Har vekslet litt mellom 1) ikke flere biler 2) en gammelbil til (Alfa/911/eller noe annet morsomt) 3) Noe som vil kunne være en avveksling fra 997.2 på langturer (uten at det egentlig trengs). Bentley Continental GTC har alltid vært i tankene og jeg har lagret mange av arten som favoritt på Finn, men har vel alltid vært litt redd for høye driftskostnader. Men faen heller, man er middelaldrende bare en gang, så det er bare å gi gass. Første bil med 12 sylindre. Dette er cruiser! Fruen var positiv, og vi ser frem til tur!
Grattis med excellent valg av doning
Antar det er VW W12 som står under panseret
Fra egen erfaring med samme motor, når du passerer 230, og trykket og lyd fremdeles er full akselerasjon så går det unna og ørlite svettemerker under armene.. for ikke å snakke om veibredden. Da er selv en trang vestlandsvei i normal fart veldig brei.
Clarkson fikk vel presset den motoren i en Phaeton over 300 og det går helt fint dersom man fjerner fartssperren på 250
Dog med Cab er vil ikke det hverken ønskelig eller særlig praktisk.. med mindre man er suicidal.
Cruising er nok mer passende, og brummingen fra en W12 sier som oftest det som trenges å sies.
jeg kan dessverre bekrefte driftskostnader av en annen verden (f.eks. ca 13 liter motorolje, vanskelig å få under 1,4 på mila, etc) Det største problemet for VW modellen med W12 er tilgang til deler, både karosseri, men vel så viktig motor. Mye gøy og dyr elektronikk som ikke produseres lengre, og da er det leting på gang. Men er man motorkyndig så ser jeg at de fleste fikser det meste etter noe leting og tid. Mye standard elektriske/elektronikk som benyttes hos VW.
Tipper Bentley har lettere tilgang til karosseri, mens motordeler er vel samme som hos VW
God kjøring og nyt turene