Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • saabsub

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2005
    Innlegg
    171
    Antall liker
    470
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med nydelig bil! Passer inn hos dere denne. 🤩
     

    AKA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    211
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer med nydelig vogn og velkommen til Morganverden:)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Takk AKA. Har sett deg i den lekre trehjulingen din en del ganger. Utrolig tøff. Vi får ta en Morgan-runde en dag snart.
     
    • Liker
    Reaksjoner: AKA

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Noen her som kanskje husker denne historien (med mulige hull i min hukommelse):
    Ausjen Johannessen la i vei over Hardangervidda i en Morgan......midt på vinteren.
    Åpen selvsagt.
    På fjellet møtte han en brøytebil. Sjåføren trodde knapt det han så.
    Framme måtte Ausjen varme seg med en is.
    På returten møtte han den samme brøytebilen.
    Sjåføren klamret seg til rattet. Var det virkelighet eller bedrag han var utsatt for?
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Mykje pænt i tråden din, Fosse. (Dialekt fra utkantene i Nordland)
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.510
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Morgan har vært og er min drømmebil.
    Gratulerer André
     

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    420
    Antall liker
    948
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med Morgan, Andre! Ekte håndverk de bilene der
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Takker så mye gutter. Gårsdagen: Skulle hente ut bilen hos Insignia og var spent på resultatet. Avtalen var at de skulle påspandere en runde hos Car Spa med utbedring av slitasje på noe skinn (seter og omkringliggende), lakkorrigering og flikking et par steder hvor lakken var gått av. Forsøkte å senke forventningene for ikke å bli skuffet. Steike, for en jobb! Jeg vet jo at setene på 911-en ble supre, men man glemmer liksom utgangspunktet. Dette ble supert!

    B2DA2D20-E95C-4647-8BF5-F5445C911701.jpeg
    91011218-2CFA-4E0B-894A-8F4381283602.jpeg


    Utrolig morsom bil å kjøre. Sportslig samtidig som som den er behagelig og lettkjørt. Dette kan meget mulig seile opp som en turfavoritt. Mai skal etter sigende inneholde både tur til Bjertorp slott og Tuddal høyfjellshotell så jeg kan ikke annet enn å si at jeg ser frem til fortsatt fin vår. Livet er godt, men noen ganger topper det seg!

    Vindskjermen er forresten ikke original, men noe forrige eier har fått spesiallaget. Ikke til forskjønnelse, men det var ikke dum mht trekk. Ellers er det supert varmeapparat i bilen, og mye er gjort med tøy med krage og skjerf.

    Denne bilen kommer til å bli mye brukt, garantert! Fornøyd med lyden av V8-er 😊
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    der har du bil.
    gratulerer, fosse!
     

    RC30

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.06.2005
    Innlegg
    155
    Antall liker
    252
    Fantastisk flott doning! Gratulerer!

    @duc916's tips om Irvin jakke er meget godt. Har to slike, en kort og en lang, og de er virkelig behagelige å bruke når det er kjølig i vindblåsten :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Hvis du ikke har, så skal du selvfølgelig ha en Irvin (ikke B3, den er amerikansk) herifra:
    Irvin
    Han jeg kjøpte e-typen av solgte et par som jeg vurderte. Litt feil størrelse så de gikk til min svoger og svigerinne.

    05E74AF9-2AE5-4EBD-9CF7-C64AF9F4F720.jpeg


    Det var faktisk utgangspunktet for lørdagens tur til Lokstallen (veldig god lunch forresten).

    121204A4-0339-4AEA-AB1E-75E86B46EF66.jpeg


    Jeg foretrekker nok lag-på-lag og noe som er litt sidere, men det er jo ingenting som er kulere enn disse skinnjakkene.

    Edit: kommer de i lang versjon så er det jo ikke dumt.
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.235
    Antall liker
    2.415
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Fantastisk flott doning! Gratulerer!

    @duc916's tips om Irvin jakke er meget godt. Har to slike, en kort og en lang, og de er virkelig behagelige å bruke når det er kjølig i vindblåsten :)
    Jepp, har hatt min i tja, 30 år (?)
    "Ulempen" med den orginale er at den er veldig tykk i ulla, så den blir litt stiv når en skal bevege seg litt.
    En bør neste få lånt / prøvd en før en bestemmer seg for utgave.
    Min er som sagt den orginale, og den er såpass varm at det ikke er så ofte jeg får brukt den.
    Selv med t-skjorte + en tynn ullgenser, så er det i overkant varmt selv ned mot 5-10 kuldegrader.
    Men i en åpen (Jeep), så er den perfekt. Full fres på varmeapparatet ned mot bena, gode hansker & skinnlue, så kan en kjøre langt selv i kulda...
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Takker så mye gutter. Gårsdagen: Skulle hente ut bilen hos Insignia og var spent på resultatet. Avtalen var at de skulle påspandere en runde hos Car Spa med utbedring av slitasje på noe skinn (seter og omkringliggende), lakkorrigering og flikking et par steder hvor lakken var gått av. Forsøkte å senke forventningene for ikke å bli skuffet. Steike, for en jobb! Jeg vet jo at setene på 911-en ble supre, men man glemmer liksom utgangspunktet. Dette ble supert!
    Nå, når du nu har fått "justert" det med lakk, så en liten advarsel herfra......
    P.g.a. allt treverket i chassis, er bilen ikke serligt stiv. Bl.a. derfor den er så go til å "lime seg fast" til veien.
    Vær sikker på, at den er parkert på flat grunn, når du åpner motorhjelmer både høyre og venstre.
    Om et av de 4 hjulene er parkert i et lite hul i veien, vrider den seg så tilpass mye, at lakken kan springe av
    i de nederste hjørnene som vender mot frontruden, om du åpner/lukker hjelmene.
    Har sett det skje på en nylakert, og husker ansiktsuttrykket på eieren. Han var allt annet enn "happy" :)

    Ellers stort grattis med en vannvittig flott bil 😍
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    I dag har jeg levert 911-en og E-typen på EU-godkjenning, og i går ble hverdagsbilen hentet fra skaderep.

    E-typen fikk to mangler varslet kl 11. Defekte vindusviskere og ikke bremselys. Jeg kjente til førstnevnte. Vi, selger (som fortsatt følger meg opp, fantastisk fyr) og meg, hentet bilen og dro hjem til-a-Gerd for å feilsøke og drekk kaffe. En jordledning må ha blitt dratt av. Dessuten la vi opp en ekstra kurs slik at bremselysene fikk egen. Problem fikset 17.10, en ny kopp kaffe, visning 18.00 og godkjent 18.03.

    E-type i fint driv!

    F21FAD02-971D-408F-879D-A593AA2B3EFA.jpeg


    911-en ble heldigvis ikke ferdig pga at oljefilteret de hadde fått levert hadde transportskade. Passet fint siden jeg var på Hadeland og uansett ikke kunne hente.

    Nå håper jeg helgen også gir tid til litt vin og musikk.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.323
    Antall liker
    3.436
    Sted
    Sunnmøre
    Kvar gong eg høyrer bilverkstad, mangellapp, service eller EU-kontroll, vurderer eg om eg eigentleg burde melda meg inn i MDG. Du, Fosse, skriv som om dette er ein fest. Nesten som hifi, der du med opnare augo enn dei fleste av oss, oppsøker løysingar som er dyre, vaklevorne og lite driftssikre, og tek det som ein del av hobbyen når det bryt saman

    Dette er ein fest å følgja med på. Ikkje minst fordi eg skulle ønskt at eg kunne møte fleire utfordringar slik du gjer. Takk!
     

    Bat78

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    368
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    7
    Kvar gong eg høyrer bilverkstad, mangellapp, service eller EU-kontroll, vurderer eg om eg eigentleg burde melda meg inn i MDG. Du, Fosse, skriv som om dette er ein fest. Nesten som hifi, der du med opnare augo enn dei fleste av oss, oppsøker løysingar som er dyre, vaklevorne og lite driftssikre, og tek det som ein del av hobbyen når det bryt saman

    Dette er ein fest å følgja med på. Ikkje minst fordi eg skulle ønskt at eg kunne møte fleire utfordringar slik du gjer. Takk!
    Enig! Makan til lystbetont og løsningsorientert innstilling til saker undertegnede selv ofte får høy puls og høye nivåer av stresshormoner av..

    Koser meg med tråden- og forsøker å lære av trådstarters positive holdning til livets små og store opp og nedturer☺👍
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.309
    Antall liker
    16.927
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Du, Fosse, skriv som om dette er ein fest. Nesten som hifi, der du med opnare augo enn dei fleste av oss, oppsøker løysingar som er dyre, vaklevorne og lite driftssikre, og tek det som ein del av hobbyen når det bryt saman
    Så lenge hobby´n i seg selv omfatter både produktene i seg selv og bruken av de, så er jo nettopp det hobby´n
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Takk for hyggelig tilbakemelding gutter! Det gleder meg at noen finner tråden verdt å følge, og da både det den var ment å handle om, og sidesporene som har tilkommet.

    Irritasjonen over noe som går i stykker, det være seg skrap på fiskesnelle da jeg var 12, eller det faktum at jeg mistet tre sluker dagen etterpå - og ikke fikk tak på dem til tross for dykking, den ligger der. Jeg bare håndterer det annerledes nå enn før.

    Det er tre muligheter 1) jeg kan la være å skaffe meg det jeg har lyst på 2) jeg kan skaffe meg det jeg har lyst på og la irritasjonen over det som går i stykker overskygge gleden, eller 3) jeg kan gjøre noe med forventningene om hva som kan og sikkert kommer til å gå galt, forberede meg på det, og anse det som en del av planen. Dersom du regner med å støte på tre problemer, hvorav det ene antas å være stort, så blir to små utfordringer en positiv overraskelse. Selvfølgelighet, jeg vet, men det funker.

    Men viktigst er det kanskje at jeg ikke så «presset» på tid og annet og at en utfordring i forbindelse med hobby derfor ikke like lett tapper energi. Sånn sett har jeg kanskje litt enklere omstendigheter enn mange andre som må sjonglere denne typen utfordringer mellom barnebursdager og studielån. Dette gir meg energi og adspredelse og er en måte å koble av på.

    Men jeg stresser generelt mindre nå, om alt, enn da jeg var 30.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Audio Note - Air Tight - Audio Aero - Music First brukes flittig. Jeg var selvsagt oppe kl 07.00 for å mate katter og drikke utsøkt kaffe - Solberg Hansen!

    En spilleliste fra Robert Plant på Spotify ble spilt på morgenen. Jeg leser Motor og koser meg over gode artikler og kunnskapsrike skribenter. Underholdende, som Fidelity for en audiofil.

    Nydelig tur nord-øst for Oslo. Jepp! Morgan er ny turfavoritt. Litt fint at gulvmattene er litt slitne så jeg kan fundere på om jeg skal fikse de jeg har, kjøpe nye fra Morgan, eller bestille fra https://www.cocomats.com/coco/ som leverte til 911-en. Men de leverer ikke ikke grønt. Hmmm …

    Det ble naturlig nok mye Plant, Krauss og Page i dagtidlig.

    Etter biltur var det bare å slappe av for katter og folk.

    347DBA1B-4F71-4755-8C0D-33E02DA003D9.jpeg


    Lucas tror at alt som åpnes er til ham. Slik alle vi som utgjør universets sentrum tror.

    DA16C3EA-8B45-4A7E-8583-1EE772604452.jpeg


    Sandy er verdens lykkeligste.

    AE0286E6-8A71-4053-931C-02AB4FEA8A09.jpeg


    Husfar er god nr 2.

    F5993DD2-DE9A-4B57-9E58-6CDABC44E210.jpeg


    Av og til er det enkle godt nok: Bakt potet, grillet paprika, biff, kryddersmør. God rødvin.

    Jeg burde tatt feilsøking på Wavac i dag tidlig, men jeg valgte enkleste vei: kaffe og lektyre. Moralen? Mangelen på stress kan føre til tiltaksløshet. Men den løper ingen vei, Wavacen, og problemene øker neppe over sommeren. Jeg er mer opptatt av hva som skal i pottene enn hva som feiler Wavac. Så er man kanskje ikke kronisk syk likevel? Retorisk det siste.
     
    Sist redigert:

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.770
    Antall liker
    5.568
    Ein fornøyelse å sjå innom denne tråden! God helg, Fosse!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Jeg skal til forfatteren, eller var det pasienten, i morgen, for å hente ur og drikke kaffe. Det er underkommunisert at undertegnede har en klokkesamling som også trenger sitt. Ingen ur går utenom Fredrikstad.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Jeg er treg eller uvitende @Tweedjakke, beklager. Du må gi en ledetråd.

    Det har vært fine turer denne helgen. Østfold er supert, man kan kjøre svingete og smått fra Fosse til Dire Wolf.

    1568D13B-DF2F-4BA3-879B-7DCAB7DCF694.jpeg
    48FD5B63-7F76-4566-8CD6-7DEBE3AE6933.jpeg
    71378499-5A21-45E8-A1D3-01A174C0686A.jpeg


    Vi vender snart tilbake til stereo og feilsøking på Wavac - når bare finværet gir seg. I mellomtiden nekter Audio Aero CD-spilleren å gå i stand-by. Eller det vil si den går i stand-by, men slår seg umiddelbart på igjen. Det er noe hele tiden 🤓.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.323
    Antall liker
    3.436
    Sted
    Sunnmøre
    Jeg er treg eller uvitende @Tweedjakke, beklager. Du må gi en ledetråd.
    Wind in the Willows, Kenneth Grahame, 1908. På norsk Det suser i sivet (1949 av Zinken Hopp, ho med Trollkrittet, det næraste vi kjem Alice in Wonderland på norsk).

    Trass all fornuftig skepsis: Med slike bilete skjønar eg kva eg skulle hatt på fredag, då E39 var stengt og einaste omkøyringa var den fine eittfeltsvegen langs fjorden.
     
    Sist redigert:

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Jeg mistenker at Fosse ikke tar seg tid til å sette seg inn i denne litterære referansen, og bringer her et kort resymé:

    Den styrtrike og forfengelige Mr.Toad of Toad Hall har bildille, men kan ikke kjøre doningene og krasjer en etter en. Så blir det masse drama, men Toad har et hjerte av gull og mange gode venner, og alt går bra til slutt. Men jeg tror han skaffer seg sjåfør.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn