Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    6.650
    Sted
    Ein knaus
    vakker bil.....den og jeep´n kompletterer hverandre
    det eneste du mangler nå, er et Engelsk gods ;)
    Den tanken har slått meg også. Det er som om tiderommet har krølla seg og skapt litt rot, her må Fosse og frue vansmekta på ein fjellknaus i Oslofjorden og prøva å omforma 2025 i biletet av the landed gentry, medan dei eigentleg høyrer heime på eit lite gods i Hrumpfstruphshire-upon-Weasley, 1934.

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.333
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med nytt glis.
    Nå begynner det å bli så tungt oppe i den skråningen att geologiske undersøkelse må til, fare for uttglidninger der snart.😅🤣😂

Cuckoo61

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2005
    Antall liker
    114
    Torget vurderinger
    31
    Høres plausibelt ut. Kaffekongens gamle cruiser, altså.
    Joda, Herman er en lystig fyr som det så smukt heter i sangen (ung kone 😉)
    Gratulerer uansett med feiende flott doning med bergenske adelige aner!

Autofil hilsen fra Øvre Bønes, Bergen,
    Valdemar Volkswagen d.y. 👍

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    80.127
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ah, Herman Friele sin «gamle». Da kan du vel også kjøpe hans Morgan nå når du er i farten 😆 Gratulerer med Bentleyen. Dere kler den 😊

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.423
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    vi fortjener vel et bilde av Bentleyen i vannkanten ved hytta på Spro? :)

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    3.722
    Sted
    Bergen
    Har vekslet litt mellom 1) ikke flere biler 2) en gammelbil til (Alfa/911/eller noe annet morsomt) 3) Noe som vil kunne være en avveksling fra 997.2 på langturer (uten at det egentlig trengs). Bentley Continental GTC har alltid vært i tankene og jeg har lagret mange av arten som favoritt på Finn, men har vel alltid vært litt redd for høye driftskostnader. Men faen heller, man er middelaldrende bare en gang, så det er bare å gi gass. Første bil med 12 sylindre. Dette er cruiser! Fruen var positiv, og vi ser frem til tur!
    Grattis med excellent valg av doning

Antar det er VW W12 som står under panseret
    Fra egen erfaring med samme motor, når du passerer 230, og trykket og lyd fremdeles er full akselerasjon så går det unna og ørlite svettemerker under armene.. for ikke å snakke om veibredden. Da er selv en trang vestlandsvei i normal fart veldig brei.
    Clarkson fikk vel presset den motoren i en Phaeton over 300 og det går helt fint dersom man fjerner fartssperren på 250

Dog med Cab er vil ikke det hverken ønskelig eller særlig praktisk.. med mindre man er suicidal.
    Cruising er nok mer passende, og brummingen fra en W12 sier som oftest det som trenges å sies.

jeg kan dessverre bekrefte driftskostnader av en annen verden (f.eks. ca 13 liter motorolje, vanskelig å få under 1,4 på mila, etc) Det største problemet for VW modellen med W12 er tilgang til deler, både karosseri, men vel så viktig motor. Mye gøy og dyr elektronikk som ikke produseres lengre, og da er det leting på gang. Men er man motorkyndig så ser jeg at de fleste fikser det meste etter noe leting og tid. Mye standard elektriske/elektronikk som benyttes hos VW.
    Tipper Bentley har lettere tilgang til karosseri, mens motordeler er vel samme som hos VW

God kjøring og nyt turene

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    29.852
    Torget vurderinger
    28
    Jeg er egentlig ikke så veldig engstelig for selve motoren. W12-motoren har vel vært forbeholdt Bentley de seneste årene, så jeg tipper at alt relatert til det skal gå greit (om jeg bruker merkeverksted). Kanskje mer skeptisk til elektronikk etc. På den annen side, dette er en bil det er solgt relativt mange av og Bentley har merkeverksted i Oslo. Jeg tipper det ordner seg, eneste jeg kanskje er litt skeptisk til er kostnader relatert til det hele. Så får vi se om jeg kommer til å bruke Auto Tech Sport på Rudskogen eller Bentley. Kan hende går det bedre enn fryktet 😊.

Uansett, fantastisk lydbilde fra den motoren. Og et herlig skyv.

PS: ikke fartssperre på denne før godt over 300 km/t. I den grad det er så relevant 😂

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn