Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    MFA det må tilpasses impedansemessig.
    Hei. Er klar over det, men trodde jeg hadde gjort mine undersøkelser. Kan selvfølgelig ha bommet. Har 5 forskjellige mc, en rimelig denon au300lc og en Puresound t10 med vendebryter og forskjellige laster. Begge to er helt greie men vil gjerne ta et skritt opp og xindak skal være bra. Pu det er snakk om er en Clearaudio essence mc, 11 Ohm og 0,4mv inn i mc10 20db = 4,0mv inn i Puresound p10 rør mm riaa. Pu skal «se» 50 Ohm hvilket burde være innafor 4-5 gangen.

    Mvh Atle
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Heisann Fosse

    Følger feelgood tråden din på diskré avstand. Liker de små gleder i livet og harde pakker. Drister meg til et spørsmål ettersom du har nokså omfattende erfaring med stepup . I disse hjemme tider har jeg knust sparegrisen og investert i en sågodtsom ny pu og et par helt nye xindak mc10 stepup. Har et par fra før men regner med xindak skal være bedre. Ettersom mye utstyr som har vært innom ofte er ferdig innspilt (brukt) har jeg ikke tenkt så mye på det, selv om det ligger der som en vag erfaring fra tidligere.

    Dag 1 med opp-pakking, montering, justeringer og lukten av nytt er strålende. Lyden lover godt.
    Dag 3 og panikken er i ferd med å ta meg. Hva skjedde? Høres ut som lyden kommer gjennom et sugerør og bassen er i rommet bakenfor. Bytting av headshell, bytting av kabler, frem med rørboksen, kun små endringer. Puste med magen, det er jo dette jeg har lest andre har opplevt.

    Jeg vet jeg må være tålmodig og holde litt køl på timer og håpe på at godlyden komme igjen. Vet at pu i varierende grad kan forandre seg mye. Mitt spørsmål til deg Fosse er om du har erfart at helt nye stepup’er også kan strupe lyden før de åpner opp etter litt bruk?

    Mvh Atle
    Hyggelig!

    Jeg opplever ofte ikke de forskjellene som folk rapporterer om ved innspilling. Eller jeg kan i hvert fall ikke si at jeg vet det handler om innspilling. Oftest så begynner jeg å optimalisere det som kommer inn nytt, justerer pickup i armen, tilpasning til riaa og når høyttalere kommer i hus så flytter jeg stadig vekk rundt på dem. Da blir det vanskelig å si om endringen skyldes innspilling, tilvenning eller andre endringer gjort i mellomtiden. Og det er litt det samme du er i gang med har jeg inntrykk av.

    Jeg kan ikke si å ha lagt merke til at innspilling av trafoer har noen effekt. Så er det meget mulig det har noe for seg, men jeg har aldri reflektert over det. Om du opplever at lyden strupes så tviler jeg på at det handler om innspilling, det høres heller ut som dårlig match, eller at du i vanvare har gjort ett eller annet som har gitt uheldig resultat.

    Beklager, det var nok ikke det svaret du håpet på, men jeg tror dette ligger annet sted enn i manglende innspilling.
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    Heisann.
    Får gi pu 30-50 timer til. Clearaudio krever litt nøye settup men resultatet Håper jeg skal bli bra. Arm skal litt ned bak etc. Skal nok få det til, får begynne med tålmodighet....

    Mvh Atle
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Plukket opp en plankestol på lokal auksjon. Siden den ser grei ut kan det være verdt innsatsen å påføre sæbespåner. Sæbespåner er like fantastisk til tre, skinn som til uslipt marmor.

    24ED96C2-71DC-46C7-92CE-2C640E936176.jpg


    Nelson koser seg med Bill Evans.

    4FF03C91-9128-4544-96C8-A20BD6F63DEC.jpg
     

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    851
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    Strøken stol Fosse , Den Spanske Stol antar jeg? Vi har vært i et tilsvarende ærend i dag og bragt hjem en dansk produsert spisestue i eik.

    Hvordan bruker du sæbesåpner? Kjøper man det på farvehandlen? Har startet med Liberon møbelrens her nå .

    F
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har flere varianter. Har fått med noe hos Jhons og mener jeg også kjøpte noe i en annen møbelforretning (Huseby?). Vil uansett anta at Molo AS - Bygningsvern - bygningsvernbutikk - Oslo - Antikk - gamle bygningsdeler kan hjelpe.

    Denne butikken er verdt et besøk om man er glad i gammelt, håndverk og ordentlig.

    Jeg pisker ut såpeflakene i lunkent vann og påfører skummet på overflaten med svamp, børste eller klut. Lar det tørke før jeg fjerner overskytende såperester. Har et bord i valset marmor. Det betyr ru overflate og åpne porer. Ubehandlet og et rødvinsglass som velter så er du kjørt. Såpespon fyller porene og gir et slags fettlag som hindrer dritt å trenge inn. Skal du vaske av så bruker du bare en fuktig klut, såpen ligger allerede klar.
     
    Sist redigert:

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    851
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    Takk for utfyllende svar , neste tur til Oslo må den butikken avlegges et besøk. Jeg må forhøre meg litt om sæbesåpner hos min lokale isenkram of fargehandel de er nok litt i samme gate.

    F
     

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    851
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    20200404_210956.jpg

    Gamle møbler , gammel hifi. Antagelig grunn til at jeg er født med grått hår og pensjon ;)
    Tapen som snurrer er fra -74 , det året jeg slo opp øynene første gang.
    Takk for link og gode råd , riktig god påske
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Flott oppsett Frikken. 74-modell, da er du jo enda yngre yngre enn meg da ;)

    Jeg har det nok litt slik jeg også, generelt mer interessert i det som er gammelt. Ikke fordi det er gammelt, men fordi jeg fascineres mer av mekanikk, naturmaterialer og godt håndverk. Men jeg forsøker jo å henge med sånn nogenlunde :cool:
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.530
    Antall liker
    6.704
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med ny stol Fosse. Og såpespon er supert. Fungerer utmerket på granitt også. Bordet her trenger en runde idag. Tannum møbler er et annet sted de kan skaffes.
    892738C6-E854-4F35-A19E-B05931DCF276.jpg
    n
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.010
    Antall liker
    390
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Det er jo litt morsomt å åpne en skapdør for å oppdage et par hundre CD-er du hadde glemt du hadde ...

    Vis vedlegget 577139

    Drikker Samsons espresso, brent av Kaffa. Dette er for lyst og syrlig for meg. Rent subjektivt årets dårligste kaffeopplevelse.

    Chicken Shack, fantastisk musikk, et must for alle som liker tidlig Fleetwood Mac (Peter Green).

    Vis vedlegget 577144
    Når du drar frem Chicken Shack så vekkes gamle minner til liv her. Jeg så (og hørte) Stan Webb’s Chicken Shack live på gode gamle Korvetten i Stavanger. Dette må ha vært tidlig på 80-tallet eller sent 70-tall. Husker ikke så nøyaktig så om det er noen andre som leser dette og også var der så korriger meg gjerne. Dette var jo en relativt sen utgave av Stan Webb’s Chicken Shack men konserten gjorde et uforglemmelig inntrykk. Husker at de spilte sinnsykt høyt og at konserten tok en brå slutt da noen kastet øl på Stan Webb. Men takk for at du vekker gamle og minner til live igjen.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Takk for utfyllende svar , neste tur til Oslo må den butikken avlegges et besøk. Jeg må forhøre meg litt om sæbesåpner hos min lokale isenkram of fargehandel de er nok litt i samme gate.

    F
    Før behandling (salgsbilde). Gikk noen tusen rimeligere denne stolen pga flekkete lær.

    DB86DA78-48B7-417D-92EA-E540379E5B58.jpg


    Etter behandling (to runder).

    EBA53026-4CBB-4A5C-A231-2751EE8605C5.jpg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Den beste tiden på døgnet er tidlig morgen. Kaffe på verandaen klokken 07.15.

    Der var Mikkel. Hadde bare iPhone så dårlig bilde.

    7D51F934-D84F-4B57-9C45-BFA3BD429D35.jpg


    På bildet under en annen luring. Litt igjen før jeg kan ta påskeferie, men følelsen av ferie og fri er veldig nær, og behovet mindre enn det som er normalt. Hva er det Dylan synger? «Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now»

    E2FDCE2E-3E41-4B9C-9182-988DC5B04A52.jpg


    Hva har man spilt de seneste dagene?

    E8E6E887-1987-4D8E-ADE9-5AAC25165F81.jpg


    Ellers har jeg tatt mål for ny stereoreol, nye tapehyller og CD-stativ. Donerte bort CD-stativ og halvparten av CD-ene rett før jeg bestemte meg for at CD var noe jeg skulle begynne med igjen ...
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.972
    Antall liker
    11.805
    Sted
    Hus
    ^John Hammond så jeg live på Cruise Cafè på Aker Brygge på begynnelsen av 90 tallet. Han alene på en krakk med kassegitar og tryneorgel(munnspill). Magisk :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Ja, han er god live. Så ham på Rockefeller i august 2007 sammen med Dr Dong. Altså, Dr Dong og jeg var sammen, ikke Dr Dong og John Hammond på scenen. Jeg tror tror jeg var vitne til den beste av nevnte kombinasjoner.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Hvem kommer til å lukte bensin og eksos før dagen er omme?

    551BFC8F-451E-484C-A208-4021D1DA7FBB.jpg


    Det er helt korrekt!

    Forut for frokost gikk det store mengder kaffe og album fra Terry Callier og John Martyn. Jeg trenger flere innganger på forsterkeren, i morgen kommer XLR-kontakter også, tenkte en XLR-inngang for Studer A-80 som ikke tar RCA kunne være greit.

    EE4ACD00-82B9-45D6-BE5B-4EB3D749029C.jpg


    I dag kom våren og jeg må innrømme at jeg er i ferd med å gå i hifi-hi - eller sommerdvale. Jeg satte opp Avid platespiller i TV-stua forleden men har ikke giddet å koble den opp. Det knupper seg på kisebær- og apriskostrær. Kosebilen er tatt frem, plenen trenger raking og rosene klipping. Joda, det spilles fortsatt musikk, men når våren melder seg med fullt trykk, og jeg har vært heldig å ha hatt en lang og god hifi-vinter så er jeg fornøyd. Ikke lei, mer som mett.

    Jeg kjenner behov for å gjøre noe annet. Ta et hvileskjær og så vet jeg at hifi-lysten og gnisten er tilbake for fullt i september/oktober. For egen del er disse fem månedene med fokus på andre interesser det som gjør at jeg ikke trøtner på hifi men kommer tilbake hver høst.

    Etter dette innlegget følger nok litt redusert aktivitet og skifte av fokus herifra.

    19380099-0C8B-409C-BC0A-0BBB20DD308A.jpg


    Når man kjører bil uten autopilot er det greit uten gluten- og alkohol. Men 98 oktan må det være!

    32B795CC-1169-4D1E-8E9A-D2A187B0BF3E.jpg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Blir nok sen middag i dag men har allerede luftet vinen og prøvesmakt. Tror den kan passe fint til kveldens kjøtt.

    Dette var veldig godt. Passelig med tanniner og hint av kirsebær. Så kunne den sikkert ligget et par år men smaker glimrende også her og nå. Skal jeg gjette kan selv de som har peiling på vin nyte denne.

    A4C01DC2-499A-4E0E-98AF-3BFB80267F53.jpg


    Innlegget er ment som bevis på at vi ikke overnatter på hytta ;D
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.398
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Eller hur.. Ser ju tydligt att bildet är tatt i 2017. :cool:

    Jag har dålig koll på vin, men här har det stort sett gått i Langhe Rosso sedan vinsnobben rekommenderade dessa, just på grund av sina snälla tanniner, några år tillbaka.

    Blev lovad lokal vin från Piemonte av en kollega som bor där, men det var innan Corona, så det lever i högsta osäkerhet om dagen.

    Hälsa K!
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.956
    Jeg tror det vil være behov for et lite hifi, musikk og vinblaff når vi atter får lov til å menge oss Fosse. Men det kan jo fort bli septober hvis Covid-19 får viljen sin :p Kos dere i solen og ikke lek for mye med hydrokarboner i væskeform. Man kan lett bli i fyr og flamme av slikt :rolleyes:
    Hils fruen
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.387
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Kjære Fosse. 98 oktan, asfalt, 911, Piken ( med stor P), sjøen. Det er en fin tid. Dere vet å kose dere. Stor inspirasjon.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har overhode ikke peiling på vin. Fruen har, jeg har ikke. Jeg vet hva jeg liker når jeg smaker det, men jeg har ikke satt meg tilstrekkelig inn i hva alt er og hvorfor noe fenger, annet ikke. Men, vinen vist over har jeg funnet på egenhånd :cool:

    Det var mye som røk i og med Corona. Jeg nevnte søk etter vingårder i Italia for et par måneder tilbake. Jeg hadde lyst, og hadde trolig landet på at det var for tidlig i livet, for lite tilgjengelig tid og for mye annet. Men, muligheten og lysten var der ... Du vet hvordan det er å passere 35: Du vet du ikke har uendelig med tid og begynner å bli utålmodig. Uansett, jeg har ikke tenkt noe mer på vingård i Italia siden februar ...

    Av og til ligger det frihet og hvile i innskrenkede muligheter.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.953
    Antall liker
    13.277
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Av og til ligger det frihet og hvile i innskrenkede muligheter

    dette er jeg 100% enig i...
    uendelig valgfrihet kan i ytterste konsekvens resultere i en utilfredsstillende rastløshet
    da er det nesten bedre at noen valg er tatt og så får man forholde seg til det tilgjengelige

    så kan man egenhendig velge bort en del muligheter og finne roen i det...
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Fant noen CD-innsatser til USM Haller på Finn til ingen penger. Gjenstår å se om CD-ene skal inn i USM eller annet, men kunne ikke la anledningen gå fra meg.

    Disse innsatsene er i tilfelle tenkt plassert i uttrekksbrett/hyller.

    ADF42F52-8A10-46D1-99F3-D0794EC35AD4.jpg
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.243
    Antall liker
    3.471
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Trivelige bilder, men hva er den hvite dingsen bak madammen på toppen av USMen?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Trivelige bilder, men hva er den hvite dingsen bak madammen på toppen av USMen?
    Kullsyremaskin, jeg rydder konsekvent ikke før jeg tar bilder, det er jo «hjemme hos».

    Så til noe annet:

    USM Haller er stålrør og stålplater. Det er ikke noen risiko forbundet med å oppbevare tape i dette systemet? Antar at jeg kan være sikker på at det er umagnetisk? Skjønner at dette trolig er idiotisk spørsmål, men tenker det er bedre å være helt, helt sikker enn å risikere forringelse.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Årets påskeferie og andre bestilte ferieturer går i vasken. Da skal man være glad man kan finne glede i store mengder kaffe og en gammel CD-samling. Først ut i dag var Buddy Guy på gitar og espresso fra Fuglen. Jeg var skeptisk, ikke til Buddy Guy, men til Fuglen. Den er i utgangspunktet for lys (espressoen). Men der ble mine fordommer gjort til skamme, lysere espresso kan funke selv tidlig en solfylt morgen og til og med til elektrisk blues.

    Etter noen timer foran anlegget kan jeg si at her fant jeg et godt knippe blues. Jeg hadde en periode for 12-13 år siden da jeg hørte mye på sjangeren. Fortsatt av og til, men nå kanskje mer på de artistene som beveger seg i retning bluesrock og særlig britisk orientert. Synes mye blues blir for likt og klarer ikke sjangeren i samme høye dosering som jeg håndterer andre sjangre.

    Men som sagt, her kom jeg over noen godbiter.

    F88182B0-2857-4E25-A990-82181A420F9F.jpg


    Resten av dagen gikk til hagearbeid.

    8335BA54-398D-4885-BD62-386AD2827F21.jpg


    Noen synes at Coronatid er toppen.

    1A2D37A0-839C-4D15-B45C-4818170E624F.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.814
    Antall liker
    38.468
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Mye flotte plater der Fosse :) har flere av dem her hjemme
    Ha en fortsatt fin påske

    mvh
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.610
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ikke helt lett stellt hage du har og jobbe med der fosse. Ligner litt på Helingen til min samboers slekt oppe i Venabygd der måtte man tjore fast traktorn ellers reiste den ner fra berget:confused:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    191CF4EF-8B0D-4B1F-B219-59EA3941F525.jpg


    Kveldens stereoanlegg: Cayin 265AI og PMC: Har hørt igjennom Springsteens ferske spilleliste på Spotify og ellers latt Spotify ta meg på en Dylan-turné.

    Imens leser jeg meg opp på klassiske sportsbiler ...

    Fruen står for middagen - reinsdyrfilet - den satt som ei kule.

    83FFFC2C-1CE9-4EA1-B5BB-843947453049.jpg


    Dagens vin var en nedtur. For alkoholisk og i det hele tatt ikke særlig spennende IMHO.

    FC4ABF33-C910-47BF-A8B4-BBD4E22F4AD0.jpg
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 579776

    Kveldens stereoanlegg: Cayin 265AI og PMC: Har hørt igjennom Springsteens ferske spilleliste på Spotify og ellers latt Spotify ta meg på en Dylan-turné.

    Imens leser jeg meg opp på klassiske sportsbiler ...

    Fruen står for middagen - reinsdyrfilet - den satt som ei kule.

    Vis vedlegget 579783

    Dagens vin var en nedtur. For alkoholisk og i det hele tatt ikke særlig spennende IMHO.

    Vis vedlegget 579784
    Hmm, det der er en god produsent. Må være en defekt med flaska.. Mvh lassemann
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Tror ikke den er defekt. Men den «traff» ikke helt etter vår smak.

    Jeg har et glass av den nå, etter at den har stått på karaffel i kjølerommet over natten. Noe mindre alkoholisk (men fortsatt for mye etter min smak), mer fremtredende smak av kirsebærstein. Det er akkurat som den gir litt lite, smaken er litt fort overstått.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Kaffe, kaffe og mere blues.

    49AE8F25-89C2-4BC3-8B3D-CC5DFB673035.jpg


    Dette er et fint album jeg har spilt mye. Anbefales.

    Plukket opp diverse smågodt hos Fjellberg (kamskjell, scampi, røkelaks, skagenrøre, cognac-og-dillmajones). Etter endt arbeidsøkt i hagen ventet musserende og diverse godsaker.

    B0459942-4DC7-4E5A-B69E-CFE443CE063F.jpg

    Skogen ryddet.

    72A1400E-D353-4E55-87C6-F9718D577704.jpg

    Snart må fikentreet ut. Det lukter forresten kattepiss.

    Apropos Fjellberg, styr unna skalldyrtallerkenen deres. Kjøp heller røkelaks, reker og hummer separat og gå for spesialitetene deres.

    C42B709E-9748-43C8-B03A-6337CE6D26DE.jpg


    Franske bobler til en grei penge?

    3D492291-4603-40C7-9AFD-F2A2383C2E76.jpg
     
    Sist redigert:

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Den cremant ‘en er endel av grunnutrustningen her i huset 8)

    Står en på bordet
    Ja, og så koster ei flaske litt mer enn én jåleøl på byen. Ingen grunn til ikke å koste på seg noen bobler.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn