Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    lykke til med den hofta, fosse.
    håper den blir som brand spanking new etter service.
    i år tror jeg forresten det blir glidende, nesten usynlig overgang mellom hifi-sesong og andre sesonger.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Takk, takk rama. Det er hyggelig at alle ønsker en det beste, men vi skal ikke gjøre dette til en sutretråd for mine helseproblemer, vi er Hjemme hos Fosse for faen. Hofta skal nok byttes, men de kan ikke ta det på Volvat eller andre private klinikker da dette er som resten av mannen - meget komplisert. Men vi lar det ligge. Jeg har det bra, jeg kommer til å bli frisk igjen, jeg kan drive med det meste av det som interesserer meg, smerteterskelen er sunn og sinnet ikke mørkere enn tidligere. Det er bare å gi gass og kose seg!
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.885
    Antall liker
    26.683
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Min sykkel kamrat fra Sverige (60år) byttet hofta 1 Februari 4uker senere var han tilbake på sykkeln og nå er han 100% igen og litt til:) Fikk selv en diagnose på Artrose i hofta så det blir og bytta drivknut fremover, eller som min Osteopat sier bytt så fort det er dags det er ikke når du blir 70+ du har mest glede for ny hofte.
    Lykke til(y)
     

    stianG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    628
    Antall liker
    663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Grattis med Shilabe! Digger min, og lurer på om det er den beste allround pickupen jeg har hatt noen gang. Funker best med litt masse. 30-35g arm/shell.
    Dynavector-trafoen er tenkt mellom XV-1S og Allnic (mitt eksemplar mangler stepup). Diverse aktiviteter har resultert i at jeg ikke har kommet lenger med å koble opp Allnic. Har kjøpt nye kabler også, men ikke fått hentet ennå. Så avtales salg av Accuphase A30 og A60, de forsvant ut i går, sammen med Allnic H-1500MKII Plus, og det blusser opp i ene røret på AudioValve. Nydelig! Alt tyder på at det er mer enn bare rørfeil (ikke lenge siden jeg skiftet ett i samme posisjon så jeg er ikke forundret).

    Sånn, da var muligheten for direkte sammenligning av Allnic med det andre man har i stallen spolert. Det er jo typisk. Må tenke litt på hva jeg setter inn nå. Kanskje Air Tight med nye rør? Lettere å bruke gjennom sommeren enn Joule Electra. Alternativt Manley.

    Bare for å gjøre det hele enda mer forvirrende kom dette inn, det tror jeg blir liggende til neste uværsperiode. Kjenner litt på at hifi-sesongen nærmer seg slutten.

    Vis vedlegget 725118
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Kommer til å teste Shilabe i Dynavector 507MKII og Schick.

    Irriterer meg at Baldur-blokkene tok kvelden akkurat nå. Meningsløst å teste ny riaa med «ukjent» effektforsterker (har ikke testet Air Tight etter at preen ble bygget om), og ny stepup (min DV SUP-200 er på utlån).

    CD30A8B6-7DF5-465D-B6E2-908DD3ED249A.jpeg
    E780C866-8D70-4436-9C7C-843E1E448655.jpeg


    Det ble lyd.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    den Allnic riaa´n er like sexy som A80 og det sier ikke lite imo
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    vær foriktig med batteri, så du ikke friterer den med over 12-13vdc
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.054
    Antall liker
    2.834
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Fikk en morbid øyeforbiflimring av en tildragelse med suppe kokt på avdanket rockefot....

    Det meste lar seg ordne idag og rekonvalesens foran et greit oppsett er ikke nødvendigvis en straff.
    Når får du zikra riaa og hvorfor i all verden driver forsterkerene dine og kollapser annenhver uke ?
    Beste ønsker for rask behandling og ultrafast recovery
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Det er som sagt tre nye komponenter i anlegget fordi jeg har SUP-200- trafoen på utlån, nå har satt inn en ny trafo, og den ene monoblokken tok kvelden. Det er derfor vanskelig å si hva riaaen bidrar med i det totale bildet.

    @VegardW Litt usikker på hvilken riaa du sikter til, det er ikke noen flere riaatrinn på vei inn enn denne Allnicen.
    Nå har jeg vel ikke hatt feil på forsterkerne siden et defekt rør på AirTight dro med seg en beskyttelsesmotstand for halvannet år siden. Det lar seg nok ordne skal du se.
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.054
    Antall liker
    2.834
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    :cool: Snubler nok litt i tellingen, liten hjerne her, mye som renner inn hos deg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Denne Shilaben har vært her før. Den var Vermin sin, og kom innom her på vei til Fredrikstad, hvor jeg i sin tid monterte den på spilleren til en hyggelig herre med sans for kvalitet. Jeg har hatt lyst på en siden. Vi er helt på linje Lagga!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.987
    Hvilke type messe henviser du til Lagga ;)
    I løpet av denne fimbulvinteren har jeg klart å bli bedre venn med min Miyajima Shilabe (S00188).
    Mysteriet med dårlig sporing av tynngods vinyl løste seg endelig.
    Det viste seg å være liften på Kuzma 4Point armen som var for høyt stilt.
    Fra før har jeg høyttalere som briljerer i mellomtonen, så det å ha Shilabe oppkoblet på Kuzma armen (og kjeden for øvrig) har vist seg å være en god kombo.

    Nå har altså Vermins tidligere Shilabe returnert fra Fredrikstad til Bratthenget i Oslo.
    Da er vi i hvert fall 5 mann her inne som har hvert vårt eksemplar av Shilabe.
    Det skal bli interessant å høre om hva du får vridd ut av pickupen Fosse.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Det er vel ingen hemmelighet at jeg har blitt glad i lyden fra Baldur. Så glad i den at jeg solgte A60 og A30, la ut Manley for saLG og fikk meg en liten nedtur da jeg koblet opp Allnic med Air Tight og ny stepuptrafo. Jeg er derfor ikke så lysten på å skrive mer om lyden fra Allnic før jeg får oversikt over hva som gjør hva.

    Det er mange ledd i min lydkjede og bytte av tre ledd samtidig gjør det vanskelig å si hva som bidrar til hva. Bør høyttalerplasseringen nødvendigvis være den samme om ny forsterker har en annen karakter? (Retorisk spørsmål, jeg ønsker ikke svar). Det låter flott bevares, men jeg må jobbe litt mer med oppsettet inntil jeg får fikset Baldur. Det var en åpenhet og klarhet her som nå er borte. Det hjalp med nye Svetlana Winged C KT88 som fikk 45 minutter spilletid i går (været var fint så jeg prioriterte tre timer bak rattet i stedet for).

    Så, Miyajima-trafo, Air Tight og Allnic kan meget vel være strålende her og andre steder, men jeg har ikke klart å få det hele til å synge 100% ennå. Det spiller med varme og kropp men mangler bassen, åpenheten og innsikten jeg hadde før. Jeg ønsker ikke hjelp til å finne årsaken, det klarer jeg selv, jeg forsøker å holde dere orientert om prosessen jeg er i, en prosess som skal gå sakte, fordi solen er her, det er sommer og jeg er i ferd med å spare hifien til regneværsdager.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Regner med det. Det gikk et rør i en posisjon for noen uker siden, og det gikk et i samme forleden. Fyrte opp i stand-by med nok et nytt rør og registrerte at det var mindre glød i røret. Da koblet jeg bare ned. Tipper Audiomix fikser dette.

    Men, det har vært en lang hifi-sesong og jeg er mett, lysten på å gjøre andre ting enn å sitte foran anlegget.
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Det har vært en god uke.

    Tirsdag forsvant Accuphase og kjøper og kjæreste trengte vomfyll. Det ble en fin dag og en fuktig kveld.
    Fantastisk flotte folk!

    9CB16B9E-719B-4DF7-B2C5-C07286C35EA4.jpeg


    Så har man jobbet og gjort seg fortjent til skatten. Det er fredag, for far, mor og pusekatter.

    ADD4C4AC-3E53-4638-884E-F14F7AE76F47.jpeg
    863F2D8C-C6A7-487A-9DAA-0D8ADD65B676.jpeg
    9CA127ED-FE56-480E-B6E6-C1BAE848B8D5.jpeg
    0683F95D-B61A-4EE7-B6F2-116575B766A4.jpeg


    Jeg har foretatt nok et rørskifte i Air Tight, men lytting er utsatt på ubestemt tid.
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Det som ikke fremgår av bildene er at vi har et herlig kråkereir rett vest. Vi bidrar med alt små kråkeboller kan antas å like; bakt potet, bløtlagt kattemat, entrecôte og en brødbit i ny og ne (neppe ideelt, men trolig akseptabelt i mindre doser). Vi forsøker, og de ser ut til å ha ha det aldeles ypperlig! Deres gnål er bedre enn deres (med tillagt mulighet for misforståelse).

    God helg!
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.054
    Antall liker
    2.834
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Når Utferdstrangen melder seg
    Om det er off season eller ikke
    When safe
    Move Over!
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Sørøst for kråkereiret er det noen eller noe ( fritt valg), dvs en kar som må takke. Man ankommer Flåklypa med bensindrevet italiensk kjøretøy, men blir på veien utelukkende møtt av elektriske farkoster uten særpreg. Parkerer. Ser flagg. Gremmes. Frydes. Bærer. Koser seg. I uendelig takknemmelighet over at mennesker av slik støpning er der. Takk til dere begge.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.056
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    At man i det hele tatt er i stand til å nå sin destinasjon i ett bensindrevet Italiensk kjøretøy mener jeg skal applauderes. Det mener ihvertfal E. Largo som kjørte en Fiat 127 Special i ungdommen ;)
     

    Entropy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    498
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    37DB2FE8-7220-4551-9F6F-6103B392DF10.jpeg
    må være noe fosseskti bakgrunnen her?
    Mvh tidvise kne-problemer og ønsker hoften alt vel
     

    Entropy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    498
    Antall liker
    952
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Det som ikke fremgår av bildene er at vi har et herlig kråkereir rett vest. Vi bidrar med alt små kråkeboller kan antas å like; bakt potet, bløtlagt kattemat, entrecôte og en brødbit i ny og ne (neppe ideelt, men trolig akseptabelt i mindre doser). Vi forsøker, og de ser ut til å ha ha det aldeles ypperlig! Deres gnål er bedre enn deres (med tillagt mulighet for misforståelse).

    God helg!
    Kråker er strengt tatt ikke bevaringsverdig, men antar at pus 1 eller 2 uansett rydder opp etterhvert;)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Det er stor forskjell på leserne av tråden, det har vært kjent lenge. Noen sitter der og suger til seg hifi-kunnskap og avsporinger, helt gratis, uten så mye som å forære trådeier et «likes». Så har vi de, nei, han, for så langt har ingen andre vært på banen, som uoppfordret på tilbud om kaffe, foreslår at han skal komme hjem til Fosse for å lage lunch og servere vin. Det ble en lang setning, men de mest avanserte klarer det nok ved ny gjennomlesing. Dette er den typen mennesker få har gleden av å kjenne, og som verden skulle hatt flere av.

    Vi startet kl 14 og avsluttet kl 1. Det ble ikke eksperimentert med rør eller kabler. Det ble faktisk ikke spilt musikk.

    Gud den mannen kan lage mat, underholde, le og skjenke vin.

    9E746B18-E4E0-42AC-877F-85AF02A58722.jpeg
    CBAC865E-DB64-41EF-9148-A0EF1EA451CB.jpeg

    4D39A146-DDB5-4A82-B2BB-02E95322A0FB.jpeg
    06853ABD-5FC2-435E-AA2B-6D430EA663F7.jpeg
    DADBFB81-09B7-4D9D-99CE-712875E97BC3.jpeg
    DFBEDB00-BE95-47EA-8649-A2BA383EB36F.jpeg


    Legger ut et bilde av seneste hifikjøp.

    7AC5ED5D-6EE7-461B-BE49-CDA1FB1C7C12.jpeg


    2 meter måtte til for å løse kabalen.
     

    zikraaudio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Innlegg
    478
    Antall liker
    1.283
    Sted
    Danmark Jyllinge
    Torget vurderinger
    1
    I denne kabel tid hvor der kommer nyt hver dag årh nej igen et kabel Spiller selv på Cardas og de er skærmet bedre end alt andet og de har den rigtige tonale balance efter min smag godt valg bliver helt sulten hvad tid skal jeg komme
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Det er stor forskjell på leserne av tråden, det har vært kjent lenge. Noen sitter der og suger til seg hifi-kunnskap og avsporinger, helt gratis, uten så mye som å forære trådeier et «likes». Så har vi de, nei, han, for så langt har ingen andre vært på banen, som uoppfordret på tilbud om kaffe, foreslår at han skal komme hjem til Fosse for å lage lunch og servere vin. Det ble en lang setning, men de mest avanserte klarer det nok ved ny gjennomlesing. Dette er den typen mennesker få har gleden av å kjenne, og som verden skulle hatt flere av.

    Vi startet kl 14 og avsluttet kl 1. Det ble ikke eksperimentert med rør eller kabler. Det ble faktisk ikke spilt musikk.

    Gud den mannen kan lage mat, underholde, le og skjenke vin.

    Vis vedlegget 726044 Vis vedlegget 726045
    Vis vedlegget 726046 Vis vedlegget 726047 Vis vedlegget 726048 Vis vedlegget 726049

    Legger ut et bilde av seneste hifikjøp.

    Vis vedlegget 726050

    2 meter måtte til for å løse kabalen.
    Det der så ut til å være en helt fantastisk lunsj! Og vinvalget var utmerket.. 😉 God søndag Fosse.. Her går grillen for fullt med noe kylling fra Stange og grønnsaker til ☺🍷
    DSC_0202.JPG


    Mvh lassemann ☺
     

    saabsub

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2005
    Innlegg
    172
    Antall liker
    476
    Torget vurderinger
    3
    Noe sier meg at du kommer til å få et økende antall uforpliktende tilbud om lunch/vin fremover ;)
    Det er jo noe spesielt med folk som kommer på å gjøre sånt uten at noen har satt de på ideen først.. 🙂 Tenker verden hadde vært et hyggeligere sted om vi hadde litt fler Wood'iser 😉
    Morsomt å lese trådene til alle dere som deler velvillig av musikksmak, anlegg, andre hobbyer og livet selv.
    Hilsen en freerider som slenger inn en og annen like.. 😂
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn