Huller i platesamlingen som forårsaker at besøkende reagerer.....?

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Innlegg
2.543
Antall liker
3.025
Sted
Oslo
Jeg synes det er morsommere å ha rare ting som ingen andre har enn å ha mainstream ting som alle andre har. Særlig når mainstream alltids kan streames om behovet skulle melde seg.

Min samling er ganske dårlig på Dylan, Springsteen, Rolling Stones, Beatles (har den røde og den blå), AC/DC, Led Zeppelin, Metallica, osv...
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.322
Sted
Smurfeland
Vet ikke jeg. Hvis jeg får noen på besøk som begynner å kritisere meg for at jeg mangler f.eks. Yellow Brick Road eller Selling England by the Pound, så mister jeg vel ikke noen nattesøvn av det akkurat. Men det kan hende jeg rydder vekk eplekaken fra bordet og sier at det er tomt for kaffe. Neida. Men hvem f... er det som begynner å grille noen for at de mangler en eller annen plate eller artist?

Da er det MYE verre, syns jeg, hvis de f.eks. oppdager at jeg har et eksemplar av 'MORE POWERBALLADS' stående i CD-hylla.
 

Jim I Hendriksen

Krisestab konsulent
Ble medlem
06.04.2019
Innlegg
6.162
Antall liker
8.923
Men hvem f... er det som begynner å grille noen for at de mangler en eller annen plate eller artist?
Hadde besøk en gang av noen som lurte på om jeg ikke hadde plater med hun dama som jeg ikke kommer på hva heter akkurat nå som er fra Sveio eller der omkring.

«Har du virkelig ikke plater av hun dama fra Sveio eller deromkring som du ikke husker navnet på akkurat nå???»

Hoderistingen og de smått arrogante smilene var ikke til å ta feil av; jeg hadde absolutt ikke peiling.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.384
Antall liker
20.787
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Nå ble jeg nysgjerrig: Hvem er hun dama fra Sveio eller deromkring som du ikke husket navnet på akkurat da?
 

Jim I Hendriksen

Krisestab konsulent
Ble medlem
06.04.2019
Innlegg
6.162
Antall liker
8.923
Nå ble jeg nysgjerrig: Hvem er hun dama fra Sveio eller deromkring som du ikke husket navnet på akkurat da?
Jeg også så jeg satte i gang googleren, ingen success men så kom jeg på at det er en plass sør for Sveio som heter det samme så inn på kartet og der dukket det opp; Sundfør. Fortsatt ingen plater av henne her.
 
Sist redigert:

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.384
Antall liker
20.787
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Måtte sjekke: Hun er med på den salmeplata Kronprinsessen fikk gjort, Sorgen og gleden. Det er det vi har her.
 

Cadillacman

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.10.2007
Innlegg
717
Antall liker
117
Jeg liker ikke Beatles, det resulterte i at en kamerat ikke ville ha med meg å gjøre og kuttet helt kontakten, litt spesielt:oops:
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.167
Antall liker
34.550
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Jeg liker ikke Beatles, det resulterte i at en kamerat ikke ville ha med meg å gjøre og kuttet helt kontakten, litt spesielt:oops:
Min venn hadde en kjæreste som slo opp fordi han likte Pink Floyd...
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.983
Antall liker
20.114
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Har så lite besøk at de ikke legger merke til hullene i samlingen. Og med 4-500kr for ei ny plate så tenker jeg at de hullene bare får være. Kjøper helst plater jeg lytter til. Er rimelig fan av Metallica. Det betyr ikke at jeg må ha Load, Reload eller Lulu.. Dog så har jeg de på cd og streaming, så det får være nok for min del.
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.684
Antall liker
2.286
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Jeg reagerer sterkt hvis folk mangler Dolly Parton i platesamlingen.
 
  • Haha
Reaksjoner: HoJ

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.514
Antall liker
57.382
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Jeg tar sjølkritikk, og har slettet det meste av det jeg skrev her. Det blir for dumt.
Plutselig får jeg kanskje lyst på ei Yes-plate.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.309
Antall liker
16.927
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Hvilke evt huller andre måtte mene jeg har i samlingen min gir jeg vel ganske så blanke i ;).
Jeg har jo ikke akkurat noe stort behov for å ha plater med musikk jeg ikke har sans for.

Så kan man alltid harselere litt med- og om ulike band/artister i all vennlighet, og gi utrykk for hva man selv synes - uten å "disse" andre som liker de og den.
 
Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
24.204
Antall liker
62.213
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Jeg snakker ikke med folk som ikke har Joe Strummer & The Mescaleros i hyllene. Har dessverre ikke noen av dem selv heller, men da kan jeg heller ikke snakke med meg selv, noe som får meg til å føle meg yngre.
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.027
Antall liker
7.627
Sted
Oslo
Tina Turner etter at hun gikk singel.
Ikke bare et hull, men et svart hull som suger til seg alt annet jeg ikke kan fordra.
Tror jeg beholder det hullet!
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.384
Antall liker
20.787
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg har ikke Dark Side of The Moon. Må strømme den, men det har jeg ikke lyst til.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.132
Antall liker
9.285
Torget vurderinger
2
Det er noen band som alle i min generasjon har en eller annen LP av

Deep Purple
Slade
Uriah Heep
Black Sabbath
Led Zeppelin

De ekstra kule hadde Frank Zappa «Apastrofe» eller Pink FloydDSOTM


Hadde man noen av disse var man med, hadde man bare James Last var man utafor .
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.384
Antall liker
20.787
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Zappa. Der har jeg et ordentlig hull, omtrent like stort som Wagnerhullet jeg hadde for 15 år siden.
 
Sist redigert:

Makrellen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.10.2012
Innlegg
179
Antall liker
293
Har hatt stor prog intererresse i forskjellige perioder gjennom åra. Hører på "alt" bortsett fra Jethro Tull, av en eller annen grunnn (ja, også untatt Rush da). Det har vel hendt at noen har bemerket det. Liker kun "Songs from the Wood", den er til gjengjeld super-duper.
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Har blitt mye digitalt etter hvert så hullene synes ikke så godt.
Det derimot flere har påpekt er kabelen mellom laptop og anlegg, det er ut det.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
Har hatt stor prog intererresse i forskjellige perioder gjennom åra. Hører på "alt" bortsett fra Jethro Tull, av en eller annen grunnn (ja, også untatt Rush da). Det har vel hendt at noen har bemerket det. Liker kun "Songs from the Wood", den er til gjengjeld super-duper.

Da må du jo like Heavy Horses også....?
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
8.964
Antall liker
12.827
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Hull i platesamling? Hva faen er det? ...jeg skjønner ikke.
Kjører kun Spyttify i hula mi.

Oppsamling av fysiske medier er en tilbakelagt hobby for min del.
Har nåkk av annet drit og rask å fylle opp huset med.
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.036
Antall liker
2.482
Elsker å ha huller i samlingen, særlig når det viser seg at musikken jeg mangler faktisk faller i smak. Og smaken min har modnet med årene.
Til det kan jeg legge til at jeg på et tidspunkt var i besittelse av komplett Bod Dylan CD samling som kun manglet en tittel etter ha kjøpt opp et par større CD samlinger. På det tidspunktet forstod jeg ikke Bob i det hele tatt og samling med over 50 CD Bob plater fikk retur på finn.

Men noe skjedde en dag da jeg lyttet på Vamp sitt album der hvor de samlet masse ulike vokalister og sporet Ekorn over veien med Ole Paus kom på. Trolig var lynne og sinn i et spesielt modus den dagn. Men med ett forstod jeg hvor sårt og ærlig mye av Bob sin musikk er akkurat slik Ole Paus på sitt skjøre vis formidler Ekorn over veien.
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.189
Antall liker
1.059
Torget vurderinger
1
Har hatt stor prog intererresse i forskjellige perioder gjennom åra. Hører på "alt" bortsett fra Jethro Tull, av en eller annen grunnn (ja, også untatt Rush da). Det har vel hendt at noen har bemerket det. Liker kun "Songs from the Wood", den er til gjengjeld super-duper.
Songs from the Wood er bra, men A Passion Play er enda bedre.
 
P

parafinoksen

Gjest
Jeg har ikke Dark Side of The Moon. Må strømme den, men det har jeg ikke lyst til.
Jeg har prøvd flere ganger. Kan ikke si jeg skjønner fascinasjonen med dette albumet. Fin innspilling og alt det der, men musikken fenger meg ikke. Hjelper kanskje med litt LSD innabords?
 
P

parafinoksen

Gjest
Jeg har ikke en eneste Jo Nesbø-bok heller ...

Jeg har aldri kjøpt en eneste CD fordi at «den burde finnes i enhver samling». Jeg kjøper utelukkende det jeg er interessert i og liker og vet vil bli spilt.
 
Topp Bunn