Horten 2016

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Hornalliansen avdeling vest bekrefter sin ankomst, eller agt med andre ord, så slår jeg følge med Vermin østover. Hotel er booket og en togvogn er chartret. Klar for fest og basar i Horten8)
    Messehotellet?
    Og tar dere toget til Drammen?
    Jepp og jepp... Toget går 0746 fra Okka by med retur søndag kl1409. Er det aktuelt for deg å henge med?
    Det høres nesten fristende ut ja, men retur kl14.09? Mener du da buss fra sentrum?
    Og slipper jo stresset med bilkjøringen.
    Bare det å få høre Vermin uttale "at nå er det slutt med nye innkjøp fremover" for så å skifte ut halvparten av anlegget, er nesten verdt turen alene.;D
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Hornalliansen avdeling vest bekrefter sin ankomst, eller agt med andre ord, så slår jeg følge med Vermin østover. Hotel er booket og en togvogn er chartret. Klar for fest og basar i Horten8)
    Messehotellet?
    Og tar dere toget til Drammen?
    Jepp og jepp... Toget går 0746 fra Okka by med retur søndag kl1409. Er det aktuelt for deg å henge med?
    Det høres nesten fristende ut ja, men retur kl14.09? Mener du da buss fra sentrum?
    Og slipper jo stresset med bilkjøringen.
    Bare det å få høre Vermin uttale "at nå er det slutt med nye innkjøp fremover" for så å skifte ut halvparten av anlegget, er nesten verdt turen alene.;D
    HøyHøy! Progressive krumspring og dynamiske utsving må da tillates, har aldri bytta så lite som den siste måneden i hele mitt audiofile liv!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.508
    Antall liker
    102.786
    Torget vurderinger
    23
    Taktiske fronutrettinger kalte Adolf det...:cool:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.508
    Antall liker
    102.786
    Torget vurderinger
    23
    Blir nok fredag - søndag, hvis helikopteret er klart fra service!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tipper jeg blir til søndag jeg og.. Du får si ifra...Helikopter hadde kledd deg..Men det er ikke tøft nok..En salgssjef jeg hadde hoppet ut av fly og landet i fallskjerm der det var kick off.. Litt mer barskt enn en dølle vispe-maskin.. :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.508
    Antall liker
    102.786
    Torget vurderinger
    23
    Hadde egentlig tenkt å hoppe fra Mossekrana og glide over i wingsuiten, men kom på at jeg skal ha med meg diverse så da går det ikke! :D
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Dette kommer du ikke unna Sluket, jeg svinger innom deg på fredag å henter det du skal ha med deg.
    Da er det bare å svinge ned til Moss å kaste seg fra krane.
    Dæven dette blir litt av et skue:)
     

    Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Oioioi... Tell me, hvor og når, så skal jeg selge billetter... Er jo ikke langt fra meg ned til "Værven" ;-)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Er lysten på å ta turen bort på messa, men hvordan er det å ha med barn her? Har en femåring og en åtteåring som evt. måtte vært med. Går kanskje helt greit? De er jo begge glad i god lyd... :)
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Ser fram til dette. Tror jeg har vært der hvert år siden oppstarten.

    Litt urovekkende med den korte utstillerlista. Mange av dem på lista stiller i tillegg opp i fellesområder og bankettsal.
    Får håpe at flere melder interesse i tiden fremover mot messestart.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Er lysten på å ta turen bort på messa, men hvordan er det å ha med barn her? Har en femåring og en åtteåring som evt. måtte vært med. Går kanskje helt greit? De er jo begge glad i god lyd... :)
    Det går helt greit, men tror de bør ha litt interesse :) Tar ikke med barbie-jentene mine..
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Er lysten på å ta turen bort på messa, men hvordan er det å ha med barn her? Har en femåring og en åtteåring som evt. måtte vært med. Går kanskje helt greit? De er jo begge glad i god lyd... :)
    Det går helt greit, men tror de bør ha litt interesse :) Tar ikke med barbie-jentene mine..
    Lurer på om jeg ikke bare prøver, så får vi se hvordan det går...

    Fikk jo blåkjeft av begge når jeg solgte JBL-suben nå nettopp, og nyheten jeg slapp i dag om at de digre JBL-frontene skal byttes ut med mindre Dynaudio-høyttalere ble møtt med adskillig skepsis hos de små hi-fi spirene... :)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Er lysten på å ta turen bort på messa, men hvordan er det å ha med barn her? Har en femåring og en åtteåring som evt. måtte vært med. Går kanskje helt greit? De er jo begge glad i god lyd... :)
    Det går helt greit, men tror de bør ha litt interesse :) Tar ikke med barbie-jentene mine..
    Lurer på om jeg ikke bare prøver, så får vi se hvordan det går...

    Fikk jo blåkjeft av begge når jeg solgte JBL-suben nå nettopp, og nyheten jeg slapp i dag om at de digre JBL-frontene skal byttes ut med mindre Dynaudio-høyttalere ble møtt med adskillig skepsis hos de små hi-fi spirene... :)
    Det der lover godt :) Ta med litt musikk på en minnepinne som de liker, så får de en super opplevelse.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Er lysten på å ta turen bort på messa, men hvordan er det å ha med barn her? Har en femåring og en åtteåring som evt. måtte vært med. Går kanskje helt greit? De er jo begge glad i god lyd... :)
    Det går helt greit, men tror de bør ha litt interesse :) Tar ikke med barbie-jentene mine..
    Lurer på om jeg ikke bare prøver, så får vi se hvordan det går...

    Fikk jo blåkjeft av begge når jeg solgte JBL-suben nå nettopp, og nyheten jeg slapp i dag om at de digre JBL-frontene skal byttes ut med mindre Dynaudio-høyttalere ble møtt med adskillig skepsis hos de små hi-fi spirene... :)
    Det der lover godt :) Ta med litt musikk på en minnepinne som de liker, så får de en super opplevelse.
    Godt tips! Det skal jeg gjøre. Første låta på Frozen-soundtracket er for eksempel ganske tøff å høre på skikkelige anlegg, jentungen på fem digger i likhet med de fleste i den alderen det der. Men hun er også glad i for eksempel AC/DC, Saxon og Tiamat... Tro om hun er arvelig belastet? :)
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Har blitt oppdatert på nettsiden ser jeg, ikke så tynt lenger nå :)
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei, ser på www.andervikaudio.no sine hjemmesider at Reidar Persson kommer til Horten messa

    Saksa fra andervikaudio.no:
    "Andervik Audio stiller ut sammen med Respons

    Reidar Persson fra Respons vil holde foredrag om grunnleggende forutsetninger for god lyd, høyttalere og akustikk på lørdag kl 14:00.
    Foredraget blir holdt i samme rom som vi stiller ut.
    Rommet ligger i 2.etg. og heter Karljohansvern (M 5). Adkomst forbi resepsjonen og opp trappen/heisen."
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har også booke rom fra fredag til søndag nå - blir moro :)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Morsomt om flere av oss hadde kunnet ristet hånd og sagt hei, fint å kunne sett ansiktet på de man snakker med.
    Baren er jo et kjekt sted å møtte.
    Jeg hadde satt stor pris på det. Er jo ikke sikkert man synes det etterpå da;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ah, dette er en gylden mulighet der Målemafian og Gullørene kunne enes og forbrødres over en real fyll :D
     

    High_End

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    11.11.2002
    Innlegg
    140
    Antall liker
    67
    HighEnd stiller på rom 101 sammen med PBN Audio v/Peter B. Noerbaek.

    Interesserte som tar seg tid til en prat med Peter, har her muligheten til å få et unikt innblikk i teknikken bak MONTANA Loudspeakers og OLYMPIA Amplifiers - eller rett og slett slå av en generell high-end-prat.

    En ny semi-aktiv versjon av en velkjent høyttalermodell fra MONTANA Loudspeakers vil bli demonstrert, i tillegg til at det vil bli messetilbud.

    Elektronikk vi fører vil også bli demonstrert, nemlig OLYMPIA Amplifiers (også utviklet og produsert av PBN Audio i USA) og EMM Labs digitalt avspillingsutstyr. En av OLYMPIA-forsterkerne oppnådde helt nylig status som Class A Recommended i Stereophile. På isolasjonsfronten vil GRAND PRIX AUDIO Isolation Systems bli å finne på vår stand.

    Vel møtt!

    Hilsen en bransjeaktør som ser frem til en helg i musikkens og lydrealismens tjeneste!

    HighEnd

    Home | HighEnd
    kontakt@highend.no
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Med litt flaks så får jeg med meg messa i år ser det ut til. Jobbreise til Oslo på fredagen, innom messa på vei hjem på lørdagen.
    Tror ikke jeg har vært der på snart 10 år.
     

    Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke lenge igjen nå. Ser frem til å titte innom Horten ei helg og være litt nerd igjen! ;)
     
    Ble medlem
    27.05.2006
    Innlegg
    18
    Antall liker
    28
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    1
    Velkommen til "Vinkjelleren"



    Audio Solution AS
    stiller i år sammen med Geir Fredriksen (Audio Insight). Vi gleder oss til å presentere rørforsterkerne fra Audio Music sammen med bl. a. den helt nye Audio Insight Q10-Ribbon. Du finner oss i "Vinkjelleren" ved siden av restauranten i 1 etg. Velkommen.



    833m4.jpg

    Audio Music m833-MK2, Silver edition

    DSC00639.jpg

    Audio Music R-T3, Silver Edition

    _T1A3557-kopi.jpg

    Audio Insight Q10-Ribbon
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Jeg og Bat78 kommer på Søndag. Min første messe, og gleder meg vilt. Håper det finnes noen gode tilbud på platespillere også.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.701
    Antall liker
    7.941
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Audiophile stiller på to rom denne gongen. På det fyrste held Rudi og Lagga til. Der er det råd å få ein vinylprat, vinylråd, og grovjusteringshjelp til platespelaren. Rudi tek også med eit beist av ein platespelar - ein slik som han ville hatt.
    Stig tek sikte på å stille med eit anlegg i vintagestil, denne gongen japanske høgtalarar med klassikarstatus, drivne av ein like klassisk forsterkar. Signalkjeldene er både CD og andre media, som står i fare for å gå i gløymeboka.
    Vi snakkast!
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Håper det er ok med et lite innsmett her om at jeg bringer med meg tre sluttrinn til Hortensmessa. Bilder og beskrivelse ligger på "Torget".

    Eivind S
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Audiophile stiller på to rom denne gongen. På det fyrste held Rudi og Lagga til. Der er det råd å få ein vinylprat, vinylråd, og grovjusteringshjelp til platespelaren. Rudi tek også med eit beist av ein platespelar - ein slik som han ville hatt.
    Stig tek sikte på å stille med eit anlegg i vintagestil, denne gongen japanske høgtalarar med klassikarstatus, drivne av ein like klassisk forsterkar. Signalkjeldene er både CD og andre media, som står i fare for å gå i gløymeboka.
    Vi snakkast!
    Dette vil være en ABSOLUTT høydare: vinylfolk! Kjenn deres besøkelsested!!

    cheers!
     
    Sist redigert:

    Vidar Øierås

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.01.2003
    Innlegg
    3.202
    Antall liker
    341
    Ser ut som det kan bli helt ålreit vær i helgen :)
    Pent vær på lørdag og søndag, men litt vind. Da går det faktisk an å gå fra det ene hotellet til det andre uten å bli våt - kanskje svett for en midt i-40 åra...

    Vidar
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.043
    Antall liker
    1.836
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    I siste liten fikk jeg ordnet fri (les barnefri) for fredag og lørdag, så hotell er booket.
    Gleder meg å møte nye og gamle travere. Det sosiale er verdt turen, men særlig denne gangen frister også listen med utstillere. Her er det mye jeg gleder meg til :)
     
    A

    ANM

    Gjest
    I dag er dagen. Tidlig opp, skubbe ungene til besteforeldre og sette snuta mot Moss.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Morsomt om flere av oss hadde kunnet ristet hånd og sagt hei, fint å kunne sett ansiktet på de man snakker med.
    Baren er jo et kjekt sted å møtte.
    Jeg hadde satt stor pris på det. Er jo ikke sikkert man synes det etterpå da;)
    Bare å se etter en i 40 års krisa med svart Motorhead t-shirt :)
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Selvinnsikt er ihvertfall en god ting..... :rolleyes: ;)

    Ha en fin messehelg....

    Hilsen koftemannen 8)
     

    Dyret

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Innlegg
    2.155
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Hotelfrokosten var helt innafor må jeg si... Hotellet også!
    Dette må bli bra.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn