Horten 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.741
    Antall liker
    58.912
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det mest interessante synes jeg kom fra Swissonor.
    Deres B.A.C.H. høyttalere sammen med modda gamle Thorens og Ortofonnåler var det som tiltalte meg mest.
    Med billige pick uper som 2M red og Quintet red låt det bemerkelsesverdig godt. Spilte også på spolebånd,-meget bra.

    Synes også Eminent båndhøytalerne med dynamisk bass var lovende, men det var noe som ikke helt var i orden. Rommet?
    Tror dette kan spille bra i en riktig setting. 25 tusen virket være en grei pris.

    Begge steder ble det altså spilt fra vinylkilde...

    Ayre forsterker og DAC på Sonus Faber Olympica 1 var friskt og livlig, uten å bli slitsomt. men litt lite styr på REL`en var det nok.
    Synd jeg ikke fikk hørt Rega platespilleren som var koblet opp men ikke i bruk da jeg var der.

    En god del man ikke fikk hørt ordentlig pga trange rom overfyllt av folk.

    Ellers hyggelig reisefølge og et vellykket besøk på Indisk restaurant.:)
     
    Sist redigert:

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Skulle jeg tatt med noe hjem, måtte det blitt noe fra Swissonor.

    Lurer på hvorfor en del utstillere må ha det så mørkt at man ikke ser hva det spilles på? Generelt er også prisinfo/produktinfo mangel i rommene. Joda, jeg vet at det ofte ligger en bunke laserutskrifter på et bord i hjørnet, men produktene som demonstreres, bør ha tydelig "skilting".
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.362
    Antall liker
    8.461
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hei.
    Dette fikk en liten bismak da følgede skjedde.
    Postet dette i en annen tråd, men nå er det mer synelig.

    Til deg som kjørte på min nye Skoda Octavia bak ved Best Western.
    Er du sikker på att ingen så dette?
    Det kan hende jeg veit hvem du er, ønsker att du melder deg selv.
    tenk deg selv hvis du hadde en ny bil å andre hadde gjort dette mot deg.
    Er lei meg når folk kan gjøre slikt mot andre, jeg kunne ALDRI gjort dette mot deg eller andre.
    Håper du tar til fornuft å sender meg en melding så vi kan ordne opp i dette.

    Steinar.
     
    M

    musicus

    Gjest
    For förste gang siden messa startet har man ikke värt innom, ingen som hadde med seg kamera og dokumentert (litt) systematisk? oftest florerer det jo med folk som tar bilder, (ser at noen har lagt det på fb, men tenker ikke åpne kto der for å få med meg dette), bilder anyone? pls!! :cool:

    mvh
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Hei.
    Dette fikk en liten bismak da følgede skjedde.
    Postet dette i en annen tråd, men nå er det mer synelig.

    Til deg som kjørte på min nye Skoda Octavia bak ved Best Western.
    Er du sikker på att ingen så dette?
    Det kan hende jeg veit hvem du er, ønsker att du melder deg selv.
    tenk deg selv hvis du hadde en ny bil å andre hadde gjort dette mot deg.
    Er lei meg når folk kan gjøre slikt mot andre, jeg kunne ALDRI gjort dette mot deg eller andre.
    Håper du tar til fornuft å sender meg en melding så vi kan ordne opp i dette.

    Steinar.
    Dette var trist Steinar! Håper slyngelen tar til fornuft og melder ifra frivillig.

    Takk til alle for en strålende helg, selv om hotellet ikke akkurat virket interessert i profitt fra baren så ble da pengene lagt igjen andre plasser.
    Mye kjente, og mange nye bekjentskap i år også. Kjempetrivelig og hilse på dere alle.
    Beste lyd på messen var SELVSAGT Harbeth rommet til Hagto Audio ;)
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.002
    Antall liker
    1.328
    Torget vurderinger
    5
    Har vært på noen Hortenmesser, og aldri sett så lite folk som søndagen. Tipper gjennomsnittsalder på publikum var nærmere 50. Er hifiinteressen virkelig så laber, eller kan det gjøres noen grep markedsføringsmessig? Burde kanskje vært et par utstillere som fokuserte på lyd/bilde og ikke bare stereo.

    Av utstyret synes jeg Swissonor låt strålende på enkle jazzinspillinger med få instrumenter, men det funket langt fra like godt på rock. Det svinedyre Stenheim oppsettet til Zensati var tøft på Rammstein. Graham sine BBC LS5/9 kopier på Atmasphere spilte flott, det samme gjorde Harbeth/Clones komboen. Tannoy pleier å være blant de beste rommene, men det ble litt for mye loudness i år.
    Savnet Roald fra Rennaissance, og fikk dessverre aldri hørt Doxa siden det ikke ble spilt da jeg var innom. Den største musikkopplevelsen var Paul Simon på vinyl over det superbillige bruktanlegget bestående av Technics SL10, Nad 3020 og B&W DM110.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.982
    Antall liker
    6.162
    Torget vurderinger
    32
    Synes faktisk det var bra med folk på søndag, jeg. På rommet vårt (Watt med Tannoy Turnberry og PrimaLuna-elektronikk) var det stort sett bra med folk hele dagen. Det ble litt roligere den siste timen, men jeg møtte masse trivelige folk. I alle aldre, og kjønn. Det var i hvert fall mange innom hos meg som virket som de var i 20-åra. Ikke bare mentalt, altså ;D

    Takk til alle som var innom og gjorde dagen min trivelig, og takk til Stereofil for lånet av høyttalerne, Audio Aktøren for lånet av elektronikken og X3MHC for lånet av Tube Trapsene. Uten dere, måtte jeg vel tatt med kassegitaren min nedover, og da ville neppe så mange kommet tilbake for en ekstra lytt, slik de gjorde i går...

    Roy
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.362
    Antall liker
    8.461
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Til dere som stiller ut er det kun en ting å si.
    Dere må gjøre flere akustiske tiltak i rommene.
    Vi som har drevet en del med dette har fått en del aha opplevelser.
    Det handleer for det meste om problemer i de lave oktaver.
    Dere kunne fått så mye mer ut av det ved å gjøre noen enkle tiltak.
    Dette er ikke ment å sable dere ned, men konstruktiv kritikk som dere kan forbedre dere på.

    Steinar.
     
    Sist redigert:

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.290
    Antall liker
    2.535
    Torget vurderinger
    1
    En ting jeg opplever er at entusiasmen og galskapen blant utstillerne virker vesentlig mindre enn for noen år siden. Det virker mer som et pliktløp enn en genuin interesse for å vise frem hva man driver med. Og det er påfallende hvilken snittalder publikum har og det sier kanskje mye om interessen for denne hobbyen i sin helhet.

    Jeg personlig liker tanken som ble luftet før messen om et eget DIY-rom eller to da det hadde vært morsomt å se /høre hva folk bygger selv. Spesielt hvis det er egenutviklede saker også og ikke bare ferdige kit. Men det er vel litt på utsiden av denne messens form og innhold. Men hvorfor ikke som et tilskudd? Det finnes gode DIY-miljøer her i landet som sikkert kunne tromme sammen et velfungerende anlegg for å vise potensialet i selvbygg? Neste gang sikkert :)
    Det ble forsøkt å få til et diy rom, men vi var litt sent ute og rom som var tilgjengelig var ikke forenlig med utstyret vi tenkte å ta med og faglige aktiviteter vi ønsket å gjennomføre i løpet av helgen.

    Messas beste lyd blir en spagatøvelse siden det varierte stort med hvor godt musikkvalget kledde anlegget/rom de gangene man fikk ss.

    Nå var jo ikke publikum så mye mer entusiastisk heller og den lille gjengen som prøvde ble delvis sabotert av en mangelfull hotellbar:rolleyes:

    Heldigvis trengte ikke Stenheim representanten mye overtalelse før han fyrte opp anlegget og spilte villig vekk for de få som var der:cool:

    Han var en meget sympatisk representant som villig diskuterte forskjellige løsninger uten å rakke ned på andre leverandører et stort + i boken for det.
    Ble positivt overasket over hvor bra det låt i ss for de gangene jeg var innom i åpningstiden og fikk plass litt på siden låt det vel tøft og litt som dårlige horn i toppen.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.362
    Antall liker
    8.461
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Synes faktisk det var bra med folk på søndag, jeg. På rommet vårt (Watt med Tannoy Turnberry og PrimaLuna-elektronikk) var det stort sett bra med folk hele dagen. Det ble litt roligere den siste timen, men jeg møtte masse trivelige folk. I alle aldre, og kjønn. Det var i hvert fall mange innom hos meg som virket som de var i 20-åra. Ikke bare mentalt, altså ;D

    Takk til alle som var innom og gjorde dagen min trivelig, og takk til Stereofil for lånet av høyttalerne, Audio Aktøren for lånet av elektronikken og X3MHC for lånet av Tube Trapsene. Uten dere, måtte jeg vel tatt med kassegitaren min nedover, og da ville neppe så mange kommet tilbake for en ekstra lytt, slik de gjorde i går...

    Roy
    Takk for demo.
    Dere var av de få som det var god lyd i rommet;)
    MBL og PM audio var også rom det var godt å besøke.

    Steinar.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hei.
    Dette fikk en liten bismak da følgede skjedde.
    Postet dette i en annen tråd, men nå er det mer synelig.

    Til deg som kjørte på min nye Skoda Octavia bak ved Best Western.
    Er du sikker på att ingen så dette?
    Det kan hende jeg veit hvem du er, ønsker att du melder deg selv.
    tenk deg selv hvis du hadde en ny bil å andre hadde gjort dette mot deg.
    Er lei meg når folk kan gjøre slikt mot andre, jeg kunne ALDRI gjort dette mot deg eller andre.
    Håper du tar til fornuft å sender meg en melding så vi kan ordne opp i dette.

    Steinar.
    håper av hele mitt hjerte at tusseladden blir tatt.

    å stikke av fra ansvar må vel være det laveste man kan gjøre i et sivilisert samfunn som norge.
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.002
    Antall liker
    1.328
    Torget vurderinger
    5
    Synes det er mye konstruktiv kritikk i kommentarer som kan oppfattes negativt. Av de jeg snakket med som hadde vært begge dagene, forstod jeg det slik at oppmøtet var klart bedre lørdagen enn søndagen. Dessuten gir det rom for å finne en god lytteposisjon når det ikke er fullt over alt :)
    Ellers er det positivt at det alltid er noen nye aktører på banen - og at gjengangerne ofte stiller med helt andre oppsett enn tidligere. Totalinntrykket: ikke den mest spennende messen, men verdt turen i år også.
     

    tower-boy

    Medlem
    Ble medlem
    30.03.2009
    Innlegg
    42
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Har bare lyst til å rette en generell takk til Terje og Jørgen for at dere bretter opp ermene og arrangerer messe år etter år. Var der på lørdag og hadde inntrykk av at de aller fleste storkoste seg. Virket som om de aller fleste rom også var fylt opp (av både importører og skuelystne). Vanskelige rom eller ikke, dette er et årlig høydepunkt som jeg håper dere tar ansvaret for i mange år fremover.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Synes selv det var for mye pling-plong-musikk, fokus på vinyl, rør, kabler og strømpadder, derfor har jeg ikke vært i Horten siden første besøket for to år siden.

    Kunne ønske det var workshops og demonstrasjoner, med unntak av Nordost m/Lasse Kristiansen, slik det var for to år siden, da jeg gjestet messa. ;D

    Nå har orso fortalt oss at han skal inn i akustikkbransjen, og en joint workshop der EHED bruker DSP og Hypex, samt orso på akustikk hadde vært moro og sikkert veldig lærerikt.

    Da kunne vi f.eks. fått være med på prosessen og sett hvordan et nakent rom kunne forbedres med kombinasjon av DSP, høyttalerplassering og godt implementerte akustiske remedier; både subjektivt og ved målinger.

    Det å få være med på og dra fra en slik messe noen anelser lurere hadde vært gøy og nok til å dra meg til Horten. Kobles slike seanser sammen med noen gode messetilbud på DSP-utstyr og akustikkremedier, så hadde det vært vanskelig å holde seg unna.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.227
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    På lørdagen så vil jeg si det motsatte :cool:

    Har vært på noen Hortenmesser, og aldri sett så lite folk som søndagen. Tipper gjennomsnittsalder på publikum var nærmere 50. Er hifiinteressen virkelig så laber, eller kan det gjøres noen grep markedsføringsmessig? Burde kanskje vært et par utstillere som fokuserte på lyd/bilde og ikke bare stereo.

    Av utstyret synes jeg Swissonor låt strålende på enkle jazzinspillinger med få instrumenter, men det funket langt fra like godt på rock. Det svinedyre Stenheim oppsettet til Zensati var tøft på Rammstein. Graham sine BBC LS5/9 kopier på Atmasphere spilte flott, det samme gjorde Harbeth/Clones komboen. Tannoy pleier å være blant de beste rommene, men det ble litt for mye loudness i år.
    Savnet Roald fra Rennaissance, og fikk dessverre aldri hørt Doxa siden det ikke ble spilt da jeg var innom. Den største musikkopplevelsen var Paul Simon på vinyl over det superbillige bruktanlegget bestående av Technics SL10, Nad 3020 og B&W DM110.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.296
    Antall liker
    11.111
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    ................ og aldri sett så lite folk som søndagen. Tipper gjennomsnittsalder på publikum var nærmere 50. ...............
    Det høres fint ut, helt min stil. Tror jeg ville kunne trives der.
    Neste år kanskje.

    Forresten, er det noen som har lagt ut rapport med bilder fra årets messe?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.982
    Antall liker
    6.162
    Torget vurderinger
    32
    Takk for demo.
    Dere var av de få som det var god lyd i rommet;)
    MBL og PM audio var også rom det var godt å besøke.

    Steinar.
    Takk for det. Søndag hadde vi tilgang på Vimp Hifi, så da var utvalget ganske stort. Jeg spurte også hele tiden om det var musikk-ønsker, enten på cd, eller som vi kunne søke opp på Vimp.

    Det morsomme var at de aller siste som var innom var en guttegjeng i 20-årene, og da jeg spurte hva de ville høre, kikket de først litt spørrende på hverandre, før de utbrøt. - Vi har jo ikke hørt Kari Bremnes ennå, så spill gjerne det!

    Dermed ble det "Sangen fra Tornehamn" som første og eneste Kari Bremnes-låt hos oss, i hvert fall på søndagen da jeg var der.

    Når det gjelder lyden, må nok Tube Trapsene ta mye av skylda for at det ble OK lyd der inne. Frisørsalongen er full av speil som ikke akkurat er positivt for lyden. Jeg forsøkte også å holde lydnivået på relativt moderat nivå. Det ble mye gjalling når jeg dro på skikkelig. Det var også en del skarpere lyd om man stod enn om man satt oppdaget jeg.

    Ellers takk til de som kom med musikk-ønsker jeg ikke hadde hørt før. Glimrende å få utvidet sin musikalske horisont.

    PS. Det første musikk-ønsket jeg fikk oppgitt var for øvrig Nils Lofgrens "Keith Don't Go", og da fryktet jeg en hel dag med ihjelspilt demomusikk, men slik gikk det heldigvis ikke.

    Roy
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    5
    Var innom Swissonor både lørdag og søndag, fikk ikke så positivt inntrykk etter 1 besøk, men på søndag formiddag fikk vi satt oss ned i litt roligere omgivelser, syntes dette var i en klasse for seg lydmessig, med en nydelig analog klang , lite farging og oppløst , fikk faktisk litt abstinenser etterpå..

    Takk til alle kjente for ei trivelig helg i Horten, satte stor pris samværet og diskusjonen lørdag kveld - artig !

    mvh per morten
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Skulle jeg tatt med noe hjem, måtte det blitt noe fra Swissonor.

    Lurer på hvorfor en del utstillere må ha det så mørkt at man ikke ser hva det spilles på? Generelt er også prisinfo/produktinfo mangel i rommene. Joda, jeg vet at det ofte ligger en bunke laserutskrifter på et bord i hjørnet, men produktene som demonstreres, bør ha tydelig "skilting".


    Enig i dette, ble interessert i Swissonor sine største høyttalere i et anlegg nr 2 da jeg trodde de ikke var så dyre (enkel finish og konstruksjon) fikk sjokk da jeg så priser på nett i etterkant.

    Forøvrig ble MBL min store fristelse etter messa og noe jeg vil teste mer etterhvert, til tross for ganske heftig pris.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Takk til Terje & co for nok en messe. Hyggelig som alltid. Jeg tror vi som miljø har utrolig godt av å se og høre utstyr, treffe likesinnede og rett og slett omgås. Vi trenger en livskraftig messe på samme måte som vi trenger en levende og oppegående bransje, for ikke å snakke om presse. Uten disse elementene blir denne tidvis deilige hobbyen enda mer marginalisert. Den eneste måten vi kan sørge for det på, er å besøke messene, handle hos bransjen og lese de publikasjonene som tross alt finnes. At ikke messa akkurat dette året var sånn eller sånn, eller at det magasinet ikke testet det eller det,er ikke noe egentlig argument for å trekke på skuldrene. Vi har et ansvar i forhold til det som skjer. Det er bare ved å møte opp på neste års messe vi kan bidra til at det faktisk kommer til å være en messe å gå på i fremtiden. I år var det færre utstillere. All honnør til de som var der. De som av forskjellige grunner holdt seg hjemme, burde kjenne sin besøkelsestid neste år. Det er mange deler av denne subkulturen vår som trenger en vitamininnsprøytning, og det er vi som sitter med nøkkelen til vitaminskapet.

    Vi er alle del av et felleskap av audiofile, for å våge seg på et litt betent ord. Med strek under fellesskap. Ingen kommer noengang til å lage et blad for hver eneste særinteresse, eller en utstilling for hjemmemekk, en for hornfolket og en for streamingkameratene. Vi er i dette subkulturelle landskapet sammen. La oss begynne å oppføre oss som om hva som foregår i bransjen faktisk berører og angår oss kollektivt. For det gjør det. Ønsker vi butikker å handle i, blader å lese og utstillinger å besøke, må vi få ut finger´n og handle innenlands, lese det som publiseres og løse billett i Horten neste år. Ikke trekke på skuldrene og mumle at vi ikke handler der eller der fordi det er femten prosent dyrere enn fra Kina, eller bare kjøpte et eksemplar av det bladet fordi det kostet hele hundre og tjue kroner. Det er folk som strekker seg langt og ofrer mye for å holde seg flytende i nedgangstider, og som ofrer helger for å vise utstyr, stå på stand og vise entusiasme, selv i motvind. Så kanskje vi burde vise at vi setter pris på det?? Selv om vi ikke opplever at alt som skrives, tilbys eller stilles ut, angår oss personlig hver eneste gang.

    Let´s step up to the mike, som det heter i De Forenklede Stater.
     
    Sist redigert:

    Realchef

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2006
    Innlegg
    426
    Antall liker
    286
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan var besøkstall egentlig? Lørdag synes jeg det var flere mennesker enn i fjor men søndag var det mindre følte jeg. Da jeg bor i byen håper jeg på messe hvert år ??????. Takk til Audioaktøren for at dere steller dette i stand! Mye bra og mye ok. Er jo også gøy at feks zensati stiller med imponerende greier selvom det ikke er mange som har mulighet til å kjøpe. Jeg synes messen var bra, men noen nevner at man burde dra inn litt bilde også... Det kan jo være lurt for den almenne interessen. Vi vil jo gjerne at messen skal "leve" ??????
     

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    913
    Antall liker
    713
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    Skuffende lite bilder fra Horten messa.....her er et til fra Horten....
    Unknown.jpeg
     

    O.P.K.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    192
    Antall liker
    23
    Flott! Helt riktig beskrivelse ! Dette bør de det gjelder merke seg !!
     

    O.P.K.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    192
    Antall liker
    23
    Skulle jeg tatt med noe hjem, måtte det blitt noe fra Swissonor.

    Lurer på hvorfor en del utstillere må ha det så mørkt at man ikke ser hva det spilles på? Generelt er også prisinfo/produktinfo mangel i rommene. Joda, jeg vet at det ofte ligger en bunke laserutskrifter på et bord i hjørnet, men produktene som demonstreres, bør ha tydelig "skilting".
    Helt riktig beskrivelse + at rommene var svært vanskelig å finne ! Mvh
     

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    913
    Antall liker
    713
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    `Horten` lett blanding....
    Horten svømmehall..
    Unknown-2.jpeg
     

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    913
    Antall liker
    713
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    jeg lurer på hva de som hadde tenkt på og ta turen sier,,,kanskje de tenker følgende`Det var jo tydeligvis ikke så innteresant likevell,,,,Godt en ikke tok turen til Horten messa`.
    Mvh
    Kondis
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Som vanlig; kloke ord fra deg impulse. Skal jeg trekke ut en setning eller budskap fra deg, uten at de andre er dårligere av den årsak, så må det bli din oppfordring om det å kjenne sin besøkelsestid. Enten det bokstavelig talt gjelder fremmøte på tiltak som messen du omtaler, kjøpe av blader eller annet.

    Jeg tror vi med utstillingen i Horten (også) avdekker en viss misnøye i bransjen, jeg tenker hos importører og leverandører av hobbyen vår. Ikke til å stikke under en stol, at det før alt ble "åpent" var lettere å være leverandør. Man fikk sitt agentur. Hadde sin beskyttelse i nettopp det. Og priser som dekket denne øvelsen i form av avanse til drift/lønn. Mens i dag kan alle være leverandører av varer enten de selger eller ikke, sågar av "firmaer" som i praksis kun er en råbra nettside og hvor driften av firmaet består av å sjekke mail i tidsrommet etter ungene har lagt seg og kona ønsker sex.

    Det jeg prøver å si, er de som driver og har salg av hi-fi som en butikk og levebrød, mange er lei av å konkurrere med bedrifter som driver som nevnt i setningen foran her. Samtidig som vi importerer direkte, så kule vi har blitt innenfor world wide shopping, at den egentlig importøren kun mottar spørsmål fra kunden når han med halen mellom beina skal ha hjelp til noe som har gått i stykker.

    Som du er inne på impulse, skal vi ha noen steder å handle i må vi bruke disse stedene. Og se på disse stedene som salgsboder med lokal forsikring, hvor denne forsikringen bokstavelig talt er å få service og hjelp, fremfor at man kunne spart 7 % på å kjøpe den fra utlandet. Eller kjøp hos "sjekke-mail-en-gang-i døgnet-importør..."

    Frustrasjonen er til å forstå, takk dere som gidder å leve av dette her, og som gjør at vi kan komme innom og både lytte, handle og få reparert. Men, sitt ikke hjemme og forsur dere, da! Men kom heller ut og frem vis at dere er BEST! I dette tilfelle; hva i heite hule tenker dere alle dere leverandører som burde vært i Horten og IKKE var der? Kan forstå, at man takker nei til messer hvor kostnaden får en til å tro at en har kjøpt plassen man leier. Men i dette messekonsept hvor sine egne gjør det utelukkende for å tilføre noe positivt i BRANSJEMILJØET! Så mener jeg fremmøte er obligatorisk for så vel utstillere som publikummere som mener dette er min hobby.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Hyggelig at vi er enige, Bear. Det er vel ikke aller første gang heller, om jeg husker riktig.
    Det er klart at bransjen har sine utfordringer, og mye kunne vært gjort anderledes fra den kanten. Det som forundrer meg, er at det virker som om mye av entusiasmen synes å være midlertidig bortreist,og det gjelder begge sidert av gjerdet.

    Og du Kondis, jeg tror de fleste har fått med seg poenget ditt nå..
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.964
    Antall liker
    13.321
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    hvor ble det av alle utstillerne lørdag kveld
    hotellet var dødt som en spøkelsesby.....?
    snakk om å misse sjansen!
    mvh
    Leif
     

    Olympia

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2003
    Innlegg
    281
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Noen nevnte for høy snittalder og at grep måtte gjøres... Tror mange i bransjen er glad for at flere godt voksne tar opp interessen. De har som regel mer penger enn yngre generasjon til å investere i skikkelig highend system kontra noe rallamikk DIY ;)

    Håper derfor flere utstillere ser det og velger å satse på messa neste år...

    Mye bra utstyr...selv synes jeg MBL, Dali, B&W og Montana imponerte.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Godt poeng, LMC. Det så ut som om det hadde gått giftalarm på hotellet i sjutida lørdag kveld. Det gir et umiskjennelig inntrykk av resignasjon, spør du meg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn