Humminguru - Ny ultralydvasker til US$ 349,-

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    Når noen har et problem så hjelper det lite å svare om sin egen problemfrie hverdag.
    Quick fixen til Humminguru er enkel og virker.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    4.926
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Når noen har et problem så hjelper det lite å svare om sin egen problemfrie hverdag.
    Quick fixen til Humminguru er enkel og virker.
    Med mindre problemet skyldtes "brukerfeil" og at løsningen ligger i forrige svar av den grunn :) .
    Jeg hadde samme problem et par ganger, fordi jeg ikke docket plata skikkelig.
    Når det er sagt, så har jeg heller ikke opplevd det igjen, etter at jeg limte på den lille padden.
     

    Torjac

    Medlem
    Ble medlem
    29.09.2023
    Innlegg
    12
    Antall liker
    41
    Sted
    Oslo
    Humminguru´en virker fint, og jeg har heller ikke hatt ytterligere problemer med 180g plater. De går helt fint igjennom programmet.

    Jeg har likevel et spørsmål til. På enkelte plater har jeg fortsatt en del "peiskos". Jeg ser også at det er en oppskrift på rensevæsken her. Er det slik at blandingen av Zalo, fotokjemikaliet og renset vann også er ekstra effektiv mot statisk støy?

    Har forøvrig et tilbud på gruppekjøp fra Humminguru. Det er penger å spare på kjøp av 12 eller 24 stk. Gi meg beskjed om noen ønsker å ta opp den hansken.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.050
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Blandingen (uten Zalo for min del) virker å være effektiv mot statisk elektrisitet her. Akkurat hvor effektiv er det vanskelig å si fordi jeg generelt har lite slike problemer, men etter vask er typisk alle problemer borte og holder seg borte i lang, lang tid.
     

    beiver

    Medlem
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    28
    Antall liker
    17
    Humminguru´en virker fint, og jeg har heller ikke hatt ytterligere problemer med 180g plater. De går helt fint igjennom programmet.

    Jeg har likevel et spørsmål til. På enkelte plater har jeg fortsatt en del "peiskos". Jeg ser også at det er en oppskrift på rensevæsken her. Er det slik at blandingen av Zalo, fotokjemikaliet og renset vann også er ekstra effektiv mot statisk støy?

    Har forøvrig et tilbud på gruppekjøp fra Humminguru. Det er penger å spare på kjøp av 12 eller 24 stk. Gi meg beskjed om noen ønsker å ta opp den hansken.
    Blir dette noe av?
    Jeg kunne tenkt meg en.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.050
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ser ut som samme sak, i alle fall vil den gjøre samme jobb. Så kan du evt. finne et enda finere filter; 400 mesh fungerer veldig bra. 200 er mye, mye bedre enn det medfølgende "dott-filteret", 400 tar så godt som alt. Særlig finere ville jeg ikke gå, da kan det begynne å ta ekstra tid å fylle tanken og kanskje bare skape mer irritasjon. 400 er fint nok.
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.534
    Antall liker
    4.342
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Ser ut som samme sak, i alle fall vil den gjøre samme jobb. Så kan du evt. finne et enda finere filter; 400 mesh fungerer veldig bra. 200 er mye, mye bedre enn det medfølgende "dott-filteret", 400 tar så godt som alt. Særlig finere ville jeg ikke gå, da kan det begynne å ta ekstra tid å fylle tanken og kanskje bare skape mer irritasjon. 400 er fint nok.
    Den er helt lik.
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.590
    Antall liker
    13.997
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.534
    Antall liker
    4.342
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Alle nye plater må vaskes før de blir spilt her. Noen ganger vaskes de 2 ganger!
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.050
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jepp, nesten viktigere å vaske nye plater enn brukte. Mye avhengig av hvor de er presset - noen virker ikke å bry seg med å rense dem i det hele tatt før de slippes ut døra, mens andre sørger for at de alltid er gullende rene.
     

    Salmacis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Innlegg
    249
    Antall liker
    180
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    Er det behov for noen form for rengjøring av kammeret til HG ved jevne mellomrom?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.050
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har rengjort kammeret to ganger på den tiden jeg har hatt den (var med på Kickstarteren, så siden launch) og hver gang har det vært tilnærmet gullende rent. Brukte en hvit klut for å se nøyaktig hva som satt der - som altså var nesten ingenting. Får se om jeg tester igjen om et år eller to, men det er ikke noe jeg bekymrer meg over lenger.

    Ellers er det veldig lett å se om kammeret er skittent. Bruk en lommelykt og evt. skitt bør vises ganske tydelig.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.719
    Antall liker
    1.948
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    vannbeholderen vasker jeg ofte med oppi der plata står har jeg aldri sett det har vært skittent. Dette løser seg vel opp når man bruker den og evt skitt blir med ned i vannbeholderen vil jeg tro
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.534
    Antall liker
    4.342
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Jeg har vasket kammeret noen ganger etter at den kom i hus(var med på Kickstarter). Har vært svært lite skitt i kammeret, men jeg bruker en sil når jeg skal tømme vannbeholderen oppi i kammeret. I silen samler det seg en del skitt, så det har absolutt noe for seg å bruke den.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.050
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    men jeg bruker en sil når jeg skal tømme vannbeholderen oppi i kammeret. I silen samler det seg en del skitt, så det har absolutt noe for seg å bruke den.

    Dette er etter min erfaring det aller, aller viktigste Guru-tipset: kast de inkluderte "filterklossene" og kjøp et filter og en trakt som vist flere ganger i denne tråden. De originale filtere er nærmest ubrukelige og tar kun unna større partikler og *massevis* av små partikler som er til mer skade slippes gjennom.

    Ett 600 mesh filter er perfekt og tar så godt som alle partikler. Over 600 tror jeg det fort kan bli så fint at det bare vil føre til irritasjon, fordi det da blir så tett at du må vente på at vannet trekker gjennom. Jeg har kun testet 400,500 og 600 så jeg er ikke 100% sikker på dette, men 600 er såpass fint at det er på nippet til å holde tilbake vannet når du tømmer tanken gjennom det og inn i kammeret.
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.534
    Antall liker
    4.342
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Kjøpt på ebay

    Det er denne mange bruker ved påfylling. Jeg bruker det filteret som fulgte med. Har ikke prøvd noe annet siden jeg synes det funker bra.
     

    Salmacis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Innlegg
    249
    Antall liker
    180
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    Det er denne mange bruker ved påfylling. Jeg bruker det filteret som fulgte med. Har ikke prøvd noe annet siden jeg synes det funker bra.
    Jepps 😁 Har kjøpt en sånn, men den bruker vinter og votter fra Kina...
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    4.926
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Kaffefilter i trakt da? Hvis man orker å vente på at vannet renner igjennom...
    Jeg vasker gjerne 1 og 1 plate og fyller vannet tilbake i trauet etter hver tørkesyklus. Da kan det ta tid å filtrere så grundig selvsagt.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.050
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Kaffefilter vil sikkert funke, men for min del hadde det blitt jævlig irriterende, jævlig fort.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.306
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Kaffefilter... Det er like gøy som å se maling tørke... Det følger med filter på den silen vist over her, funker som bare det. Har brukt en slik i lang tid (samt har to andre ubrukte liggende på laget).
    1000018970.jpg

    Nei, det er ikke bhen til Madonna 🤣
     
    Sist redigert:

    Entropy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    500
    Antall liker
    959
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Kaffefilter... Det er like gøy som å se maling tørke... Det følger med filter på den silen vist over her, funker som bare det. Har brukt en slik i lang tid (samt har to andre ubrukte liggende på laget).
    Vis vedlegget 1007895
    Nei, det er ikke bhen til Madonna 🤣
    Linken på eBay funket ikke når jeg prøvde.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.510
    Antall liker
    8.050
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Evt. stainless steel funnel og 400/500/600 mesh filter.
     

    aiso

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2010
    Innlegg
    1.534
    Antall liker
    4.342
    Sted
    Glåmdalen
    Torget vurderinger
    16
    Jeg har inntil nå brukt et 200 mesh filter, men har nå bestilt et 400 filter. Tenker at et 400 mesh filter må være bedre enn et 200.
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.127
    Antall liker
    1.878
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Vet ikke hvilken mesh jeg har men da jeg startet å rense plater så helte jeg rett fra boksen til HG oppi flasken. Så nå at det var mye grums i bunnen av flasken jeg har rensemidlet i. Helte det igjennom filteret og der var det mye grums. Nå er rensevesken klar og ren
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Filterholder DIY kostet meg tap av pant:
    IMG_0216.jpeg

    En eske filtermatter m/ulik tetthet til akvariefilter (ca. 40,-) klippet til i 4 lag.
    Fungerer helt fint.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn