HT / PSU BORBELYS BALANCED PREAMP

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Du vil trenge grave-redskaper...eller et medium, om du forventer svar fra Hr. Borbely... -etter hva jeg har hørt...
    Altså, redigert til: -etter hva jeg har hørt ? Rykter eller sannhet ?

    Han oppdaterte i alle fall profilbildet sitt på facebook 15. november 2020.

    Skjermbilde 2020-12-17 004436.png
     
    Sist redigert:

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Ingenting er kjekkere enn å sitere Mark Twain; Ryktet om......
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Ikke bra å spre "rykter" om at noen har gått bort, før man VET ???
    Synes Mr. FET fortjener bedre :mad:. Erno Borbely håper jeg er fremdeles i live for hans kone (Irene) og hans to sønner !
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Du trenger ikke å ta den tonen, når du ikke VET selv, men HÅPER. Jeg nevnte heller ikke at han hadde gått bort (selv om det var hintet slik) men, at han har "gått under jorden" - ikke tilgjengelig lenger for vanlige folk...
    -Ellers....nå har vi vel avsporet tråden nok?
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Vel, det var du som startet dette : Denne synes jeg var ganske usmakelig ! :

    Du vil trenge grave-redskaper...eller et medium, om du forventer svar fra Hr. Borbely...
    Er vel ikke så vanskelig å skjønne at man reagerer på slikt ?
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ja av hobbyer så er det Hi fi som har gitt meg mest glede , Spesiellt Borbely Audio med kontruktøren som ikke sparte på noe , hverken sjema , updates . Jeg vil nesten si det er nesten som terapi for meg så å si i alle livets faser ,,,,Og man selv kunne bestemme kost pris på prosjektet eller gønne på hvis du hadde troa på ette projekt , og det beste av allt nesten alltid full uttelling i lyd , som er det som betyr noe for meg , Og da ,,,tiden står stille ", men klokka går :( any one ?
    Den første servo 100 ampen min i 86 ble jeg helt thunder struck " av lyden , og det stoppet jo ikke der , han pøste på med nye og forbedre de krets løp
    non stop .Og ikke for ingen ting ble han motatt både i DIY og pro audio som han designet mye for , samt PBN og LB audio.
    Det beste med Erno var at du kunne diskutere med ham og jeg hadde noen issues " jeg løste selv og noen jeg fikk hjelp til . Det hendte så gar at han kunne spørre meg om hvordan jeg feks fikk feks en støy fri jording i siste mc riian eller ordnet termal tracking på kl A ene mine :)

    Den tiden jeg syslet med regulatorer hadde jeg testet mange super regs ",, og mange tweaks og modder. Jeg sa til ham at jeg likte serie regulatoren hans godt men at jeg hadde testet noen helt enkle zenerere i en shunt opp kobling og til tross støye så likte jeg bedre lyden " Og slik var han ; Hmmmm , det må vi gjøre noe med " Deretter ramlet det inn med med shunter i alle varianter .De første ble hardwired hos meg , og testet LYD " Det tok helt av som resultatene ikke ute ble heller , Etter uendelige mange tests , så til sist satt vi igjen med current source feeded shunts allfet , med selekterte komponenter .Det var da jeg fjernet batteri pakkene mine for godt :)Artikkelen kom i AX ; shunt or not "
    Men sånn var Erno med alle som viste interesse for kontruksjonene hans , han gikk all in" Det er noen forsterkere ute på markedet idag også uten om LB og pbn som deler hans topologi fulstendig .
    Nå som han har lagt virksomheten ned trøster jeg meg med de gamle konstruksjonene hans som her feks , og jeg vet ikke om andre kontruktører som har delt så om seg med så mye som Erno, Ulempen dog var alle kina kopiene som eksploderte en stund .Han hadde mange jern i ilden samtidig som CO partner mm .At han nå i god alder har trekkt seg tilbake fra mas og jeg er naturlig synes jeg men ett savn allike vel . Nothing lasts forever
    Det gledet meg å se bilde Jonny hadde funnet dog :)
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jeg sitter å lader opp til en recovery økt , stiv og støl .Får nok skylde litt på alderen og da :)

    Mao Hetian , ble brakt til taus het "til sist , Min dual GND og splitting at HT og amplifier spenning hjalp ikke .
    Derimot der det var dobble / paralle tracks til de forsjellige inn spenninger dro jeg bare en ledn , og sde feteste kobber pcb trackene som hoved åre
    Bilde av kommer senere av det , ledningen for down load er i vaske maskinen tror jeg :(
    Jeg brukte rca og ge og på store anlegget og fra sitte pos nesten ikke hørbar støy, opptil ca kl 12 00 potmeter posisjon
    Lyd messig foretrekker jeg borbely tuben på de , som er strammere i alle hennseender på de store HT .Men det lille anlegget funker den som alltid ,? ,,, men ,,,, borbelyen har tronet der en stund nå så OK , konkuransen har hardnet litt til .Jeg kommer på at jeg har ett par sølv kabler av vertere . Wow that did the trick" tilmed med de billige nossene. Med hensyn til støy her , så var det allldri issue,
    Så tilbake til gamle dager da jeg i tillegg evaluerte kretsløpene jeg hadde bygget både med hode telefoner og HT , både hensyn til støy og sonisk. Akg 701 rett på power ampen med Mao Hetian som pre og iphone som streamer ,Absolutt en brukbar kombinasjon lyd messig ,og støyen er så lav at det for meg ikke er noe issue med mine akg .Tanker om det Mulig hadde en liten klA amp funket enda bedre som hode telefon amp.
    Jeg har således sittet og grillet øra mange timer ,,,mens jeg har jukset litt,, jeg har de nye bestykkningene til borbely tuben ,,, , jeg har mekket all Jfet low noise balanced SE , så den bli pri nå ..siden den deler topologien til BA tuben

