Humminguru - Ny ultralydvasker til US$ 349,-

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.557
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Da må det være fra produkt til produkt hvor mye den støyer?
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Da må det være fra produkt til produkt hvor mye den støyer?

    Veldig tvilsomt vil jeg tro. Små variasjoner er det nok, men neppe mer enn en dB eller to. Folks hørsel og toleranse for ulyd ved diverse frekvenser derimot varierer garantert helt vilt.
     

    Nature Boy

    Medlem
    Ble medlem
    09.10.2019
    Innlegg
    17
    Antall liker
    13
    Mitt inntrykk er at støyen har tiltatt over tid. Nå gnager det i ørene på nivå med Gabrielles "ring meg" på full guffe fra klipschhøyttalere på en billig onkyoreciever (grelleste torturen jeg kan komme på). I mitt tilfelle står vaskeren et godt stykke unna stereoen, på en måte i samme rom, men bak en vegg.. musikklytting utgår mens den kjører. Har desverre ikke flere rom i denne etasjen som egner seg til platevasking, orker ikke fly opp og ned trapper. Får vel se meg om etter et egnet skap som kan lydisoleres innvendig.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Den har ikke tiltatt hos meg, etter en del hundre platevask, men det betyr jo ikke at det samme trenger være tilfelle hos andre. For min del kjøres den under musikkavspilling, TV-titting, når jeg leser, osv. uten at lyden affiserer meg det minste.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.386
    Antall liker
    20.795
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Vasker på badet i underetasjen nå. Bikkja liker absolutt ikke lyden, og fruen klager også (men hun orker autotunehelvetet i Hver gang vi møtes...) så det er greit med litt avstand og dører imellom og slikt.
     

    Norwegianwoodpecker

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Innlegg
    1.302
    Antall liker
    2.030
    Sted
    Nordland
    Vasker på badet i underetasjen nå. Bikkja liker absolutt ikke lyden, og fruen klager også (men hun orker autotunehelvetet i Hver gang vi møtes...) så det er greit med litt avstand og dører imellom og slikt.
    Autotune på Hver gang vi møtes? Det må eg få med meg🤠
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.557
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Disse gummiringene til Duo, tre stykker, de er forskjellige, hvem skal brukes til hva?
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.107
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Har en HumminGuru på innkommende. Gleder meg veldig. Fra før har jeg en UL tank hvor jeg kan vaske 3-4 plater i slengen men det er mye styr og kostnader med å fylle opp 6 liter hver gang man skal vaske.
    Bestilte med den lille flasken" Regner med det er et middel for å bryte ovrflatespenningen med. Har andre erfaringer ved bruk av denne? eller er en dråpe Zalo enda bedre?
    Hvilket program anbefales?
    Har allerede blandet 1/7 med isopropanol/batterivann så det står klart :D
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.557
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    5000,?- dette er Duo. Ca 1350,-
    Min brukte litt tid på grunn av kinesisk nyttår.
    PSX_20230213_133125.jpg
     
    M

    musicus

    Gjest
    Vært en lang helg…
    Tar det lang tid fra bestilling til levering og stemmer det at den havner på ca. 5000kr levert?
    Kan stemme bra, noe fordrøjelse her også pga deres nyttår, men det visste jeg om...hentet presis ut min nå, har ikke rukket åpne esken ennå og la med den lille blå flasken, havnet på ca 5100,- inkl fed-ex transport , mulig det kommer seilende ett toll/moms gebyr etterhvert, det aner jeg ikke ennå...

    mvh
     

    HansPB

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.01.2021
    Innlegg
    77
    Antall liker
    54
    Sted
    Oslo
    Vært en lang helg…
    Tar det lang tid fra bestilling til levering og stemmer det at den havner på ca. 5000kr levert?
    Levering tar litt tid, ja. FedEx bruker typisk et par dager på å frakte saken fra Hong Kong til Norge, men deretter går ting BETYDELIG saktere. Har nå ventet over en uke på at reparasjonsdeler skal komme seg fra Lillestrøm til Oslo...
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har en god teori på hvorfor noen plater blir helt tørre, mens andre har masse dråper selv etter to runder med tørk?
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    kanskje, har ikke klart å finne noe sammenheng. De verste er egentlig helt nye plater, men mulig det er "skitt" fra poduksjonen
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Har lurt (bittelitt) på det samme og tenkt at det kanskje har å gjøre med variasjoner i selve vinyloppskriften. Bare en strøtanke, muligens helt uten hold.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    I bilvaskehallen mener jeg dem tilsetter ørlite voks for at vannet skal blåse av lakken. Kan det muligens være at plater som tørker lett fortsatt har en hinne av slippmiddel? Om @JMM sin tanke medfører riktighet kan det være at vi også oppleve mer overflatestøy på titler som ikke tørker?
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.375
    Sted
    Sørlandet
    I bilvaskehallen mener jeg dem tilsetter ørlite voks for at vannet skal blåse av lakken. Kan det muligens være at plater som tørker lett fortsatt har en hinne av slippmiddel? Om @JMM sin tanke medfører riktighet kan det være at vi også oppleve mer overflatestøy på titler som ikke tørker?
    Nei, dem tilsetter kalk for å oppnå den effekten. Lureri med andre ord.

    Tørken avhenger av mange ting. Deriblant luftfuktighet og temperatur. Blandingsforhold også
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Og temperaturen på vaskevannet. Jeg merker at plate nr. 15 og 16 tørker fortere og bedre enn plate nr. 1 og 2.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Om dette inntreffer under samme vaskerunder med den samme vaskeblanding, så ja - det kan faktisk være rester av slippmiddel, som forøvrig kan være vanskelig å få vasket vekk, som resulterer i ulik tørketid. Dvs, avrenningen på disse er bedre, slik at vannperler ikke henger igjen i like stor grad.
    Men ja, ulik vanntemperatur kan også virke inn.
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.244
    Sted
    Bartistan
    Tilbake til støynivå... er det flere enn meg som opplever at øktas første vask går ganske lavmælt for seg og at lydnivået deretter øker gradvis, plate for plate, inntil det når taket etter... tjaa... 10 skiver kanskje?
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.783
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Tilbake til støynivå... er det flere enn meg som opplever at øktas første vask går ganske lavmælt for seg og at lydnivået deretter øker gradvis, plate for plate, inntil det når taket etter... tjaa... 10 skiver kanskje?
    Jeg opplever det samme på min hjemmemekk UL vasker. Det er rett og slett at en del av vannet som fordamper. Som igjen fører til mer vibrasjoner.
     

    ELJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.09.2008
    Innlegg
    1.107
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    23
    Får min vasker i morgen hvis sporingsdetaljene stemmer. Gleder meg som en unge!! Endelig kan jeg vaske en og en plate. Har mange nye plater med overflatestøy som jeg mistenker vil forsvinne etter en runde i vaskeren
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ad støynivået til guruen så vasker jeg nå en plate og måler (med mobiltelefon) 38.6dB under vask og 44.7dB under tørk fra godstolen. Vask er ganske høyfrekvent, mens tørk er ganske lavfrekvent, så støynivået oppleves egentlig ganske likt. Det verste er egentlig slutten av tømmeprosessen, når tanken er tom men pumpa likevel går. Det gjelder dog bare noen sekunder.

    Uansett, 38.6dB og 44.7dB oppleves som fullstendig uproblematisk for min del. En normal samtale ligger vel til sammenligning rundt 60dB.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn