Horten 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bebophifi12

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    377
    Antall liker
    70
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Kostnadene ved å leie utstillingsrom i Horten er faktisk lave, så lave at hver aktør i bransjen burde ha råd til dette. Hvis man har tid og anledning. Så all honnør til arrangørene for det. Nå er det selvsagt ikke bare utgiftene til det enkelte rom som tilkommer, men totalt sett kan messen betraktes som en gunstig måte å markedsføre seg på.

    Utfordringene opp igjennom er selvsagt at rommene gir visse utfordringer mht å få til god lyd, kanskje det har "skremt" flere aktører fra å stille opp. Nå skal besøkende selvsagt ha forventinger i forhold til lyden som serveres, men det er vel sunt med en viss erkjennelse av at forholdene ikke alltid er helt optimale. Med det som utgangspunkt og en positiv innstilling hos besøkende og utstillere er jeg sikker på at det blir to trivelige dager.

    JP
     

    QWERT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    323
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    Glem ikke Audioaktørens lokaler i Storgata 22 som har veldig mye kult.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    753
    Jeg kommer, men det blir kun en dagstur. Er litt skuffet over at noen, for min del vesentlige aktører mangler. Hadde håpet på å få hørt noe fra Marten, TAD og Piega bla.a Men det er uansett viktig å stille opp, er besøkstallene gode er sansynligheten langt større for at bransjeaktørene prioriterer dette.
    Ser at High Fidelity Audio står oppført på den oppdaterte deltakerlisten nå, så da blir det kanskje TAD evt. Marten hos dem?

    Ellers enig med deg i at det er bemerkelsesverdig mange bransjeaktører som glimrer med sitt fravær. Skulle neste tro de ikke er interessert i å vise fram det de selger.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.337
    Antall liker
    8.424
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Tenkte å kjøre fra Oslo på Lørdags formiddag. Usikkert om det er noen kompiser som skal sitte på. Hvis ikke er det plass i bilen :)
    Da har du bare å møte i baren med skedsmo audio;)
    Du skal vell igjenom de harde testene til disse meget seriøse kakespisende audiofile glagutta;)

    Steinar.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Å bli servert tequila av securitas vakt kl. 0100 om kvelden og han hadde aldri hørt om at salt og sitron kan nytes sammen.. Fantastisk hotell..
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Registrerer at Horten messa er mye mere enn presentasjon av hifi nyheter. For noen er den også en sosial møteplass, men også en plass for andre aktiviteter. I år er det en ekstra grunn til at jeg gleder meg: I kveld har jeg blitt eier av en Technics RS 1500 spolebåndopptaker og den skal hentes under årets messe. Ikke bare skal jeg motta, men samtidig skal jeg selv avlevere to sett med nybygde Nelson Pass F5 V2 turbo til to av medlemmene her på sentralen. Synd det ikke ble noe av et eget DIY rom på årets messe, så kunne flere kanskje fått muligheten til å stifte bekjentskap med dette interessante utgangstrinnet.

    Eivind Stillingen
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Jeg kommer, men det blir kun en dagstur. Er litt skuffet over at noen, for min del vesentlige aktører mangler. Hadde håpet på å få hørt noe fra Marten, TAD og Piega bla.a Men det er uansett viktig å stille opp, er besøkstallene gode er sansynligheten langt større for at bransjeaktørene prioriterer dette.
    Ser at High Fidelity Audio står oppført på den oppdaterte deltakerlisten nå, så da blir det kanskje TAD evt. Marten hos dem?

    Ellers enig med deg i at det er bemerkelsesverdig mange bransjeaktører som glimrer med sitt fravær. Skulle neste tro de ikke er interessert i å vise fram det de selger.
    Hei Torem

    Som du kanskje har sett blir det ikke med TAD i år. Vi hadde med noe skikkelig kostbart i fjor, så i år tar vi med andre enden av skalen. Det rimeligste ADAM Audio og Marten har å by på sammen med elektronikk for Parasound og Audionet. Håper vi har lært nok av tidligere messer slik at lyden sitter i år. Vi har i allefall tatt en del forhåndsregler, så vi håper resultatet faller i smak.


    Geir Arne
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ser ut for at jeg har noe plass i bilen på Lørdagen.. Kjører fra Lørenskog og via Oslo til Horten.
     

    TordC

    Medlem
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    37
    Antall liker
    40
    Sted
    Bjerkreim
    På plass :cool: i baren :rolleyes:

    Redigert: Og med baren, så mener eg lobbyen ������������
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Setter meg i bilen om en god halvtimes tid. Plass til 4 stk :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    BS!
    Store Swissonor med tape
    Mvh
    Leif
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Dagens høydepunkt: MBL!
    Satt i sweetspot og div andre plasser og hørte mange spor, strålende lyd til å være på messe.

    Nr2: Swissonor

    Nr3: Sonus Faber


    Eller så var det lite folk og høy snittalder på de besøkende. Om slike messer og interessen for hifi/high-end skal overleve må det ikke være så sært! Mer gøy, kjør på med bilde i tillegg til lyd i to kanaler. BD-konsert i noen av rommene ville gjort det mer spennende, spesielt for de under 50
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.885
    Antall liker
    13.909
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    HiFi messe! Lenge siden sist......
    Bare en runde gjennom rommene, så inntrykkene er nok mye farget av hva som ble spilt av musikk. Eller plonk.
    Gradient er både supertøffe av utseende og jeg liker lyden av dem. Kunne tenkt meg sånne.
    Nordic Sound med Neat og Leben er til å glise av, b-b-b-b-b-b-b-illig og kult!!
    Harbeth vet jeg kan, men jeg tror rommet stjal litt fylde?
    Ayre med SF Olympia og en dæsj REL var vel det jeg likte best.
    Men prismessig var det helt klart Leben sine 12 watt på frekke Neat Motive som sitter igjen. Mer av sånt på messene sånn at vanlige folk kan bli hekta på god lyd!
    Grisedyrt er ikke så moro, selv om Zensati hadde god plass til elektronene sine og sveitserhøyttalere med motorstyring. Mye "tja" og "næ". Når du må bla opp fem hundre tusenlapper eller mer for å sette sammen ett stereoanlegg så ligger lista høyt. Hvor var alle horna henne? Eller anleggene med aktiv deling og DSP, som sikkert ville vært smart i hotellrommene...

    mvh
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.469
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    I mine ører Swissnor, der var det trivelig!
    Hvor var MBL?

    SAL
     

    Bat78

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    368
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    7
    Gradient var et nytt og meget positivt bekjentskap for min del!

    Oppløst, flott bredde og spredning. Satt aldri midt i sweetspot, men koste meg likefullt. Dypbass er kanskje et minus, men totalt sett meget bra.

    Designet er jeg mer usikker på. Stilig nok der det stod i demorommet, meni stua mi....?
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    500.000,- ?? Fikk opplyst 200.000,- euro for høyttalerne.


    HiFi messe! Lenge siden sist......
    Bare en runde gjennom rommene, så inntrykkene er nok mye farget av hva som ble spilt av musikk. Eller plonk.
    Gradient er både supertøffe av utseende og jeg liker lyden av dem. Kunne tenkt meg sånne.
    Nordic Sound med Neat og Leben er til å glise av, b-b-b-b-b-b-b-illig og kult!!
    Harbeth vet jeg kan, men jeg tror rommet stjal litt fylde?
    Ayre med SF Olympia og en dæsj REL var vel det jeg likte best.
    Men prismessig var det helt klart Leben sine 12 watt på frekke Neat Motive som sitter igjen. Mer av sånt på messene sånn at vanlige folk kan bli hekta på god lyd!
    Grisedyrt er ikke så moro, selv om Zensati hadde god plass til elektronene sine og sveitserhøyttalere med motorstyring. Mye "tja" og "næ". Når du må bla opp fem hundre tusenlapper eller mer for å sette sammen ett stereoanlegg så ligger lista høyt. Hvor var alle horna henne? Eller anleggene med aktiv deling og DSP, som sikkert ville vært smart i hotellrommene...

    mvh
     
    C

    Cyber

    Gjest
    500.000,- ?? Fikk opplyst 200.000,- euro for høyttalerne.


    HiFi messe! Lenge siden sist......
    Bare en runde gjennom rommene, så inntrykkene er nok mye farget av hva som ble spilt av musikk. Eller plonk.
    Gradient er både supertøffe av utseende og jeg liker lyden av dem. Kunne tenkt meg sånne.
    Nordic Sound med Neat og Leben er til å glise av, b-b-b-b-b-b-b-illig og kult!!
    Harbeth vet jeg kan, men jeg tror rommet stjal litt fylde?
    Ayre med SF Olympia og en dæsj REL var vel det jeg likte best.
    Men prismessig var det helt klart Leben sine 12 watt på frekke Neat Motive som sitter igjen. Mer av sånt på messene sånn at vanlige folk kan bli hekta på god lyd!
    Grisedyrt er ikke så moro, selv om Zensati hadde god plass til elektronene sine og sveitserhøyttalere med motorstyring. Mye "tja" og "næ". Når du må bla opp fem hundre tusenlapper eller mer for å sette sammen ett stereoanlegg så ligger lista høyt. Hvor var alle horna henne? Eller anleggene med aktiv deling og DSP, som sikkert ville vært smart i hotellrommene...

    mvh
    RoDa har nok prutet hardt. :)
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Da skal jeg hyre inn han neste gang jeg skal handle haifai


    500.000,- ?? Fikk opplyst 200.000,- euro for høyttalerne.


    HiFi messe! Lenge siden sist......
    Bare en runde gjennom rommene, så inntrykkene er nok mye farget av hva som ble spilt av musikk. Eller plonk.
    Gradient er både supertøffe av utseende og jeg liker lyden av dem. Kunne tenkt meg sånne.
    Nordic Sound med Neat og Leben er til å glise av, b-b-b-b-b-b-b-illig og kult!!
    Harbeth vet jeg kan, men jeg tror rommet stjal litt fylde?
    Ayre med SF Olympia og en dæsj REL var vel det jeg likte best.
    Men prismessig var det helt klart Leben sine 12 watt på frekke Neat Motive som sitter igjen. Mer av sånt på messene sånn at vanlige folk kan bli hekta på god lyd!
    Grisedyrt er ikke så moro, selv om Zensati hadde god plass til elektronene sine og sveitserhøyttalere med motorstyring. Mye "tja" og "næ". Når du må bla opp fem hundre tusenlapper eller mer for å sette sammen ett stereoanlegg så ligger lista høyt. Hvor var alle horna henne? Eller anleggene med aktiv deling og DSP, som sikkert ville vært smart i hotellrommene...

    mvh
    RoDa har nok prutet hardt. :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.885
    Antall liker
    13.909
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    500k var generelt ment, sånn i forhold til at skal vi får mer folk hekta på hifi så er det med anlegg til maks 50k som gjelder.
    Kan tenke meg at ormebolet i Zensatirommet koster pæng :):):):)
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Swissnor, Luxman/Tannoy og Doxa imponerte. Men det beste med messa er det sosiale. Like strålende hyggelig hvert år.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Er det noe Naim i demo på messen? Er nysgjerrig på å få hørt det.
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.734
    Antall liker
    4.574
    Sted
    Nøtterøy
    Tannoy DC10Ti med Luxman hadde messens beste lyd.
    MBL låt også bra men litt lite trøkk nedover. Ellers meget bra
    Hvilken Luxman?
    En liten tass på 2x11 watt. Vet ikke hvilken. Sleit litt på litt mer rocka musikk, men du verden så fint ellers. Utrolig dynamiske disse Tannoyene.
    Rommet til NorLyd.
     
    Sist redigert:

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Mener det ble brukt Naim, med Harbeth også i ett rom?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.512
    Antall liker
    102.804
    Torget vurderinger
    23
    Et det noe båtparty der nede i år? Vinkjennere?:cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn