Horten 2016

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Håper denne tråden fylles med bilder av smått og stort i alle krinker å kroker for en stakkar som itter 200mil unna og ikke km seg ned :)

    God messe til alle og kos dere :)
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Arendal Sound stiller i frisørsalongen med Tower i stereo i tillegg til fullt Atmos oppsett med 2x Sub2 på film. Var å hørte på dem under rigging i går. Dette låt morsomt :)
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Audio Solution og Audio Insight (med Geir Fredriksen sin MSB DAC IV Signature plus)
    Dette rommet var min klare favoritt under årets messe. Varme, oppløsning og klangfarger var alle tilstede. Helt klart noe av det beste jeg har hørt på messe.
    IMG_0606.jpg


    IMG_0607.jpg


    IMG_0608.jpg


    Tror det var M & K Sound
    IMG_0605.jpg


    Endpoint Audio
    IMG_0610.jpg


    IMG_0611.jpg


    IMG_0613.jpg


    Andervik Audio
    IMG_0603.jpg


    Tror det var Audiophile.no
    IMG_0627.jpg



    Norsk Audio Teknikk As-NAT
    IMG_0623.jpg



    Mala Audio
    IMG_0620.jpg


    IMG_0618.jpg



    Tror det var Ljudtema og JSF SOUND SYSTEMS
    IMG_0615.jpg


    Hagto Audio
    Spilte musikk uten at man følte behov for å analysere lyden
    IMG_0625.jpg



    Spaceworld Soundgarden
    IMG_0631.jpg


    IMG_0629.jpg



    daCapo HIFI
    IMG_0609.jpg


    IMG_0596.jpg


    IMG_0597.jpg
     
    Sist redigert:

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Stage Accompany M59. Pris 140000++++ Disse høyttalerene hadde vannvittig rå dynamikk og fun faktor. Dog burde bassportene vært tettet i dette rommet.
    Mer interesant er vel lillibroren, som ikke har de to 15 tommerene, men kun de to 10 tommerene. skal vistnokbåde være strammere og enda litt mer dynamikk (hvis det er mulig).

    Hva type gøytalere er dette?
    Vis vedlegget 402439
     

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    M57 har også 12" mellemtoner, men en version med andet kantophæng der er afstemt til at spille uden 15"

    Den er ikke mere dynamisk i standart version, men om ganske snart er der en M57 Exclusive version parat, da skal du bare se (høre...) :)

    mvh
    Chris

    Stage Accompany M59. Pris 140000++++ Disse høyttalerene hadde vannvittig rå dynamikk og fun faktor. Dog burde bassportene vært tettet i dette rommet.
    Mer interesant er vel lillibroren, som ikke har de to 15 tommerene, men kun de to 10 tommerene. skal vistnokbåde være strammere og enda litt mer dynamikk (hvis det er mulig).

    Hva type gøytalere er dette?
    Vis vedlegget 402439
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    1 dag var altfor lite:mad:, skulle veldig gjerne vært tilbake en tur i morra også. Neste år skal begge dagene holdes av.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.313
    Antall liker
    16.394
    Sted
    Østfold
    Lurer på om Jørgen og Terje husket på å sjekke om det var noe annet arrangement denne helgen, sånn som for eksempel en proffboksekamp i Spektrum, den første på 35 år, eller noe? Ja, det sjekket de sikkert.
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.646
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Tviler ikke på at dette er en dynamikkbombe ut av like, den har jo rette størrelsen for å oppnå kriteriene.
    Er kabinettet delt innvendig tro?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lurer på om Jørgen og Terje husket på å sjekke om det var noe annet arrangement denne helgen, sånn som for eksempel en proffboksekamp i Spektrum, den første på 35 år, eller noe? Ja, det sjekket de sikkert.

    Flesteparten av de som så kampen var kvinner...Så der har en forklaringen på mangelen av det annet kjønn.. Skjønner de godt ..Bedre med to minutter med bitches som sloss enn timesvis med lytting til Kari, Keith og resten av bøtteballeten av hifi-søl musikk..
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.646
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    250K for parret? Du hellige

    det er vel i realiteten en litt ala JBL kopi? Bruker kanskje JBL basser også
    Noe for å tenke på for en som er god i diy kanskje:rolleyes:
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    250K for parret? Du hellige

    det er vel i realiteten en litt ala JBL kopi? Bruker kanskje JBL basser også
    Noe for å tenke på for en som er god i diy kanskje:rolleyes:
    De er vel ikke noe mer kopi enn alle andre "storformat" studio monitorer.
    De bruker egendesignede elementer iht selger på messen. Men det er fullt mulig å kjøpe delene løst fra nettsiden deres.
    De består av
    2 x SA1203 12inch cone speaker with 4-in, voice-coil. Soft suspension, long stroke, 8 Ohm - 395 Euro stk
    2x SA1513 15inch cone speaker with 4-in, voice-coil. Stiff suspension, long stroke, 8 Ohm - 445 Euro stk
    1x SA8535M 6inch Ribbon Compact Driver, sens. 103dB, 1000W, 13 Ohm, pris for SA8535 uten "M" er 549 Euro.

    2x for totalt nevnt over... ca 6000 Euro bare i drivere.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    

    Dette tiltaler meg utssendemessig (og antakelgivis lydmessig) så mye mer enn det aller meste som er avbildet fra årets messe. :cool:
     
    A

    ANM

    Gjest
    Skuffa over at Endpoint ikke stilte opp med Nottingham. Tatt med meg kjerringa og alle greier....:(
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.313
    Antall liker
    16.394
    Sted
    Østfold
    Hmm, trist. De skulle liksom vise verden noe ift spredningskontroll, men kanskje driverne ikke klarer jobben...
     
    A

    ANM

    Gjest
    Sikkert noen som er uenig med meg, så slipper du å være så trist...
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.313
    Antall liker
    16.394
    Sted
    Østfold
    Det er det helt sikkert, men jeg pleier ikke være den første til å tilgi at høyttalere ikke kan formidle realistisk størrelse. Jeg antar det er den evnen du savnet?
     
    A

    ANM

    Gjest
    Uansett hvilke flotte egenskaper små høyttalere har er det alltid noe rart som skjer når de nærmer seg bunnen. Om de imponerer i visse lave frekvenser, så avslører de begrensingene sine når du har fått gått igjennom litt forskjellig. Mangler liksom den direkte rå kraften imo, og må ha tid på seg for å bygge opp bulder. Kan hende at en sesjon med 1200 stinkende mannfolk i et trangt rom gjør at jeg er litt urettferdig.
     

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    Exact så er det. Jeg har haft fornøjelsen af at høre dem i samme rum og imod et sæt JBL Everest DD66000 (hos Audiolabs i Danmark) og selv om JBL er en god højttaler, så forstår jeg godt de ikke længere står der som reference monitor

    De drivers der er i M59 Exclusive er i tillæg matchede sæt og det passive filter mellem bånd og mid drivers er Audiolabs specifikationer, som det aktive filter også er.

    Jeg tror ratio drivers/system pris er langt bedre her end på mange mere kendte højttalere i dette prisesegment...

    250K for parret? Du hellige

    det er vel i realiteten en litt ala JBL kopi? Bruker kanskje JBL basser også
    Noe for å tenke på for en som er god i diy kanskje:rolleyes:
    De er vel ikke noe mer kopi enn alle andre "storformat" studio monitorer.
    De bruker egendesignede elementer iht selger på messen. Men det er fullt mulig å kjøpe delene løst fra nettsiden deres.
    De består av
    2 x SA1203 12inch cone speaker with 4-in, voice-coil. Soft suspension, long stroke, 8 Ohm - 395 Euro stk
    2x SA1513 15inch cone speaker with 4-in, voice-coil. Stiff suspension, long stroke, 8 Ohm - 445 Euro stk
    1x SA8535M 6inch Ribbon Compact Driver, sens. 103dB, 1000W, 13 Ohm, pris for SA8535 uten "M" er 549 Euro.

    2x for totalt nevnt over... ca 6000 Euro bare i drivere.
     

    Vidar Øierås

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.01.2003
    Innlegg
    3.202
    Antall liker
    341
    Hvordan låt Kii?
    Jeg syns disse låt veldig bra. Til størrelsen var dette den mest positive overraskelsen. Det er kanskje ikke så rart. Samtlige elementer er individuelt kontrollert. Det er elementer bak som kompenserer for refleksjon fra bak/sidevegg. Funksjonen er bl.a justerbar ift. avstand til bakvegg. SEAS DXT gjorde som vanlig en god jobb. For øvrig låt det lite forvrengt i hele frekvensregisteret. Det eneste jeg mener burde blitt gjort noe med, er prisen. Kunne nok forsvart 50-60k, men ikke 100k, men med tanke på utviklingsarbeid, som med høy sannsynlighet er godt gjennomført, og tatt lang tid, forstår jeg at prisen er satt der den er.

    Vidar
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Uansett hvilke flotte egenskaper små høyttalere har er det alltid noe rart som skjer når de nærmer seg bunnen. Om de imponerer i visse lave frekvenser, så avslører de begrensingene sine når du har fått gått igjennom litt forskjellig. Mangler liksom den direkte rå kraften imo, og må ha tid på seg for å bygge opp bulder. Kan hende at en sesjon med 1200 stinkende mannfolk i et trangt rom gjør at jeg er litt urettferdig.
    Du hadde reist langt på en støyende ferje, og så begynner du å bli gammel.

    Derfor pleier du å skru opp volumet.

    Helt normalt, og vitenskapelig belagt:

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fletcher–Munson_curves

    ;-)
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan låt Kii?
    Jeg syns disse låt veldig bra. Til størrelsen var dette den mest positive overraskelsen. Det er kanskje ikke så rart. Samtlige elementer er individuelt kontrollert. Det er elementer bak som kompenserer for refleksjon fra bak/sidevegg. Funksjonen er bl.a justerbar ift. avstand til bakvegg. SEAS DXT gjorde som vanlig en god jobb. For øvrig låt det lite forvrengt i hele frekvensregisteret. Det eneste jeg mener burde blitt gjort noe med, er prisen. Kunne nok forsvart 50-60k, men ikke 100k, men med tanke på utviklingsarbeid, som med høy sannsynlighet er godt gjennomført, og tatt lang tid, forstår jeg at prisen er satt der den er.

    Vidar
    Ble litt nysgjerrig... Er det noen kommersielt tilgjengelige systemer du mener høres opplagt bedre ut, til ca samme pris? Altså med både forsterker, høyttaler og dac.
     
    Sist redigert:
    A

    ANM

    Gjest
    Jeg syns disse låt veldig bra. Til størrelsen var dette den mest positive overraskelsen.

    Vidar
    Men det er liksom det som er poenget mitt. Selv om du likte dem er du nødt til å kvalifisere godordene. Bra i forhold til størrelse! Hvorfor kan du ikke bare si at de var bra?... Fordi små høyttalere er....små.
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Jeg syns disse låt veldig bra. Til størrelsen var dette den mest positive overraskelsen.

    Vidar
    Men det er liksom det som er poenget mitt. Selv om du likte dem er du nødt til å kvalifisere godordene. Bra i forhold til størrelse! Hvorfor kan du ikke bare si at de var bra?... Fordi små høyttalere er....små.
    Helt enig i det, ANM. Problemet med små høyttalere er ofte at de er små. Så det jeg for min del er spent på, er om disse lykkes i å ikke høres små ut.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    WP_20161001_010.jpg
    WP_20161001_008.jpg
    Dårlig telefonkamera bilde i motlys, men de gir et inntrykk av størrelsen på elementene og høyttalerene. Må si jeg likte åpenheten og den rå dynamikken, og i et egnet rom, så tror jeg bassen også er et kapittel for seg.
    400kg paret inkl fot er voksent:cool:
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn