- Ble medlem
- 24.04.2008
- Antall liker
- 0
Bare lurte på om det var noen andre hodetelefonentusiaster der ute, og hvordan dere lever og ånder i den norske audio-hverdagen. Hva slags hodetelefonutstyr har dere, og hva anbefaler dere?
Jeg er vel å regne som "nyklekket" hodelelefon entusiast.Hattemakeren skrev:Bare lurte på om det var noen andre hodetelefonentusiaster der ute, og hvordan dere lever og ånder i de norske audio-hverdagen. Hva slags hodetelefonutstyr har dere, og hva anbefaler dere?
Hvordan er egentlig Headline? Gir den skikkelig Naimlyd?Vidar P skrev:Ikke akkurat noen hodetelefonentusiast; men nyter da en og annen stund med mine AKG K701,
drevet av Naim Headline/Napsc.
Mvh Vidar P
hvis jeg ikke husker helt feil er alle grado/alessandro på 32ohm.stesch skrev:Er det noen som kan anbefale hodetelefoner med 32ohm? Ser at det er det som anbefales til forsterkeren min?
Akkurat 32 ohm? Da passer Grado-hodetelefonene; hvilken du velger avhenger av prisnivået du har tenkt å legge deg på. Men det finnes jo haugevis med andre gode hodetelefoner også, og hva du velger vil også avhenge av lydsignaturen du er ute etter. Grado har jevnt over god, kontrollert bass, med sterk mid-bass men svakere dypbass; styrken til Grado er mellomtonen; diskanten er omdiskutert fordi Grado gjerne har en sterkere diskant. Denon 2000 og 5000 er gode hodetelefoner med litt lavere impendans (25 ohm), men med en helt annen frekvensrespons-kurve enn Grado; den er en slak bakke fra dypbassen ned til høyeste diskant. Nokså lik Sennheiser HD650, en høyimpendans-hodetelefon mange liker å sammenligne Denonene med.stesch skrev:Er det noen som kan anbefale hodetelefoner med 32ohm? Ser at det er det som anbefales til forsterkeren min?
Fordi?Imperial skrev:Jeg vil nevne en plate som kan være meget nytting i oppsetting av ett headsett annlegg:
![]()
mvh
Det gjorde den ikke...bare 1999 var å oppdrive i hylla miemotikon skrev:Takker for tipset Imperial.
Mulig den Cassius skiva står i hylla...en eller annen Cassius er der i hverfall![]()
Finnes det noe sted der det du sier dokumenterer dette? Jeg bruker Grado 325i og har ikke opplevd det du sier. Har dessuten to par Sennheiser (husker ikke betegnelsen) og Grado går en høy gang rundt disse.Hattemakeren skrev:Akkurat 32 ohm? Da passer Grado-hodetelefonene; hvilken du velger avhenger av prisnivået du har tenkt å legge deg på. Men det finnes jo haugevis med andre gode hodetelefoner også, og hva du velger vil også avhenge av lydsignaturen du er ute etter. Grado har jevnt over god, kontrollert bass, med sterk mid-bass men svakere dypbass; styrken til Grado er mellomtonen; diskanten er omdiskutert fordi Grado gjerne har en sterkere diskant. Denon 2000 og 5000 er gode hodetelefoner med litt lavere impendans (25 ohm), men med en helt annen frekvensrespons-kurve enn Grado; den er en slak bakke fra dypbassen ned til høyeste diskant. Nokså lik Sennheiser HD650, en høyimpendans-hodetelefon mange liker å sammenligne Denonene med.stesch skrev:Er det noen som kan anbefale hodetelefoner med 32ohm? Ser at det er det som anbefales til forsterkeren min?
Sjekk her (klikk bildet):TTmania skrev:Finnes det noe sted der det du sier dokumenterer dette? Jeg bruker Grado 325i og har ikke opplevd det du sier. Har dessuten to par Sennheiser (husker ikke betegnelsen) og Grado går en høy gang rundt disse.
oki, det sier det meste. Uansett liker jeg lydsignaturen i mine 325i, så de blir ikke byttet ut med det første. Takker for infoHattemakeren skrev:Sjekk her (klikk bildet):TTmania skrev:Finnes det noe sted der det du sier dokumenterer dette? Jeg bruker Grado 325i og har ikke opplevd det du sier. Har dessuten to par Sennheiser (husker ikke betegnelsen) og Grado går en høy gang rundt disse.
Frekvensresponsen er selvfølgelig avhengig av adekvat forsterker. Jeg har prøvd mine 325i mot Denons AH-D2000 på hodetelefonutgangen på en CD-spiller, og der dunket 325i ut Denonene uten problemer, også i bassen. Grados hodetelefoner er kjent for å høres bra ut også med heller dårlige forsterkere.
Går mest i Smooth Jazz ala Fourplay, Jeff Golub, Boney James osv. Det meste er instrumental. Har hatt disse i en drøy mnd nå og synes de lyder bedre og bedre. Kjøpte disse brukt her på sentralen. Men en annen ting, får man kjøpt løse "puter" til 325i? og i tilfelle hvor?Hattemakeren skrev:Du har absolutt ingen grunn til å bytte ut dine 325i. Kanskje komplementere dem med noen andre som har en annen profil, men ikke bytte ut. Kommer også an på musikken du spiller. 325i er konge på rock, instrumental og vokal. Kunne vært bedre på kirkeorgel og klassiske verk så store at de nesten har flere musikere enn publikum.
"Burn-in" kaller de det på head-fi. Løse puter får du kjøpt hvor du får kjøpt Grado, men i Norge blir det lett svindyrt. Prøv på http://ttvj.com - undersøk også "TTVJ flats" som mange bruker på Grado RS-1.TTmania skrev:Går mest i Smooth Jazz ala Fourplay, Jeff Golub, Boney James osv. Det meste er instrumental. Har hatt disse i en drøy mnd nå og synes de lyder bedre og bedre. Kjøpte disse brukt her på sentralen. Men en annen ting, får man kjøpt løse "puter" til 325i? og i tilfelle hvor?
Var innom stereofil for noen dager siden og kjøpte puter, men nå er 325i solgt til fordel for Grado RS2, en lightvariant av RS1 og dissse låter enda ltt bedre. Kan ikke si jeg har hørt bedre lyd noen sinne.ixos_76 skrev:Kjøp rs-1 puter på www.needledoctor.com
de store putene passer på alle fra sr-80 og oppover.....blir en helt annnen comfort.
Leben sine forsterkere fungerer i alle tilfelle helt topp med HD650 ;D Litt høy pris da, men du verden hvor det spiller - og vakre er de også. ANBEFALES på det varmestehifinisse skrev:Blir litt hodetlf lytting her også om dagen. Hører på Sennheiser HD 650 og Rega sin Ear amp, men lurer veldig på en annen amp, noen med forsalg til en som passer godt til Hd650?