Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.792
    Antall liker
    5.345
    Sted
    oslo
    Foretrekker instinktivt sølv, men siden du allerede har et par sølvfargede felger som kler bilen ganske godt så kan det jo være en ide å gå for noe annet for variasjonens skyld.

    hva med bronse?
    maxresdefault.jpg
     

    hæggen

    Medlem
    Ble medlem
    26.08.2008
    Innlegg
    18
    Antall liker
    45
    Torget vurderinger
    4
    Helsølv har tre fordeler:

    - Det er det originale og blir således aldri «feil». En del løpsbiler var tofarget og hadde felger i matchende farger, men uansett, sølv blir ikke feil
    - Ensfarget er trolig billigere :confused:
    - Ved eventuelle steinsprang så er problemet mindre med sølv enn med sort

    Men så synes jeg det er litt kult med de tofargede, det er litt «slemt».

    Her har en helg, fri, god vin og stemningen skal liksom være på topp og så kommer disse problemene snikende på en, livet er sannelig ikke så enkelt bestandig.

    BTW, fruen stemmer for helsølv men liker også tofarget. Helt sort er ut.


    Hei.I fjor når jeg kom hjem med min nye Elfenbenshvite 1979 911 med høyglanspolerte fucksfelger sa min gamle nabo som var kompis med Kjetil Gudim som kjørte 911 som rallybil på 70 tallet at det var riktig farge fordi det var så viktig å bli sett i en så lav og rask sportsbil.Poenget er at du som har mørk bil bør ha felger som synes godt i trafikken.Så da stemmer jeg for sølv eller bronse som en annen tipset om. Tror det blir fint.Mvh:Hæggen
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Sølv er originalfargen. Ikke mer å debattere da, synes jeg.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Originalpolitiet er nesten nok til å få meg til å håpe felgene blir neongule. ;)
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.592
    Antall liker
    11.090
    Takker atter en gang for en aldeles strålende søndag. Det blir ikke bedre enn dette!!!


    IMG_1660.jpg



    IMG_1659.jpg



    IMG_1661.jpg



    IMG_1665.jpg



    Fosse har utvilsomt anskaffet noe av det beste du kan få tak i til og formidle vinylens verden! Etter dagens seanse er jeg MEGET imponert!!!
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Slutter meg til den Nlykke. Tusen takk for en super søndag Fosse. Her var det mye godlyd. Nydelig kaffe også.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.400
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    En fryd för örat och ögat. Som alltid. Tungt att stå opp 04.30 en söndag och dra på jobb, men några timmar i godstolen med kaffe, öl och scones lyfte tröttheten ut av kroppen. Det låter fett nu Fosse!

    Balsam för kropp och själ! Och hyggligt att få möta Jon.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.426
    Antall liker
    12.517
    Sted
    Sørlandet
    Takk for at dere deler bilder. Lekkert! Ser at du ikke lenger har toe-in på høyttalerne. Er det for å gi en bredere scene/sp?

    -BB-
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Takk for hyggelig tilbakemelding og for en flott søndag. Lite er så givende som å sitte med venner, nye og gamle, snurre vinyl og rulle bånd.
    Det er slike dager som får en til å tenke man er heldig, med flotte folk å dele en givende hobby med.


    IMG_4678.jpg


    IMG_4685.jpg


    (Håper alle er komfortable med at det legges ut bilder, hvis ikke får dere ta kontakt så skal jeg fjerne).

    Nlykke fant lyset.

    Beetlebug. Minimalt med toe inn. Etter å ha justert plassering i forhold til bakvegg endte jeg nå opp med høyttalerne plassert med mindre toe-inn. Gir større bredde og noe mer mellomtonefokus enn ved å ha dem rett på.
     
    Sist redigert:

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.121
    Torget vurderinger
    14
    Den Bergmann spilleren er rett og slett tøff.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    ser gutta har fått noe å tenke på...:rolleyes:
    knall kåk, vertskap og system
    Takk for hyggelig kommentar LMC.

    Vi, spilte mye forskjellig i går, bla. Ry Cooder på tape og LP-boksen jeg fikk av deg med Messias. Og en haug med jazz.

    Ellers har nok det faktum at jeg for et par uker siden hang opp igjen noen gardiner jeg på et tidspunkt plukket ned hatt sitt å si på akustikk og lyd.

    Vi snakket løst i går om tipset ditt vedrørende rørstrømforsyning til Ares. Om man skal gjøre det bra, hva tror du noe slikt vil koste i deler?
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.322
    Antall liker
    13.400
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Hysj, hausse inte upp Aresen nu när jag har en ønsket kjøpt-annonse ute.. :rolleyes:
     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Hysj, hausse inte upp Aresen nu när jag har en ønsket kjøpt-annonse ute.. :rolleyes:
    Selvsagt ikke.

    Til orientering låter Vdh Colibri aldeles strålende i Fidelity Research XF-1 med Rogue Ares. Bedre enn i Accuphase alene (byttet i går).

    Kjøpte noen RCA JRC5814A jeg nå tester i Rogue. Mindre gain, men samtidig så tyste at det bare er å vri opp volumet (gjenstår å sjekke om jeg får nok gain). Må sjekke mer inngående men dette spiller ekstremt vektløst og med en helt fantastisk topp.

    Hadde tenkt jeg skulle selge ut en del stepuptrafoer da jeg kjøpte Accuphasen men kommer ikke til å selge en ting før jeg er sikker på at jeg har beholdt optimal match for alle pickuper.

    Så langt har jeg funnet ut at:

    -Jeg ikke kan kvitte meg med Gryphon The Head. Dette er eneste separate trafo/headamp som fungerer på Jan Allaerts og Accuphase er ikke i nærheten av å overflødiggjøre Gryphon.

    -Fidelity Research og Rogue er bedre enn Accuphase med Vdh Colibri

    Det gjenstår å se om jeg har trafoer som overflødiggjør Accuphase også for XV-1s. Om Rogue er best også for denne kombinasjonen går Accuphase til Garrard eller ut døren. Men ikke før jeg har fått visshet om at jeg ikke går glipp av noe med Accuphase i MM-modus og eksterne trafoer ... og da er det jo bra man ikke har solgt noe.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    ad Step up: Har du tenkt noe mer på å få samlet - ser bort fra gryphon - det hele i form av funksjonalitet i én boks; en slags utvidelse av tanken som ligger bak Music First?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Tenker du på ombygging av f.eks Music First slik at den får flere innganger? Og at det vil fungere på de fleste pickuper i og med gain- og impedansejustering?

    Dersom jeg finner ut at det er flere pickuper som presterer sitt beste i kombinasjon med samme trafo så er dette et poeng, ellers ikke. Jeg er ute etter best mulig lyd og mest mulig fleksibilitet. Om jeg har et par bokser til eller fra spiller liten rolle, hyllene er dype og plassen god. Det er greit å selge det man vet man ikke trenger, det man er usikker på om kan kan komme til å få glede av er det like greit å ha stående med mindre det går ut på dato.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    12.975
    ja Odin og Schick oser enkel eleganse...
    Kuzmaen er rent visuelt en elefant i Glasmagasinet imo...:cool:
    Eller som en lastebil på Porschetreff. Ikke nødvendigvis stygg i seg selv.

    Det jeg lurer på er om Fosse har vurdert en spesialutgave av USM Haller med børstet rustfritt stål i rør og kuler..
    Elefanter er vakre, kloke, smarte og kommuniserer infrasonisk.
    Lastebil analogien må vel da bli at vi har med en lastebil å gjøre som har et helvetes dreiemoment som enkelte Porcher bare kan se langt etter :rolleyes:
    Rent estetisk er det jo liten tvil hva som kler Galder.
    Jeg måtte bare, selv om det er 9 dager siden kommentarene kom.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Undertegnede leker videre og kan fortelle at XV-1s i Kuzma med signalet gjennom Music First ikke er vondt, det være seg videre til Accuphase eller Rogue.

    Anlegget er på mange måter som et koldtbord - noe for enhver smak.

    Det ble drøftet/spurt tidligere om den omtalte roen kom fra arm eller drivverk. Svaret er «trolig begge». Det er imidlertid sikkert at mye av roen, kontrollen, sikkerheten og kontantheten også henger sammen med drivverk. Jeg hører det uavhengig av arm, pickup, stepup og riaa. Tightere bass, tydeligere anslag og bedre rytmisk driv enn på tidligere kombinasjoner.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    40B95BC1-4BC6-4E1C-8D5A-80801766C470.jpg


    Sløver foran kvinneanlegget, snart klar for GT, etterfulgt av en bedre middag. Det er helg, og det er alltid godt, en uke uten egentlige utfordringer, men likefullt en uke med tanker rundt vesentlige problemstillinger:

    - hvilken farge skal man ha på platereolen?
    - hvilke bånd skal man ta med i neste bestilling fra International Phonograph Comp.?
    - når nytt armbord til Galderen kommer til uken, skal man da starte med å montere SME V eller DV507MKII?
    - om man en gang neste (hifi)år skulle skaffe seg en SPU, hvilken modell bør man da gå for?

    Lee Konitz spilles på Spotify, tipper han blir med på neste tapebestilling, men fy, mp3 låter flisete i toppen.

    Glasset er tomt, regner med en solid vinpakke så det er greit å spare seg.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.178
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Høres ut som både en fin uke og inngang til helg!

    Selv sliter jeg med de store mysteriene i livet. Har Mummidalen vært med på å prege samfunnets arkitektoniske utvikling, og ikke minst, stoppet utviklingen i Oslo på punkens tid. Hmmm, store spørsmål.

    Ha en fin helg, Fosse :)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.129
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Hadde det ikke vært for de forferdelige bekymringene om valgalternativene, så kunne det ligget an til en ok helg skjønner jeg;)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.959
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    hvorfor bestille flere bånd fra IP?
    LK tror jeg jeg har....
    det finnes MYE annet som låter bedre
    3 av de går til Drøbak på mandag og mange er der allerede :cool:
    gleder meg og til å dra fra jobb snart...vakt til 18 så bussen hjem og fyre opp
    vakt onsdag og, og på MrIndia i går med jobb, så er litt trang i øya i dag...
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    hvorfor bestille flere bånd fra IP?
    LK tror jeg jeg har....
    det finnes MYE annet som låter bedre
    3 av de går til Drøbak på mandag og mange er der allerede :cool:
    gleder meg og til å dra fra jobb snart...vakt til 18 så bussen hjem og fyre opp
    vakt onsdag og, og på MrIndia i går med jobb, så er litt trang i øya i dag...
    En god del av båndene fra IPC låter virkelig godt, andre mindre godt, men slik er det med mye, skjønt jeg vet Open Reel og noen andre alltid låter godt. Men, jeg synes utvalget han har viser god bredde musikalsk, og jeg liker å ha litt variert.

    Og LK er ikke bra? Da dropper jeg den.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.959
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    grei nok

    hva med å teste denne i 13" ?

    litt nytenking....
    Rigid float.jpg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Litt sakte dag i dag i og med oppgradert vinpakke i går. Tur innom Crosswind tidligere i dag, anbefales, gratis kaffe og bakverk og fritt frem for å klå på en rekke flotte komponenter. Det låter godt hos Crosswind. Moro å høre de ulike spillerne, spesielt moro å høre Denon DL103R i dette sære huset, og tenker da på pickuphus, ikke bolighus.

    Vel hjemme er det bare å sette seg godt til rette foran anlegget og kose seg med et par av R.E.S sine Rolling Stones plater og et genialt album på safety master.

    A3DD82E1-9922-4E03-BDA1-6EF973D78522.jpg
     
    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.959
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    der var du ja...
    denne dagen er viet til vinyl hos meg og, siden jeg fikset feilen på min Airtangent Reference etter en drøy måneds venting...
    først ut var Nancy Wilson og Cannonball Adderley
    deretter Pepe Romero og St.Martin in the Fields: Rodrigo s Fantasia para un gentil hombre
    Nå snurrer Haendels Julius Caesar på RCA Red Seal Dynagroove med NYC Opera Chorus and Orchestra..fra 1968
    deilig...
     

    Endpoint Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.04.2013
    Innlegg
    870
    Antall liker
    1.310
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    37
    I mangel av tilfredsstillende høyttalere frem til onsdag så ble det Mike Stern og Jan Gunnar Hof Quartet på Nasjonal Jazzscene idag.
    Syns dette er en knallplass å dra på konsert så det blir nok bra. Akkurat tilbrakt noe tid i Grand Hotels kjeller med et par gode glass vin så dette skal nok bli en bra musikkveld. For oss som bor i bygdenorge så er dette spennende saker...
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.959
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    men så ligger onsdagen an til å bli en merkedag og årets høydepunkt hos deg da......:rolleyes:
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Startet dagen med tape. Seks kopper kaffe og fem tape før frokost. Det er helg, det er bare å forsyne seg.

    Siden har det gått slag i slag. Har vært innom alt fra Beatles og Bowie i mono til Reiner på ensidig 45 rpm. Henimot galskap, men låter jo flott og er litt tøft, men om det har noen hensikt kun å gravere platene på én side, det er jeg usikker på. Et enkeltalbum havner da på 4X45rpm i 180g.

    D5352D49-CDF5-4236-A5C8-3BD61BBD231B.jpg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Det blir platemesse i dag og trolig montering av SME V-D i morgen.

    Det gjelder å henge i før hage- og Porsche-sesongen starter, men med en antatt kald og guffen april vinner vi stereotid.

    CA537785-195A-45DC-95D0-DE6577631D2D.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn