Inspirert av iGrans oppsummering av året så begynte jeg å tenke på hva jeg selv har gjort med anlegget. Ingenting tenkte jeg umiddelbart, og glemte at det er flere rom. Uansett, har brukt lite energi og lite tid på å planlegge hi-fi seneste året, sammenlignet med innsats lagt i andre hobbyer. Gikk uansett etter og helt stille har det ikke vært, selv om jeg opplever at det har vært et år med hi-fi-ro og stillstand. Men det har liksom bare skjedd av seg selv:
Nye kilder:
- Auralic G1 er anskaffet til spisestua. Har vært lite brukt foreløpig.
- EMT 938 med SME serie 3 og Shure, TV-stua
- Shure V15 III med ny stift til EMT-en
- McIntosh D100 dac, TV-stua
- Mon tro om ikke Accuphase DAC-50 også er ny av året, husker ikke
- EMT H006 pickup
- Audio Technica ART9XI pickup
- Edit: Mörch DP-8 tonearm, den glemte jeg
- Edit: Ikeda 9GSS pickup, hvordan kunne jeg glemme den …
Nye Forsterkere:
- Klyne System SIX pre?, tiltenkt spisestua som reserve. Må gi den flere sjanser Edit: Dust, det er denne du har:
http://www.klyne.com/pages/system7.html
- McIntosh C-48 pre, TV-stua
- McIntosh MC501 power, TV-stua
- Luxman MQ-300 power, vi får se hvor den ender opp, erstatter kanskje Accuphase E-800.
Høyttalere:
Meadowlark Blue Herron II
Vintage JBL
Skjønner ikke helt hvordan den listen ble så lang. Kanskje fordi jeg primært har bygget opp et helt nytt TV-stueanlegg og ellers har rigget alternative forsterkerkombinasjoner for de andre anleggene.
Likevel føles det som jeg seneste året primært har spilt plater og fiklet lite med hi-fi. Har til sammenligning garantert brukt dobbelt så mye energi og innsats på planlegging av klokkekjøp og minst 10-gangeren på alt relatert til bil. Hi-Fi er en «snill» hobby sånn: Mye glede og lite hodebry.
Det viktigste som har skjedd de seneste par år er garantert det sosiale i nabolaget. Det at vi er fire karer innenfor en radius av 200 meter med sammenfallende interesse betyr ekstremt mye for hobbyen.
Lurer på hva jeg skal finne på nå?