    Bygge kost for Mao ampen i mono er ca pcb 1000 nok ferdi byggd med HK røra , psu bygge settet ca 400 , trafo 800 , muligens får du billigere trafo , men det var den som var på lager , så .Pot og koblinger 3-400 .Det samme sier je om kabinett , hva som helst bare den får litt luft .Så mellom 2-3 k og litt innsats så har du tube sound på godt , og kan tune og rolle kabler og rør om hverandre .Anmerkingene ellers om bygging og sikkerhet blir som i BA tuben
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Evt Mao upgrades " må være ; jeg ser diagrammet viser meg ett DC koblet inngang , det er det ikke , .Det sitter ett rc filter pluss cap , så det er mulig at jeg prøver en impedanse custom tilpassning og DC koblet
    senere , men jeg må ikke
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Har prøvet med batterier et par gange. De to gange var nok. Blev forkastet hurtigt.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Har prøvet med batterier et par gange. De to gange var nok. Blev forkastet hurtigt.
    Ja smak og behag , Den tiden rulet nesten bare LM typene , 3pin fixed eller adj og det skulle kansje ikke så mye til for å overgå dem . Tilmed stax brukte batteri til sin kondensator pic upp med riia Jeg brukte store Panasonic lithium ion batterier , I tilleg hadde jeg en konden sator rail over dem :) i min første modifiserte cambrigdge dac 2 ,m polystyrene mod , ad 825 , dale rn .Jeg kunne switche regulator inn eller batterier Jeg kan love deg det gjorde susen , mest pga den mørke bakgrunn still het pga lavere støy .Senere brukte jeg og de på riia , men ett pes med lading og kontroll av batteriene ,.
    Bare shunten gjorde noe bedre for lyden , Lithium polymer er de jeg testet med minst støy.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Bly akkumulatorer til biler og motorcykler har jeg prøvet og ikke andet.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Med ny vasket hvit ledning fikk jeg loade bildene
    Bildet av Mao hook up for lav støy med mono supply , vel det stod ingen plass og jeg startet jo med dual mono psu
    og har vanligvis alldri problemer med støy , Men hvis jeg skulle gjøre om hadde jeg delt de helt eletriskh hver kanal og brukt dual gnd som på BA tuben
    bildet viser single tilførsel til heater og high volt psuen , den hadde felles GND til alle power supply li
     

    Vedlegg

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Siden all J fet balanced SE er i familie med BA tuben sniker jeg den inn her i tråden
    her .Denne har fått god kritikk fra audiofiler til PRO audio :)
    Siden jeg har en del left overs fra tidliger bygging var jeg sikker på at jeg hadde fets , vel i min idss gruppe , men jaggu måte jeg slakte 3 gamle fet buffere for finne siste av 16 stk .2pcb )Jeg hadde ikke tatt i betraktning at jeg tømte meg N channels .Nå får jeg bare håpe den er så god at jeg lager en til ,,, men da med p channel ( reversert spenning )Begge moduler er testet for rette arbeids spenninger for feten og 41 v dc virker det veldig stabilt , .Scoop gain og CMR gjenstår

    Bilde viser left overs " til overs fra andre tidligere prosjekter ; shunt attenuator dale rn 60 og ett par hardwired simple shunts" Navnet er misvisende de er to stage både current source og shunten .De fungerer ypperlig i applikasjoner med gain under 10.Jeg kommer til å teste med lion battrier , med mulihet for å switsje til PSU , vel det vil tiden vise
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Blei litt gira av å se standarden visse andre DIy ere setter opp ,:) Kred til dem Jeg har jo egent lig allt " til Jfet preen så egentlig er det snakk om hvor mye flid en villegge idet , hadde ett brukt kabinett og noe annet brukt Så steller opp kabinett her ,,, og det kan alterna tivt passe 2 andre symmetriske kretsløp jeg har .Så konkuransen blir hard " dvs Den endelige vurderingen av hva den kan formidle "
    Bilder av lay out i første om gang .
     

    Vedlegg

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Det var bare deilig med noen fri dager , jeg skal ikke gjøre noe fornuftig " bare dasse og hobby sere i mitt tempo :) Det er bare en siste kontroll strøm og kontroll cmrr .Jeg tenkte å starte opp med makita batteriene 36 v .Atttenuatoren er en elma 24 pole jeg har bygget endel av , både som serie og seinere shunt .Dale er et bra alternativ feks r n 60 , I en shunt att , har signalet bare 2 motstander å gå gjennom , serie motstanden ,( jeg liker caddock eller z201 )Jeg har sågår i noen modeller der jeg bruker caddock i noen shunt posisjoner da jeg bruker mye kl12 og kl 14 feks .En illustrasjon viser denne enkle geniale shunten ,,,med denne 2 deck shunten er at den er balansert i og med at impedansen ser inn i begge ender samtidig .Ulempen er at den har varierende input og output impedanse .Dette er ikke npe problem så lenge du har kilder som har en utgangs impedanse på min 1 k , (10k utgaven som jeg synes er mest anvendelig i mine projekter .Denne er sinnsykt enkel å realisere som feks bare 2-3 posisjos presisjons attenuereing feks med vippe bryter dual , som da jeg testet balansert rør tuben .Jeg håper å gjøre siste kontroller snart , og gleder med til fortsettelse og en final test
     

    Vedlegg

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Uansett hvor dypt jeg er inni hobbyen så klarer jeg ikke sitte inne hele dagen .Jeg måtte ut å fuel e opp litt naturlig kjemi , Jeg vet ikke hvor kaldt det var på turen , men drikke flaska var slush på slutten da jeg kom hjem , men pigg dekkene sørget for at jeg kom velberget hjem

    Jeg var veldig spennt på å lytte på J –fet preen , og er ikke ferdi med psuen så jeg tok en Makita « Jeg har brukt disse batteriene ved flere anledninger .De er støysvake og gir meg en rask evaluering av lyden .Liker man ikke lyden da så er det ikke pga Makitane kan loves .En liten sjekk på scoopet og kontroll gain begge faser. Det skillte 2 millivolt på 3,2 v ut uten å gjøre noe som helst .Bekymringen , Jeg ville egentlig brukt k389 monolittisk dual i inngangs trinnet , men kina PCb tillater ikke det , ( En umulighet var det ikke da jeg tidligere har laget adaptere for andre amper her )I tillegg til tross for å ha handlet matchede single fets så er de altså ikke bedre matchet enn at noen måtte ut « og re kontrolleres av meg . Og etter å slakte «2 andre PCB så har jeg alle innen +1 mA (idds ved 10 v ) i parene .Jo bedre matching jo bedre symmetri og mindre drifting ,Jeg tok en en IR sjekk av tempen på ut paret etter noen timer de jevnt over 40 gr c laveste paret 36 =ok

    Denne hadde jeg ikke mulighet for å sjekke på det lille anlegget , så tar noen forhånds regeler på oppstart ,Inter connecting PRE og power up allt unntagen PA. En liten warm up « Alle måle verdiene er eksakt som på benken / shorted inputs , Worst case scenario « måtte være selvsving så langt ute av audio bånd at jeg blåser 4 amt dipol drivere til himmels LTomgangsstøyen er nesten ikke hør bar , Volum rattet må opp på kl 1300 til 1330 før man hører sus med øret helt inntil , brum ; nada hverken L eller R , (Total gain er X20) I testen var alldri volumen mer en kl 11 er det er HØYT .
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Lyden , Det går liksom en stund før fet blir varme og settler seg, «Straks de første tonene triller ut så er det en umiddel bar følelse av slektskap . Kort versionen ville vært tubes on steroids « J-fet har en liten andel av tube preens varme og en anelse forward i mellom registeret .Siden den har en mildere grad av dette så virker den til gjengjeld en anelse mer transparant og detaljert i ytter endene , Radio og tv lytting føles som å sitte i studioet , den gjengir atmosfæren i rommet og etterklangs tidene nesten like godt som storebror fet « ,Den har en definert bass og mellom området og helt opp , Toppen virker fin slipt og detaljert og aldri anstrengende og allikevel mangler alldri nivå på noe musikk . Den har bra attak på trommer og slagverk , Jeg har spillt mye det samme reportoaret « som med tube pre. Vokal gjengivelse har stor prioritering og er viktig for meg . Kvinnelige artister som har over gjennom snittet dynamikk og stor spennvidde i vokal range kan være krevende for eksempel å gjengi naturlig dvs høyt som for eksempel Demi Lovato stone cold ,check it out


    Her 2 veldig gode enkle vokal mix som som jeg vender tilbake til ofte , ikke bare for tester .De har super dynamikk og god oppløsning og lav , dvs ingen hørbar forvrengning Jessie har en klar formaning til deg og du får den tett på og rett i fleisen , hollyn for sin dynamikk og vokal range ,,, pass på å stille til beste kvalitet .

    Jessi reyes figures

    PS alle hollyn acustic er HQ ,,,,vanskelig å plukke noen av disse perlene , men ok her :I think we should break up ,

     

    Vedlegg

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tok og med ett dynamisk lite emsemle « med veldig god kvalitet

    A case of blues «med abe laboriel ;Vokal og alle instrumenter får presantert seg naturlig i lydbildet , og uten agressivitet , Slag verket / perkusjon står klokke klart i lyd bidet ,,,,,


    Kritikk ?

    Selv om den imponerer med med sin musikalitet « Første hånds kritisk om transient respons ,attakk på trommer og low frequency sub gjengivelen ,,, har den anelse hørbar sløring/ tværing i tidsdoment ? Eller er jeg forutintatt mht kondensator i signal veien ? Dette må sjekkes Jeg sveiver opp PWT og sjekker ett par live opptak som jeg kjenner godt og sub bass linjen i ralph myerz for eksempel : dr love muscle , Ett opptak med ett dynamisk og rent tromme komp synt og bass , det samme og live plata med big bang; radio radio,,,; the world comes to an end « , Begge fet preene er opp for å teste . J-fet groover den og men store bror har ett lite overtak en anelse mer muscle i form av dynamikk eller slam» når det er på kallt , Ett knepp opp på J-fet attenuatoren kompenserer mye .Den har tilmed med seg publikums støy/ prating i Myerz mens de er godt i gang .Jeg prøvde å gain matche dem men de er så forsjellige i gain og 24 og 28 pols attenuatorer, det klarte jeg bare med ca 10 % nøyaktighet . J-fet har rulet her nå i over en uke så den har gått flere runder og nye omganger med samme matrialet , Noe av bekymringen er delvis vekke muligens og som den har fått litt innkjørings tid nå og jeg har senket skuldrene litt ,,,,,

    Tanker ; Min erfaring er at den absolutte ytterste dynamiske formåen , den laveste støyen og den laveste forvrengningen i noe henseende er forbeholdt symmetrisk kretsløp balansert og DC koblet. Jeg skiller litt på kriteriene for hoved anlegget mitt som er referansen min «Men det er jo moro at side prosjektene og reserve ampene kan lyde repektfullt eller så godt som de kan innen gitte begrensninger i den existerende kjeden , Ellers er det er ikke noe mål i seg selv at komponenter skal være like i lyd , Til sist er jo heller ikke heller høytalerne like eller lytte rommene våre .Selv er jeg bevisst på de topologiene « jeg lytter på , og til med inni samme topologi kan være lydforjeller som valg av komponenter gir ,Til tross for det har de alle sine forcer der de trumfer mest . Og av og til kan kombinasjoner av dem gi full pott , som her med min lille J-fet
    Evt J-fet up grades ; umiddelbare behov er det ikke , dog jeg har lyst å toppe capacitansen for low impedance drive 1K,, dvs større cap og den fortjener absolutt å få ferdig stillt psu som er påbegynnt.Det var mere moro å evaluere lyd :)

    Untill next ,
     

    Vedlegg

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Det har vært en travel helg med lytting og heldig vis så kaldt i dag at det ble en en liten gå tur stedet
    fant de bratteste bakkene, for å kompensere litt

    Tilfeldighet ?
    En stund var jeg i villrede her , jeg ble lei prosjektene" og vurderte tilmed å selge rør carverene
    En opplysnings feil ang datoer gjorde imidlertid at jeg trakk annonsen tilbake .Jeg tester alle røra som faktisk måler det sammme som da jeg rematchet alle røra i 2017/2018 :) Mens jeg er i gang sjekker jeg og bias som og er ok .Da gjenstår bare en lyd test og jeg tester like godt med J-fet som er varm og klar . Det som kommer nå er jeg ikke forberedt på ,,,, jeg har alldi vært misfornøyd ned carveren , men den lyden som kommer ut av den er intet mindre enn imponerende .Ja den har litt av preampen varme ,men den gjør ikke noe verre av bassen enn klAene og J-fet., Altså ikke overdrevet .Overraskelsen var imidlertid den ekstended topp som i tillegg er super definert og enn utrolig evne til å omfavne akustikken i opptaket ,Den er minst like høyt oppunder taket som 438 og klA .Enda en ting den lille bekymringen jeg hadde om signal kondensatoren innvirknig eller degradering er som dugg for solen .Jeg har spillt alle låter i reprise , big bang låter helt hisides bra og myerz on par med 438 .En annen låt jeg tester med er nick caves crow jane " Transienter on par og helt på topp fra harde til lette anslag :).Det leder meg til å tro at faktisk borbely tube pre kan bedre eller dvs bedre interfaces til carveren enn til mine klA Nå har jeg ved flere tilfeller her nå hatt gode erfaringer og vellydene kombos med SE kretsløp til T og D amper .Så det viser seg at det kan svare seg å prøve ut ting før en en avfeier med ett argument , matching , eller interfacing som jeg liker å bruke . Siden jeg ble helt bertatt av den nye forsterkeren " har det blit lite bygging ,Er jo spent på om carveren klarer avsløre dual mono psu , og om PSU er støy svak nok vil vise seg .
    Untill next dual psu -vs J fet

    Bare en tilleggs forklaring , jeg har kjørt en stund med de top stacked foil på J fet og brukt klA , De gjorde ikke annet kansje en anelse helt nede som ikke er så lett å registrere men sikkert har noe for helheten i musikken , det sitter 3,3 uf på under siden så ttal ca 10 uf , Stacked foil er en utrolig bra cap lyd messig , jeg har brukt de siden min første Tamp og er fysisk små " som er en fordel i noe elektronikk uten å ofre kvalitet , denne feks 150 pr stk kemet 6,8 uf 680v smd
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Sitter å lader opp til recovery tur ,,,, kaldt ,,,ikke no sol heller .( , men får vel ut ,,, snart

    Jeg er ferdig med psu , og er alltid spennt , Støyen vs batterien er neglisjerbar kl halv 2 og øret helt inntil for å høre støyen i høytaleren ,og fortsatt har jeg ikke vært over kl 11 på normal til høy spilling .

    Lyden ,det er klA som er partner denne testen . J-Fet med ccs shunt ,,, kort versionen er at varmen er helt tradet for transparanse og micro detaljering , og den umiddelbare følese av høyere oppunder taket . En med virkende årsak er nok optimal kanal separasjon via dual psu . Den har gått nonstop her nå og lyder så forykende bra at jeg må kjøre testen med andre preampen oppe for å kontrollere og Jfet gjør ingen feil , Den favoriserer ikke noen spesiell musikk genre .Jeg synes tidligere i svak grad at små ensembler og jazz klassisk ble favorisert litt som tube preampene , long gone that .

    Forsjell storebror 438 i forhold er svimlende liten ,begge tenderer mot nøytral « J-fet tegner ett bitte litt større lyd bilde at no cost» Så deilig det var på Myerz og Bigbang ,og alle de andre test spora , for den er så kontant og presis fra bånn til topp . Alle transienter små som store formidles klokke klart i lyd bildet nå Den har en vidundelig topp som er definert , men det beste av allt er at den er så helhetlig . Selv om jeg elsker min super tweakede 438 for sine litt monitoriske egenskaper , så må jeg ærlig innrømme at den nå får stein hard konkuranse av lille bror J-fet for super holografisk presentasjon .En av mine absolutte favritter ; Jim Morrison cd boks og ;when the music stops «får topp rating gjengitt med J fet,, man blir sugd inn i musikken ,men det stopper ikke der ,, listen blir lang …. I tillegg har J fet god low level satisfaction rate « som jeg synes rør og SE ofte evner , en fordel ved kose spilling på kvelden for eksempel .Altså komplett og super match til de store klA ,,,, jeg holdt på dedikere den til Carverne for sist test var og super , men da med batterier .

    continues
     

    Vedlegg

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Regulator teknikken her ,,,, og hvis du har aversjon mot klA og ting som bruker strøm , hopp over denne delen ,,,,,For det blir varmt , det brennes av ideelt en andel mere strøm enn ampen forbruker , og dimensjoner må opp i fht serie reggen . Allike vel mye av vellyden her nå i siste runden her må nok tilskrives shunt regulatoren .Her har jeg brukt en enkel topologi ,den er super enkel å realisere for diy , enten på ett custom made eller uni hard wired to print som meg ,Jeg har oppigjennom både kjøpt ferdige super regs og laget mange serie discrete regulatorer 1 og 2 stage og en del ICs baserte . Jeg har lyttet på dem i samme kretsløp . Noen av dem har sinnsykt lav støy som for eksempel sjøstrøm super regulator jrs03/05 . Allike vel føler jeg shunten er i en annen liga angående lyd spesiellt ccs feeded. Uten om å ha en god bass gjengivlese , er de formiddable til å gjenskape rom og akustiske forhold som er til stede ved innspillingen , etter klangs tider og sånn ( fase og timing ) (CCS ) shunten short facts ; enkelt forklart , super lav ut impedanse , undertrykker både støy generert uten fra og fra muliti stage reguleringer i audio kretsløp som er på power supply railene ,Til digitalt bruk er de optimale , så jeg bruker ccs shunter til receiverne og tx og dac chippen . De er avgjort medvirkende til min bedre streame lyd PC til dac .Selv bruker jeg dem for allt de er verdt . Så det er en klar oppfordring til de som er inntressert i subjectet og har kapasitet ; roll your own discrete shunt regs man /woman . , Way back da jeg gjorde regulator lytte testen satt jeg bla med stoppe klokke og lyttet på utklingende lyder cymballer og triangler som en del testen :)

    Diagrammene viser 2 av flere modeller jeg testet ,de er stabile med flere typer transistorer .Trenger du lavere støy har AFA low noise modellen både som ferdig og kit







    1610885783858.png


    Illustrasjonene er fra en gammel artikkel , jeg prøvde å få publisert, men det var liten interesse for det her hjemme»


    Jeg må jo gjøre en liten test med carveren og kommer tilbake med en brief da .Ut i fra hva J fet transformerte sammen med klA powerampene har jeg en for mening om carver utfall .Men først recovery next må noen ordne med mva oppgaven og det blir nok meg :)


    Untill then :Jfet og Carver lyd opplevelse ,

    Siste bildet er en low noise version harwired shunt , Det er moro å være kreativ på små ting da selv følgelig , og det virker hver gang :)



    5,0 v low  noise  shunt hard  wired.JPG
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Recovery og moms oopgjøret er unnagjort :) hurra
    Det var ikke så ille heller... Carveren og J fet har stått på siden 900 i dag og bortsett fra 1 time gå tur har det vært spillt musikk her .Hvis naboen ikke hilser på meg i morra så forstår jeg det :)
    Toppe heile driden ! Ja ikke tull det .Carveren viser takter jeg alldri har hørt , Men nå mer av allt som var bra og litt mindre varme .Den spiller nå med en autoritet eksplosivitet finesse og klokke klart som jeg ikke har hørt av den .Topp detaljering er nesten lik KL A og 438 preen .
    Jeg har spillt alle test kuttene og mer . Jim morrison s when musics over " har med seg allt . Det jeg savnet litt sist var space rundt tromme settet ,, litt over mitt inni den 10 minuttet lange kuttet. Nå er allt på plass og det er rett og slett en verdig opplevelse av ekthet . Jeg føler J fet /carver har en helt egen synergi sammen ,,, PS og det er med tesla aka 803 tfk og tfk 801 og bare dem . J fet var nådeløs med røra mine , så bare ett par andre ble godkjent , dvs tonalt og uten hørbar forvrengning.Test ; grenis gitar soloer i live 2cd boksen )
    Nå tenker jeg bare på hvorfor ble carveren stuet bort etter jeg fikk ordentlig stream "Den ble over flødig plutselig , Den var alldri favoritt , Den fikk alldri vist hva den var god for "
    To rescue ;Ground loop breaker ;
    Evaluering av performance av carver / j fet ,,,,, Vanlig vis så vet jeg ikke hva støy er ,,,for det er så godt som ingenting av her på det som er balansert. Helt på tampen reagerte jeg på den super lave støyen på carveren ?Vanlig vis ville jeg hatt carveren som som ikke er balansert koblet til positiv phase til 438 og da har jeg alltid hatt en liten brum helt inn til membran ,men det har alldi sjenert meg .Nå er plutselig støyen borte . J fet er ikke bare en interfacer , men balansert inn er den en perfekt ground breaker SE eller balansert ut .Jeg har jo visst om problem stillingen og kjøpte tilmed balanced to SE convertere tid tilbake , de ble brukt til noe annet . Det nemlig sånn , det blir ikke helt korrekt i ett 100 % balansert transmission å hente ut bare en fase " Du får heller ikke fordelen av ground loop breaking " som balansering så genialt gjør .Og det er jeg nesten sikker på er medvirkende til carverens new image "I tillegg til en knakende god og allsidig pre. Den er så genial og at du kan bruke se til se eller se til balansert ,,,, men med litt mer forvrengening ,Jeg brukte den slik på lille anlegget feks
    For de som intresserer seg for denne deilige lille J -Fet low noise preen er en link her :


    Untill next time

    jeg har lyst å avslutte med å inkludere 3020 T ampen og J fet inter face test , nå vet jeg at jeg kan teste ut begge alternativene , tidligere fikke jeg best lyd med SE
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Fridag , og recovery økten , det er ikke noe grunn til å feige ut ,Det er ikke før halveis før jeg kjenner at det er i kaldeste laget , drikke flaska"er allerede slush. det var godt å komme
    i dusjen vel hjemme :)

    J fet /TA 3022 i SE mode ; Også her er støyen så forsvindlene akkurat som med Carveren . Her blir leverer 3022 ett mørkt lydbilde med god bass og fin topp , mens energien i mellom området vokal er mindre tilstede og jeg synes det ble litt kjedelig og uengasjerende . Jeg prøver bi ampe litt . Jeg fikk litt mere vokal men samtidig en unaturlig glare « Jeg opplevet noe av det samme i min med x over / multi amping lyden var perfekt på noen låter men unaturlige på andre ,,, Ny bi amp test med kompensering for den lettere lasten for diskant ampen « en motstand paralellt over terminalen. Dette gav mindre glare» og mere naturlighet ,men ikke i mål . Tilbake til mitt hoved konsept « : Normal hook up : en amp en kabel og en høyttaler .Jeg synes det er mere ro og « naturlig het uten glare « til tross for laid back vokalen. En mulighet gjenstår ; bro kobling Jfet / vs bridged 3022,,,, Allerede da første tonene triller ut av radion med gode radio stemmer / vokal tegner bra Likeledes er bassen god , og super topp ,Umiddelbare følelsen er her er at det er mere høyde oppunder taket . Kombon med dobblet gain i poweren x40 + x50 , gir ett mer forstørret lyd bilde enn jeg har hatt her før . Jeg liker måten suboktavene bare ruller ut og går over til å bli fysiske før de ebber ut .

    Jeg spiller igjen samme repertoaret .Streaming genrellt er helt super så godt som allt ,,, Så jentene mine «klarer seg bra J Denne gang tok jeg og med komponist og bass spiller Ellen andrea wang sin eletric «Den gjengir mer en instrumenter , mye rom , en frøken ?som hoster der og gitt , Any one ? J




    På CD spilling med big bang og myerz blir det forstørrede lyd bildet litt feil ,Tromme settet i Myerz er nesten helt inni lytte rommet her , det blir for tett på , i min lyd filosofi og i på de store HT . Greni kuttet ,,,helt greit å komme litt nærmere en live konsert ?, jo men samtidig kommer her distortion fra band utstyr / gitarer tettere på som gir litt over fokus . Jeg tester dettte fort med 438pre /3022 komboen ( x10 + x50 gain )som tilsynelatende ikke påvirker 3022s lydbilde.

    Jeg ble nysjerrig på å prøve de brokoblede 3022 og J fet på verkstedet med de små HT , jeg har bare antatt at big sound «fenomenet vil være mere ideelt for mindre HT

    Kommer,,,,

    bildet drikka mi
    INGEFÆR  APPELSIN  SLUSH.JPG Fant ikke drikke flaska så tømte oliven glasset og fikk med meg drikken
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har alldri testet så mange kombinasjoner som jeg har gjort siste tiden .2 anlegg og flere forsterkere .SE preene mine , og mens uforutsette ting og reponser sjer ,har jeg gått til bake og testet på ny bare for å verifisere ,,,, Selvsagt er det ikke vitenskaplig niva , men dog aktuelle betraktninger i HI FI sammen heng
    PÅ verkstedet

    , kildene her riktig nok nedskalert ; Iphone 5 og 6 og en sony cd G -protection , Sonyen har vært musikk kilden min i teststasjonen for mange år , Den har vært med på mange første hånds evalueringer . )

    J -fet / 3022 bro

    Her og nå lyder det faktisk direkte surt .Jeg kommer på sølv kablene ,,, dem likte Mao preen,,,, ut med dem ,, og inn med planet wave , da kom det seg .Allikevel blir det litt anmassende i mitt registeret med tilbake trukket vokal spesiellt .Oppsettet er mer kresent på kildene og musikken nå. Men det tegnes ett utrolig klart og tranparant lydbilde med en utrolig bra bass . Radio kuttet med Warn March ; you are too beautiful gjengis praktfullt med trommesettet i bak grunn, og fulle gode størrelser på trompet , piano og bass som er helt imponerende . Akkurat nå er jeg mest imponert over hvor rent den lille Exelen spiller og hva den makter av effekt uten å lyde komprimert .Jeg prøver en last paralellt over hoved terminalene , bare for å se om jeg kan få fram litt mer vokal . Resultat , jeg fikk en litt roligere topp eller bedre sammen heng i mellom og topp registeret,,, jeg har jo i realiteten bla tunet ør litt på øvre av sjerings frekvensen . (Tripaths svar på å gjøre frekvens gangen mindre load independent er å bruke høyere bånd bredde ca 100 k . ideelle load er 4-8 ohm normal SE» (Jeg gjorde custom filter i 3022 T amp tråden min ) Greni og myerz spiller nå så bra og så rent at det er en fryd , Etter å ha spillt så høyt og så lenge så merker jeg at ett eller annet lukter svidd ,,, IR måleren må fram for å sjekke excel elementene , det er heldigvis bare last motstandene : )

    Oppsettet har spillt nonstop på verkstedet flere dager med allslags musikk.Den er mer nøyaktig og tydligere på størrelser , og plasseringer i forhold til begge rør preene ,Den har ett fullere og jevnere register fra bånn til topp på all musikk . Helt på sisten bruker jeg mine diy IBM spekka data kabel fra belden : 2 twisted pair single strand i poly foam ,Jeg prøvede både 2 og 4 pair utgaven, Min mange årige favoritt kabel for å cope med de tidligere utgavene av fet ampene mine som kunne lyde litt kliniske og litt fremhevet topp. Absolutt perfekt her nå «

    En raskt oppkobling i 3022 SE mode ; Toppe heile driden «her på verkstedet ! Full klaff i første runde uten noe som helst tweak . Det virker som den halverte gain (x 20pre + x 25 for 3022 se ) er perfekt her .Størrelse forhold , tonale balansen og vokal er perfekt .

    Jeg prøvet og Mao med sin varme klang og 3022 som og har liit varme som SE .Jeg oppdaget noe ikke nytt , men bekreftene på en anne test ,,,, kommer IBM  inter  connects.JPG J  fet  3022 bridge  all  hooked  up.JPG j fet  vs  3022 bro og  load resistors.JPG kilde  musikken.JPG
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ukene flyr , søndag igjen , sitter og psyker meg opp til rec runden
    Har fått med meg saxe sparket til kjempen fra bryne " Håland slutter ikke å imponere
    Mma kjedelig lewis /blades kamp , jeg likte bedre lewis da han tapte for cormier : )
    vel avsluttning for J fett kapittel følger ;

    Mao vs 3022se , Med HK røra tegnes ett stort lydbilde og med noen ordens komponenter i tillegg .Så demonstrativt. Jeg har jo J - fet i fersk sammen likning med sin klokke klare sound uten forvrengning . Med Tesla e83cc goldpin og tfk 801 blir allt renere og mer transparant ,Det er god bass og vokal , allike vel er den ikke super engasjerende . Så jeg går fort over til neste test ,,,,,, Jeg hadde vel en vag forutaning om at her kansje kunne bli for anemisk eller klinisk på de små HT , vel,,,,,,

    J-fet / vs TA0105

    Revelation ,,,, Hvis jeg lurte på om jeg hadde gått glipp av noe i testene» så kom svaret her . Dette er monitor versionen « Planet waves/D ´addario xlr nøytralitet er med å naile det hele . Lydbildet tegnes en anelse mindre men tilgjengjeld mer åpent og det mest transparante av alle testene .Allt får naturlig komme til rett som instrumenter og vokal . Ett fyrverkeri i toppen og allikevel sammen hengende med en dyp bass « . Jammen får diskantene prøvd seg i denne runden . Det var virkelig en fryd å høre tromme settet til Bigbang så definert . Jeg imponeres av tyngden og dynamikken i stor tromma ,,,, vi snakker tross allt en 4 tommer her «Det samme for hele Myerz CD og test platen til HF , robert cray band , I,ll go on " åpenbares ,,,, Men nå i denne komboen er det ikke mer gain enn jeg faktisk trenger (20 x14 ganger )Med low out put kilder og «full utstyring var noen av testene med attenuatoren i stilling kl3 ,…. Men OK da måtte IR testeren fram igjen etter en lang økt , bare for å sjekke : ) Synes jeg kjenner eim ,,,,T ampen er nominellt 2 x500 w 4 ohm : )

    Helt til sist setter jeg til bake verksted komboen ,heri vertere sølv kablene som bringer frem litt tranparanse og topp og samtidig slanker nedre området « Heldigvis har ikke ting forandret seg i mellom tiden , Maos varme vs TA0105 nykterhet blir ikke feil ,Komboen har god fylde og bass samt vokal . Den får til og med HK røra til å skinne» , den leverer musikken på en engasjerende måte , fremfor kritisk lytting .

    Summa sumarum ,store anlegget vs lille ,short version ; Det som var en kule for varmt og too bigsound» på store HT , faktisk booster de små HT/(med lavere effektivitet ) helt naturlig , uten korreksjoner eller filter . I all testing fikk jeg og bekreftet at de store HT mine med fullbalansert amping med stor sikkerhet hadde tjent på en bedre gain tillpassing . Reduksjon ; jeg får ta en ny runde i daccen som er det letteste . Power ampene får vente . Men så det gain perfect «når evt bruker en amp i SE mode her , Eller om jeg skulle anskaffe meg mindre / effektive HT , Slik jeg ser det , en enkel gain kontroll burde egentlig sitte i en enhver pre / dac og power amp FB krets eller integrert i topologien . Det hadde lettet tilpassninger generellt i normal anlegg .

    Avslutnings vis ;

    Som ett bygge prosjekt er den fuzz fri hvis man følger anvisningen ,Det krever dog litt om tanke og interesse vedrørende Fet så som matching .De originale toshiba sk 170/ j74 er nesten støvsugd fra markedet men så lenge Renesas har produksjon av ekvivalenten LSK170/LSJ74 er det muligheter og håp for mange super fets projekter som denne og andre tid fremover .Kjøp av seriøse aktører AFA eller diyaudio store , (tråd nr 37 )Borbely var flittig til å publisere kontruksjoner og løpende oppdateringer Mengder av artikler med kontruksjoner og egen fet spec info mm finnes på nettet som ;

    https://audioxpress.com/article/JFETs-The-New-Frontier-Part-1



    https://audioxpress.com/article/JFETs-The-New-Frontier-Part-2





    Hos meg funket J fet balanced SE slik :

    Super match til Carverene lyd messig og eletrisk , trenger ingen delay eller mute på oppstart eller avslag . The Black Beautys « ble transformert til noen beist « som nesten banker T ampen i bassen ,og som i tillegg har definsjon fra bånn til topp . Det gjelder både streaming og CD ,I tillegg er den en super ground loop breaker , både Carveren og T ampene i SE mode ble helt silent her hos meg .

    Ellers som en reserve pre for klA og når jeg har lyst å sitte på første benke rad og hvis jeg utelukkende streamet så brillererer J fet / 3022 balansert ) på så godt som allt (JBL ene )

    Jeg ser for meg bruks område generellt ; kan være del i god match for å løfte eller booste « lydbilde i viss grad i mindre anlegg , naturlig myke opp kliniske» amper og eller booste anemiske HT

    Evt J fet upgrades ,,, det er ikke noe jeg vil forandre på , Den gjør det den skal ,,,,på sin måte og uklanderlig .

    Next nå kommer jeg kommer til å gi Borbely tube pre en runde til med fokus på enda lavere støy og kansje prøve å få litt av det som J fet hadde i spader , dybde og transparanse ? jeg har noen ideer , og ingen ting å tape ? J

    So untill then …

    Bildene ; revelation komboen og Equalizerene mine
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Tape går an å kjøpe. For nu å bli i det Norske.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    En vakker dag når moderator klarer det,,,,,,?
    Skifte her tråden til Harepusens analog tråd "
    I mens later jeg som

    Som sagt hobbyen som livnærer meg med fysisk lydtrykk og psykisk velvære, er ett must for meg så velsom fysisk aktivitet ,,, til en viss grad i allefall . )
    En av mine beibis " kom til bake for å oppgraderes ,,, polystyrene caddock tantalum "
    Fra å fighte støyen fra rør preene til det nesten perfekte ,,, EB 116 en av de mest nøytrale preamp fet ampene som er laget ,Basert på Ernos high speed broad band low noise super buffere .Oppkoblet og uten kilde tilkoblet kan man lure på om strømmen er på " for de er så fullstendig frie for støy speiellt SE
    bilder fra modden
     

    Vedlegg

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Endelig e r det tid og anledning for hobby .)Prosjektene mine har hopet seg litt opp ,og jeg har gjort det litt enklere for meg selv. Selv om jeg er en Fet lover ,så ble jeg det ikke mindre med j fet preampen .Jeg er litt opptatt å lage en ren differensial symmetrisk Jfet amp der ut driverne og er J fet dual eller quatro .Så jeg kommer til å få bruk for fet ,,,fets.....mange
    Jobben er alleredi gang , jeg fant jims edit av EB 435 som jeg kjenner og har brukt i min første dac for lenge siden ,,,,men alldri lyttet på som preamp ,,,438 er high current klA utgaven 100 mA , Jeg er ikke lenger avhengig den høye current drive siden jeg har pensjonert mine 75 ohm terminerte kabler , dog det kostet meg akkurat det nesten 30 K : )

    Bilder av skrinlagte prosjekter som måtte bøte med livet "
    og mine nye eb 435

    more to come
     

    Vedlegg

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Jeg har en Borberly inspiret pre stående i klubben som folk rigtigt godt kan like. Købte to print af en her på sentralen. Her sent på aftenen husker jeg ikke hvem jeg købte dem af. Modficerede dem voldsomt med bedre komponenter og bedre strømforsyning. To dobbelte jfet var gal type. Nu gør den et rigtigt godt job i klubben. Det andet print står i en pre som en gutt fra DCA. Har videre moddet efter han fik den fra mig.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.900
    Antall liker
    3.227
    Det var Borberly konstruktion i samarbejde med Wellborn labs.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Endelig e r det tid og anledning for hobby .)Prosjektene mine har hopet seg litt opp ,og jeg har gjort det litt enklere for meg selv. Selv om jeg er en Fet lover ,så ble jeg det ikke mindre med j fet preampen .Jeg er litt opptatt å lage en ren differensial symmetrisk Jfet amp der ut driverne og er J fet dual eller quatro .Så jeg kommer til å få bruk for fet ,,,fets.....mange
    Jobben er alleredi gang , jeg fant jims edit av EB 435 som jeg kjenner og har brukt i min første dac for lenge siden ,,,,men alldri lyttet på som preamp ,,,438 er high current klA utgaven 100 mA , Jeg er ikke lenger avhengig den høye current drive siden jeg har pensjonert mine 75 ohm terminerte kabler , dog det kostet meg akkurat det nesten 30 K : )

    Bilder av skrinlagte prosjekter som måtte bøte med livet "
    og mine nye eb 435

    more to come
    Skal du bygge en balansert utgave, siden du har to print ?
    Mvh.
    Johnny
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hei :)



    Skal du bygge en balansert utgave, siden du har to print ?
    Mvh.
    Johnny
    Ja den blir balansert ,,,,egentlig visste jeg ikke hvordan layoutet til jim var før jeg fikk i hende .Denne dual amp figurasjon .Drawback er imo felles supply for ampene om man tenker en SE version . I tillegg bruker han en stk dual opamp servo for begge ampene , ikke fordelaktig imo .Men det blir det samme for jeg kommmer til å kjøre servo less og safer med å bruke sk389 /j109 : )
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Har hatt samme print liggende i lang tid. Har bestilt et til som er på vei. Tenkte at jeg skulle teste disse, jeg også. BOM har jeg rota bort under årene det har ligget her, men har spurt om ny. Kommer vel en ny med forsendelsen av print nr.2. ?

    IMG_20210826_231453.jpg


    Dualfet's har jeg liggene klare :) Og hva som er + og - 24V har de rota med på kortet :ROFLMAO:
    Mvh.
    Johnny
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Jeg husker hvor fortvilet Erno var da de første kopi kina shunt regulatoene dukket opp.Selv har jeg kjøpt allt ellers av Erno LB ,PBN og Hannes som hadde første 1704 daccen , Hannes Borbely 1704 x4 Les Bordelon knekkte koden " og klarte å programmere den og tilpasse " receiverne for NOS , filter less. i tilleg til filter Kansje var det det som skulle til,,,en X NASA ingeniør :)

    Nå tar jeg til takke med jims kopier dog av grunnsolide Borbely designs.Det fine med jim er at han ikke roter med grunn designet og komponetene eller verdier som jeg har sett sålangt .Begge Borbely preene i jim edit "har fungert og J fet hadde særs lav støy både i mono supply og dual supply så han har rimelig kontroll på GND plana.
    Er super spennt på 435, i så måte ds jeg tenker prøve den ut som inverter i tilleg til pre .Jeg har hørt alle og liker level shifter " topologien 435 ,437 438som kansje er litt mer nådeløs i gjengivelsen enn de andre differensial ampene som 307-309 -325 feks som bruker folded cascade pre drivers ,,,,selv om basic konseptet er identisk

    Forsjellen her på 435 er jo den har en ren fet output.Så lenge det ikke er brukt for heftig feedback, filters eller heavy load bruk ser jeg ingen grunn til å tviholde på klA mosfettene som vanlig sitter i utgangen på nesten alle disse .J fet ampen imponete meg med i så måte til tross for sin lave tomgangstrøm 1/10 del av 438 ens og allike lave forvrengening Ok n å var 438 egentlig designet til inverter og passiv filter out , at den skulle bli en av favorittene mine som pre visste ikke jeg da ,,,, Da får tiden vise ,,,,,, jeg har en tro og formening på at den enten blir en killer " enten som dac eller pre .Mega bonus om den gjør begge : )
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Forsjellen her på 435 er jo den har en ren fet output.Så lenge det ikke er brukt for heftig feedback, filters eller heavy load bruk ser jeg ingen grunn til å tviholde på klA mosfettene som vanlig sitter i utgangen på nesten alle disse .J fet ampen imponete meg med i så måte til tross for sin lave tomgangstrøm 1/10 del av 438 ens og allike lave forvrengening
    Jeg har tenkt å sette den opp med 6dB gain (balansert). Blir spennende å teste :)
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hei :)
    Har hatt samme print liggende i lang tid. Har bestilt et til som er på vei. Tenkte at jeg skulle teste disse, jeg også. BOM har jeg rota bort under årene det har ligget her, men har spurt om ny. Kommer vel en ny med forsendelsen av print nr.2. ?

    Vis vedlegget 743636

    Dualfet's har jeg liggene klare :) Og hva som er + og - 24V har de rota med på kortet :ROFLMAO:
    Mvh.
    Johnny
    En av de viktigste grunnene å handle m jim er at holder ord, Jeg har fått i alle mine handler BOM og schematic . )
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn