Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Det finnes så absolutt unntak Cash.
    Du belyser det fint med dine døtre uten å oppgi alder.
    Selv har jeg en sønn som forsvant inn på rommet i 12 års alder, og kom ut når han var 20 år.
    I mellomtiden hadde han plukket fra hverandre alt som kunne krype og gå av datamaskiner, bygget seg egne superraske PCer med stor lagringskapasitet og mye RAM, samt lært seg programmering.
    Etter informatikk utdannelse ved UiO, lek med kybernetikk, jobb som avdelingsleder ved IT på UiO noen år jobber han i dag som IT-konsulent i det private.
    Med 2 års kokke lære som tilleggsutdannelse elsker han å fly rundt i skog og mark å plukke urter og bær, dykke etter delikatesser, brygge øl og selvfølgelig tilberede de lekreste retter.

    Mye av" problemet" med ungdom i dag er at foreldrene tillater at de dyrker et slik levesett, og lar dem isolere seg fra "virkeligheten".
    Hva med og realitets orientere "kvisefroskene", sette grenser for bruk av datautstyret og gi dem faste oppgaver?
    Pandemien gjorde det ikke noe bedre i vårt overflodssamfunn.
    Mange ungdommer får seg jo også "venner" via nettet. Vesla her i huset har blitt meget god i engelsk, spesielt det å banne så det lyser på engelsk når bataljen via det fredsæle "online" spillet er som mest intenst. Så noen fordeler er det jo :oops::ROFLMAO:
    Den store bakdelen er kommunikasjonsformen med "hodetelefoner og mikrofoner" som medfører høylytte "meningsutvekslinger" og skriking til Kl:03 😈
    Men mat servert på rommet skal de ha! :mad:
    Jaggu er det synd på dem som "må sitte hjemme", og ikke kan henge med venner eller gå på skolen.
    Skal vi se ungdommen i Afrika og Sør-Amerika, de...........
    Og den gang jeg var ung når dinosaurusene levde, da..........:cool:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Har i en periode kjørt Vdh Colibri i Jensen-trafo og EMT i Music First-trafo. Begge kombinasjoner i Luxman EQ-500.

    I dag ble det byttet til Allnic, med samme trafoer for de to pickupene.

    Det er enklere å rørrulle på Luxman fordi den bruker 2X2X12AX7 og 2X12AU7. Allnic bruker en haug rør som er rimelige, men som du aldri har hørt om og som ingen andre bruker.

    Forskjellen er tydelig. Luxman ligger mellom Accuphase og Allnic klangmessig, men halvparten så langt fra Accuphase som fra Allnic. Allnic låter rundere, varmere, fyldigere, glattere, med avrundede hjørner og med litt tilbaketrukket topp og bunn i forhold til Luxman. Luxman har mer oppløsning, langt bedre attakk, presisjon og er mer gjennomsiktig. Det aner meg at Luxman også skiller bedre på de to pickupene, med Allnic låter det likere. Men Allnic har mer kropp.

    Rørskifte og rørtype kan selvsagt endre dette betraktelig, og jeg tipper Philips SQ i Luxman ville gjort at denne nærmet seg Allnic klangmessig. Skribleriene her har selvsagt begrenset gyldighet med andre rør, og dette er min og fruens vurderingen etter noen spilte plater og lite kritisk lytting.

    Best? Avhenger av anlegg, musikkstykke og smak tenker jeg. Jeg synes ikke den ene utklasser den andre, snarere utfyller de hverandre. Likevel, må vi rangere i kveld så gir vi begge, fruen og jeg, seier til Luxman.

    F3D7FF63-55FA-4AF4-B040-B2A23E02BD5B.jpeg
     
    Sist redigert:

    Lazarus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2018
    Innlegg
    394
    Antall liker
    1.206
    Sted
    Trondheim
    For kalibrering hos leserens skyld; hvor stor er forskjellen mellom disse to riaa trinnene i forhold til forskjellen mellom effektforsterkerne manley 300b og audio valve? Hadde vært interessant å høre din opplevelse av det. God palmesøndag!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Det er nok større forskjell på Audio Valve og Manley enn på riaaene, men det er ikke helt usammenlignbart. Luxman er i så måte litt som Audio Valve som ligger mellom Manley og Accuphase. Audio Valve ligner mer på Accuphase A60 enn på Manley. Men A60 har jeg egentlig ikke lyttet til, den ble spilt på en kveld og så gikk den i boden. Men den skal opp igjen, jeg må bare ta en ting om gangen. Jeg har en lang periode spilt kun på Garrard, først med begge pickuper på Accuphase, så eksterne trafoer i Luxman og nå nylig samme trafoer i Allnic. Det å begrense antall spillere og armer i sving er essensielt om man skal sammenligne, hvis ikke flyter bare referansen og jeg mister oversikt. Har derfor styrt unna Bergmann, Studer og digitalt en god stund, og det har gjort det enklere. Jeg begynner å få litt oversikt nå. Jeg må ha det før Wavac kommer, hvis ikke blir det bare rot.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Tunfisk på firbente. Vi deler med naboen.

    140884C0-2CEC-41B1-A949-E87D5AFE3401.jpeg


    Mye grønt på folket.

    34A0EE90-3BB1-4F65-A9C2-B7D2E1344A91.jpeg
    354DBF70-8AA7-43CB-97B5-A63E2DD4FFCC.jpeg
    720880FB-C1F3-4B75-8B13-35B5F872E040.jpeg


    På den musikalske menyen akkurat nå?

    C023DFC9-BB74-4EA4-8D63-F649FECF7992.jpeg


    Kan vel bare si at jeg er utrolig godt fornøyd med lyden om dagen. DIY-pre etter modifisering har nok gjort at jeg prioriterer litt annerledes med hensyn til effektforsterker, og det har igjen påvirket hva jeg ser etter i kilder. Det ene drar med seg det andre. Jeg har dessuten konkludert med at jeg ikke vil ha fire ulike riaatrinn med eksterne trafoer i anlegget. Jeg kommer heller til å utvide trafoutvalget, pickuputvalget og begrense meg til tre riaaer.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Fin spasertur på Malmøya i dag.

    E53A774A-789E-460C-953D-0D728EED039C.jpeg
    FF04F02C-AF53-4AB3-B6DE-F79B5444DF9A.jpeg


    Én riaa, én inngang, tre bokser. Det er så alt annet er for kompaktanlegg å regne.

    E42D74B7-1581-459E-B5A0-70C93744036D.jpeg
    D4F86652-46EC-43EC-9AA2-F090969BF7CB.jpeg
     
    Sist redigert:

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Kunne spart deg for mye plass der Fosse. Har en liten blank sak til overs som tar et minimum av plassen De trenger.....
    Gratulerer med flott riaa:)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis!
    Er det den etterlengtende RIAA'en?
    Blir gøy å høre hva du synes, Fosse. Håper den innfrir, selv om det er andre formidable RIAA'er den skal bli målt opp mot.
    Får du ånden over deg, så kan du jo låne min Manley Steelhead for å sjekke om den har noe hos deg å gjøre, om du ikke allerede har prøvd den, seff.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Grattis!

    Gleder meg til å høre hvordan denne presterer mot det andre du bruker i dag 😊
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Det er mange oppstillingsmuligheter, jeg har planlagt ikke så rent lite 😂. Men, jeg setter den på gulvet inntil videre, det gjør det litt enklere å koble til og fra ulike pickuper inntil jeg vet litt mer om hvordan jeg har tenkt å bruke den.

    701EEA17-B446-4779-8C66-23AACACBF0AC.jpeg

    7CEC4418-6EAA-4E90-A2C4-39358EB53E7D.jpeg
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.317
    Antall liker
    13.381
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Jensen-trafoen ser ut som en fyrstikkseske der den gömmer sig. Den är ju inte direkt knøttliten, för en trafo att vara.. 😅
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Det må ha vært noe rart med den Wavac-forforsterkeren jeg lånte for noen år siden, den jeg ikke likte. Dette har ikke noe å gjøre med det jeg hørte da. Dette er milevis unna, i stikk motsatt retning. Dette er nemlig ikke anemisk og blodfattig. Førsteinntrykket av Wavac er svært godt.

    Teit at Wavac har to utganger og kun én inngang, det burde vært motsatt.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.212
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer! Når det låter like bra som det ser ut er jo alt såre vel 😊
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Første pickup ut er vdh Colibri XCP. Jeg bruker intern trafo i Wavac. Colibri låter ekstremt oppløst og detaljert i Jensen - Luxman men kan da tendere mot litt anemisk. Det fungerer på noen innspillinger mens andre blir formidlet ærlig, og du skjønner at her er opptaket spinkelt.

    Wavac med intern trafo låter smooth. Det er fløyel. Helt klart mer likt Allnic enn Luxman og Accuphase tonalt.
    Har en mistanke om at kanalbalansen er bedre, eller så blir jeg lurt.

    Mer forsiktig i toppen, eller behagelig, enn det meste annet jeg har forsøkt. Så kommer cymbalene og du skjønner at alt er der. Denne finslige, mikroskopdetaljerte, presise cymbalgjengivelsen, den som Luxman og Accuphase er så gode på, men med en touch mer smør og varme, slik Allnic ville gjort det, men likevel noe ulikt. Jeg skal forsøke å få grep på det, kommer tilbake. Den gjør noe besnærende i presentasjonen av stemmen til Mark Knopfler. Aldri hørt vokalen på dette albumet gjengitt bedre (og gudene vet hva jeg spilte den av på sist så det sier ikke stort).

    AABA7504-4A8A-41DF-9E50-19051EDA047C.jpeg


    Det krever oppløsning og presisjon av et riaatrinn å formidle detaljrikdommen fra Vdh Colibri. Det var en blogger her inne (ikke meg) som mente at vdh ringer i toppen og ikke har god diskant. Blir som å si at 911 bare duger på rette strekk. Da er man vel på viddene, for jeg kjenner ikke andre pickuper enn Jan Allaerts MC2 Finish Gold som kan denne trykkekunsten tilsvarende.

    Fruen: «Det låter smooth, mer bass, kjempefint».

    Sitter nå 4 stk av disse Philips SQ rørene i. Fikk dessuten med fire stk Mullard PCC88.

    69744C83-351E-4C08-8D43-C0674ED5CE42.jpeg
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Hvor lenge var Adam i paradis? Lenger enn meg, det er helt klart.

    Etter lytting til noen flere plater med mer moderne produksjon og sentrert lydbilde så er det lett å høre at lydbildet drar plagsomt til høyre (50-60-tallsjazz er ikke alltid helt egnet for å avdekke dette). Sånn som dette kan jeg ikke ha det, det må fikses. Om problemet er større enn først, eller om jeg bare har hengt meg opp i det, det vet jeg ikke, men dette må løses.

    Tester ekstern trafo, det hjelper ikke. Bytter om høyre-venstre inn og ut (slik at resten av kjeden er identisk, men at kanalene snus i riaa, og utelukkende der), da bytter problemet side. Problemet ligger i riaa altså. Bytte av kabler gjør ingen forskjell.

    Bytter rør høyre foran - venstre bak og motsatt. Ingen forskjell. Har testet så mye nå at jeg ikke kan forstå annet enn at her er det en feil. Tar jeg feil tar jeg det med godt humør.

    Jeg får teste litt til og finner jeg ikke ut av det så er det bare å pakke ned og søke hjelp. Det blir en grå dag.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Kjedelig. Jeg har vært litt spent på utviklingen her, den Wavacen er en fascinerende sak.
    Det hadde vært gøy om du la ut noen bilder som avslørte chassis-konstruksjon og innmat ved neste rørbytte...
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    det var da som fan... :(
    du har selvsagt satt en annen riaa tilbake i anlegget for å verifisere at det ikke har skjedd noe relatert til riggen (feks pu’n)?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    regner med at du byttet høyre venstre ut først og deretter samme inn?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Når jeg bytter om på høyre og venstre kanal på inngang og utgang av riaa samtidig så gjør jeg ikke annet enn å bytte om på hvilken «halvdel» av riaaen som tar hvilken kanal. Dersom dette da, som forklart over, medfører at problemet bytter side så er det ubalanse i riaa. Det utelukker selvsagt ikke at det parallelt kan ha oppstått problemer andre steder, men det viser at det er trøbbel med riaa.
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    lett å gå i surr når man holder på slik....;)
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Sitter nå 4 stk av disse Philips SQ rørene i. Fikk dessuten med fire stk Mullard PCC88.
    Fine bilder, gode viner og mye stæsj i tråden din. Som helt sikkert gir gode opplevelser 😊

    Hadde tidligere en rør-pre fra EAR/Allen Wright som både kunne benytte 12ax7/6dj8 og Pcc 88. Det var Allen Wright som anbefalte meg å søke Nos PCC88 fordi tilgangen (på den tiden) var mye bedre til Ok priser.
    Brynjar (Rip) ba meg teste noen ulike typer Pcc88 og så gi feedback. De absolutt beste var noen japanske Matsushita og Telefunken fra 60-tallet. Disse ble produsert på det gamle Mullard maskineriet som etterhvert ble flyttet til Japan.
    Jeg kjøpte mengder av disse rørene.

    Pcc88 ga mere «gain» med høyere glødespenning, sammenlignet med 6dj8. Ble litt åpnere og litt mer frisk og spenstig lyd. Ulempen var noe kortere levetid før lyden begynte å dabbe av.

    Men det var de dager...🙂
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.317
    Antall liker
    13.381
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tråkigt! Känner inte till Wavac speciellt, men inget internt som sitter fel/fel position sånn som «felet» du hade på Allnic?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Må komme meg ut på tur snart. Måtte bare sjekke en ting først:

    Åpnet selve riaa-delen (de andre boksene har jeg ikke rørt). Den gode nyheten er at selve riaatrinnet er usedvanlig oversiktlig:

    - separat kort for step-up og viklingsvalg
    - separat kort for høyre og venstre kanal
    - kortene er skrudd på braketter, og alt av kabler, signal og strømforsyning, går via kabler som har slike klipskoblinger.

    Altså vil det å sende avgårde et kort være omtrent like enkelt som å bytte kort på Studer (jeg vet, kortet er ikke like enkelt å skaffe, men det gjør feilsøking, forsendelse til Japan, eller hva det skal være mye enklere. Kjente jeg ble glad allerede der, jeg har nemlig ikke emballasje, så frakt er et tema.

    Koblet fra og til alle kontakter som er signalførende, for å sikre at det ikke var kontaktfeil i en av koblingene. Med mindre det er periodisk feil, eller temperaturrelatert, så virker dette å ha løst seg. Spiller ei plate nå som jeg spilte i sted og alt virker normalt (så langt).

    DF340AE8-3D95-4FFA-B717-0C5DEFBABDD7.jpeg
    C1B8D21A-C271-4DC8-838F-A36181002097.jpeg
    8E1F169B-5FBE-4294-AFEB-356DD8313111.jpeg


    Ikke bare snille gutter det ordnet seg for.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Se der ja, alltid gøy å åpne panseret. Det er ikke mange komponentene som skal til ser vi :)
    Dersom de to grå tønnene er step up, hvor er så LCR-trafoene ?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    LCR-trafoene må være trafoene med gult på midten. De grå tønnene er stepup.
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    35013CA7-03CC-4458-A7E2-B926D43423CD.jpeg


    Drøyer litt med rørrulling, men fikk med en kvartett PCC88.

    Videre har jeg en kvartett Tesla, et par Tesla Goldpin, Philips ECC88 Miniwatt og Telefunken ECC88. Sitter denne typen rør i Joule Electra VZN-160 og keg brukte de også i Graaf GM20.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    E-typen står på vinterlagring hos han jeg kjøpte den av. Ny aluminiumsradiator, nye vifter og ny temperaturmåler ble kjøpt inn av meg før jul. Selger skulle hjelpe til med montering. Jeg hadde tenkt å bidra med egne ti tommeltotter og komplett kunnskapsløshet - ren høflighet. Så gir jo koronaen seg aldri og jeg har drøyd litt. Dessuten har jeg en skulder og arm om dagen som ikke er helt forenlig med å skru. Fikk melding i dag, bilen er klar i morgen. Da er det bare å ta med seg nye dekk og slanger som jeg har liggende i garasjen og få lagt om. Sikringsboksen er bygget om. Hornene måtte byttes pga en radiatorkobling som kom i konflikt. Alt er ordnet. Og de nye viftene trekker ca 1/10 så mye strøm.

    Så er det altså ikke bare @woodrand som ikke får som fortjent. Verden er urettferdig, takk og lov.

    278C3C38-3022-4170-B81D-6FCD69DDB957.jpeg

    4A1AF902-2C5C-49BA-A90C-1D144720707D.jpeg


    Kjører på med god gammal jazz før jeg tar en tur på kjøkkenet og ser om fruen får dreis på middagen.
    Så oppstemt at jeg jeg tar ut av oppvaskmaskinen.

    873CF771-1CB2-4AEF-A7F0-C34DC0DFF5A4.jpeg
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    begge de platene der er knall...nå må du skjerpe deg....oppvaskmaskinen!? :ROFLMAO:
    en mann i din stilling.....
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    LCR-trafoene må være trafoene med gult på midten. De grå tønnene er stepup.
    Du har sikkert rett. Litt skuffende. Av utseende helt like de som sitter på anaview modulene mine. Igjen, det er ikke mye som skal til, men så er det to bokser til for PSU da..
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Wavac spiller utrolig oppløst, og med det mener jeg at det puster uanstrengt. Det låter åpent, luftig og lettflytende, med en topp som aldri stikker av. Det hele henger i luften. Lave skuldre.

    Wavac har dette glimrende attacket som Luxman og Accuphase, men låter likevel snillere og behageligere. Faktisk snillere og behageligere enn Allnic.

    Det kan hende den blir slått på basstrøkk, kontroll og ren dynamikk, det må jeg teste litt mer.

    Men fantastisk vellydende med Colibri.

    Jeg ser jo at det er en enkel sak å bygge om til to innganger og én utgang. Litt lodding og to enkle vippebrytere bak ville løst det. Hmmm ....
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Du har sikkert rett. Litt skuffende. Av utseende helt like de som sitter på anaview modulene mine. Igjen, det er ikke mye som skal til, men så er det to bokser til for PSU da..
    Den enkleste kretsløsningen jeg har hatt på noe må ha vært DIY-preen slik den stod opprinnelig. Litt mer stasj i den etter at VegardW modifiserte, men fortsatt enkel.

    Jeg liker i prinsippet enkel oppbygging med god plass, det gjør det mulig å reparere, noe som er mye vanskeligere på mer kompakte og moderne ting, være seg biler eller stereo.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Det har de ikke 😊

    Den forrige katten var voksen og rolig, så han fikk bevege seg fritt. Enn så lenge så beveger ikke disse kattene seg i stua uten tilsyn. Og det handler om mer enn hifi. Jeg kan stenge av huset i soner og det er veldig greit i forhold til hvor de er om natten og når vi er bortreist. Så ser jeg at de kanskje aldri blir så rolige som gamle Nelson, da får jeg finne ut om jeg må ha en løsning for beskyttelse eller om det går greit uten. De roer seg nok snart, jeg får vurdere tiltakene da.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Den enkleste kretsløsningen jeg har hatt på noe må ha vært DIY-preen slik den stod opprinnelig. Litt mer stasj i den etter at VegardW modifiserte, men fortsatt enkel.

    Jeg liker i prinsippet enkel oppbygging med god plass, det gjør det mulig å reparere, noe som er mye vanskeligere på mer kompakte og moderne ting, være seg biler eller stereo.
    Modularisering er jeg glad i. Egentlig også plassøkonomi, men skuffelsen jeg sikter til er trafoen. Hadde ventet en Tango eller Hashimoto eller noe annet japansk exotica jeg kunne google ;)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Jeg kjenner ikke Anaview eller deres LCR så om det er samme de bruker vet jeg ikke.

    Eksotiske komponenter fra Tango og Hashimoto er det jo fritt frem å Google uavhengig av hva som sitter i Wavac. Trafoene gjør mye av «oppgaven», og det å finne en krets de kan brukes i er vel ikke helt umulig? Det er jo en svært dyktig (antar jeg) dansk DIY-er her inne som har lang erfaring med LCR, han gir sikkert noen tips.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn