Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Dessuten ;

    Ett av kapitlene i boka heter "The Piper at the gates of dawn."
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Dessuten ;

    Ett av kapitlene i boka heter "The Piper at the gates of dawn."
    Den har jeg både i mono og stereo. Veldig fin utgave som kom på RSD for noen år siden (om jeg minnes korrekt).

    Ellers har jeg merket meg at feil og mangler med bilene typisk oppstår i starten av mitt eieforhold. Og det henger kanskje sammen med at bruken da tiltar etter at de har vært mindre brukt en periode. Etter hvert som jeg får kjørt dem, finner ut av ting, utbedrer og fikser så stabiliserer det seg. Er det noe som lugger så må det håndteres, og til slutt har man vært igjennom.

    "Hvorfor selger du ikke 911-en som du må gjøre så mye med?" var spørsmålet. "Nå har jeg jo gjort det, og det og vet at det er i orden. Og ikke får jeg igjen investeringen heller" var mitt svar. Ikke at det å drive butikk er poenget, men rent økonomisk har det vist seg fornuftig. Og jeg er opptatt av å ikke "bruke" for mye penger på bil, ved at jeg kjøper ting som er varige, holder seg i verdi (eller stiger) og sånn sett utgjør en binding av kapital mer enn forbruk. 911-en er nå faktisk verdsatt til over 300 000 mer enn jeg kjøpte den for. Igjen, ikke god butikk (om man tar alt i beregning) men det er heller ikke dyr moro som å kjøpe helt nye sportsbiler eller andre premiumbiler som taper seg hundretusener i året.

    Jeg ser på dette som sikker pengeplassering med dårlig avkastning, eller ingen, men med mye moro.
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Igjen - hobby´r (om det er bil, MC, HiFi, frimerker, eller annet) skal vel strengt tatt ikke "måles" utfra rent økonomiske prinsipper, men livskvalitet og livsglede. Ikke det at det akkurat "skader" at det kan bære seg over tid, men det skal ikke være drivkraften. Da er det ikke hobby lenger ;).
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Igjen - hobby´r (om det er bil, MC, HiFi, frimerker, eller annet) skal vel strengt tatt ikke "måles" utfra rent økonomiske prinsipper, men livskvalitet og livsglede. Ikke det at det akkurat "skader" at det kan bære seg over tid, men det skal ikke være drivkraften. Da er det ikke hobby lenger ;).
    Helt enig!

    Man skal bare passe på at ikke pengesluket dreper gleden. og der er vi tilbake til forventninger. Så skal man heller ikke gi opp i første oppoverbakke. Det ligger glede i å mestre en utfordring. Jeg er fortsatt dum og kunnskapsløs, men jeg var ennå dummere før.

    Da nyinnkjøpt Graaf GM20 spiste 6C33C til frokost, middag og kvelds og bias og likestrøm flagret så var det ikke bare moro. Og den gangen var det en stor utgift med nytt rørpar. Ikke ble det bedre av at jeg ikke hadde bil, sendte forsterkeren til Kristiansand med Sørlandsbussen, fikk den i retur og reparatøren hadde loddet noen steder, men ikke fyrt opp og sjekket om det var andre dårlige loddepunkter. Men, så kom Audiomix inn og reddet situasjonen, etter det var det null trøbbel. Litt sånn er det med mye, når den gode løsningen først er funnet så er du ofte ferdig for godt. Men så kommer nye utfordringer. Men hva er alternativet? Sitte i sofaen og drikke pulverkaffe, spille musikk via iPod og kjøre ID3 på veier hvor det er tett mellom ladestasjonene og håpe på at hjerteinfarktet tar deg før kjedsommeligheten?

    Dessuten er det optimale forbruk/sparing å disponere midlene gjennom livet slik at hver krone gir mest mulig livskvalitet (for seg selv og kommende generasjoner), det er ikke gitt at det er klokt å utsette fritid, reise og forbruk til den dagen i livet den største gleden ligger i fast og fin avføring. Livet skal man ha en plan for, hva ser man for seg i de ulike faser? Hvordan vil behov, lyst og krav til sikkerhet fordele seg? Du må bruke både gass og brems om du skal få ei fin runde.
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Helt enig ptb, helt enig.
    Man skal bare ...osv
    Vi (og sikkert ganske mange andre) er heeeelt på linje.
    Min utfordring er at mine hobby´s og interesser er litt i overkant for mange og "tidkrevende" til at tiden til å dyrke alle "tilstrekkelig" rekker helt til. Ordentlig i-lands problem;).
    Samtidig går dette med interesse, lyst og fokus litt i bølger, og da er det helt greit å ha alternativer å "spille" på. Litt som med deg, da noe har mer fokus vinterstid, enn det som hovedsakelig vies oppmerksomhet i sommerhalvåret.
    Det økonomiske, eller kostnadene rundt dette er for såvidt greit å regulere, all den tid det ikke er livsviktig at en hobby-gjenstand evt er ute av funksjon en periode om kostnad for å få gjenstanden operativ igjen kanskje ikke kan løses der-og-da.
    Men - man bør jo tildels velge hobby/hobbygjenstander litt i forhold til de økonomiske rammer man har.

    Og - pris/kostnad på hobby/gjenstand har heldigvis ingen direkte sammenheng med livskvaliteten ved å dyrke hobby. Jeg har bekjente som lidenskapelig dyrker hobby´s som er tilnærmet kostnadsfrie og særdeles lite plasskrevende.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    01292DEC-A0F0-4DD1-A445-FD06516D23BF.jpeg

    74FE2F31-B705-48A2-A0E8-1E433E131E86.jpeg
    35DA6956-C67E-4FCB-99DA-F6870997A520.jpeg

    E7E71DD0-C810-4450-BBE7-83B62307CFFD.png


    Har nylig sett dokumentaren om a-ha (som ligger på NRK). Man kommer ikke utenom å ha et forhold til a-ha om man nærmet seg tenårene på midten av 80-tallet. Jeg liker a-ha, men dokumentaren er så god at jeg mener den er verd å se selv om man ikke er begeistret for musikken. Anbefales altså!
     

    kai.b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    331
    Antall liker
    706
    Sted
    Arendal
    a-ha skal ha konser 18- juni i Arendal.
    Den gleder jeg meg til. Den må du komme ned å få med deg Fosse:)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Vi (og sikkert ganske mange andre) er heeeelt på linje.
    Min utfordring er at mine hobby´s og interesser er litt i overkant for mange og "tidkrevende" til at tiden til å dyrke alle "tilstrekkelig" rekker helt til. Ordentlig i-lands problem;).
    Samme her. Hifi/musikk/platesamling vinterhalvåret, hage og bil sommerhalvåret. Så har nok hagedelen, og klokkeinteressen, fått litt mindre oppmerksomhet i det siste. Og diverse andre interesser går litt opp og ned. Men jeg har nå fått renset, overhalt og fikset et utall klokker i Fredrikstad de seneste årene (jeg går ikke andre steder lenger).

    Klokken som skulle hentes i Fredrikstad? Denne ble handlet i Napoli en sommer for noen år siden. Edit, den ble kjøpt i Trieste. Jeg roter med hvilken klokke og hvilket ur. Skulle være overhalt, men her var noe gjort feil. Nå går den som ei klokke.

    E1340060-3657-49E3-82C6-920569E38B72.jpeg
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    a-ha skal ha konser 18- juni i Arendal.
    Den gleder jeg meg til. Den må du komme ned å få med deg Fosse:)
    Da har fattern bursdag! Det er utsolgt, dessverre. Jeg skal se om jeg kan få meg en konsert et sted. Selv om jeg har sett dem noen ganger (Vallhall og Ullevål).
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Den har jeg både i mono og stereo. Veldig fin utgave som kom på RSD for noen år siden (om jeg minnes korrekt).

    Ellers har jeg merket meg at feil og mangler med bilene typisk oppstår i starten av mitt eieforhold. Og det henger kanskje sammen med at bruken da tiltar etter at de har vært mindre brukt en periode. Etter hvert som jeg får kjørt dem, finner ut av ting, utbedrer og fikser så stabiliserer det seg. Er det noe som lugger så må det håndteres, og til slutt har man vært igjennom.

    "Hvorfor selger du ikke 911-en som du må gjøre så mye med?" var spørsmålet. "Nå har jeg jo gjort det, og det og vet at det er i orden. Og ikke får jeg igjen investeringen heller" var mitt svar. Ikke at det å drive butikk er poenget, men rent økonomisk har det vist seg fornuftig. Og jeg er opptatt av å ikke "bruke" for mye penger på bil, ved at jeg kjøper ting som er varige, holder seg i verdi (eller stiger) og sånn sett utgjør en binding av kapital mer enn forbruk. 911-en er nå faktisk verdsatt til over 300 000 mer enn jeg kjøpte den for. Igjen, ikke god butikk (om man tar alt i beregning) men det er heller ikke dyr moro som å kjøpe helt nye sportsbiler eller andre premiumbiler som taper seg hundretusener i året.

    Jeg ser på dette som sikker pengeplassering med dårlig avkastning, eller ingen, men med mye moro.
    Akkurat det der er et godt poeng. Har putta så mange millioner inn i bil som jeg aldri får igjen at det er nesten til å gråte av. De fleste har jeg fått skikkelige, så blir jeg lei og selger for å kjøpe et nytt pengesluk.
    Men det største pengesluket har jeg fortsatt (og fortsatt ikke ferdig) og kommer nok aldri til å selge for da må jeg realisere en stort tap
     

    RC30

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.06.2005
    Innlegg
    155
    Antall liker
    252
    Flott IWC! 50-60 talls? Hvilket caliber er det?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Flott IWC! 50-60 talls? Hvilket caliber er det?
    Må sjekke, husker ikke kaliberet. Dette er ikke et verdifullt ur, og det har trolig vært restaurert feil. Det var tungt å trekke opp, og reparasjonen/service som nå kom, kom for tidlig i forhold til at dette skulle være servicert ved kjøp. Altså ikke et spesielt godt kjøp rent økonomisk. Men jeg liker klokka. Og den fungerer fint også til hverdags. Det siste er ikke uvesentlig etter klokka jeg plukket opp i en bruktsjappe under High End München for en del år siden har vist seg å være verd litt, hvilket er upraktisk når uret er fra 30-tallet og nærmest dugger på innsiden av glasset om du puster tungt på det.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Gamle ur er ofte upraktiske som hverdagsklokker. Både dårlig fuktsikret og ikke beregnet på dagens forhold mtp magnetisme.
    Måtte investere i en avmagnetiserer selv da klokka slet med at den ble magnetisert og begynte å gå for fort.
    Men de gamle ser jo best ut da, men passer kanskje best for spesielle anledninger
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Gamle ur er ofte upraktiske som hverdagsklokker. Både dårlig fuktsikret og ikke beregnet på dagens forhold mtp magnetisme.
    Måtte investere i en avmagnetiserer selv da klokka slet med at den ble magnetisert og begynte å gå for fort.
    Men de gamle ser jo best ut da, men passer kanskje best for spesielle anledninger
    Eneste klokka jeg har hatt problemer med er den fra 30-tallet og fukt. Magnetisme har jeg ikke opplevd utfordringer knyttet til, men det kommer kanskje også litt av hva man styrer med?

    Jeg liker dessuten best at klokkene ikke er for store. En del moderne klokker er ufattelig klumpete, og man blir stanselig klar over at de er på armen.
     

    RC30

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.06.2005
    Innlegg
    155
    Antall liker
    252
    Må sjekke, husker ikke kaliberet. Dette er ikke et verdifullt ur, og det har trolig vært restaurert feil. Det var tungt å trekke opp, og reparasjonen/service som nå kom, kom for tidlig i forhold til at dette skulle være servicert ved kjøp. Altså ikke et spesielt godt kjøp rent økonomisk. Men jeg liker klokka. Og den fungerer fint også til hverdags. Det siste er ikke uvesentlig etter klokka jeg plukket opp i en bruktsjappe under High End München for en del år siden har vist seg å være verd litt, hvilket er upraktisk når uret er fra 30-tallet og nærmest dugger på innsiden av glasset om du puster tungt på det.
    Hadde en del år tilgang på en IWC fra ca 1960 med caliber 853 urverk, arvegods etter min ekssvigerfar. Likte den godt selv om den ble litt liten på mine håndledd, fin som dressklokke i gult gull. Nå er det sønnene mine som har tilgang på den uten at de bruker den noe særlig, de er mer opptatt av å låne noen av mine :) Det er en Tag Heuer Monaco homage til Gulf Porsche 917 som står høyest i kurs :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Både dårlig fuktsikret og ikke beregnet på dagens forhold mtp magnetisme.
    Måtte investere i en avmagnetiserer selv da klokka slet med at den ble magnetisert og begynte å gå for fort.
    Det er vel ingen konstruksjonsendringer i et mekanisk urverk i forhold til dette, eller…?
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel ingen konstruksjonsendringer i et mekanisk urverk i forhold til dette, eller…?
    Ikke konstruksjonen, materialvalg.


    Basslegen kom meg i forkjøpet..
    «embracing the overkill is all part of the allure.» 😁
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Så det er altså spiralen, eller «fjæra» som er problemet.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Så det er altså spiralen, eller «fjæra» som er problemet.
    Yes, når den blir magnetisk så trekker den seg sammen og slipper så uret går typisk fortere og ujevnt.
    Men heldigvis enkelt å avmagnetisere, men veldig upraktisk hvis det skjer ila dagen. Er heldigvis ikke det verste å være litt for tidlig i møter, verre hvis den går for sakte
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Gode tips gutter. Jeg har selvsagt tenkt tanken når det gjelder høyttalere og holdt mekaniske ur på god avstand. Men magnetisk lås på veske eller refleksbånd det hadde jeg ikke tenkt på.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Faren min rusla rundt på Cern på 70-tallet med en Seamaster på armen. Ingen som snakket om å holde klokka unna cyklotronen dengang sier han. Som han kan huske da ..
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Radio er et fint sted oppdage ny musikk. Jeg gjør det sjeldent hjemme, men stadig vekk i bilen. Et norsk rockeband jeg ikke har merket meg som serverte en låt på P13 så bra at jeg måtte sikre at jeg husket den. Den er nå hentet frem på Spotify og avspilles i dette øyeblikk hjemme via Lindemann - sammen med en kopp kaffe.

    Dette var riktig så bra, flere fengende låter og vakre ballader. Føles som hjemme for oss som var unge på 90-tallet.

    ACBC68DC-A7C5-44C2-9FA2-324F606E8890.jpeg
    377E0CBC-BFC7-475E-BCE4-E2540C689A95.jpeg


    Ellers gikk forrige helg til hagearbeid.

    D67FCFFD-91C2-4DDE-B3D5-D961991F4CA7.jpeg
    17DF1E36-D977-466E-8169-B60060CC78ED.jpeg


    Har ellers rukket en langtur til Bjertorp slott via småveier. Det stedet står seg og matopplevelsen denne gangen var minst like god som forrige gang (maten var god begge ganger, men nå ble jeg i det minste mett 😊).

    EE1CF7E6-3670-4E6C-BF1B-717596696F5B.jpeg
    1D03264D-38B3-4586-95D1-5D701664BED1.jpeg
    3A7907D2-59BD-4DF9-A447-5EBEA8C3D914.jpeg
    141AE1AF-4F2C-4E3A-8B7D-837D5981932D.jpeg
    2654FA14-CEBE-4F20-8406-C1BBBA9DFE82.jpeg


    Er vi først på restaurantanmeldelser så kan det nevnes at jeg torsdag spiste på restaurant 12 på Mmuch. God mat, men merkelig service. Man bestiller kalveculotte og får uten videre servert en entrecôte. Siden jeg ble kastet ut av Oslo Mekaniske på OVK-treffet i april så overlot jeg til andre å være vanskelig.

    Snart på vei for å se utstillingene på Nasjonalmuseet. Det gleder jeg meg til. Altså ikke bare ukultur her inne.

    Vi spiller fortsatt Dig Deeper. Dette er kult, tror jeg må ha med meg dette på konsert snart. Hvilket minner meg på at jeg nylig mottok avlysning av konserten med Lindsey Buckingham - håper det blir satt opp ny dato snart.

    Hvor tar jeg Audio Aero for å fikse dette med at spilleren ikke vil gå i stand by? Jeg liker ikke ting som ikke virker som det skal. Må manne meg opp til å koble ned Wavac igjen. Det er bare så mye kål med fem strømledninger og alt som følger … Når regnet kommer så må jeg. Og så må jeg få sendt bort Audio Valve blokkene.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.692
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Flotte bilder og en virkelig flott bil :) moro å følge deg på tur Fosse
    Nyt dagene

    mvh
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Billetter til Springsteen neste sommer er vel i havn. Takk og lov. Det kan fort ordne seg med Sverige også.

    Fruen er nå en del av utstillingen på Nasjonalmuseet.

    B4CA01A0-AABF-4854-ABBD-798807122DDE.jpeg


    Den typiske leser av denne tråden er også portrettert.

    5195F76C-C85F-4125-BA06-EC606132F540.jpeg


    Litt begrenset med tid på utstillingen forrige helg - men dette gav et solid inntrykk.

    Denne helgen har gått med til planting og vinsmaking - et lite utvalg. Men for noen viner!

    66BF79B0-4271-4FCA-9198-0703F216FF1A.jpeg
    2955CBEE-4F90-444B-BD19-391BAAC464B0.jpeg
    7968F218-A28B-4253-880F-433340CC0E3B.jpeg
    B08D144D-3040-4CF8-818A-365CA19CA986.jpeg
    2082A012-4739-44D3-A82E-88E8404DC60E.jpeg


    Dessuten må det være kontaktfeil et sted. Det tok også en kveld. Ordner seg.

    14DFC9FC-EDAC-4324-A81A-90A102F6A012.jpeg


    Våren er alltid hektisk, men i år fikk jeg lagt om til sommerdekk før mai utløp.

    F828325E-5765-48E8-9798-C818EEB0EAA2.jpeg


    Det er snart på tide å redusere aktiviteten i tråden, det er lite hifi om dagen. Jeg er hifimett, rett og slett. Det har vært mye koronarelatert, mye utstyr, mye musikk, mye hjemmetid, lite luft og lite folk. Nå kompenseres det, for harde livet. Jeg kan ha bakgrunnsmusikk på i spisestua, men jeg kjenner på at jeg må ha en pause fra sweetspot, platerens og rørbytte. I år kom det mer brått på en tidligere.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    3.333
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Iwc klokken bruker caliber 89. Det er jeg 99.8% sikker på. Modellene med liten sekund bruker cal88. Forskjellen er at sentersekund krever tre tannhjul ekstra. Tror jeg. Flott klokke!

    Jeg bruker også aldrende 32 og 34mm klokker jevnlig. Har heller ikke problemer med magnetisme eller fukt.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Det begynner forsiktig å krible i hifi-genet. Men bare så vidt. Det kjennes i lilletåa men vises ikke på bildet. Jeg har kjøpt litt plater, holdt på å kjøpe en platespiller, og fundert på en pickup. Forsiktig start på sesongen, har ikke rukket å gjøre noe dumt.

    Et lite knippe av det som er hentet med fra Jorweds skattekammer:

    FFEE30E2-8E93-452A-989C-E61A52B32B6A.jpeg
    5FB5DF2E-BA29-4708-A830-C757F3011105.jpeg
    7A41C2C6-A699-43FE-97DD-6D5CC20095BB.jpeg


    Forsommeren gikk med til bil og turer:

    38BFBAA7-08F4-4DF9-A5CB-18F4C219ADFE.jpeg
    BCEECBD7-21ED-4B84-8DC4-42F10F9D68CB.jpeg


    ACFAD843-7790-4093-BB34-047E57002CB6.jpeg


    Relativt intensivt på bilfronten om dagen: 911-en får en sjekk av ventiler, plugger, diverse pakninger og kabler. Uforskammet velholdt er tilbakemeldingen. Snart ferdig. Måtte bare vite at alt var tipp topp.

    E-typen skal endelig få montert den nyoverhalte toppen. Det blir ellers forgasserjustering etc. Avslutningsvis skal den Fairmont for å få ferdigstilt kalesjen - som aldri har vært montert ferdig.

    Håper på halvannen måned med fin høst og mange turer før jeg trår inn i hifi-bobla igjen.

    Selve ferien ble i hovedsak brukt på hytta. Utrolig deilig. Og ikke minst er det hyggelig at hyttenaboen er en hfs-er med interesse for mat, vin og vinyl. Bedre blir det ikke.

    CF363E03-53E0-4C83-B611-6FC4644FF5C5.jpeg
    0A77FB42-DE2B-4686-8C8B-B8A29974D7FA.jpeg


    Det ligger et par Tannoy Kingdom Royal på Finn. Jeg har bare hørt dem én gang, på messe, og det låt ikke bra. Noen som har sammenlignet disse med andre Tannoy i kjente omgivelser?

    Ellers funderer jeg på å sette Manley på Audio Note igjen. Plasseringsmessig krøkkete, men det er overlegent.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23

    :)Godt du er ute av dvalen igjen og i startgropa for en ny sesong med godlyd & gromsaker!:)

    Meanwhile... jeg ser at det er tynt med fuglekasser hos dere så jeg tok frem en passende versjon..

    fuglekasse hos fosse.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn