- Ble medlem
- 29.10.2016
- Antall liker
- 29.853
- Sted
- Hjortshøj, Danmark.
- Torget vurderinger
- 2
Og så skal vi til det igjen 
??
??
Noen som heier på oss hernede ??
Noen som heier på oss hernede ??
Norsk Tippings odds: 20 både for uavgjort og seier til Romania.Og så skal vi til det igjen
??
??
Noen som heier på oss hernede ??![]()
He he... det skal nokk gå fintStor sjanse for at du kan sove godt i nat.
Lidt info: Det hedder omgang, ikke runde på Norsk. Bare til en anden gang……… Ser ellers ikke så godt ud det her.WOW....... Krise
Måtte ut i kjøleskapet å se etter "support".
Hadde 4 stk. 3/4 liter Grimbergen. 3 x triple og 1 x blonde.
Valgte Blonde.
Kanskje det må en Triple til for 2. runde??
Hva sier du @gismo ??![]()
Nei...... fy Satan......Ser ellers ikke så godt ud det her.
Det gikk dessverre til helveteWOW....... Krise
Måtte ut i kjøleskapet å se etter "support".
Hadde 4 stk. 3/4 liter Grimbergen. 3 x triple og 1 x blonde.
Valgte Blonde.
Kanskje det må en Triple til for 2. runde??
Hva sier du @gismo ??![]()

Jeg er litt treg, men ser nå at du også hadde suksess med Aja-23 , Grundman.Så blev det tid til å teste ut forskjellene på mine gamle "AJA" vs Grundman masteren,
siden den annkom i går.
Testet/sammenliknet bare 2 låter på alle 3....... "Deacon Blues" & "Josie".
Først ute var den "gamle".......
Vis vedlegget 1171406
https://www.discogs.com/release/3480515-Steely-Dan-Aja
Må si, at dette er en ganske så fin pressing...... kanskje fordi man i mange år ikke har hørt på annet.
Donald F. lesper... ingen tvil om det.
På tross av horn i topp og superdiskanter har jeg ikke mye å klage over som flere herinne. Percussion, bekkener,
cymbaler og annet låter egentlig ganske fint..... låter i hvert fald ikke feil på noen måte. Sang og kor er kanskje
litt tilbaketrukket, men det vet jeg jo ingenting om ennå.
Neste ute var 180gr. versionen fra "Simply Vinyl"......
Vis vedlegget 1171408
https://www.discogs.com/release/6050374-Steely-Dan-Aja
Denne er også "mastered" af Bernie Grundman, uvisst hvilket år, men samme sted, A&M Studios Hollywood.
Hvem som er "Cutting Master" er ikke oppgitt på Discogs.
Merkeligt nokk er denne ikke serligt forskjellig fra den "gamle" 1980 pressingen. Flere likheter enn forskjelle.
Lyden er mest som beskrevet over for den "gamle". Føles som 180gr. er mere et marketings-stunt da den (IMHO)
ikke er/var verdt forskjellen i pris.
SÅ kommer 2023 masteren........
Vis vedlegget 1171411
Veldig nydeligt og solidt gatefold cover......
Vis vedlegget 1171412
https://www.discogs.com/release/28423303-Steely-Dan-Aja
Første, jeg noterte meg var, at denne er presset hos GZ i Tjekkiet. Shiiiiiiiit var første tanken........
Ikke alltid de klarer å lage feilfri press, men denne gangen blev jeg positivt overrasket. Dette er helt
på Pallas/MoFi/AP nivå.
Dette er definitivt IKKE samme master som Simply Vinyl versionen. Mye mere trøkk, sang mere fremme i
lydbildet, og man skulle nesten tro, den gode Bernie har laget dental operasjon på munnen til Fagen.
Lesper stadig, men er minimert til nesten ikke irriterende. Lyden er ren, press er helt støyfri, percussion
er en fornøyelse. Dette var en ny måte å nyde dette klassiske album´et fra SD.
Beste 169,- kr. jeg har brukt på lenge. Den overgår med stooooor margin de to andre, og allt til det bedre.
Etter å ha kjøpt UHQR versionen av "Gaucho" tenker jeg, at dette endda kan bli hakket bedre, men det blir
ikke denne gangen. Kvalitetsforbedringen i denne versionen holder i bøtte og spann for meg.
Får den største annbefaling herfra.
(And that was what all the fuss was about)![]()