Horten 2018

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Da har man ordnet hotell, så da får jeg vel ta en tur ::)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.208
    Sted
    Langesund
    Kommer snikende utpå fredagen en gang og vil ha med to stk ShyHorns i en skaphenger, Da er det mulig å ta de i ettersyn. Tar også med et par elementer for sikkerhetsskyld- vi kan jo rulle de inn sent utpå natten, så de står klare for en morgenrevelje.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hadde jo hvert utrolig gøy hvis noen hadde baller til å dra de inn i ett rom for demo.
    Send meg en melding når du kommer. Vil gjerne se disse.
    Er der ved13.00 tiden tror jeg.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Torshammer ble jo brukt i fjor, så det er blitt en tradisjon med suber fra Langesund på Hortenmessa:) De burde blitt kalt Gjallarhorn, men det er dessverre opptatt:)
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Ettersom jeg kommer alene i år - lurer jeg på om det skjer noe etter messa stenger? Eller er det bare å sitte alene på hotellrommet og vente på at messa åpner igjen? 😅
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ettersom jeg kommer alene i år - lurer jeg på om det skjer noe etter messa stenger? Eller er det bare å sitte alene på hotellrommet og vente på at messa åpner igjen? ??????
    Er jo en del folk som skal på Marinegaarden for spising på lørdag.
    Det skjer vel et sted mellom kl 18,00 og 20,00
    Er du renslig og har godt humør får du sikkert lov å bli med den muntre gjengen bort dit:=)
    Kommer du fredag eller lørdag?
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Kommer på lørdag.
    Renslighet og humør skulle det ikke stå på, og mat må man vel ha - høres bra ut med andre ord :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Til info: Jeg sjekket nå, det er faktisk ledige rom på hotellet. Men det koster :cool:
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Kommer med toget imorgen ca 14.40 til Skoppum. Taxi derfra, viss ikke det er noen her som tilfeldigvis svinger forbi Skoppum stasjon i retning Horten i den tia ;)
    Gleder meg til tur!
     

    Fredag

    Medlem
    Ble medlem
    08.03.2016
    Innlegg
    40
    Antall liker
    7
    Sted
    Tjøme
    Hei jeg har fått permisjon! :) og har med meg ledsager og tar meg en tur på lørdag
    Kansje vi snakkes!
    Mvh G
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    742
    Antall liker
    435
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Hadde vært innmari artig å vært med på middag på lørdag.
    Kommer ganske sent på fredagen, så blir nok noe enkelt å ete.
    Var ikke på messa i fjor...

    Ble budget hotel i år. Ser det er samme hotell som messa, men har alltid bodd på huset over gata, så er spendt på hva dette blir!

    Blir det whiskey hos hornalliansen i år også?
    Kan ta med rom....

    --
    Martin Sandvik
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Snasen platespiller du har med deg på toget. :rolleyes:

    Blir det Peppes i kveld?
    Isåfall; Når tenker folket å samles?
     

    Næss

    Overirig entusiast indeed
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.592
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    God tur til gutta på toget! Sikkert ikke dumt å spandere på seg NSB Komfort på den turen.
    Lurt å kamuflere ølen med noe som kan se ut som en kaffekopp ;)

    Vi sees :)
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Er jo en del folk som skal på Marinegaarden for spising på lørdag.
    Er du renslig og har godt humør får du sikkert lov å bli med den muntre gjengen bort dit :=)
    Da har man vært å klippet håret, man er da renslig på vite. Da er det vel bare å handle øl, også vente på å få dra..? ::)
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Da setter jeg nesa i retning Horten!
    Om jeg ikke glemmer meg bort regner jeg med at jeg bør være på Peppes ca kl 20. Satser på at det er folk der da.
     

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Som fersk hornmisbruker er det vel på sin plass med en tur på messa? Tenkte å ta en tur på Marinegården i morra også, om det er plass til ferskinger der???
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.235
    Antall liker
    2.415
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Fersk hornmisbruker her også. Kanskje en skulle våge seg på middag også (?)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.913
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Nå som alle har gått til ro og holder fred er det bare å glede seg til de første rapportene og bildene fra messa når det åpner på morgenkvisten.
    Folket er selvfølgelig tidlig oppe, nyter en lett vegetarforkost og morgentrim før man møter hifi-Norge med frisk pust og et nybarbert uthvilt smil.
    :p
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.242
    Antall liker
    2.470
    Torget vurderinger
    1
    Hvem har gått til ro.....:confused:

    horten.gif
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Men du drikker jo som kjent bare melk:cool:
    Med eller uten sjokkolade.

    Ses sikkert i morgen, ta meg en dagstur
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.985
    Antall liker
    20.116
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vis vedlegget 510784
    Varmer opp til Messa nedi gata ������ kan melde om godlyd ??????
    Spiller de så høyt nedi i gata at du hører det helt opp til deg, det må jeg si.... Skulle ønske jeg hadde helse til å dra til Horten. Men desverre så hangler jeg såpass mye at jeg får ta til takke med et par privat demoer idag.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.485
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Pøs på med bilder og inntrykk. For oss som ikke har anledning er det kjekt og interessant å lese :)
    Tar til takke med Køben tur og en liten U2 konsert idag.
     

    Realchef

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    286
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Retep, hører ikke noe enda, men her spiller det for full symfoni ?????? du er alltid velkommen til Horten, både på messe og privat
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.063
    Antall liker
    3.738
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hi-Fi Messen Horten 2018. Dag 1

    Beklager shitty bildekvalitet. Jeg dro med meg et ca 10 år gammelt kompaktkamera i håp om at det ville være mer brukervennlig og gi bedre bildekvalitet enn mobilkamera. Jeg tenkte ikke over at inne på et slikt messeområde er det alltid litt mørkt, og det er akkurat i slike situasjoner det gamle kameraet sliter. Så da ble det drittbilder. Men, drittbilder er bedre enn ingen bilder antar jeg. Så her kommer det messerapport med "bilder."



    Førsteinntrykk:

    Det mangler ganske mange utstillere som har pleid å være her før. noen mer mer savnet enn andre. Personlig synes jeg det er leit å se at Mono, Multirom og Hi-Fi Klubben ikke tok turen i år som de har pleid å gjøre før. Arendal hadde vært stilig å hatt her også, men de har vel ikke pleid å være her før heller.

    Det at det er færre utstillere gjør at det ikke er noe behov for å krysse over til det ekstra lokalet på andre siden av veien. Alt er nå samlet på hovedhotellet.
    Det ser også ut til at utstillerne har skjønt at det kan være en fordel å være mer enn bare tilstede. De er langt mer imøtekommende og interesserte i sine gjester i år enn hva de har vært tidligere år. Dog med enkelte unntak selvsagt, som er de samme fra år til år. Tror jeg skal la være å gå i detalj om hvem det er.

    Det så ut til å være godt oppmøte. Bildet er tatt et par minutter over 11 når messen offisielt åpnet:
    01_registrering.jpg

    02_poppis.jpg


    Istedenfor å ta for meg samtlige rom og slakte dårlig lyd, kjipe rom, lurvete produkter og uinteresserte representanter går jeg heller rett på min personlige Horten Hall of Fame 2018

    (Jeg fokuserer i hovedsak på høyttalere)

    Respons spilte stort hos Andervik Audio. Pent, behagelig, og masse tyngde og godfølelse. Dette var et hyggelig rom å besøke.

    09_Respons.jpg


    Dessverre koster de ganske mye, men om penga brukes her får man ihvertfall mye godlyd. Har ingenting å utsette her.


    OHC og Neby har teamet opp og endelig fått ordnet et rom med fokus på høyttalere og forsterkere. McIntosh og Avantgarde.

    05_OHC_Neby.jpg

    06_Avantgarde.jpg

    08_McInT2.jpg

    07_McInT.jpg


    Ikke min personlige absolutte favoritt, men jeg kan ikke si annet enn at de fikk til dette veldig bra. Masse energi og spilleglede. Og best av alt; ingen som maste om strømrensere i det heletatt. Takk!


    Stereofil hadde med seg noen flotte kasser fra Graham som spilte vanvittig bra. Graham har tidligere vært representert av Exotic Audio og LS5/8 har vært en av mine favoritter fra tidligere messer. Deres nye og langt mer moderne konstruksjon Votu hadde en skremmende prislapp, men en spillestil som etter min mening rettferdiggjorde den med god margin.

    10_Stereofil.jpg


    Absolutt en av mine personlige favoritter. Til tross for svært uvant musikkvalg til å være messedemonstrasjon, sørget Stereofil for en av messens mest profesjonelle demoer også, selv om sikkert mange ikke likte at de måtte vente litt for å komme inn i rommet.


    NAT hadde med seg noen knøttsmå søte PMC bokser som spilte sjokkerende bra til både pris og spesielt størrelse tatt i betraktning.

    11_NAT_PMC.jpg


    Den hadde selvsagt sine begrensninger, men du verden her var det mye lyd for penga.


    PM Audio og Gradient 1.4. Dette var kult. Ikke det -aller- mest engasjerende (kan være pga musikkvalg), men likefremt en av mine favoritter på denne messa.

    12_PM_Gradient.jpg


    Gradient har tidligere også vært representert med høyttalere jeg har likt godt også, selv om jeg sannsynligvis ikke ville ha kjøpt slike selv. Men det spilte bra. Absolutt.



    Synes også at Nordic Sound Design bør nevnes. De var bortgjemt i noe som tydeligvis har vært en frisørsalong, med tilhørende svømmehall-type akustikk. Rommet var ikke lett å finne og jeg er sikker på at han får betydelig mindre besøk enn han fortjener. For til tross for det rare rommet har han fått det til å funke ganske bra, og høyttalerne er skikkelig kule.

    13_Nordic.jpg

    14_Nordic.jpg


    De koster skikkelig mye, og jeg personlig ville nok valgt både Respons og Graham om jeg hadde hatt et slikt budsjett, men jeg føler allikevel de hører med i denne lista. Knalltøft design og god lyd. Disse fortjener helt klart et bedre rom til neste år.



    Men vinneren av AndersR-Prisen 2018 er ingen ringere enn Mala Audio og hØyttaleren med stor Ø!

    03_Mala.jpg


    Dette var rett og slett en utrolig hyggelig opplevelse, og til prisen har jeg ingen problemer med å se for meg et par slike i mitt eget eie dersom jeg en gang i fremtiden får en bolig hvor det er naturlig med et dedikert tokanalsanlegg i en egen stue/lytterom i tillegg til filmrommet. Dette spiller akkurat slik jeg liker det, prisen er ikke avskrekkende heller, og med et kobbel av finisher å velge mellom er dette ikke spesielt vrient.

    Bra jobba, Mala!
    De hadde også en diger utstilling med masse annet spennende også.

    04_Mala2.jpg


    Når det er sagt; mine tidligere favoritter skulle jeg gjerne sett her også. B&W, Focal og Sonus Faber har mye fint som ikke får målt seg mot røkla i år siden representantene deres ikke stiller.
    Og jeg skulle ønske Paradigm Persona var satt opp i et mer brukbart oppsett så det gikk an å høre skikkelig på de også. Prøv igjen neste år, for dette er spennende produkter som etter ryktet skal kunne prestere så uendelig mye bedre enn hva det gjorde.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn