenten skrev:Hvorfor er det ingen som er bekymret for at ikke kurderne får sin egen stat??havar skrev:Når ble det vanlig å ta land fra noen, for så å gi det til en tredjepart? Slik "staten" Israel ble etablert... :Rune S skrev:Når ble det vanlig å gi fra seg landområder man har inntatt i en forsvarskrig?
Denne tråden kommer heller ikke til å bli spesielt fredelig...
Har ikke de like mye rett på det som palestinerne har det?
He he... Det er mulig. Reprise... he he... ;Drolfozzy skrev:Er denne tråden en reprise ? Den har gått før ?
Eller la oss håpe at flokene tar til vett der nede.. Plager meg ikke med at Israel eksistere, men måten det herjes med nede der det plager meg.Dog skrev:Uansett, la oss håpe at det ikke blir 60 nye!
(og at vi får svekket israel-lobbyen i Washington etter valget)
O.
Det hadde vel holdt om vi ga Nord-Amerika tilbake til indianerne?havar skrev:Men..., om nå Frankrike og USA for eksempel, bestemte seg for å gi en del av Israel til kurderne,
Ja, og Nordkalotten til samene, Afrika til de opprinnelige afrikanerne (fy flate så mye enklere når man kunne skrive/si neger...), Australia til aboriginerne, og sist men ikke minst; Herjedalen, Jämtland og sydvestkysten av Sverige tilbake til oss nordmenn. ;Derato skrev:Det hadde vel holdt om vi ga Nord-Amerika tilbake til indianerne?havar skrev:Men..., om nå Frankrike og USA for eksempel, bestemte seg for å gi en del av Israel til kurderne,
Er du politiker? Først gir du Nordkalotten til samene og deretter Herjedalen, Jämtland og sydvestkysten av Sverige til Norge?havar skrev:Ja, og Nordkalotten til samene, Afrika til de opprinnelige afrikanerne (fy flate så mye enklere når man kunne skrive/si neger...), Australia til aboriginerne, og sist men ikke minst; Herjedalen, Jämtland og sydvestkysten av Sverige tilbake til oss nordmenn. ;Derato skrev:Det hadde vel holdt om vi ga Nord-Amerika tilbake til indianerne?havar skrev:Men..., om nå Frankrike og USA for eksempel, bestemte seg for å gi en del av Israel til kurderne,